fbpx

Influencer Marketing în 2024: Micro-Influenceri și Nano-Influenceri – Ce Înseamnă, Cum Te Ajută și Cum să Alegi Influencerii Potriviți

Influencer Marketing în 2024: Micro-Influenceri și Nano-Influenceri – Ce Înseamnă, Cum Te Ajută și Cum să Alegi Influencerii Potriviți

Uitându-ne puțin în spate, în ultimii ani, micro – influencerii și nano – influencerii au devenit un element central în strategiile de digital marketing, jucând un rol crucial în stabilirea și promovarea trendurilor. Cu o audiență mai mică, dar extrem de implicată și specializată pe diferite nișe specifice, acești influenceri au capacitatea de a genera un impact autentic și credibil asupra publicului lor.

Care sunt diferențele dintre micro – influenceri și nano – influenceri, care sunt cei mai potriviți pentru afacerea ta, de ce oamenii urmăresc influencerii, plus  alte lucruri pe care ar trebui să le iei în calcul atunci când decizi să colaborezi cu un influencer.  Dezbatem fiecare dintre aceste subiecte în acest articol, mai jos. 

Influencer Marketing în 2024: Micro-Influenceri și Nano-Influenceri – Ce Înseamnă, Cum Te Ajută și Cum să Alegi Influencerii Potriviți

Influencer Marketing - miro si nano influenceri

1 .Definirea influencerilor – Criteriul de referință –  Numărul de urmăritori 

Care sunt principalele categorii de influenceri? 

Sunt mai multe clasificări în articolele de specialitate, care împart influencerii în diferite categorii, în funcție de interese, de modul în care s-au remarcat sau de dimensiunea semnificativă a audienței lor.

Ne vom focusa pe micro și nano influenceri, pe care îi putem clasifica în funcție de dimensiunea urmăritorilor din conturile lor de social media.

  1. Mega-influencerii: Influenceri cu un număr masiv de urmăritori, de obicei peste 1 milion. De cele mai multe ori aceștia sunt celebrități internaționale, sportivi de performanță sau personalități cunoscute. 
  1. Macro-influencerii: Sunt cei a căror număr de urmăritori jonglează între 100.000 și 1 milion followers. Da, acestia au o mare influență asupra audienței lor. O caracteristică aparent comună la această categorie de influenceri este faptul că sunt specializați pe un anumit domeniu (ex: fashion, food, skincare, kids, etc) și au o audiență foarte engaged, postând mereu detalii din viața personală. 
  2. Micro-influencerii: Urmăritorii acestora se încadrează între 1000 și 100000 urmăritori. Chiar dacă prin comparație cu primele 2 categorii numărul urmăritorilor a scăzut semnificativ, aceștia sunt printre cei mai căutați în vederea colaborării cu dierite brand-uri. 
  3. Nano-influencerii: Urmăritorii acestei categorii scade sub 1000 urmăritori, dar acesta poate fi și motivul multor colaborări. E o comunitate mai restrânsă, dar foarte activă. 
  4. Vertical influencerii: Aceștia sunt specializați într-un anumit domeniu sau industrie, precum modă, fitness, călătorii, gastronomie etc. Ei devin specialiști, experți pe domeniul lor de activitate si au o influență puternică vis a vis de deciziile de cumpărare ale oamenilor. 

1.1   Ce este un micro-influencer? Ce este un nano-influencer? 

Mirco-influencer 

Micro-influencerii au un nr de urmăritori cuprins între 1000 și 100000. Micro-influencerii sunt adesea aleși în detrimentul macro sau mega influencerilor.
Pentru că sunt mai mici și dornici să ajungă cât mai cunoscuți în social media, sunt considerați mai implicați, având o relație mai strânsă cu urmăritorii lor. Adesea aceștia creează conținut cu caracter mult mai personal față de produsele și serviciile pe care le promovează. Naturalețea și autenticitatea încă se observă la această categorie și astfel emană mult mai multă credibilitate, motiv pentru care sunt considerați o „armă„ prețioasă în strategiile de marketing. 

Brandurile își îndreaptă atenția către influencerii de dimensiuni mai mici și pentru faptul că audiența lor este preponderent pe o anumită nișă. 

Nano-influenceri 

Influencerii cu mai puțin de 1000 de urmăritori. Au o audiența restrânsă, dar… Darul acestora constă în faptul că cei 1000 de urmăritori pot fi toți afaceri locale sau oameni din business, iar o colaborare ca aceasta poate avea un impact semnificativ. De asemenea, nano-influencerii sunt urmăriți de oameni 100% interesați și engaged, care sunt la curent cu fiecare noutate. 

Există mai multe modalități de a aborda acest subiect al influencer-marketingului și merită să analizezi mereu care este cea mai bună opțiune pentru tine. Exită și în acest caz o strategie, care nu e obligatoriu să fie dictată de cantitatea urmăritorilor, ci de calitatea acestora. 

1.2   Diferentele majore intre micro-influencerilor și nano-influencerilor 

Nu știi ce să alegi și te întrebi care sunt diferențele majore între micro-influenceri si nano-influenceri? Nu te grăbi și analizează totul.

Principalul avantaj al micro-influencerilor este faptul că au un număr semnificativ de urmăritori, un mare procent dintre aceștia fiind pe aceeași nișă, iar comunicarea mesajelor are un caracter personal. În ceea ce privește investiția, un micro-influencer costă undeva la maxim 200-300 euro, iar organizarea campaniilor este ușor de executat. 

Influencer Marketing - micro influenceri

Sursă foto – Dash Hudson

Urmăritorii nano-influencerilor îi văd ca pe persoane cu care se pot identifica, de încredere, iar recomandările lor au o mare greutate. Nano-influencerii sunt ideali pentru branduri care doresc să creeze o abordare de marketing bazată pe comunitate și să promoveze produsele prin recomandări din „gură în gură” ca să ajungă la o rețea importantă pentru brand. 

Influencer Marketing - nano influenceri

Sursă foto – Dash Hudson

Niste studii interesante făcute de cei de la PLANOLY despre nano-influenceri oferă mai multe informații relevante despre colaborarea nano-influenceri. 

Influencer Marketing - cine sunt si cum colaboram cu acestia?

Sursă foto Social media Today

 2.   Avantajele colaborarii cu micro-influencerilor si nano-influencerilor

2.1   Beneficiile unice ale colaborarii cu micro-influenceri și nano-influenceri

  1. Nișă specializată: Micro-influencerii și nano-influencerii sunt adesea specializați în nișe specifice, având urmăritori interesați și dedicați într-un anumit domeniu sau subiect. Aceasta permite brandurilor să ajungă la publicul lor țintă în mod eficient și să ofere mesaje relevante și personalizate.
  2. Costuri reduse: Colaborarea cu micro-influenceri și nano-influenceri poate fi mai rentabilă decât lucrul cu influenceri de dimensiuni mai mari. Pentru că, n-au un număr de urmăritori exagerat de mare, tocmai de aceea, acești influenceri pot fi mai dispuși să lucreze cu bugete mai mici sau chiar în schimbul produselor sau serviciilor oferite de branduri.
  3. Creșterea credibilității brandului: Atunci când un influencer care reprezintă încredere pentru publicul său, se asociază cu tine se crează un transfer de încredere de la audiența lui către tine, către produsele sau serviciile pe care tu le comercializezi și așa crește și credibilitatea brandului.
  4. Creșterea conștientizării brandului: Este posibil ca urmăritorii influencerului cu care colaborezi să nu fi fost clienții tăi, sau să nu te cunoască. Prilej tocmai bun, ca influencerul să te prezinte comunității lui și astfel să fii vizibil în fața unui alt public la care nu ai avut acces până acum.
  5. Creșterea vânzărilor: Atunci când influencerul potrivit promovează produsele sau serviciile tale, este cel mai  probabil să vezi o creștere a vânzărilor în urma campaniei. Însă nu uita mereu să măsări vânzările aduse de influencer.

2.2   Ce îi determină pe oameni să cumpere de la branduri recomandate de influenceri ?

Oamenii sunt determinați să cumpere de la branduri recomandate de influenceri din mai multe motive. Cineva îți arată produsul pe care poate voiai să-l achiziționezi. Îți face o demonstrație live, în care ți se prezintă sub formă de ”WOW” textura, culoarea, mirosul și ți se face apel la toate simțurile…

Omul acela de încredere de care tot vorbim și pe care îl urmărești tocmai îți arată cât de cool e să stai pe canapea la Netflix, în timp ce robotul se plimbă prin casă și face curățenie… Deja îți imaginezi cum ar fi…  Îți lasă link-ul în story/descriere. Dai un click, și vezi ca mai primești și 20% reducere. Analizezi, intri în funnelul de remarketing, primești o reducere și apoi comanzi. Eventual îți amintești ca influencerul avea și un cod promo pe care l-ai salvat în notes. 

  • Conform unui studiu realizat de Influencer Marketing Hub, 63% dintre consumatori sunt mai predispuși să cumpere un produs recomandat de un influencer.
  • Potrivit unui raport al Nielsen, 92% dintre consumatori cred mai mult în recomandările persoanelor pe care le cunosc decât în alte forme de publicitate.
  • Conform unui sondaj realizat de Collective Bias, 30% dintre consumatori sunt mai predispuși să cumpere un produs recomandat de un non-celebritate influencer decât de o celebritate.
  • Un raport al Twitter arată că 49% dintre utilizatorii săi urmăresc influenceri pentru a obține recomandări despre produse și servicii.

Aceste statistici evidențiază importanța și influența pe care o pot avea influencerii în deciziile de cumpărare ale consumatorilor.

3.  Selectarea momentului, a micro-influencerilor și nano-influencerilor potriviți pentru business-ul tău.

Este oportun să apelezi la influenceri atunci când ai nevoie să-ți promovezi produsele sau serviciile și vrei să ajungi la o anumită audiență într-un mod autentic și credibil. Iată câteva momente cheie în care colaborarea cu influenceri poate fi benefică:

1. Lansarea unui produs nou: Atunci când lansezi un produs nou, colaborarea cu influenceri poate ajuta la creșterea conștientizării și la generarea de interes în rândul publicului. Cred că ai văzut de mai multe ori campanii de PR cu influenceri, de la branduri mari.

Campanii în care influencerul primește produsul nou lansat pentru a îl testa în propria lui comunitate și pentru a împărtăși părerile lui.

Influencer Marketing - lansarea unui produs nou

Sursă TikTok Laura Maier

2. Promovarea unei campanii speciale: Dacă ai o ofertă specială, o campanie promoțională sau un eveniment planificat, influencerii pot fi parteneri ideali pentru a ajunge la o audiență mai largă și pentru a crește implicarea în jurul campaniei tale.
Acum au început campaniile de Sfântul Valentin, pe toate canalele de social media. Uite o campanie care ne place.

Influencer Marketing - oferta speciala cu ocazie speciala

Sursă TikTok Alexia.Dogaru

3. Consolidarea autorității de marcă: Colaborarea cu influenceri cu reputație și expertiză în domeniul tău de activitate poate ajuta la consolidarea autorității de marcă și la creșterea încrederii în brandul tău în rândul publicului.
Exemplu: Faunus Plant a colaborat cu doamna doctor Daniela Ionescu, pentru a consolida autoritatea mărcii și a crește încrederea în brand, deoarce este recomandat de un medic.

Influencer Marketing - consolidarea autoritatii de marca

Foto Facebook Faunus Plant

4. Îmbunătățirea engagement-ului pe rețelele sociale: Dacă vrei să îți crești engagement-ul pe platformele de social media sau să atragi mai multe interacțiuni cu conținutul tău, influencerii pot ajuta la creșterea interactivității și implicării urmăritorilor lor.

5. Rebranding sau re-poziționare: În cazul în care faci o schimbare semnificativă la brandul tău sau îți re-poziționezi produsele sau serviciile, influencerii pot fi utili pentru a transmite mesajul tău către audiența potrivită și pentru a genera interes în jurul noii direcții.

În general, colaborarea cu influenceri este benefică atunci când îți propui să îți crești vizibilitatea, credibilitatea și engagement-ul pe canalele de marketing, și să ajungi la o audiență relevantă pentru afacerea ta.

Care sunt influencerii potriviti pentru tine?

Influencer Marketing

După ce ai stabilit care e nișa ta, care sunt obiectivele de marketing pe care dorești să le atingi prin intermediul colaborării cu influencerii, începe partea de research. Din fericire, există mai multe platforme specializate care te pot ajuta în această direcție. 

  • Fameup.ro – O platformă dedicată influencer marketing, prin intermediul căreia poți să găsești persoana potrivită care să-ți promoveze brandul. Fameup permite filtrarea după anumite criterii cum ar fi nișa și numărul de urmăritori. 
  • Influencity – Găsești influenceri care se potrivesc cu obiectivele campaniei tale pe baza statisticilor acestora – disponibil oricând în propria ta bază de date intuitivă. În plus, primești ajutor și cu partea de strategie. 
  • Starngage.com – O altă platformă unde poți să descoperi top Instagram Influencers Ranking în România. Aici găsești conturi de Instagram cu detalii despre numărul lor de urmăritori din România. În prezent, platforma sumarizează un total de 5.952 de influenceri din România, cu între 1.000 și 10 milioane de urmăritori.

4. Cum se crează și execută o campanie cu influenceri?

Crearea și executarea unei campanii de influenceri marketing cu Micro-influenceri sau NanDesigur!

Iată o detaliere mai amănunțită a pașilor pe care trebuie să îi urmezi pentru crearea și executarea unei campanii de influencer marketing cu micro/nano-influenceri:

Știi prea bine, că orice lucru pe care îl faci în afacerea ta, începe cu?
Ai ghicit!
Stabilirea obiectivelor: Începe prin a defini clar obiectivele campaniei tale. Poate fi vorba despre creșterea notorietății brandului, generarea de trafic către site-ul tău, creșterea vânzărilor sau engagement-ul publicului.
Nu uita însă, să le pui pe foaie în sistemul SMART – cât mai detaliat posibil. Dacă vrei generarea de trafic pe site, scrie câte persoane vrei să fie pe site-ul tău în urma campaniei cu influencer, dar și modalități de măsurare a traficului venit de la Influencer prin folosirea parametrilor UTM.

 Identificarea influencerilor potriviți: Caută influenceri micro/nano care se potrivesc cu nișa și valorile brandului tău. Evaluează engagement-ul lor și asigură-te că publicul lor este relevant pentru afacerea ta. Folosește instrumente precum platformele de influencer marketing, analiza manuală a rețelelor sociale sau recomandări de la alți antreprenori.

 Conceperea strategiei de conținut: Colaborează cu influencerii pentru a dezvolta o strategie de conținut care să se potrivească obiectivelor tale de marketing. Stabilește tipul de conținut (postări pe Instagram, videoclipuri pe YouTube, articole de blog etc.) și mesajul pe care îl dorești să îl transmită influencerii în campanie.
Fii deschis la feedback din partea influencerului pe care îl vezi alege, dar și la noile idei de conținut pe care ți le va propune.

Negocierea și stabilirea termenilor colaborării: Discută cu influencerii termenii și condițiile colaborării, inclusiv bugetul, tipul de conținut, frecvența postărilor, modul de măsurare a performanței și alte detalii relevante. Asigură-te că ambele părți sunt de acord cu termenii colaborării înainte de a începe campania.

 Crearea și publicarea conținutului: După ce ai definit strategia și ai stabilit termenii, influencerii vor crea și publica conținutul conform indicațiilor tale. Asigură-te că, conținutul este autentic, relevant și respectă liniile directoare stabilite.

Monitorizarea și evaluarea performanței: Urmărește performanța campaniei în timp real. Monitorizează engamentul, interacțiunile și rezultatele obținute pentru a putea ajusta strategia în timp util. Folosește instrumente de analiză a datelor pentru a evalua impactul campaniei și pentru a face rapoarte periodice cu rezultatele obținute.

Optimizarea și ajustarea strategiei: Pe măsură ce campania progresează, analizează feedback-ul și rezultatele obținute și ajustează strategia în consecință. Poți face schimbări în conținutul campaniei, în canalele de distribuție sau în obiectivele stabilite pentru a maximiza impactul și ROI-ul campaniei.

 Continuarea colaborării și consolidarea relațiilor: Dacă campania este un succes, ia în considerare continuarea colaborării cu influencerii implicați sau extinderea campaniei către alți influenceri din nișa ta. Consolidează relațiile cu influencerii și menține comunicarea deschisă pentru a crea o bază solidă pentru colaborări viitoare.

Prin urmarea acestor pași și prin gestionarea atentă a fiecărei etape a procesului, vei putea să creezi și să executeți o campanie de influencer marketing eficientă cu micro/nano-influenceri pentru afacerea ta.

 5.  Tendințe pentru Influencer marketing în 2024.

Atât în România, cât și la nivel global există mai multe tipuri de nișe de conținut pe care creatorii digitali le urmăresc pe conturile de Instagram, Facebook, YouTube, TikTok.

Cele mai des întâlnite nișe sunt: lifestyle (în care intră și categoriile fashion & brands), beauty & make-up, travel, comedy, healthcare, sports, music, parenting, cooking/food, auto & moto, foto, gaming, animals, entrepreneurship.

Așadar, topul celor mai populare nișe de conținut ale Influencerilor de pe Instagram din România, conform HypeAuditor, arată astfel: 

Most popular Instagram Influencer Category in Romania

Sursa foto – https://mocapp.net/

Poate nu e de mirare această statistică, însă, în 2024, influencer marketingul nu mai e doar o opțiune pentru branduri, dacă vor să vândă și să fie aproape de clienții lor.

Influenceri de pe LinkedIn

Chiar și brandurile care compercializează produse pentru nișa de B2B, încep acum să aibă mai multe opțiuni. Pentru că, influenceri de LinkedIn, au început să apară.

LinkedIn continuă să înregistreze niveluri record de implicare pe măsură ce oamenii caută să interacționeze, să-și schimbe cariera și să promoveze produse B2B.

Motiv pentru care, 75% dintre agenții de marketing B2B investesc acum în influencer marketing și liderii din industrie precum Intel și Hootsuite dezvoltă relații cu influenceri de pe LinkedIn.

Aici găsești un articol interesant despre asta pe blogul celor de la LinkedIn.

Concluzii

Este evident că micro și nano influencerii au devenit elemente indispensabile în peisajul marketingului digital din zilele noastre.

Pe orice rețea sociale pe care intri, vei vedea o reclamă cu un Influencer sau un Influencer ce prezintă anumite produse. Poate la început nu ți se va părea foarte ușor de reperat ca fiind o reclamă făcută de influencer pentru un alt brand, însă odată ce alegi să lucrezi cu influenceri îți vei da seama și tu de ce au atât de mult succes.

Așa că, nu mai sta pe ganduri, dacă ai un magazin online sau o afacere în servicii, anul acesta este timpul să apelezi la influenceri.

Nu uita să îți stabilești clar de la început obiectivele, să creezi strategia de marketing, să alegi influencerul potrivit pentru brandul tău care să rezoneze cu valorile brandului și să aibă același public țintă ca cel pe care îl cauți tu.

După ce ai ales influencerul, stabilește livrabilele împreună cu el, mecanismul campaniei și toate metodele de măsurare pe care le vei folos.

Nu uita însă, să îi dai puțin spațiu pentru a putea fi creativ și pentru a veni și el cu propuneri specifice pentru promovarea produsului sau serviciului tău.

Sau dacă nu vrei să alegi tu influencerul, să stai de vorbă cu el, să măsori rezultatele și să gândești strategia te marketing, te ajutăm noi.

Completează formularul de pe pagina noastră și lasă-ne mesajul tău acolo.

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *