7 sfaturi pentru a începe să-ți promovezi corect un magazin online

image title
Dă un share:

Odată cu valul celor de la Amazon, Emag și cu platforma de eCommerce Multi Channel B2B & B2C a celor de la Gomag, au apărut tot mai multe magazine online.

De la produse cosmetice, mâncare pentru căței, haine, cărți și până la electrice și electrocasnice, toate acestea plus multe altele le găsești în magazinele online din România și nu numai.

De fapt, cifrele oferite de GPEC arată că în 2018 românii au făcut cumpărături online de peste 3,5 miliarde de euro (cu 30 % mai mult decât în 2017).

Foto: www.gpec.ro

Apropo, merită să vezi raportul lor ecommerce detaliat pentru 2018, aici.

Bun. După ce ți-ai deschis un magazin online și ai pus la punct toate produsele, prețurile, promoțiile, GDPR-ul și altele, ce faci?

Cum îl promovezi?
Cum obții mai mult trafic, mai multe leaduri și conversii?

Dacă nu ai un răspuns încă la aceste întrebări, te ajutăm noi, în articolul de azi. Din experiența noastră cu clienții ce au magazine online, am adunat

7 sfaturi pentru a-ți promova corect un magazin online

1. Google, Google și iar Google

Tu ce faci atunci când ai nevoie de un produs? Îl cauți online, nu? Asta fac și clienții tăi, caută pe Google detalii despre un anumit produs sau o anumită categorie de produse ori servicii.

Dacă magazinul tău online nu este indexat în Google, clienții tăi nu te vor putea găsi.

Extra tip: verifică dacă site-ul tău a fost deja indexat în Google – Google formula site: urmata imediat, fără spațiu, de domeniul site-ului (de exemplu, in cazul site-ului https://rahelera.ro , domeniul este rahelera.ro)

Indexare-site-Google

Iar în cazul în care site-ul tău nu este indexat, cei de la Google te vor ajuta cu asta. Accesezi pagina www.google.com/webmasters și urmezi pașii.

2. Google Adwords

Și cum indexarea site-ului nu este de ajuns pentru a ajunge la potențialii tăi clienți, prin Google, poți apela la Adwords.

Probabil ai mai auzit de Adwords, sau cel puțin ai văzut că atunci când efectuezi căutări pe Google sunt primele site-uri care apar sus sau în partea dreaptă sub titlul ”Linkuri sponsorizate”

AdWords

Stabilești un buget pentru AdWords, își setezi contul și selectezi cuvintele cheie ce se potrivesc afacerii tale. Iar de fiecare dată când un potențial client va da clic pe site tu vei plăti acel click.

Fiecare cuvânt cheie pe care îl alegi va avea o sumă licitată cost-pe-click (CPC). Sumele licitate specifică suma maximă pe care ești dispus să o plătești de fiecare dată când cineva face clic pe anunțul tău (costul-pe-click maxim). O sumă licitată CPC mai mare poate permite afișarea anunțului dvs. într-o poziție mai înaltă pe pagină.

Dacă nu te descurci cu acest lucru sau vrei să delegi marketingul pe acest canal de promovare suntem bucuroși să te ajutăm noi. Mai multe detalii găsești aici https://darmedia.ro/servicii/reclame-google-adwords/

adwords magazin online

3. SEO – Optimizare pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization (SEO)

Practic SEO🏆 (the king) – Optimizare pentru Motoarele de Căutare – înseamnă să aplici tehnici și strategii pentru conținutul site-ului tău, astfel încât acesta să fie listat în Google pe o poziție cât mai bună.

Adică? SEO ajută:

  • motoarele de căutare să își facă mai bine treaba
  • oamenii să găsească informațiile, imaginile, produsele de care au nevoie
  • firmele mici să concureze cu marile companii
  • la reducerea cheltuielilor cu promovarea online

Pentru a putea face SEO bun pe site-ul tău, instalează instalează-ți un instrument care să te ajute în optimizare. Pe site-ul nostru folosim Yoast SEO.

Seo magazin online

Dacă ai WordPress, îl poți descărca de aici – https://ro.wordpress.org/plugins/wordpress-seo/

Google are și el un mini ghid despre SEO – https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=en

4. Rețelele sociale

Acum că am trecut de Google ne putem focaliza pe rețelele sociale. Facebook, Youtube, Twitter, Instagram sau Linkedin?
Pe ce rețea socială sunt prezenți potențialii tăi clienți?

Social Media


Creează-ți conturi pe 1 sau 2 rețele sociale pe care să postezi constant și în care să ții legătura cu potențialii tăi clienți. Zic 1 sau 2 rețele sociale, doar pentru început. Nu are rost să fii prezent pe toate rețelele sociale și să nu le updatezi constant. Apoi cu timpul merită să te extinzi pe toate canalele unde se află segmente din publicul tău țintă și să comunici pe limba fiecăruia.

Include Facebook-ul ca element central în strategia de social media. – 36% din adulți folosesc o singură rețea de social media, din care 86% folosesc Facebook. De ce să nu fii pe Facebook, dacă audiența ta stă aici?

Dacă te concentrezi pe Facebook și creezi o comunitate frumoasă pe care să o redirecționezi către un magazin online, care să îți lase recenzii și să te ajute constant să îți îmbunătățești produsele sau serviciile – ai cam dat de aur.

Postează conținut constant, conținut valoros, educativ, informativ și cald. Vorbește cu fanii tăi ca și cum ai vorbi cu un prieten.

 5. Reclamele pe rețelele sociale

După ce ai trecut de punctul 4 și ți-ai făcut cont pe rețelele sociale e timpul pentru reclame plătite.

Postările ce se duc în mod organic sunt foarte bune, însă nu uita și de reclamele ce pot fi create pe această platformă. Folosind imaginea publicului țintă creat, poți realiza reclame ce vor genera un număr mare de interacțiune per postare, conversii etc.

Urmărește statisticile paginii de Facebook și îmbunătățește-ți constant reclamele.

Nu uita să instalezi și Facebook Pixel în site-ul tău.

Facebook Pixel nu este nimic altceva decât cel mai mare ajutor în campaniile de retargetare. Practic el este format dintr-un cod pe care îl plasezi pe site-ul tău și care va începe să colecteze informații de la vizitatori.

Mai exact?  În momentul în care tu sau omul tău de marketing faceți o campanie pe Facebook, Pixelul va înregistra adăugările în coș, vizitele făcute pe site-ul tău și multe alte informații ajutătoare. Toate aceste date te vor ajuta să optimizezi cât mai bine reclamele, să urmărești conversiile și să retargetezi persoanele care au făcut deja o anumită acțiune pe site-ul tău.

O explicație grafică am făcut aici.

magazin online remarketing

P.S – despre reclamele pe Facebook avem două articole pe blog care te pot ajuta. Le lăsăm aici:

7 METODE PRIN CARE POȚI SĂ VINZI MAI MULT, CU FACEBOOK ADS-PARTEA I

7 METODE PRIN CARE POȚI SĂ VINZI MAI MULT, CU FACEBOOK ADVERTISING (II)

6. Urmărește activitatea oamenilor pe site

Să presupunem că ai un număr foarte mare de trafic pe site, dar din ei câțiva ajung cu produsele în coșul de cumpărături iar apoi renunță, de ce?
Am vrea sa îți spunem de ce, dar nu știm. Putem afla doar întrebându-i sau folosind Hotjar.

Hotjar  este un software de vizualizare a site-urilor web care îți permite să vizualizezi modul în care utilizatorii interacționează cu site-ul tău.

Deci, te ajută să urmărești activitatea potențialilor tăi client pe site prin:

  • Hărți termice
  • Înregistrări video ale vizitatorilor
  • Raportul canalelor de conversii
  • Analiza formularelor
  • Sondaj de feedback

E relativ simplu de folosit și găsești linkul aici  www.hotjar.com

Pentru un magazin online, aflat la început sau chiar și în plină expansiune acest tool e foarte necesar.

Sloganul lor e cât de simplu și clar – The fast & visual way to understand your users.

Hartă termincă de pe Hotjar
Hartă termincă de pe Hotjar

7. Un magazin online are și o parte umană în spate.

Oamenilor le place să cumpere de la alți oameni, iubesc interacțiunea umană, caldă și binevoitoare. Scoate în față oamenii din compania ta, oamenii care distribuie produsele sau care vorbesc la Call Center.

Dacă ai primit vreodată un email de la Elefant.ro ai văzut probabil că, Simona este cea care se ocupă de emailurile cu promoții și care de fiecare dată de ziua ei oferă reduceri.

Elefant - zilele simonei

Însă, dacă nu vrei să scoți în față angajații arată mici părți din procesul de producție sau de ambalare. Adună testimoniale video sau scrise de la cumpărători și postează-le pe site-ul tău, pe rețelele sociale sau oriunde crezi că se potrivesc.

Cum promovezi un magazin online? Concluzii.

Am ajuns și la finalul listei. Cum ți se pare? Greu, ușor ? Aceste 7 sfaturi fac parte din prima etapă pentru promovarea unui magazin online. Și lista poate continua. De fapt vom mai scrie articole despre ecommerce, curând.

Dacă ai anumite întrebări specifice legate despre un magazin online la care ai nevoie de un răspuns nu ezita să ne scrii un comentariu. Sau un mesaj privat pe social media.

Suntem curioși dacă ai aplicat până acum aceste idei în promovarea afacerii tale și cum au funcționat pentru tine, așa că hai cu noi în căsuța de comentarii.


Adelina Elena Ababei
Co-fondator DAR Media Marketing & Social Media lover.

Dă un share: