fbpx

Optimizare SEO magazin online: 5 acțiuni care îți vor crește traficul și vânzările

Procesul de optimizare SEO a magazinului online este esențial pentru a avea o afacere e-Commerce performantă și vizibilă, pe termen lung.

Acest proces nu ar trebui să lipsească din strategia de promovare online și este bine să o ai în vedere încă de la lansarea afacerii tale e-Commerce. Dacă totuși ai sărit peste acest pas și ți-ai lansat deja afacera în online, iată

5 acțiuni care îți vor crește traficul și vânzările prin optimizarea SEO a magazinului online

În munca noastră cu antreprenorii din zona de e-Commerce ne-am confruntat cu multe proiecte care nu aveau o strategie de optimizare SEO a magazinului online.

Majoritatea antreprenorilor achiziționează produsele, creează magazinul online pe baza unei platforme de e-commerce, se concentrează mult pe design și investesc banii în promovare online, fără o strategie clară sau un plan de optimizare din punct de vedere SEO.

Desigur, un site atractiv din punct de vedere vizual va atrage potențiali clienți, însă asta nu este totul atunci când vine vorba de a aduce trafic organic de calitate și vânzări.

Deși SEO – (procesul de optimizare a site-ului pentru a fi mai ușor găsite și indexate de motoarele de căutare) – este un proces continuu, ce presupune stabilirea unor obiective pe termen lung, poți obține multe beneficii, prin crearea și implementarea unei astfel de strategii.

De ce? Pentru că într-un mediu competitiv cum este cel de e-Commerce, un plan de optimizare SEO este ceea ce te va ajuta să te diferențiezi de restul jucătorilor din piață, alături cu calitatea produselor și a suportului pe care îl oferi clienților în parcursul lor de cumpărare.

Citește și articolul despre – Ce este optimizarea SEO și de ce este importantă pentru afacerile online?

Așadar, să începem! Atenție însă, unele verificări și tehnici de SEO prezentate în acest articol trebuie implementate de o persoană specializată în acest domeniu, nu neapărat de web developers, care au creat magazinul online.

1. Optimizare SEO magazin online: site-ul tău funcționează bine și pe dispozitivele mobile?

Conform statisticilor de la  2Performant, valoarea medie a tranzacțiilor online a crescut ușor în 2020 comparativ cu 2019. În cazul tranzacțiilor realizate de pe desktop valoare au rămas similare cu cele ale tranzacțiilor de pe mobile.

În medie, în 2020 românii au cheltuit 297,4 RON (echivalentul a 61,5 EUR) pentru tranzacțiile desktop, comparativ cu 273 RON (57,5 EUR) în 2019.

În cazul tranzacțiilor mobile, valoarea medie a comenzii a fost de 210,4 RON (43,5 EUR) în 2020, comparativ cu 208 RON (43,9 EUR) în 2019.

Mult, puțin? O piață deloc ușor de neglijat. Așa că, asigură-te că magazinul tău online se vede și funcționează bine și pe dispozitivele mobile. Poți să testezi cum arata stite-ul tău în varianta mobilă, fie accesându-l de pe telefonul tău mobil, fie prin urmatoarea metodă pentru destkop: (1) dă click dreapta pe site-ul tău, (2) selectează funcția ”Inspect” și (3) apasă pe iconița ce reprezintă un telefon mobil și o tabletă.

2. Asigură-te că Google poate să găsească și să indexeze site-ul tău

Cum faci asta și de ce e important? O indexare corectă în motoarele de căutare îți asigură succesul pentru căutările organice. Un site indexat corect va fi mai predispus la un trafic organic.

Cum faci asta?

  • Verifică fișierul robots.txt pentru a vedea dacă blochează accesul boților (aplicații software care rulează sarcini automate pe internet cum ar fi „citirea” și indexarea paginilor) la paginile importante din site sau la resurse necesare afișării lor.
  • Realizează un audit complet al site-ului cu ScreamingFrog, Ahrefs sau un instrument similar, pentru a vedea cât de accesibil este site-ul tău pentru botii motoarelor de căutare.
  • Construiește un fișier .xml (un fel de cuprins al site-ului) – cu paginile relevante, organizat pe tipuri de pagini și pe secțiuni principale.

După lansarea magazinului online:

  • Creează-ți un cont pe Google Search Console și verifică site-ul pentru a vedea dacă sunt identificate erori de indexare sau de încărcare, dar și pentru a vedem pe ce căutări ale potențialilor tăi clienți se afișează magazinul tău online.

Verifică erorile raportate de Google Search Console în secțiunea ~Coverage~. Cu ajutorul acestui instrument oferit gratuit de Google poți verifica toate aspectele tehnice relevante din punct de vedere SEO ale magazinului tău online. Poți indentific problemele, ca apoi să le prioritzezi cât mai eficient, în funcție de impacul lor și nivelul de dificultate în ceea ce privește rezolvarea lor.

Alături de Google Search Console, noi în agenție folosim și tool-uri ca:

Citește și despre – Cuvinte cheie în SEO: definiție, tipuri și exemple

Verifică tag-ul robots în fiecare tip de pagină, pentru a te asigura ca NU are valorile – noindex, nofollow – pe paginile pe care dorești să le indexezi.

Dacă ai magazinul online creat pe platforma de ecommerce Shopify poți să îți editezi singur fișierul Robots.txt. Ei au început să permită deținătorilor de magazine online, să își editeze fișierul robots.txt, ceea ce permite un control mai mare a procesului de optimizare a magazinului online.

  • Verfică și setează tag-urile Canonical. Acest Canonical Tag este un element HTML care îi ajută pe webmasteri să prevină probleme de conținut dublat în optimizarea paginilor unui site pentru motoarele de căutare, specificând versiunea „canonică” sau „preferată” a unei pagini web. Este foarte important ca tagurile canonical să fie setate corect, în special dacă ai un sistem elaborat de filtre în categorii, cum ar fi rochii de vară, rochii de primăvară, tricouri de femeie, tricouri de bărbați, produse listate în mai multe categorii sau un URL diferit pentru variațiile pe baza unor atribute.

Atenție! Atributele produsele și filtrele nu se indexează. Pentru acestea , webmasteri trebuie sa pună reguli pentru ca acestea să nu fie indexate.

4. Optimizare SEO magazin online: setează atributele meta pentru a ajuta paginile să se afișeze pe căutări relevante în SERP

Atributele – meta- ajută algoritmii motoarelor de căutare să evalueze dacă o pagină web conține un răspuns la o interogare de căutare. Gândește-te: atunci când căuți „rochie”, probabil că nu vrei să găsești o pagină ce contine modele de pantaloni. Așadar, algoritmii evaluează dacă există vreo pagină in magazinul tău online care să ofere un răspuns relevant pentru interogarea făcută de potențialul client.

Așadar, verifică dacă paginile de categorii, subcategorii și de produse au ”meta titlu”, ”meta description”, imagini cu ”title tag” și texte de descriere ”headlines”. Acesta trebuie să conțină cuvinte cheie relevante pentru business-ului tău online și să fie relevante pentru intențiile de căutare ale potențialilor clienți. Ele trebuie să raspundă cât mai bine interogările făcute de utilizatori în motarele de căutare.

5. Oferă informații relevante pe Blog și creează o experiență de neuitat pe site

Pe lângă optimizarea SEO a paginilor de categorii, subcategorii și de produse, recomandăm ca magazinul tău online să aibă o secțiune de blog, cu cel puțin 10 articole relevante publicate, la lansarea acestuia. Articolele pe blog vor crește credibilitatea brandului dar vor ajuta și magazinul din punct de vedere SEO să se indexeze mult mai bine în Google.

De asemnea, fi atent și la experiența utilizatorilor (UX) pe site. Analizează unde sunt asezate principalele pagini ale magazinul tău online, dar și cum sunt ele aranjate. Sunt evidențiate paginile de categorii și sub-categorii? Pagina de produs oferă toate informațiile de care are nevoie clientul și are un aspect plăcut? Cere feedback și optimizează continuu modul de navigare pe site și facilitățile de a plasa o comandă, astfel încât clienții să ajungă cât mai ușor în orice secțiune din site.

Ai grijă ca magazinul tău să fie curat, aerisit, ușor de folosit și bine indexat în motoarele de căutare.

Până data viitoare, te așteptăm și pe grupul nostru de Facebook – Digital Marketing cu DAR Media, unde discutăm constant despre problemele din domeniu, noutăți din sociale media, instrumente de marketing, dar și studii de caz.

Ai link-ul aici: https://www.facebook.com/groups/DigitalMarketingcuDAR

Cu prietenie,

Adelina Elena Ababei

Co-fondator DAR Media Marketing & Marketing Manager

Adelina Ababei iti dezvaluie care sunt cei 6 pași de urmat pentru o campanie de marketing de Crăciun de succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!