6 idei de Lead Magnet pe care să le folosești pentru business-ul tău.

image title
Dă un share:

Cum îți crești baza de potențiali clienți în afacerea ta? Cum generezi lead-uri cu site-ul tău?

Dacă răspunsul tău este cu abonarea clasică la newsletter sau nu știi, astăzi îți propun să vorbim despre Lead Magnet.

Ce este un Lead Magnet?

Dicționarul online de marketing spune că : Lead Magnet -ul este un instrument utilizat pentru a crește ratele de conversie și pentru activitățile de generare a leadurilor.

Corect! Lead Magnet – urile sunt instrumente pe care tu le poți crea și oferi mai apoi potențialilor tăi clienți în schimbul unor date de contact.

Cum funcționează?

Creezi un Lead Magnet, scurt,valoros, simplu și ușor de folosit. Apoi îl încarci pe un landing page pe site-ul tău sau direct pe homepage și îl oferi în schimbul numelui, adresei de email, numărului de telefon sau altor date de interes pentru tine.
Amintește-ți! Lead Magnetul trebuie să rezolve o problem specifică și să vină cu o soluție de valoare pentru un anumit segment din piața ta țintă.

Important: Când colectezi datele de contact asigură-te că potențialii clienți știu în ce scop le vei folosi și că prevederile GDPR sunt respectate.

Acum, ia o cană de cafea sau de ceai, agenda, pixul și hai să notăm împreună.

6 idei de Lead Magnet pe care să le folosești pentru business-ul tău

  1. Ebook

Această formă de lead magnet este cea mai des folosită de către companii și care încă funcționează. Oamenii își doresc ca toate informațiile de care au nevoie să fie prezente într-un singur loc. De aceea sunt mai predispuși să își introducă adresa de email într-un pop up/ form ce prezintă un material care le răspunde întrebărilor/problemelor.

Recomandări pentru un ebook de impact

-pornește cu segmentul de clienți la drum. Ia-ți timp să le analizezi dorințele și frustrările astfel încât să le poți oferi un material super relevant.

-Alege un titlu de impact care include beneficiul cheie

-menționează în landing page/lead form minim 3 beneficii ale descărcării ebookului

-nu te abține de la valoare. Un motiv pentru care multe lead magnet-uri de tip ebook sunt ignorate e pentru că ”bate vântul prin ele”. Nu au substanță și idei valoroase astfel încât potențialul client să spună: ”Trebuie să le arăt acest material și prietenilor mei”.

-include în ebook pasul următor pentru ascensiunea în funnel-ul de vânzare( de exemplu: o ofertă limitată, o altă resursă etc).

Noi, avem pe site un asemenea ebook. – Îl poți descărca dând click pe imagine.

  1. Checklist

Este al doilea cel mai popular tip de Lead Magnet și unul care convertește foarte bine. Poate pentru că e ușor de completat și adună în el tot ceea ce potențialul tău client are nevoie.

E drept că e și mai ușor de realizat decât un ebook. Să presupunem că ai un articol pe blog prin care dai 11 tipsuri pentru a avea o nuntă de vis.

Poți transforma articolul acesta într-un checklist pe care să îl oferi gratuit pe site în schimbul datelor de contact.
Cât de aproape ești de nunta de vis: Checklist . – E mai ușor ca cititorul să urmărească direct pașii și să îi bifeze pe parcursul rezolvării lor.

Lead Magnet DAR Media Agency

  1. Librărie virtuală sau listă de resurse

Dacă ești ca mine, probabil ai în calculatorul tău o listă de resurse pe care le-ai folosit să înveți un anumit domeniu. Sau poate o bază de date de cărți electronice sau ebook-uri.

Ori, dacă ești pasionat de cercetări ai în laptopul tău statistici și tot felul de cazuri comparative.

Librăriile virtuale sau lista de resurse este un lead magnet foarte puternic, care pe mine, sincer mă atrage.
Sunt un excavator de informații și îmi place să caut informații pe internet. Însă dacă toate sunt într-un singur loc și cineva a făcut o parte din cercetare pentru mine, sunt gata să îi dau datele mele ca să pot intra în posesia informațiilor. Și ca mine sunt mulți potențiali clienți, pentru afacerea ta. Ai grijă la drepturile de autor pentru acele materiale!

  1. Podcast-uri

Nu de multe ori am înlocuit un ebook cu un podcast bun. Dacă clientul tău nu e tocmai genul celui care stă și citește mult sau nu are mult timp disponibil pentru a sta să citească articole sau ebook-uri, ai ca variantă excelentă podcast-urile.

Podcast-uri pe care le poate descărca de pe site-ul tău, oferindu-ți datele personale. Dacă ai videoclip-uri cu un conținut audio bun, îl poți transforma într-un podcast prin simpla capturare a conținutului audio și eliminare conținutului video. În fond e mai simplu să asculți un podcast în drum spre serviciu sau când îți plimbi câinele.

  1. Planul sau planificatorul

Eh aici m-a prins și pe mine. Dacă ești un nutritionist sau un bun organizator al timpului poți crea planificatoare pe care potențialii tăi clienți să le descarce de pe platforma ta.

Ca nutritionist poți crea un plan alimentar pentru o săptămână. Sau dacă ești un event planner poți oferi planul pentru organizarea unui eveniment spectaculos.

Eu aș descărca așa ceva. Tu nu?

  1. Tutoriale video

Tutorialele video sunt o modalitate bună pentru a învăța un anumit domeniu. Un instructor de yoga ar putea crea tutoriale despre cum să practici anumite posturi, cum să respiri conștient sau cum să meditezi. Un salon de înfrumusețare ar putea crea mici tutoriale de cum să te vopsești corect acasă sau cum să îți creezi propria mască pentru păr.

Poți crea o comunitate în jurul acestor tutorial video. Poți oferi câteva gratuite sub formă de trial, iar mai apoi dacă vor să vadă toate tutorialele video să le achiziționeze.

Lead Magnet DAR Media Agency

Acestea sunt doar 6 dintre cele nenumăratele forme de Lead Magnet.

Important este să fii creativ/ă și să te gândești la ce poți oferi potențialilor tăi clienți.

În alegerea Lead Magnetului te poate ajuta și elemental tău de diferențiere. Te poți folosi de acest element de diferențiere pentu a crea un anumit material.

Fă un brainstorming împreună cu echipa ta. Prezintă-le formele de Lead Magnet pe care le-ai indentificat ca fiind posibile pentru compania ta și lasă-i să le testeze.

După ce ți-ai ales Lead Magnetul și l-ai creat, gândește în avans, folosește baza de date pe care ai creat-o pentru a merge la următorii pași din călătoria clientului (follow up, vânzare, fidelizare etc).

Vom reveni cu materiale suplimentare pe acest subiect.

P.S – pentru a avea o imagine cât mai clară despre brandul tău și despre ce tip de Lead Magnet ți se potrivește te invităm să citești înainte

3 întrebări la care să îți răspunzi când construiești un brand  și  Știi care este concurența ta? Cum o studiezi?. 

Succes!

Adelina, din echipa Dar Media Marketing

 PS: Mai multe despre Adelina și brandul ei personal găsești pe Facebook

Dă un share: