fbpx

6 pași de urmat pentru o campanie de marketing de Crăciun

A face sau nu o campanie de marketing de Crăciun?

Anul 2020 a trecut cum a trecut, cu multe suișuri și coborâșuri. Însă, împreună am trecut peste toate și ne-am reinventat afacerile, produsele și campaniile de marketing. Am pus mai mult preț pe comunicarea online cu potențialii noștri clienți, le-am cerut clienților noștri ajutor și feedback atunci când am implementat pentru ei orice campanie de marketing și ne-am unit forțele să trecem cu bine acest an

A fost și Back Friday, cu campanii de marketing online faine și rezultate pe măsură. Acum a venit și timpul Crăciunului.
Facem sau nu campanii de promovare a produselor de Crăciun?

Asta e una dintre întrebările pe care le-am mai auzit de la clienți, potențiali clienți și prieteni.

În Mall-uri și centre comerciale articolele de crăciun au apărut încă de la jumătatea lunii octombrie sau chiar mai devreme, Mall-urile au prins și ele un aer de Crăciun, iar marii retaileri sunt pregătiți.
Iar conform site-ului GPEC în 2019 – ”Sectorul românesc de eCommerce a atins pragul de 4,3 miliarde de euro, comparativ cu cifra de 3,6 miliarde de euro de anul trecut. Asta înseamnă că românii cheltuiesc  în medie 12 milioane de euro în fiecare zi prin cumpărături online. Această cifră cuprinde vânzările din magazinele online românești precum și cifrele magazinelor online internaționale înregistrate din țară.”

Comportamentul de cumpărare al oamenilor s-a schimbat, dar în perioada de Crăciun, oamenii își vor păstra obiceiurile și vor găsi modalități inedite de a dărui și de a fi alături de cei dragi, virtual sau sub forma unui cadou.

6 pași pentru o campanie de marketing de Căciun de succes

Așadar, facem campanii de marketing de Crăciun, iar pentru asta, am adunat 6 pași pe care să îi parcurgi pentru a avea o campanie de marketing de Crăciun de succes. 

1. Stabiliște obiectivele campaniei și publicul țintă

Orice campanie de marketing pornește din acest punct. Indiferent de specificul ei, trebuie să știi mereu care este ținta ta, unde ești și unde vrei să ajungi.

  • Începe prin stabilirea obiectului de vânzări pe care vrei să îl atingi în campania de Crăciun.

Cum faci asta? Raportează-te la Crăciunul din anul precedent. Vezi care au fost cifrele de anul trecut din sezonul de sărbători. După ce ai identificat suma, poți să îți setezi obiectivul pe anul acesta.
Atenție! Ia în considerare toți factorii care ar putea influența nivelul vânzărilor online de anul acesta. Ia în considerare factorii economici, bugetul de promovare, concurența.

Obiectivele tale trebuie să fie SMART, adică specifice, măsurabile, realizabile, relevante și limitate în timp.

  • Definește-ți publicul țintă pentru campania online

După ce ți-ai stabilit obiectivul campaniei de promovare onlie, următorul pas, este să îți definești cât mai bine și mai amănunțit publicul țintă.
Noi îți recomandăm să faci un buyer persona pentru fiecare tip ce potențial client. Cu cât aduni mai multe informații despre potențialii tăi clienți cu atât îi poți targheta mai bine.

Exemplu:
Produsul tău este brânză maturată, din lapte proaspăt de vacă, făcută după rețetă originală.

  • Buyer persona 1 – companiile ce oferă cadouri angajaților în preajma Crăciunului.

– angajați ai companiei – minim 10

– din județul Cluj

– angajații lor sunt foarte importanți, țin la bunăstarea lor și îi consideră ca și o familie

– au o cifră de afaceri medie 

  • Buyer persona 2 – Alina

– mamă a doi copii, iubește brânzeturile și Crăciunul și vrea să pună pe masa de sărbători cele mai bune preparate, sănătoase și delicioase,
– are venituri medii spre mari,
– pune accent pe gustul bun al mâncării, ca la mama acasă
– face cumpărăturile folosind telefonul, seara
– comandă produse online, deoarece nu are timp să meargă la magazin, evită aglomerațiile.
– preferă să petreacă timp cu familia ei în loc să se plimbe prin magazine

Acesta sunt doar două exemple le clienți potențiali, dar care ți-au dat deja câteva idei de reclame dedicate audienței tale. Profilul unui buyer persona descrie cine este cel mai bun client al tău, cum sunt zilele lui, ce provocări are, unde lucrează, cu cine lucrează, care sunt obiectivele lui, ce obiceiuri de comportament și de comsum are și așa mai departe. Scopul conturării profilului de client ideal este să te ajute să îi înțelegi mai bine pe cei cărora li te adresezi și pe care îi targhetezi în campaniile de marketing.

Dacă nu știi de unde să începi, uite câteva link-uri de unde poți să descarci template-uri sau chiar să îți creezi un buyer persona online.👇👇

– HubSpot – https://bit.ly/3pX2z70 

– HubSpot Template – https://bit.ly/template-buyerpersona

– Up close and persona – https://bit.ly/3l5ZHS1

2. Stabilește oferta pentru campania de marketing

Gândindu-te la obiectivul campaniei tale. Care sunt produsele pe care le vei adăuga în campania de Crăciun?

a. Stabilește clar care sunt produsele ce intră în campania de marketing
Vezi care sunt produsele ce se potrivesc acestei perioade din an. Doar nu poți vinde înghețată iarna, în campanie de Crăciun, nu?

b. Reducerea prețului
Dacă ai avut campanie de Back Friday probabil ai văzut la ce tip de reduceri reacționează publicul tău țintă. Noi recomandăm reducere de minim 30%.

c. Bundle – pachete promoționale – un pachet care oferă produse sau servicii conexe la un singur preț

Probabil ați văzut în supermarketuri pachetele de Crăciun de la marile branduri, ca Nivea, Dove sau asemenea coșuri cadou.

Pachetele promoționale ce includ mai multe alimente sunt perfecte pentru a fi ofeite cadou cu ocazia sarbatorilor de iarna.
Poza – eMAG


Pachetele de acest gen sunt un must have în campaniile de Crăciun. E frumos să se gândească cineva în locul tău la cadoul de Crăciun pentru prieteni sau familie.

Conform sondajului efectuat de Compari.ro pe tema cadourilor de Sărbători în 2019, în medie un om cumpără cadouri pentru 11 persoane. Deci să fie un pachet pentru toată familia?

Un sondaj Compari.ro spune că medie un om cumpără cadouri pentru 11 persoane.

d. Fii tu Moș Crăciun – oferă cadou pentru cei ce comandă sau ating un anumit prag al coșului de cumpărături 

Poți să fii și tu Moș Crăciun pentru clienții tăi. Creează o ofertă în care să îi răsplătești pe clienții tăi cu un mic cadou. Poate fi ceva unic sau diferit pentru fiecare client ori poți pune opțiunea de a își alege singuri cadoul, așa cum au făcut și cei de la DOVANI.

O campanie de marketing potrivită pentru iarna este cea in care sa oferi un cadou celor care ating un anumit prag al coșului de cumpărături.

e. Ofertă limitată în timp cu reducere


Amintește-ți că factorii esențiali în luarea deciziei potențialilor tăi clienți sunt:

  • Prețurile mici,
    – Livrarea rapidă,
    – Notorietatea magazinului online,
    – Recomandările prietenilor,
    – Ușurința procesului de cumpărare.
    Așa că, următorul pas ar fi verificarea călătoriei potențialului tău client.

3. Oferă o experiență plăcută vizitatorilor site-ului tău

După ce ți-ai stabilit obiectivul și oferta, e timpul să îți îndrepți atenția către site-ul și magazinului tău online. Pe site se va petrece toată acțiunea, așa că trebuie să te asiguri că, potențialul tău va avea o călătorie cât mai ușoară.

  1. Verifică viteza de încărcare a site-ului
    În goana după cumpărături scade și răbdarea potențialilor tăi clienți. Unde m-ai pui că statisticile spun că 47% dintre consumatori se așteaptă ca o pagină web să se încarce în 2 secunde sau mai puțin?

    Așa că, ai grijă la viteza de încărcare a site-ului tău. Folosește acest tool gratuit de la Google pentru a vedea viteza site-ului tău – https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ Dacă site-ul e prea lent, optimizează-ți imaginile pentru a-i îmbunătăți viteza.
  2. Îmbracă site-ul de sărbătoare
    Creează un landing page special pentru campania de Crăciun. Oamenii vor să vadă bucurie, zăpadă, culori de verde, roșu (culori reprezentative acestui sezon).
    Paginile de destinație atractive ajută clientul să obțină informațiile pe care le căutau. Dacă mesajele tale  sunt uniforme pe parcursul călătoriei clienților, acest lucru va îmbunătăți experiența de cumpărare a acestuia.
Crearea unui landing page cu tematica de iarna este o idee grozava care va imbunatatii experienta clientului pe site-ul tau.
  1. Include bannere care să promoveze oferta pe care ai ales-o.
Reducerile sunt nelipsite din reclamele pentru Craciun.
Discount-urile impreuna cu un mesaj atragator vor ajuta campania de maketing pentru Craciun sa isi atinga obiectivele.
  1. Asigură-te că modalitățile de plată funcționează corect

Magazinul tău online ar trebui să ofere modalități de plată pe placul tuturor clienților. În această perioadă foarte mulți oameni preferă să achite cu cardul și să evite plata cash. Asigură-te că procesatori tăi de plăți online funcționează cum trebuie.

În plus, dacă ai produse de o valoarea mare, poți să adaugi opțiunea de credite. Procesatorul de plăți ales de tine, ar trebui să ofere această opțiune. Nu uita să ai și plata ramburs a produselor tale, pe site.

Functionarea corectă a site-ului si verificarea tururor acestor aspecte trebuie incluse in orice campanie de marketing, nu doar în cele sezoniere precum promovarile pentru Black Friday say cele pentru Crăciun.

  1. Ai grijă să ai codurile de tracking instalate corect pe site

Acesta ar fi primul lucru pe care trebuie să îl faci înainte să dai drumul la orice campanie de marketing online. Dacă nu poți să îi măsori rezultatele nu are sens, nu?
Așa că, asigură-te să ai Pixelul de la Facebook pregătit, antrenat și că acesta merge perfect. Fă la fel și în cazul codurilor de tracking de Google Analytics și Google Ads.
Aceste instrumente de tracking (urmărire) te vor ajuta să analizezi eficacitatea activităților tale de promovare online, să înțelegi publicul țintă și să vezi care este traseul acestuia pe site.

Iar dacă vrei să faci o campanie de retargetare, după ce perioada de Crăciun ia sfârșit, sigur o să ai nevoie ca aceste instrumente de tracking să meargă perfect.

Noi îți recomandăm să instalezi și Hotjar.
Hotjar este un software de vizualizare a site-urilor web care îți permite să vizualizezi modul în care utilizatorii interacționează cu site-ul tău.

Deci, te ajută să urmărești activitatea potențialilor tăi client pe site prin:
– Hărți termice
– Înregistrări video ale vizitatorilor
– Raportul canalelor de conversii
– Analiza formularelor
– Sondaj de feedback

E relativ simplu de folosit și găsești linkul aici 🖱️www.hotjar.com

4. Comunică pe rețelele sociale

Să răspândim magia Crăciunului și pe rețelele sociale, nu? În fond și de drept, totul trebuie să se asorteze. Siteul, cu pagina de Facebook, cea de Instagram, LinkedIn etc.
Sezonul sărbătorilor de Crăciun e în special despre familie, despre iubire și cadouri, așa că exprimă asta în postările de pe rețelele sociale.
Uite, cum au început să își intre în tema sărbătorilor de iarnă, cei de la Conacul Archia.

Comunicare pe social media este o parte importanta in orice campanie de marketing. O imagine cu ceasca de ciocolata calda in fata bradului te introduce imediat in atmosfera sarbatorilor de iarna.
O imagine cu mancarea traditionala specifica sarbatorilor de iarna va starni interesul fanilor de aceea este important sa comunici cu fanii tai in Social Media.


Postările pe rețelele tale de socializare nu trebuie să fie doar de vânzare. Oamenilor le place să știe ”ultimele bârfe”, ce fac brandurile lor preferate în sezonul rece.
Vor să afle cum se pregătesc brandurile lor preferate de sărbători, ce emoție le transmit, dacă au concursuri sau o cauză pe care să o susțină.
Câteva idei de postări:
– Poză cu pregătirile de sărbătoare. Fie că vă pregătiți siteul sau sediul companiei,
– Jocuri mici de Crăciun. Ghicitori sau că descopere un produs de al companiei voastre la un joc de clasica spânzurătoarea.
– poți să realizezi o ședință foto de Crăciun cu produsele tale. 

Include toate aceste recomandări in campania de marketing online pentru a crea mai multă interacțiune cu potențialii tăi clienți, astfel încât să îi convingi mai ușor să cumpete de la tine.

Poti include in campania de marketing si jocuri cu tematica de iarna special create pentru fanii din Social Media.
Produsele cu etichete special create pentru sarbatorile de iarnă vor atrage mereu atentia. Fa o campanie de marketing in care sa incluzi si acest aspect.
  • Creează un #(hashtag) special pentru brandul tău, pe care fanii să îl folosească în postările lor și astfel să aibă șansa ca fotografia lor să fie postată pe pagina brandului.
  • Organizează un concurs interactiv pe rețelele sociale. Concursurile ajută la îmbunătățirea ratei de implicare a potențialilor tăi clienți.O idee de concurs pentru sezonul de sărbători ar putea include în mod organic produsul sau serviciul tale în cea mai inovatoare descriere, design sau conținut. 

Atenție! Planifică-ți strategia de conținut în avans și programează postările pe toată durata ofertei. 

5. Pregătește o campanie de marketing plătită

Știm cu toții despre reușita campaniilor plătite în procesul de vânzare al produselor și serviciilor. Campaniile de marketing plătite nu mai sunt o opțiune în sezonul de sărbători ci un must have.

Dacă vrei să atragi mai mulți clienți pe landing page-ul destinat campaniei de Crăciun și să le prezinți oferta, ai nevoie de promovare plătită.
Poți crea reclame pe diferite platforme în funcție de publicul tău țintă. Dacă ai un buget mare de promovare poți crea reclame PPC pe Google, Facebook, Instagram și LinkedIn (pentru B2B).
Uite câteva sfaturi despre cum să creezi campaniile plătite de Crăciun:

  • Utilizează ADS managerul pentru a crea reclame. Nu folosi butonul boost post pentru că el nu îți oferă toate opțiunile de targetare.
  • Dacă vânzarea are loc pe site, creează o reclamă de tip Conversions pentru a ajunge la cât mai mulți oameni deciși să cumpere.
  • Utilizează funcția de optimizare buget pentru ca reclamele tale să fie plasate automat în locuri în care să obțină cât mai multe vânzări. Anunțurile dinamice afișează anunțurile potrivite pentru produse persoanelor care și-au manifestat interesul.
  • Nu realiza doar o campanie. Împarte campania principală în subcampanii și adaptează mesajul și imaginea la fiecare tip de public. Reclamele tale vor rezona mai bine cu publicul și vor avea ca rezultat un cost pe clic mai mic.
  • Monitorizează reclamele. Verificare care sunt costurile și rezultatele fiecărui set de reclamă. Oprește reclamele care consumă bugetul degeaba.
  • Lasă campaniile să ruleze minim 3 zile pentru a se optimiza.

6. Pregătește strategia de email marketing

Am ajuns și la email marketing. Dacă ai o listă de abonați la newsletter-ul companiei tale sau o listă adrese de email ale foștilor tău clienți, ar fi momentul să îi anunți că dai drumul la campania de Crăciun.
Ți-ai pregătit site-ul, oferta și comunicarea pe rețelele sociale, următorul pas este compunerea unui email prin care anunți potențialii tăi clienți că moșul a trecut și pe la voi și că aveți ofertă specială de sărbători.

Creaza un template cu tematica de iarna si prezinta-le clientilor ofertele tale de neratat cu ajutorul email marketingului.

Emailul poate conține oferta de Crăciun, însoțită de imagini reprezentative sau o serie de produse bestseller ce fac parte din această ofertă.

Aceștia sunt cei 6 pași de urmat pentru o campanie de Crăciun de succes. Sper că te-au ajutat să îți conturezi o strategie de Crăciun pe care să o pui în aplicare imediat.
Dacă mai ai întrebări sau nevoie de ajutor, suntem aici. Poți solicita o consultanță gratuită cu echipa noastră sau să ne lași un mesaj pe grupul nostru de Facebook.
Ai link-urile aici.

Echipa DAR Media te ajuta sa te promovezi prin campanii de marketing cu rezultate.
https://darmedia.ro/consultanta-gratuita/
DAR Media te invita sa te alaturi comunitatii pasionatilor de marketing si business online cu rezultate masurabile.
https://www.facebook.com/groups/DigitalMarketingcuDAR



Până data viitoare succes cu campania de Crăciun!

Cu prietenie,
Adelina Elena Ababei
Co-fondator DAR Media Marketing & Marketing Manager

Adelina Ababei iti dezvaluie care sunt cei 6 pași de urmat pentru o campanie de marketing de Crăciun de succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!