7 metode prin care poți să vinzi mai mult, cu Facebook Advertising (II)

image title
Dă un share:

Cum vinzi mai mult cu Facebook Advertising?

E o întrebare la care orice antreprenor/marketer care vrea să crească un business prin rețeaua socială nr. 1 în România trebuie să aibă un răspuns.

Scriu acest articol, ca să-i folosești ideile și să le incluzi în strategia ta de Facebook Marketing.

Dacă nu ai citit prima parte (care vorbește de setarea obiectivelor, de targetare și ad creative) te invit să o faci întâi aici.

Apoi alocă-ți câteva minute în care să-ți verifici cunoștințele de advertising și evident să ți le îmbogățești cu noi tehnici, din experiența noastră cu clienții din agenție.

4. Unde sunt peștii mari? Retargeting. Audiențele custom și lookalike.

Rezultatele bune și extraordinare cu Facebook Advertising se obțin când știi cum și când să jonglezi cu remarketingul, audiențele custom și lookalike.

Pentru asta e esențial să pornești de la conceptul de temperatura a traficului pe care îl generează reclamele tale.

Există 3 tipuri de trafic:

-rece: oameni care nu au mai auzit de tine și nu au mai interacționat cu brandul/produsele/serviciile tale.

-cald: oameni care au interacționat cu tine de câteva ori, sunt conștienți de ce le poți oferi, dar încă te mai compară cu alți competitori.

-fierbinte: prospecți care te cunosc foarte bine (interacțiunile anterioare cu brandul tău au fost bune), iar acum sunt dispuși să cumpere de la tine.

Scopul conținutului tău de pe site și rețelele sociale este să ”încălzească” traficul din stadiul de rece, până în stadiul de fierbinte.

Reclamele de retargeting, custom sau lookalike accelerează acest proces.

Sau îți deschid piețe noi acolo unde aparent nu mai era nimic de monetizat. Să le luăm pe rând.

Facebook Retargeting (Remarketing) ads

În esență, prin acestea ajungi la oamenii care au mai interacționat cu afacerea ta.

Poți retargeta în funcție de multe criterii, dar principiul de bază e acesta: Cu cât mai specific, cu atât mai bine.

Asta înseamnă că focusul tău merită să fie pe vizitatorii site-ului tău, dar nu doar atât, ci să-i retargetezi pe cei care au făcut anumite acțiuni specifice.

Uite câteva exemple și bune practici:

-retargetează vizitatorii care ți-au vizualizat pagina de servicii sau care ți-au adăugat produse în coș dar nu au finalizat comanda.

Facebook Advertising Remarketing DAR Media Marketing

-retargetează-i pe cititorii anumitor articole specifice de pe blog/ar unor categorii de pe blog

Dacă tu vinzi pantofi și scrii un articol despre 5 trucuri ca să-ți alegi pantofii potriviți, retargetează-i pe cititorii articolului cu o promoție tip ediție limitată, la una din gamele tale de pantofi.

-retargetează în funcție de timpul pe care vizitatorii l-au petrecut pe site-ul tău(sau și mai bine pe anumite pagini)

Facebook Advertising Remarketing DAR Media Marketing

-retargetează pe baza unor custom events pe care deja le-ai configurat (fie cele pe care le-ai inserat in codul site-ului tau, fie cele din custom conversions)

Facebook Advertising Remarketing

Audiențele Custom

E ușor să cazi în capcana ”Am selectat câteva interese, vârsta și locația. Gata, am o audiență custom bună.”

Când faci Facebook Advertising ai mai multe opțiuni.

Facebook Marketing Ads

Indemnul meu este același: fii cât mai specific/ă, lucrează pe pâlnia de vânzare și crează audiența custom în funcție de etapa din pâlnie în care te afli.

Ține cont de temperatura traficului. Investește buget ca să ”încălzești” anumite audiențe reci. În acest scop poți folosi reclame de tip ”brand awareness”, ”reach” sau post engagement.

Nu uita să utilizezi cât mai mult audiențele custom calde ca de ex Customer File-un fișier cu clienții tăi existenți), website traffic, app activity (dacă afacerea ta are o aplicații mobilă), leadurile strânse deja, utilizatorii care interacționează cu pagina, cu videourile tale sau cu profilul de Instagram.

Cu cât creezi audiențe custom mai eficiente cu atât e mai ușor să creezi…

Audiențele lookalike

Acestea pleacă întotdeauna de la o audiență sursă( Audiență custom sau Custom LTV-clienții tăi cei mai profitabili pe termen lung)

Lookalike Audience

Plecând de la această sursă, Facebook va căuta oameni cât mai asemănători cărora să le afișeze reclama ta.

Nu e greu de intuit că cele mai eficiente surse pentru o audiență lookalike bună sunt:

-clienții tăi existenți

-leadurile strânse

-potențialii clienți care s-au apropiat cel mai mult de comandă (de exemplu, vizitatorii website-ului care au intrat pe pagina de comandă).

5. Cât aur să plantez, ca să crească mai repede un copac (cu bani)? Bugetul.

Răspunsul la această întrebare vine automat când știi câteva cifre (KPIS) și răspunsul la o altă întrebare: Cât de mare e copacul pe care-l vrei(obiectivul tău financiar)?

Cifrele de care ai nevoie sunt costul per click și rata de conversie dintr-un vizitator sau lead într-un client. Când știi aceste lucruri vei ști de cât buget ai nevoie ca să-ți atingi obiectivul, cu Facebook Advertising.

Câteva sugestii:

-alocă o mică parte din bugetul tău de marketing pentru teste inițiale, ca să-ți dai seama de cifrele de mai sus.

-Setează un deadline pentru efectuarea testelor(4-7 zile sunt recomandate în acest sens)

Găsești mai multe idei despre gestionarea bugetului în prima parte din acest articol

Cum poți măsura eficiența în marketing [ROI]?

6. Cât de tare strălucește diamantul tău? Oferta irezistibilă.

Diamantul tău este oferta pe care le-o faci potențialilor clienții. Acest aspect este adesea ignorat, bugetul primind mai multă atenție. Dar se poate întâmpla ca după ce ai investit mulți bani să nu vezi conversiile pe care ți le doreai, sau mai rău, 0 conversii. O cauză ar fi faptul că ai uitat ca oferta în sine să fie irezistibilă.

Când spun irezistibilă nu mă refer doar la a oferi un preț bun și ”mega discounturi” . Prețul e un aspect important dar nu este singurul element comportament al unei oferte eficiente.

Uite și altele. În funcție de specificul afacerii tale poți folosi o parte din ele sau chiar pe toate.

-beneficiile sunt foarte clare și evidente.

-ții cont ca oferta să ajungă la publicul țintă potrivit, la momentul potrivit.

-concepi oferta din punctul de vedere al clientului, nu al tău.

-demontezi potențialele obiecții în oferta direct

-Pictezi prin cuvinte o imagine foarte palbabilă a efectelor folosirii produsului/serviciului tău

-arați cum rezolvi o problemă concretă/frustrare și îndeplinești o dorință (Unique Value Proposition)

-dovada socială că produsul/serviciul face ceea ce promite că faci (testimoniale scrise sau mai bine, video, de la clienții mulțumiți)

-oferi garanții convingătoare

-oferi bonusuri și specifici valoarea lor în bani

-oferta ta are un termen de expirare

-oferta ta sună mai mult ca o invitație, ca o nouă posibilitate sau ca o poveste ce merită a fi luată în calcul decât ca o vânzare directă

-asociezi oferta cu o cauză mai înaltă. E important ca oferta să fie congruenta cu acea cauză și mai ales, cauza să fie relevantă pentru potențialul client.

Testul final pentru o ofertă irezistibilă: Este mult mai greu să spui ”NU” decât ”DA” 

7. Hallelujah Video

La sfârșit de 2018  vorbeam despre trendurile din 2019 în materie de digital marketing. Video era pe listă și se anunța a fi foarte la modă.

Este în continuare, din simplul motiv că este mai ușor să înțelegem ceva ce vedem direct, decât dacă am citi și apoi ne-am imagina ce am citit.

Când vorbim de Facebook Advertising cu reclame video uite câteva sugestii utile:

-fii (foarte) pragmatic.

Facebook recomandă video-urile de maxim 15 secunde

-folosește obiectivul de campanie video views și setează apoi ca plata să se facă per Thru Play(o vizualizare garantată de 15 secunde).

-folosește template-urile video oferite de Facebook în Ads Manager.

-include în video caracteristicile ofertei irezistibile de care vorbeam mai sus. Crează cu ele un hook cu care să atragi atenția în primele 2-3 secunde.

-calitatea video-ului (sunet, lumină) să fie decentă, dacă nu excelentă

-mai mult decât calitate oamenii apreciază umanitatea și autenticitatea.

Nu te focusa doar pe video-uri ”de plastic” care tehnic vorbind is perfecte, dar oamenii nu se pot conecta cu ele. Dacă poți să aduci atmosfera, valorile, viziunea, misiunea și întâmplările reale ale companiei tale în conținutul video ai șanse mari să obții rezultatele așteptate.

Vorba aceea: In smartphone we trust.

E mai ieftin, natural și simplu să-l folosești decât o cameră video profesională.

-adaugă subtitrări pentru ca mesajul să le atragă atenția când îl observă în News Feed.

 Secretul în Facebook Advertising:Testează, testează, testează.

În articolul precedent și în acesta tot am dezbătut diverse modalități prin care să vinzi mai mult cu Facebook Ads. Pentru clienții noștri au funcționat și cred că pot funcționa și pentru tine. Dar poate cel mai mare truc este să testezi continuu. Reclamele nu rulează la fel pentru fiecare nișă. Mai mult, din momentul în care le pornești ele evoluează sau involuează. De aceea testarea o să te conducă la alternativele potrivite PENTRU TINE.

Facebook Advertising. Câteva concluzii

-efectuează A/B testing des. Testează atât cu audiențe diferite, cât și cu un creative(text, imagine) diferit.

-verifică frecvența reclamelor (Frequency). Largește audiența dacă sare de 2.5 sau folosește audiențele lookalike.

-măsoară indicatorii cheie permanent (de performanță, nu de vanitate)

-testează concepte noi de reclame în paralel, în formate diferite (carusel, foto, video).

– fii liniștit(ă) și focusează-te pe progres. Oricum nu există o rețetă magică, instant. 😛

Tu ce strategii ai folosit ca să-ți crești vânzările cu Facebook Ads? Ce a funcționat cel mai bine pentru tine?

Hai să continuăm discuția în secțiunea comentariilor.

Ai nevoie de feedback/mai multe creiere pentru campaniile tale de Facebook Ads, sau de marketing în general?

Click pe imagine și programează-ți o sesiune de consultanță gratuită cu specialiștii echipei DAR Media.

Cu prietenie,

Radu Dascălul

Co-fondator DAR Media Marketing & Content Junkie

Radu Dascălul

Dă un share: