Când ai o afacere și vinzi online, unul dintre principalele lucruri pe care ar trebui să le știi este că nu e de ajuns să ai produse de calitate. Nu e de ajuns să ai o ofertă bună, sau prețuri mici.
Decizia clientului de a cumpăra sau nu depinde și de pagina ta de produs. Paginile de produs arată publicului tău țintă dacă vinzi ceva util pentru ei, sau se pot descurca și fără a cumpăra de la tine.
Orice magazin online, care își dorește să atragă constant vânzări și clienți, are nevoie de pagini de produs care convertesc.
Dar care e diferența între o pagină de produs care vinde și una care respinge oamenii? Ce elemente captează atenția unui client, construiesc încredere și, în cele din urmă, conving omul să adauge produsul în coș și să cumpere?
Asta vei afla în articolul de astăzi, unde vom vorbi de 12 elemente cheie ale unei pagini de produs care convertește.
De ce e important să ai o pagină de vânzare care convertește?
Să creezi pagini de vânzare optimizate pentru o rată de conversie mai mare are 3 scopuri principale:
1. Îmbunătățește experiența utilizatorului
Paginile de produs optimizate oferă o experiență mai plăcută și mai eficientă utilizatorilor.
Prin furnizarea de informații clare și relevante despre produs, imagini de înaltă calitate și o navigare ușoară, utilizatorii vor fi mai predispuși să rămână pe site-ul tău. Și să se uite pe produsele tale.
2. Mai multă vizibilitate în motoarele de căutare (SEO)
Optimizarea paginilor de produs pentru motoarele de căutare poate crește șansele ca acestea să fie afișate în primele poziții, atunci când potențialii clienți caută produse similare.
Utilizarea cuvintelor cheie relevante și optimizările tehnice pot îmbunătăți vizibilitatea site-ului tău pe Google.
3. Rată mai mare de conversie și mai multe vânzări
Cu cât paginile sunt mai atractive și convingătoare pentru clienți, cu atât îți poate crește rata de conversie. O pagină de produs bine optimizată poate îmbunătăți performanța generală a magazinului tău online.
Pe scurt, să dedici timp să-ți optimizezi paginile de produs este un pas esențial în creșterea afacerii tale. Așadar, hai să vedem care sunt cele 12 elemente cheie care nu ar trebui să lipsească din paginile tale de produse 🙂
12 Elemente cheie ale unei pagini de produs care aduce vânzări
1. Folosește imagini și video-uri de înaltă calitate
Când vinzi produse online, calitatea imaginilor și a video-uri este esențială. E printre singurele metode prin care oamenii își pot face o idee despre cum arată produsul tău.
De aceea, e recomandat să folosești imagini de produs de înaltă calitate și videoclipuri interactive pentru paginile tale de produs. Așa va fi mai ușor să convingi clienții să apese butonul “cumpără”.
Dacă folosești imagini neclare și de rezoluție scăzută, clienții pot căuta alte magazine online de la care să cumpere.
Exemplu:
Sursă: Luna Home
Cei de la Luna Home folosesc o poză cu produsul într-un decor. Astfel, audiența poate vedea cum ar arăta produsul ”în acțiune”. Iar după această poză, urmează încă 3 doar cu produsul. Din pozele realizate profesionist, oamenii își dau seama de dimensiuni și detalii relevante înainte să cumpere.
2. Scrie o descriere de produs atractivă și persuasivă
O pagină de produs care vinde este o combinație între design plăcut și o descriere persuasivă. În timp ce estetica te poate ajuta să ieși în evidență, un text de produs extrem de convingător, atrăgător și informativ joacă un rol important în procesul de vânzare.
Ca să ai o descriere de produs care vinde, iată 3 criterii de luat în calcul:
✅ Pune accent pe beneficii și ce are de câștigat persoana dacă va cumpăra
✅ Arată-i cum i se poate schimba viața dacă folosește produsul tău
✅ Menționează cu ce este diferit produsul tău de celelalte de pe piață
Exemplu:
Sursă: NALA
Un exemplu vizual și axat pe beneficii este descrierea de produs de la NALA. Nu doar că prezintă beneficiile produsului într-un mod atractiv, dar arată și cu se diferențiază de alte opțiuni din piață.
3. Asigură-te că butonul de CTA iese în evidență
Butonul tău de apel la acțiune este unul dintre cele mai importante elemente din pagină. Dacă nu iese în evidență, riști să lași bani pe masă.
Iată câteva sfaturi de luat în calcul la CTA:
✅ Alege o culoare care nu apare nicăieri pe pagină. Astfel, potențialii clienți îl vor observa cu ușurință.
✅ Asigură-te că este suficient de mare pentru a fi observat.
✅ Optimizează plasarea butonul de CTA, pentru a fi cât mai ușor de găsit atât pe telefon, cât și pe website.
Exemplu:
Sursă: eMAG
În poza de mai sus, butonul de adăugare în coș e ușor de observat. Se află în dreapta ecranului, deoarece oamenii sunt obișnuiți să scaneze conținutul de la stânga la dreapta. Iar în stânga se află poza cu produsul.
4. Asigură o navigare ușoară și intuitivă între pagini
Competiția în mediul online a crescut constant cu trecerea timpului. E din ce în ce mai ușor să pierzi un potențial client doar pentru că experiența pe site este neplăcută. Sau s-a blocat undeva, negăsind informația căutată. De aceea e necesar să te concentrezi pe îmbunătățirea experienței utilizatorului dacă vrei să atragi, să reții și să convertești mai mulți oameni.
Așadar, asigură-te că ai șabloane de meniu simple și ordonate. Asigură-te că totul este plasat logic pentru călătoria ideală și logică a cumpărătorului.
Exemplu:
Sursă: Dedeman
Dacă intri pe magazinul online de la Dedeman, în categorii de produse, vei observa cât de intuitiv este să navighezi și să găsești produsele de interes.
Având toate categoriile de produse organizate, e mai simplu pentru audiență să acceseze ce are nevoie.
5. Creează urgency și scarcity
Un alt element care poate crește rata de conversie este să incluzi elemente de scarcity. Când arăți că ai un stoc limitat, sau mai mulți oameni sunt interesați de un produs anume, convingi audiența să treacă la acțiune mai repede.
Cum poți crea urgency și scarcity?
✅ Menționează câte produse mai ai în stoc, mai ales dacă este un număr mic
✅ Oferă o reducere sau un cod de discount unui număr limitat de oameni
✅ Arată că sunt și alte persoane interesate de același produs
✅ Oferă un bonus atractiv unui număr limitat de oameni
Exemplu:
Sursă: Casa Vie
Cei de la Casa Vie folosesc 2 elemente de scarcity:
1. Menționează câte persoane se mai uită la același produs
2. Au un cronometru la transport – dacă vrei produsul cât mai curând acasă, trebuie să plasezi comanda în acel interval de timp.
6. Îmbunătățește viteza site-ului
Conform analizelor create de Google, utilizatorii vor abandona un site dacă durează mai mult de 3 secunde să se încarce. Pentru a face paginile tale de produs și întregul site să se încarce mult mai rapid, iată 6 recomandări ușor de aplicat:
✅ Asigură-te că operezi la cea mai recentă versiune a oricărui CMS sau website builder pe care îl folosești.
✅ Scade numărul de HTTP requests de pe website.
✅ Comprimă fișierele și imaginile site-ului.
✅ Repară linkurile stricate de pe site-ul tău.
✅ Asigură-te că site-ul tău este optimizat pentru dispozitivele mobile.
✅ Testează viteza site-ului. Identifică apoi și remediază părțile care se încarcă mai greu.
7. Prețuri și reduceri
Dacă vrei să creezi o pagină de produs cu o rată mare de conversie, nu uita să afișezi clar prețul produsului și orice reduceri sau oferte speciale. Asta va atrage potențialii cumpărători.
Oferind promoții limitate, poți motiva un potențial client să cumpere pe loc. Sau chiar să cumpere o cantitate mai mare de produse, pentru a beneficia de reducerea ta.
Exemplu:
Sursă: Zooplus
Cei de la Zooplus îți afișează toate ofertele disponibile la produsul care te interesează. În exemplu ai 2 oferte, în funcție de numărul de produse ales.
8. Include dovezi sociale și testimoniale
Recenziile oferă potențialilor clienți siguranță în decizia de cumpărare. Acestea arată că ești un magazin online de încredere, de la care au cumpărat alte persoane și sunt mulțumite de experiența cu tine.
Iată câteva exemple de dovezi sociale pe care le poți include:
1. Recenzii oferite de clienți.
2. User-generated content (UGC pe scurt, conținut realizat de clienți)
3. Logo-uri de la alte afaceri care folosesc produsele tale
4. Studii de caz de la clienți anteriori.
Exemplu:
Sursă: Cel.ro
Aici ai un exemplu de recenzii lăsate la un produs. Nu doar că numărul de steluțe este foarte bun pentru un potențial client, dar și numărul de recenzii este impresionant. Arată că mai multe persoane au avut încredere în brand și poți cumpăra de la aceștia fără griji.
9. Fii de ajutor cu FAQ și suport pentru clienți
Dacă o persoană are o întrebare la care nu a găsit răspuns, sunt șanse foarte mari să nu mai cumpere produsul care îl interesează.
Aproximativ 83% dintre cumpărători au nevoie de ajutor pentru a putea finaliza o achiziție, mulți dintre ei așteptând ca aceasta să aibă loc în mai puțin de 5 minute.
De aceea folosirea uneltelor precum Live Chat, sau secțiuni de Întrebări Frecvente sunt metode eficiente să-ți ajuți audiența să finalizeze comanda.
Exemplu:
Sursă: F64
Cei de la F64 oferă opțiunea să adresezi întrebări cu privire la produs. Nu doar că poți întreba ce vrei să afli, dar ai acces și la întrebările adresate în trecut. Astfel, e mai ușor pentru potențialii clienți să afle ce au nevoie.
10. Optimizează paginile de produs pentru mobil
Tot mai mulți oameni folosesc telefoanele ca principal mod de a face cumpărături online. Dacă paginile tale de produs nu sunt optimizate pentru asta, ai putea pierde potențiali clienți și venituri semnificative.
De aceea, e important ca site-ul tău să aibă un design plăcut și să fie ușor de navigat și de pe telefon.
Iată 6 recomandări de care să ții cont când optimizezi pagina de produs pentru telefon mobil:
✅ Testează adaptabilitatea site-ului tău la dispozitivele mobile pentru a identifica zonele ce necesită îmbunătățiri.
✅ Alege teme și module compatibile pentru toate dispozitivele.
✅ Adaptează ferestrele pop-up pentru dispozitivele mobile. Ai grijă să nu afecteze experiența utilizatorului și să fie ușor de închis.
✅ Optimizează imaginile și video-urile pentru dispozitive mobile, reducând timpul de încărcare.
✅ Simplifică formularele și câmpurile de introducere a datelor.
✅ Implementează butoane mai mari și elemente interactive.
11. Adaugă informații despre transport
Potențialii clienți vor să știe când ajunge comanda și dacă implică anumite costuri suplimentare.
De aceea ar trebui menționat clar costurile de transport pe pagina produsului. De asemenea, poți adăuga timpul de livrare pentru a gestiona așteptările clienților. Și pentru a elimina orice îngrijorare pe care o pot avea cu privire la procesul de transport.
Exemplu:
Sursă: Elefant
Aici ai un exemplu de la Elefant, unde menționează intervalul de zile în care poate ajunge comanda. Totodată, lângă preț zice că transportul este gratuit. Deci cei interesați să cumpere au acces cu ușurință la aceste informații.
12. Politica de retur, rambursare și garanție
Comunicarea clară a politicii de retur și a garanției poate ajuta clienții ”să respire ușurați”. Astfel, află că dacă produsul nu li se potrivește sau are o problemă, oferi o soluție pentru ei.
O politică transparentă cu clienții privind returnarea, rambursarea și garanția poate câștiga mai ușor încrederea oamenilor. În special în cazul clienților noi, care fac prima achiziție de la tine.
Exemplu:
Sursă: Lensa
Paginile de produs de la Lensa includ link-uri către politica de retur și garanție. Astfel, potențialii clienți le pot accesa înainte să cumpere, pentru a ști ce se întâmplă dacă nu sunt mulțumiți de produs, vor să-l schimbe, sau vor să afle ce garanție oferi.
Concluzie
Acum că știi ce elemente nu ar trebui să lipsească dintr-o pagină care convertește, rămâne să analizezi paginile de produs și să vezi ce poți îmbunătăți la acestea.
De la imagini de produs de înaltă calitate și descrieri captivante la CTA-uri clare, recenzii ale clienților și design potrivit pentru dispozitive mobile, fiecare element joacă un rol esențial în construirea încrederii și convingerea publicului țintă să cumpere de la tine.
În încheiere, hai să facem și o scurtă recapitulare despre ce am discutat:
1. Adaugă imagini și video-uri de calitate cu produsul tău
2. Scrie descrieri captivante și persuasive
3. Folosește un apel la acțiune clar și ușor de observat în pagină
4. Asigură-te că site-ul și paginile de produs sunt ușor de navigat
5. Include elemente de urgency și scarcity, ca să convingi omul să cumpere acum
6. Verifică viteza site-ului să fie optimă
7. Asigură-te că ai constant campanii de reduceri și oferte
8. Include social proof și testimoniale
9. Oferă suport clienților și răspunde la întrebările lor
10. Optimizează-ți site-ul pentru telefon
11. Include detaliile relevante despre transport, cum ar fi: când ajunge comanda și dacă are costuri suplimentare sau e gratuită
12. Adaugă link-uri către secțiunea de retururi, rambursare și garanție
Dacă ai nevoie de ajutor să-ți crești rata de conversie a paginilor de produs, sau vrei să-ți îmbunătățești strategia de marketing, avem un DAR pentru tine 🎁
Te putem ajuta să descoperi ce ai de făcut ca să-ți promovezi mai eficient afacerea printr-un audit gratuit. Pentru a beneficia de el, aplică aici!