[digital marketing]Cum să îți pregătești campania de Black Friday 2019?

image title
Dă un share:
Cum să îți pregătești site-ul pentru Black Friday


Așa ar spune un meme din Ghame Of Thrones!
Urmează Black Friday! Urmează ca cei de la Emag să dea drumul la toată nebunia și să își facă un marketing special pentru acest mare eveniment din era digitală a magazinelor online!

Tu ce faci? Te-ai pregătit?

Conform celor de la EMAG :

”Black Friday la eMAG are loc pe 15 noiembrie, fiind evenimentul de shopping cu cele mai multe oferte si reduceri pregatite special pentru aceasta zi, cunoscuta si drept Vinerea Neagra.

Printre produsele care se regasesc in oferta de Black Friday in Romania se numara televizoare, telefoane, laptopuri, produse din categoria Fashion si articole sportive, electrocasnice, accesorii pentru casa si gradina, produse de ingrijire personala pentru adulti si copii, mobila, jucarii si anvelope.” – sursa https://www.emag.ro/guide/black-friday

Așa că, dacă nu ți-ai pregătit magazinul online și campania de marketing pentru Black Friday, mai ai câteva zile, până pe 15 noiembrie.

Cum să îți pregătești site-ul pentru Black Friday


Ți-am pregătit câteva idei despre

Cum să îți pregătești campania de Black Friday 2019?

Nu te speria de scăderea vânzărilor înainte de Black Friday – urmărește oamenii pe site

De obicei înainte de acest moment, vânzările în magazinele online scad considerabil. Oamenii intră pe site-uri inspectează rubricile de oferte și nu numai și își pun în coșuri sau la wish list produsele pe care și le doresc și așteaptă.

Așteaptă să se dea tonul la reduceri și să le cumpere mai ieftin decât le-au văzut prima dată pe site.

Ce poți să faci tu?
Poți să profiți de această perioadă. Să îți instalezi un tool de monitorizare a activității de pe site și anume HotJar, să studiezi Heatmaps și videoclipurile cu comportamentul potențialilor clienți pe site.

Cum să îți pregătești site-ul pentru Black Friday

Poți să urmărești de ce produse sunt interesați potențialii cumpărături, să vezi pe ce pagini sau click sau care este timpul pe care îl petrec.

Ce poți face cu aceste informații?

  • Concepi promoții speciale pe anumite niște de produse, în funcție de ce vezi că este mai căutat pe site-ul tău sau scoți la înaintare produse pe care vizitatorii site-ului nu le-au văzut.
  • Creezi campanii de atragere de trafic pe site-ul tău pentru a mări lista de potențiali clienți, pe care să îi retargetezi în perioada de Black Friday.
  • Optimizezi paginile de pe site și rezolvi anumite erori. În videoclipurile pe care HotJar ți le va furniza, vei putea observa unde se împotmolesc clienții tăi atunci când doresc să comande. Poate procesul de comandă este mai greoi, poate nu găsesc informații destule despre anumite produse, ceea ce îi împiedică să ia o decizie. Sau poate unele informații nu sunt destul de clare, ca: politica de returnare a produsului, taxa de transport, modalitatea de plată etc.
  • Anunță pe rețelele sociale, că și magazinul tău online se va îmbrăca în negru și colora cu prețuri reduse de Black Friday
  • Păstrează comunitatea ta de pe rețelele sociale informată. Fă teasing anunțând faptul că vei avea super promoții de Black Friday.

Mulți cumpărători încep să facă căutări de produse, înainte de a începe această perioadă de reduceri pentru a se asigura că vor pune mâna pe produsele de care au nevoie la reduceri destul mari.

Dacă afișezi pe rețelele sociale, trimiți emailuri sau mesaje cu chatboți precum Many Chat că urmează o perioadă de reduceri, potențialii tăi clienți te vor lua în considerare ca fiind o opțiune pentru a achiziționa produsul dorit.

Așa că:

  • pregătește un set de postări care să anunțe participarea magazinului tău la Black Friday. Poate fi un banner pe Facebook sau postări directe.
Cum să îți pregătești site-ul pentru Black Friday
Cum să îți pregătești site-ul pentru Black Friday
  •  Stabilește-ți bugetul de promovare până la începerea efectivă a campaniilor cu reduceri,
  • Creează reclame pe rețelele sociale cu obiectivul de a informa oamenii de viitoarea perioadă plină de reduceri
  • Creează acest teasing pentru a scoate în evidență beneficiile pe care fiecare potențial client le va putea obține
  • Nu uita de opțiunile oferite de rețelele sociale. Folosește My Day – pe Facebook și Insta Story pe Instagram pentru a adăuga funcția de countdown și pentru a le a reaminti constant de perioada care urmează.
  • Încurajează oamenii să lase adresa de email sau să rămână în contact pe pagina de Facebook și Instagram pentru a putea afla primii atunci când mega reducerile vor începe. Așa, fiecare potențial client va avea siguranța că va ști exact ora la care se dă startul și va pune mâna pe produsul dorit.

 LANDING PAGE-UL

Orice campanie de acest gen necesită un Landing Page pe măsură! Nu?
O pagină special dedicată pentru Black Friday, o pagină pe care va fi întâmpinat fiecare vizitator atunci când va intra pe site-ul tău.

Asigură-te că folosești o grafică ușor de folosit de către utilizatori, atractivă și plăcută ochiului dar și foarte bine optimizată, atât pentru desktop cât și pentru telefon.

Nu uita că cel mai mare număr de cumpărături sunt făcute direct de pe mobil, așa că optimizarea pentru mobile este un must have, la fel ca și optimizarea și simplificarea procesului de achiziție a produselor.

Cum să îți pregătești site-ul pentru Black Friday

Să nu uităm de Google

Mulți potențiali clienți vor căuta ofertele de Black Friday pe eternul Google așa că, dacă site-ul tău nu conține cuvinte cheie ca : Black Friday, Reduceri de Black Friday, Reduceri etc , nu va apărea în căutările potențialului tău client.

Schimbă titlurile anunțurilor cu termenul Black Friday. Marile site-uri deja au făcut asta.

Cum să îți pregătești site-ul pentru Black Friday
Cum să îți pregătești site-ul pentru Black Friday
Cum să îți pregătești site-ul pentru Black Friday

Despre Google am vorbit mai pe larg în acest articol – 7 SFATURI PENTRU A ÎNCEPE SĂ-ȚI PROMOVEZI CORECT UN MAGAZIN ONLINE

Regula numărul 1 în Marketing e : TESTEAZĂ!

După ce ți-ai alocat bugetul de marketing pentru promovarea pe rețelele sociale, testează mai multe forme de reclame, mai multe variante de texte și de fotografii.

Uită-te la reclamele trecute care au funcționat, vezi ce targetare ai folosit, ce text ai scris și ce imagine a convertit cel mai bine.

Despre promovare pe Facebook găsești mai multe în aceste articole:
7 METODE PRIN CARE POȚI SĂ VINZI MAI MULT, CU FACEBOOK ADS-PARTEA I
7 METODE PRIN CARE POȚI SĂ VINZI MAI MULT, CU FACEBOOK ADVERTISING (II)

O imagine de ansamblu asupra reclamelor ce au generat un număr cât mai mare de vânzări te poate ajuta în crearea de noi alte reclame.

Vezi ce funcționează mai bine pentru piața & publicul tău țintă. Reclamele tip carusel, reclamele de trafic pe landing page-ul de Black Friday sau pe link-ul unui anumit set de produse, reclamele de engament sau poate cele de experiență instant.

Ideal ar fi să le testezi pe toate și să le păstrezi pe cele ce îți generează cele mai multe leaduri și vânzări pe care să le retargetezi.

Amintește-ți! Retargetarea face minuni!

Acestea sunt cele 5 sfaturi pe care le avem pentru tine de Black Friday! Nu uita însă, că după perioada de Black Friday nu intră nimeni în vacanță și că e momentul tău să îți ții noii clienți sau noile leaduri în priză.

Dar despre ce poți face după perioada de Black Friday o să vorbim peste câteva zile într-un alt articol. Așa că rămâi în comunitatea Dar Media Marketing pentru a putea afla atunci când postăm următorul articol.

Noi îți urăm succes în aplicarea acestor idei și în campaniile pe care le desfășori de Black Friday! Spor la noi leaduri, clienți și la cât mai mult brand awareness!

Cu prietenie,

Adelina Elena Ababei
Co-fondator DAR Media Marketing & Social Media lover.

Dă un share: