30 de idei acționabile de la GPeC Summit [ecommerce &digital]

30 de idei acționabile de la GPeC Summit [ecommerce &digital]

Sună bine ideea, dar ce pot să fac cu ea concret?Aceasta a fost mantra la GPeC Summit, cel mai important eveniment de Ecommerce & Digital Marketing din Europa Centrală și de Est.

Organizatorii au promovat-o cu fiecare ocazie, iar cei 29 de speakeri români și străini au acționat pe baza ei.

Dacă ești antreprenor (fie că ai un business în servicii sau mai ales în ecommerce) sau om de marketing acesta este unul din evenimentele anuale care nu trebuie ratate.

Mă bucur mult că am participat la a 14-a ediție GPeC Summit, iar în articolul de azi îți voi aduce 30 de idei care mi-au plăcut de la eveniment-numai bune de pus în practică începând de (ieri) acum. 😁

Au fost mult mai multe de atât pe parcusul celor 2 zile, dar sunt suficiente acestea ca să faci o schimbare majoră în business-ul pe care îl conduci/îl reprezinți.

Ca o mică precizare, fiecare idee este redată din ce am înțeles eu de speakeri și nu neaparat o redare mot a mot. 😀

GPec Summit 2019: 30 de idei acționabile pentru afacerea ta

Ziua I

  1. Andrei Cânda (Managing Partner ISense Solutions)
rsz whatsapp image 2019 11 07 at 111705 pm 4

În condițiile în care românii cumpără mai mult de la an la an dar vizitează în medie 9 magazine pe an(cifră care nu s-a schimbat în ultimii 3 ani) concentrează-te pe branding și notorietatea magazinului(online și offline). Jumătate dintre români preferă să cumpere dintr-un magazin online cunoscut chiar dacă prețurile sunt mai mari sau timpul de livrare este mai lung.

2. Iulian Stanciu, CEO Emag

Iulian Stanciu GPeC Summit 2019

Fără aceste 4 aspecte degeaba vorbești dspre fidelizarea clienților, în ecommerce:

– o gamă de produse diversificate

– un sistem pus la punct de livrare&retur

-o strategie bună de preț

-simplitatea procesului de cumpărare+servisare

3. Els Aerts (Co-Founder AG Consult)

GPec Summit 2019

Analiticele îți spun ceea ce oamenii fac, nu ceea ce vor. Pentru a afla ceea ce vor crează survey-uri, cu întrebări formulate ușor negativ adresate oamenilor potriviți, într-un mod cât mai puțin intruziv cu putință. Ah, nu uita să faci follow-up cu oamenii după ce le ceri părerea într-un survey.

4. Antim Iordache, Card Payment Expert Orange Money

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 111703 pm

Vrei să inovezi?

Soluționează problemele clienților într-un mod în care le oferi mai mult din cea mai prețioasă resursă: timp.

5. Angie Schottmuller, Growth Marketing Advisor

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 111701 pm

Recenziile(dovezi sociale) altora sunt soluția la care apelăm când simțim teama de incertitudine în legătură cu un produs/serviciu.

Impactul unei dovezi sociale= calitatea ei* fricțiunea incertitudinii

Cu cât diminuezi incertitudinile consumatorilor prin review-uri specifice, credibile, vizuale și axate pe beneficii cu atât scade teama de a cumpara.

A urmat o pauză binemeritată în timpul căreia le-am făcut o vizită partenerilor de la GoMag, în zona expo. 😎

WhatsApp Image 2019 11 07 at 11.17.00 PM 1

6. Vitaly Friedman, Co-fondator Smashing Magazine

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 111700 pm

A fost multă buna dispoziție în sala Teatrului Național la discursul lui. Vitaly a punctat prin exemple creative de design web/mobile cât de mult poți influența deciziile potențialilor clienți printr-un design bun sau rău. Noțiunea de bun sau rău nu ține de estetica designului, ci dacă acesta își atinge sau nu scopul pentru care l-ai creat.

7. Tifanny Da Silva, Consultant Growth Marketing

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 111403 pm

Vrei să depășești mai ușor sindromul impostorului care îți afectează starea de spirit și rezultatele? Ține un score card pentru fiecare domeniu important pentru tine. Acesta îți indică într-un caz anume ce înseamnă o perfomanță slabă, acceptabilă, foarte bună sau excelentă.

8. Valentin Radu, CEO Omniconvert

GPeC Summit 2019

În condițiile în care în tot mai multe nișe costul de achiziție al clienților crește focusează-te pe retenția clienților. Cum știi că faci o treabă bună la capitolele retenție și fidelizare? Măsoară indicatori precum Rata de retenție a clienților, Customer Lifetime Value(CLV), Net Promoter Score(NPS) sau Costul de Retenție.

După discursul lui Valentin, în ultima parte a zilei I a urmat un panel interesant cu bune practici și trenduri în ecommerce sau digital marketing. Uite câte o idee faină de la fiecare speaker din panel.

9. Răzvan Acsente (Digital Commercial Manager Vodafone)

WhatsApp Image 2019 11 07 at 11.14.02 PM

Pentru perioada actuală concentrează-te să arați beneficiile produsului tău și să expui cum se folosește într-un context real.

Pentru viitor merită să ai în vedere Voice Product Reviews și vânzarea prin intermediul microcomunităților, plus al microinfluencerilor.

10. Marian Hurducaș (& Founder Necktie Agency)

GPeC Summit 2019

Chiar dacă social media nu aduce vânzări imediate include-o în mixul tău de marketing în următoarele moduri:

-crează conversații

-construiește o comunitate

-poziționează-te și fă branding pe rețele sociale

-crează avocați de brand(brand advocates)

11. Doina Vâlceanu, Chief Marketing Officer la Content Speed

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 111400 pm

În contextul în care valoarea medie a coșului de cumpărături este cu 30-35% mai mare decât în locațiile fizice crează un program de fidelizare online care să încurajeze cumpărăturile recurente.

12. Mihai Vînătoru, Managing Partner DWF

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 111400 pm 1

Ca om de SEO, Mihai a făcut o treabă excelentă livrând idei super acționabile, pe înțelesul tuturor, fără să intre în detalii tehnice complicate.

Una dintre ele spune așa: Crează conținut bazat pe problemele potențialilor clienți nu pe volumul căutărilor cuvintelor cheie pe care vrei să le incluzi în articole/video-uri.

13. Andreea Moisa (Managing Director Beans United)

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 111359 pm

Crează secvențe personalizate de comunicare pe email, în jurul segmentelor tale de clienți. Aici mai multe opțiuni de segmentare a clienților aici: în funcție de NPS, engagement score, sex, vârstă, activitatea lor pe site etc.

14. Florinel Chiș, Executive Director ARMO

Florinel Chiș GPeC Summit

Fii conștient/ă de viziunea afacerii tale și alege o strategie de a pune în practică: fie ca o afacere de familie care se menține la un nivel micro fie ca o afacere caracterizată prin excelență operațională și scalabilitate.

15. Cosmin Daraban, CEO Gomag

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 111359 pm 2

A venit apoi rândul partenerului nostru de la Gomag să ofere recomandări de ecommerce și digital. 😉

Una dintre ele sună cam așa: Câștigă retenția clienților tăi prin comunicare, înainte, în timpul vânzării și după vânzare. Evident, stilul tău de a comunica trebuie să se plieze pe fiecare etapă în parte.

16. Cătălin Macovei, Co-Founder MOLOSO

GPec Summit 2019 Macovei

Alocă-ți bugetul de marketing inteligent- Dacă produsele care se vând cel mai prost îți iau 56 % din buget și îți aduc 10 % din vânzări, produsele cu vânzări medii consumă 32 % din buget și aduc 22 % din vânzări, iar produsele cele mai vândute aduc 68 % din vânzări cu 12 % din buget, ghici unde ar trebui să aloci mai mult buget pe viitor?😊

17. Bogdan Manolea, Co-founder Trusted.ro

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 110821 pm

GDPR-ul nu a fost luat în serios atât de tare până acum, dar ar trebui luat pentru că sancțiunile din 2019 au variat de la avertismente până la amenzi de 130 000 euro, iar companiile mari au avut controale la acest capitol. Ce poți face? Testează orice formular din site, de orice fel și păstrează dovada consimțământului explicit și liber exprimat al omului.

Și uite așa, mai cu discursuri faine, mai cu sesiuni de networking și plimbat pe la standurile din zona expo a zburat prima zi de la GPeC Summit 2019.

Ziua II

Partea a doua a evenimentului mi-a plăcut mai mult, pentru că aici erau speakerii străini pe care abia așteptam să-i văd.

Dar să o luăm cu începutul:

18. Dorin Boerescu, CEO 2Performant

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 110821 pm 1

De Black Friday experiența mobile a clienților este cea mai importantă, iar sursele de trafic și vânzări trebuie să aibă strategii diferențiate de acțiune.

19. Cristi Movilă, country manager VTEX

GPec Summit Cristi Movilă 2019

Discursul său a fost despre puterea comerțului unificat, iar ideea aceasta redă foarte bine conceptul: un singur sistem care îți gestionează toate canalele de vânzări îți permite să ai o ”singură sursă a adevărului”. Comerțul Unificat îi oferă clientului o experiență personalizată în orice punct al procesului de cumpărare.

Și acum să batem tobele pentru invitatul special al evenimentului și unul din mentorii mei în materie de marketing și de stil de viață ”well rounded”:

20. Ryan Holiday (Bestselling author, entrepreneur & marketer)

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 110819 pm

Discursul lui Ryan s-a numit Creating a lasting Impact. În aparență filosofic, în esență concis, simplu și extrem de practic.

Un mare fan al stoicismului și a lui Marcus Aurelius, Ryan a făcut referire la idei care au trecut testul miilor de ani și încă stau în picioare astăzi. Mai mult le-a inclus în contextul marketingului și al afacerilor presărate cu controverse și povești precum cea a succesului ”nișat” al formației Iron Maiden(sunt fan:D) , al Google +.

Aici voi trișa și voi pune mai multe idei care mi-au plăcut:

21. Folosește această formulă atât în ceea ce afișezi pe site cât și în campaniile de marketing: Aceasta este afacerea X care face Y lucru(beneficii) pentru Z(Public țintă).

WhatsApp Image 2019 11 07 at 11.08.17 PM

Citește cărți vechi de sute sau mii de ani. Principiile lor te vor inspira să creezi lucruri care vor rezista în timp.

Măreția ia timp ca să o clădești. Nu poți renunța la ea pur și simplu.

Chiar fac ceva care poate dura în timp?

Când ai un brand plictisitor îți vor crește costurile de reclamă.

22. Construiește și ai grijă de comunitatea ta, chiar dacă pe moment nu vinzi ceva/nu ai produse si servicii diversificate.

A fost o oră și un sfert plină de idei, iar la final am avut bucuria să schimb câteva vorbe cu Ryan la sesiunea de semnat cărți. 😊

Ryan Holiday Radu Dascalul GPec Summit

Concluzia? Ryan Holiday merită studiat și stalkerit mai des. 😀

A urmat apoi panelul dedicat curierilor și moderat cu o strășnicie profesionistă de Laura Dragomir.

GPeC Summit 2019

23. Felix Pătrășcanu( Founding Member & Managing Partner Fan Courier)

Ca să avem clienți loiali trebuie să-i servisăm noi într-un mod loial. Cum? Prin angajați loiali. De aceea noi plătim mai mult pentru loialitate. La anumite perioade bine stabilite salariul angajaților crește cu un anumit procent.

24. Bogdan Colceriu, CEO Frisbo

De Black Friday este nerealist să te uiți la explozia de comenzi și să te aștepți că infrastructura să funcționeze fără cusur. În această perioadă e foarte important modul în care se comunică așteptările, cu privire la livrare.

25. Mircea Cocoșilă, Director Comercial DPD România

Provocarea cea mai mare în anul următor va fi să ne ținem promisiunile și să livrăm pe măsura așteptărilor clienților.

26. Cristian Holst, Co-founder Baymard Institute

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 110408 pm

Am avut ocazia să văd un adevărat expert al paginilor de check-out în acțiune. 🔝

Poate cea mai interesantă idee de la el ar fi asta: Când creezi o pagină de checkout concentrează-te să ai mai puține câmpuri de completat decât mai puțini pași. Statistica arată că media câmpurilor pe paginile de checkout din ecommerce este de 12,71. Provocarea e să le reduci la 7, acordând atenție la ce date ceri și mai ales cum le ceri.

27. Raluca Radu, Country Manager Answear & Founder MTH Digital

GPec Summit 2019, Raluca Radu

Email marketing, content marketing, PPC, Facebook Ads…se vorbește despre aceste canale ca și cum ar fi murit. Avem un întreg cimitir de marketing care așteaptă acțiunea noastră ca să renască.

28. Andy Crestodina, Co-Founder Orbit Media Agency

WhatsApp Image 2019 11 07 at 11.03.04 PM

Cine îl cunoaște pe Andy prima dată nu-i va lua mult timp ca să-l îndrăgească. E un super speaker, care știe să se conecteze cu publicul în timp ce livrează cu umor și pricepere expertiza de ani de zile în Content Marketing & SEO. Asta a și făcut la GPeC Summit 2019.

Și aici voi trișa puțin și îți voi da 2 idei care mi-au plăcut în mod special:

Doar 28 % la sută din companii își documentează misiunea editorială pe site. Ce mai aștepți? Folosește formula aceasta chiar în header-ul blogului companiei: ”Conținutul nostru/Blogul nostru este locul în care audiența X, primește informația x care oferă beneficiul Z.

29. Andy Crestodina-Strategia de conținut ”1%” :

GPeC Summit 2019

Fii printre acei 1% de utilizatori ai internetului care crează conținut însuflețit de o misiune (mission driven), ancorat în documentare originală(original research anchored) și focusat pe PR(crearea de legături cu alți creatori de conținut prin guest blogging și prin citarea cu link a influencerilor în conținutul tău).

Nu mai pun statisticile aici,dar este fenomenal ce a realizat Andy cu blogul agenției lui aplicând această strategie. Te invit să-l studiezi cu atenție pentru că îi vei înțelege în acest fel mai bine metoda, dar și vei primi tone de conținut valoros despre digital marketing.

Și în sfârșit ultimul speaker de la GPeC Summit, dar nu cel din urmă:

30. Alexandru Negrea, Owner Social Smarts

rsz whatsapp image 2019 11 07 at 110153 pm 1

Alex a vorbit despre subiectul la care se pricepe cel mai bine, Facebook Ads, iar ideea acționabilă pe care am învățat-o de la el este aceasta:

Folosește în campaniile tale 3 tipuri de audiențe personalizate: video engagement (Oamenii care ți-au vizualizat 50% din video), Website Visitors (punctul cheie aici fiind să folosești opțiunea ”frecvență” oferită de Facebook) și Event Engagement(oamenii care au răspuns cu interested & going sau alte criterii relevante pentru tine).

Și uite așa s-a terminat conferința de la GPeC Summit, dar nu și evenimentul pentru că a mai urmat o sesiune de networking, la o măslină (cina) festivă și Gala Premiilor Ecommerce.

A fost un final fain în care Andi Moisescu a prezentat magazinele online de top din 2019 care au trecut cu bine de criteriile draconice ale juriului.

GPeC Summit

Câteva mențiuni notabile și surse de inspirație/spionaj pentru tine, în 2019:

Lensa-magazinul anului în ecommerce

WatchShop- cel mai bun magazin online cu experiență

Meia- cel mai bun start-up în ecommerce

Cea mai bună prezență pe mobil: Crystal Time

Cel mai bun conținut & Cea mai bună prezență în social media: F64

Premiul Vocea Clientului: Republica Bio

Concluzii GPeC Summit 2019

Nu pot decât să-l felicit pe Andrei Radu(Ceo & Founder GPec) și pe echipa lui pentru treaba grozavă pe care o fac organizând de 14 ani acest eveniment.

Este locul potrivit în care găsești cunoștințe specializate, resurse, mentori și parteneri care să-ți ducă afacerea online la următorul nivel. De abia aștept să pun în practică ce am aflat și să ajung la ediția următoare!

Tu ai (mai) fost la GPeC Summit? Cum ți s-a părut experiența?

Ce idei din cele 30+ de mai sus vei pune în practică în viitorul apropiat?

Hai să continuăm discuția în secțiunea comentariilor! 🙂

Cu prietenie,

Radu Dascălul

Co-Fondator DAR Media Agency & COO

IMG 4785

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *