7 metode prin care poți să vinzi mai mult, cu Facebook Ads-Partea I

7 metode prin care poți să vinzi mai mult, cu Facebook Ads-Partea I

Vânzarea. 💰

E poate lucrul care îl doare sau îl bucură cel mai tare pe un antreprenor.

Nu e de mirare ce cantitate mare de energie, timp, bani și nervi investește pentru a vinde mai mult online sau offline.

Tocmai acesta e și obiectivul arzător pe care clienții agenției noastre îl au. Și implicit al nostru. Poate și al tău.

Iar dacă vorbim de online și de România, nu mai e un secret că Facebook e unul din locurile principale în care să fii prezent cu afacerea ta.

Statisticile recente în materie de social media o confirmă. 🤩

Zelist Monitor Facebook Ads
Sursa foto: zelist.ro

Așadar are sens să povestim mai pe-ndelete despre asta în articolul de azi și în următorul.

Îți ofer cu drag 7 modalități prin care și tu poți să vinzi mai mult, mai repede și mai eficient prin Facebook Ads. Sunt tehnici pe care le-am aplicat și îmbunătățit oferind servicii de digital marketing clienților noștri plătitori, din agenția DAR Media.

Așa că așează-te confortabil, pregătește-te să iei notițe și apoi să le pui în practică. 😀

1. Unde mergi dom’le? Obiectivele.

gamification engaja clientes e colaboradores

Unde mergi? Nu știu exact, dar vreau să ajung acolo tare mult.

Nu știu exact, dar îmi doresc.

Așa-i că ți-ar da dureri de cap o astfel conversație, cu atât mai mult să faci ceva concret?

Poate părea o idee prea simplă, dar e foarte importantă:

Orice campanie de Facebook Ads trebuie să aibă un obiectiv bine stabilit!

Iar dacă o faci bine (îți recomand să folosești metoda SMART) pașii de acțiune vor deveni intuitivi și ușor de urmat.

 

Exemple de obiective SMART:

-creșterea vânzărilor pentru produsul x, cu 20 % în următoarele 2 luni, folosind canalele de comunicare A, B și C.

-generarea de Y leaduri până la data Z, prin Facebook Ads, folosind un buget de 1000 lei.

-creșterea vizibilității: un nr specific de people reached pana la data de 31.03.2019

Cred că ai prins ideea.

Îți mai sugerez două bune practici legate de stabilirea obiectivelor:

Prima ar fi să-ți stabilești obiectivele în funcție de etapa de dezvoltare a businessului și de pâlnia de vânzări. De exemplu nu sări direct la vânzări, dacă nu ți-ai aflat și educat publicul țintă înainte sau nu ai stabilit o relație de încredere cu el.

Îți recomand să-ți faci un tabel în care să treci cele trei etape din funnel (Awareness, Consideration, Conversion) și să treci fiecare obiectiv la etapa corespondentă.

A doua practică ar fi să ții cont de ajutorul acordat de Facebook, care îți împarte obiectivele de campanii tot pe baza pâlniei de vânzări.

Facebook Ads

2.Cu cine spuneai că vorbești? Targetarea.

Artboard 1 1

Nu e nimic mai frustrant să vezi cum ți se consumă bugetul de la o zi la alta, iar oamenii nu răspund în niciun fel, vânzări 0 sau mai rău,   te raportează ca spam, îți dau unlike la pagină, se dezabonează etc.

Dacă aceste ”simptome” apar frecvent îți sugerez să oprești reclamele și să regândești targetarea.

Indiferent ce campanie de Facebook Ads ai face acceptă acest adevăr pogorât din ceruri! 😃

Nu ”toată lumea” e clientul tău ideal! Nu toată lumea e interesată de conținutul/produsul/serviciul pe care-l oferi. 

Apoi vine iluminarea: Cine sunt oamenii care sunt interesați? Cum arată? Unde locuiesc? Ce interese au?

Pe baza răspunsurilor vei stabili:

Audiențele: Fanii paginii, prieteni ai fanilor paginii, audiențe custom, remarketing sau lookalike.

Plasarea reclamelor (Placements): De multe ori se irosește buget prin plasarea greșită a unei reclame. De exemplu dacă promovezi un articol printr-o reclamă de tip traffic, nu are rost să selectezi ca placement in stream videos.

Eu îți sugerez să folosești ca placement principal News Feed-ul, deoarece oamenii aici se uită cel mai mult.

Placements Facebook Ads DAR Media

 

Câteva recomandări suplimentare pentru targetare

– folosește-te de audience insights (de pe pagină, dar mai ales cea din business manager/all tools/assets/audience) pentru a vedea ce comportamente are publicul tău țintă.

– în funcție de ceea ce afli crează custom audiences care să includă interesele, funcțiile și statutul social al publicului tău. Chiar dacă va fi mai restrânsă audiența, cel puțin știi că ajungi la oamenii potriviți. Verifică totuși să nu fie prea specifică. Facebook are acel contor care te ghidează în acest sens.

– asigură-te ca reclama să fie targetată pentru vizitatorii mobile. În funcție de nișa ta ai putea să mergi cu reclame targetate exclusiv pe mobil.

– În funcție de etapa în care te afli în sales funnel (pâlnia de vânzări) asigură-te că mesajul tău ajunge la oamenii potriviți.

De exemplu, dacă în urma unei campanii ți-au venit 100 de clienți ai grijă să folosești opțiunea de excludere. Astfel eviți ca aceeași ofertă să nu le mai apară încă o dată. Ar fi enervant să primești iar și iar același mesaj nu? 🤪

Notă: Ai nevoie de o mână de ajutor pentru campaniile tale de marketing?

Click pe imagine și programează-ți o sesiune gratuită cu mine sau unul din colegii mei.😊

Artboard 1 3

3. Și eu ce pun pe masă (piață)? Ad Creative-ul.

Dacă targetarea este partea ”invizibilă” pentru potențialii clienți, ad creative-ul îi ”izbește” direct în față.

Așa că fă tot ce îți stă în putință ca să livrezi un ad creative profi.

Ce conține un ad creative profi?

  • Copy(textul):

– fă-l scurt și la obiect( Gândește-l întâi pentru utilizatorii de pe mobile. De preferat ar fi să nu mai fie nevoie să dai see moore)

-testează diferite formate, ca de exemplu: începe cu o întrebare, inserează cuvinte scrise cu majuscule care atrag atenția(ARTICOL NOU, WEBINAR GRATUITE ETC)

-folosește emojis potrivite, care ilustrează ideea textului și îndeamnă spre acțiune. Îți recomand să folosești această resursă gratuită.

-nu face un text de vânzare de tip teleshopping. Generează valoare fie oferind ceva util(educație), fie distrând publicul (entertainment). Vânzarea va veni mult mai ușor ulterior.

  • Media: fotografie, video, articol sau carusel.

Artboard 1 2

Indiferent ce format alegi trebuie să existe congruență între conținutul media și text. Uite câteva sugestii pentru fiecare:

Foto:

– folosește imagini proprii, cumparate de pe internet(Facebook Stock din Ads Manager, Adobe Stock, Sthutterstock, Canva etc) sau imagini la care ai primit drepturi de autor(prin acord scris).

-oamenii răspund la oameni pe Facebook. Folosești fotografii cu oameni pe cât de mult posibil.

-asigură-te că imaginile sunt colorate, exprimă o emoție reală și atrag atenția utilizatorilor hipnozați de vraja scrolling-ului. 😊

-folosește text pe imagini, dar nu prea mult. Altfel, Facebook Ads nu vor mai fi la fel de eficiente. Îți recomand un tool simplu de folosit și gratuit prin care poți să verifici oricând nivelul de text din fotografie.

 

Video

Facebook video câștigă tot mai mult teren de la un an la altul. În 2019, video ocupă un rol major în strategia de Facebook Ads, așa că îți sugerez să te gândești permanent cum poți produce mai mult conținut video (de calitate).

– Menține videourile scurte. Facebook recomandă video-uri de 15 secunde pentru că astfel pot fi vizualizate în întregime.

-folosește kitul de creație video pe care Facebook Ads Manager ți-l pune gratuit la dispoziție, în funcție de ce ai nevoie să promovezi.

Video Creation Kit Facebook Ads

– începe cu acel hook (cârlig emoțional) care va capta atenția. Acesta poate fi o promisiune de valoare(Până la final afli cum să faci x lucru), fie o întrebare sau un mesaj care crează curiozitate sau umor.

-folosește subtitrări

– ai grijă la drepturile de autor când inserezi o melodie în video. Folosește stock music sau cumpără dreptul de a folosi melodiile.

Video și foto, conduc în statistici! Dar nu uita de acestea!

Articol

-este excelent pentru obiectivul de Traffic din Facebook Ads Manager. Folosește-le împreună la maxim.

– alege bine fotografia, titlul și descrierea SEO pe care cititorii o vor vedea. Trebuie să existe o congruență între ele.

Carusel

Este ideal pentru a spune povești de impact în câteva cuvinte și imagini, pentru ca apoi să duci trafficul din Facebook, pe un link de destinație: site, Facebook Note, Youtube Video etc.

-de preferat folosește-l pentru obiectivul Traffic. În Facebook Ads Manager nu mai este valabil obiectivul post engagement pentru carusel.

-asigură-te că imaginile și mini-descrierile lor se văd în întregime pe mobil.

Facebook Ads template

  • Titlu și descrierea linkului

-menține titlul scurt și concis

-reia ideea titului în descrierea linkului dar dezvoltă-o până devine foarte convingător să dai click

  • Call to action(CTA): îndemnul la acțiune

Dacă ai lucrat îndeaproape la copy și la ad creative, CTA-ul va veni mult mai natural, ca un pas firesc pe care oamenii să-l facă pentru a ajunge la pasul următor.

-precizează exact acțiunea și orienteaz-o spre un beneficiu concret: Click pe link ca să afli cum să faci x lucru, Descarcă ghidul gratuit și descoperă 3 moduri prin care să-ți crești vânzările.

-scurtează linkul cu bit.ly sau alt serviciu ca să ai un CTA mai scurt.

-folosește-te de butoanele de Call To Action pe care Facebook ți le pune la dispoziție (Learn More, Shop Now, Message etc.

 

Aceste prime 3 metode sunt baza unor campanii reușite de Facebook Ads.

În articolul următor îți voi povesti despre celelalte 4 metode care te ajută să-ți crești vânzările:

Artboard 7

– Remarketing. Audiențele custom și lookalike.

– Bugetul

– Oferta irezistibilă

-Video Ads

Ți-au fost de folos aceste sugestii?

Te invit să-mi scrii un comentariu cu feedback-ul tău și idei extra care să le completeze/provoace pe cele de mai sus. 😀

Ai nevoie de feedback/mai multe creiere pentru campaniile tale de Facebook Ads, sau de marketing în general?

Click pe imagine și programează-ți o sesiune de consultanță gratuită cu specialiștii echipei DAR Media.

Artboard 1 3

 

Cu prietenie,

Radu Dascălul

Co-fondator DAR Media Marketing & Content Junkie

Radu Dascălul

 

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *