SEO este acronimul de la expresia englezească “Search Engine Optimisation” ceea ce în limba română s-ar traduce ca optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare. Optimizarea SEO reprezintă o serie de tehnici prin care ajutăm motoarele de căutare să înțeleagă cât mai bine care este conținutul unui website. Acest lucru înseamnă că, atunci când cineva caută pe internet cuvinte sau fraze asociate afacerii tale, site-ul tău are șanse mai mari să fie afișat în rezultatele motoarelor de căutare dacă ai implementată o strategie bună de SEO. Acest lucru îți va aduce mai multe vizite pe site și implicit mai multe vânzări.
De ce este importantă optimizarea SEO pentru afacerile online?
În fiecare zi milioane de oameni caută ceva online. De la informații despre un produs, până la oferte de vacanțe sau recenzii despre un restaurant. Acest lucru înseamnă că există milioane de oportunități ca afacerea ta să apară în aceste rezultate de căutare.
Însă, doar prezenta website-ului în rezultatele motoarelor de căutare nu este suficientă. Conform statisticilor, 75% dintre utilizatorii de internet nu vor trece niciodată de prima pagină la o căutare pe Google. Cu alte cuvinte, dacă site-ul tău ne se află pe prima pagină, nu prea exiști ca și afacere în mediul online.
Optimizarea SEO a site-ului te va ajuta să fii și tu prezent cu afacerea ta printre rezultatele apărute pe prima pagină a motorului de căutare Google.
Ce presupune optimizarea SEO?
Așa cum spuneam și la începutul articolului, optimizarea SEO reprezintă o combinație de tehnici și etape prin care specialiștii SEO se asigură că atât algoritmii Google, cât și vizitatorii website-ului îl înțeleg și îl consideră relevant, astfel încât să apară pe prima pagină în rezultatele motoarelor de căutare.
La nivel de bază, optimizarea SEO se împarte în 2 mari ramuri: optimizarea On-Page și optimizarea Off-Page.
Optimizarea On-Page
Motoarele de căutare nu vizualizează site-urile așa cum le vizualizăm noi. Ele au formate și algoritmi care citesc codul (limbajul de programare) din spatele acestuia pentru a înțelege despre ce este vorba în site. Unul dintre rolurile optimizării SEO on-page este acela de a face algoritmii să înțeleagă conținutul website-ului. Totodată prin optimizarea SEO on-page ne asigurăm că site-ul este relevant și pentru vizitatorii săi.
Optimizarea on-page include mai mulți factori: cuvintele cheie, optimizarea tehnică și optimizarea conținutului.
- Cuvintele cheie
Un element fundamental al optimizării SEO sunt cuvintele și frazele cheie. Practic, prin intermediul lor, atât oamenii, cât și motoarele de căutare descoperă website-ul.
Cuvintele cheie pe care le folosești pe site influențează poziția pe care o ai în rezultatele motoarelor de căutare. Cu cât sunt mai specifice și descriu mai bine afacerea ta, cu atât ai șanse mai mari să apari în rezultatele Google atunci când cineva caută cuvinte asociate afacerii tale.
Pentru a le identifica se pleacă de la o analiză detaliată bazată pe particularitățile afacerii, popularitatea nișei și tendințele din piață. Iar odată stabilite, ele vor reprezenta ”cheia” prin care site-ul tău va devenii vizibil în mediul online. Este recomandat ca aceste cuvinte cheie să se regăsească pe principalele pagini ale site-ului și să fie încorporate în mod natural în textele paginilor pentru că motoarele de căutare apreciază cel mai mult conținutul unic, relevant și antrenant.
- Optimizarea tehnică
Această parte a optimizării on-page se referă la alegerea și setarea unor elemente precum:
- Arhitectura internă a link-urilor, numită XML sitemap. În termeni simpli, aceasta reprezintă o listă a adreselor URL ale site-ului web, iar prin intermediul ei motoarele de căutare înțeleg ce conținute acesta.
- Fișierul robots.txt. Acest fișier conține diferite informații prin care se controlează ce pot accesa și indexa motoarele de căutare. Odată implementat pe website, acesta va opri motoarele de căutare să indexeze fișiere sau link-uri cu date sensibile, precum datele personale dintr-un formular de contact sau datele cardului.
- Securitatea site-ului, urmărește cât este de sigur să navighezi pe el fără ca datele personale ale vizitatorului ( de exemplu adresa IP, adresa de email, datele bancare) să fie compromise.
- Viteza de încărcare a site-ului. Conform statisticilor, timpul ideal de încărcare site-ului este de 1-2 secunde, paginile care au o medie de încărcare mai mare de 3 sec. au o rată de abandon de 53%, iar fiecare 2 sec. de întârziere a vitezei de încărcare a paginii crește rata de abandon a site-ului până la 97%. Ceea ce înseamnă că, pentru a păstra vizitatorii pe site, viteza de încărcare a paginilor trebuie să fie cât mai rapidă.
- Experiența de navigare pe site (User Experience). Poziționarea site-ul în motoarele de căutare este influențată și de aspectul site-ului, ce elemente conține, cât este de intuitiv, cât de ușor ajungi pe paginile principale, ce design are, cât de ușor găsești informațiile importante etc.
- Optimizarea site-ului pentru mobil. Conform statisticilor din ultimii ani, constant peste 55% din timpul petrecut în online se face pe mobil, iar procentajul este în creștere. Acest lucru a dus la apariția conceptului de site-uri ”mobile-first”, care să aibă un design responsive, plăcut, intuitiv și ușor de citit și de navigat de pe telefoane și tablete.
- Optimizarea conținutului
Prin această etapă de optimizare SEO on-page a site-ului specialiștii SEO se asigură că informațiile prezentate în site sunt clare, relevante, ușor de înțeles și de parcurs și că transmit exact ceea ce ne dorim. Aceasta se referă la:
- distribuirea corectă a cuvintelor cheie în paginile website-ului – în titlul, în subtitluri, în conținut, în meta descrieri, în descrierea imaginilor, etc.
- Setarea corectă a meta-titlurilor și a meta-descrierilor. Aceste elemente apar în motoarele de căutare și sunt asociate cu paginile website-ului, de aceea ele trebuie formatate corect astfel încât să ofere informații relevante atât utilizatorilor, cât și algoritmilor Google.
- Optimizarea imaginilor: denumirea și descrierea imaginii (atributul ATL) trebuie să fie cât mai specific și să conțină cuvântul cheie pentru care se dorește să apară în căutările din Google (Search și Images).
- Setarea corectă a titlurilor și subtitlurilor (heading-uri / H-uri)
- Crearea linkurilor interne prin care se leagă paginile între ele;
- Lizibilitatea textului în pagină (cum este organizat și cât este de ușor de înțeles și de parcurs)
Optimizarea off-page
După ce învață conținutul site-ului, acești algoritmi trec mai departe și scanează internetul pentru a afla cum este percepută afacerea ta în mediul online.
În acest caz prin optimizarea SEO off-page se conturează prezența afacerii tale, dincolo de site. Iată câți factori factorii de care algoritmii Google țin cont:
- Numărul de site-uri care fac trimiteri prin link către site-ul tău. Aceste link-uri sunt văzute de către algoritmi ca niște voturi de încredere.
- Calitatea site-urilor care trimit linkuri către site-ul tău. Cu cât un site este mai relevant și mai de încredere, cu atât link-urile provenite de la acesta sunt mai valoroase.
- Mențiunile brandului și ce spun ele despre afacerea ta în mediul online. Algoritmii Google au evoluat într-atât încât recunosc, analizează și iau în considerare cuvintele prezente pe alte pagini, dar care sunt asociate cu afacerea ta. Un astfel de exemplu sunt mențiunile brandului pe platformele de Social Media, fără a avea un link asociat. Practic, algoritmii Google urmăresc care este popularitatea ta în mediul online, ce se vorbește despre tine, ce cuvinte sunt asociate cu tine (pozitive sau negative) și cum îți este percepută imaginea. Spre exemplu, mențiunile în mesaje negative sau review-urile negative vor coborî poziția site-ului în motoarele de căutare.
Astfel, atunci când vine vorba despre optimizarea offline, cu cât site-ul tău primește mai multe linkuri de calitate, iar afacerea este menționată în mai multe site-uri cu autoritate, este prezentă pe Platformele Sociale și are o imagine pozitivă, algoritmii Google o vor afișa mai des și o vor poziționa mai sus în rezultatele de căutare.
Să recapitulăm:
- Optimizarea SEO este procesul prin care website-ul afacerii tale devine vizibil și relevant în rezultatele motoarelor de căutare. Acest lucru îți va aduce mai multe vizite pe site și implicit mai multe vânzări.
- Alegerea și folosirea corectă a cuvintelor cheie sunt elemente fundamentale pentru o optimizare SEO de succes. Nu uita că ele sunt ”cheia” prin care site-ul tău va devenii vizibil în mediul online.
- Prin optimizarea SEO on-page conținutul și funcționalitățile website-ului sunt ”traduse” atât pentru algoritmii motoarelor de căutare, cât și pentru vizitatorii site-ului.
- Optimizarea SEO off-page ajută la creșterea autorității site-ului prin dezvoltarea unei colecții de link-uri cu conținut relevant, mențiuni pe alte site-uri și platforme de Social Media și obținerea unor link-uri care duc către site-ul tău și provin de la alte site-uri considerate relevante și de calitate.
Toate afacerile care își doresc o prezență online care să le aducă beneficii pe termen lung au nevoie de implementarea unei strategii de SEO. Optimizarea SEO îți va ajuta site-ul să fie prezent pe prima pagină în rezultatele motorului de căutare Google, ceea ce îți va crește vizibilitatea, autoritatea și vânzările / conversatiile din site.
Tu implementezi deja o strategie SEO pentru website-ul tău? Dacă încă nu o faci dar ți-ai dori, îți oferim noi un audit gratuit pentru a afla ce îmbunătățiri poți aduce afacerii tale din mediul online.
Audit SEO GRATUIT de la echipa DAR media
Vom fi mai mult decât fericiți să te ajutăm și împreună să îți aducem afacerea pe prima pagină în rezultatele Google.
Cu prietenie,
Andreia – Cristina Oltean
DAR Media – SEO Specialist
Abcseo
Va rog sa imi transmiteti o cotatie de pret pentru realizarea unui site de prezentare care sa includa si setari de optimizare seo in site.