7 strategii de marketing inovatoare și ce putem învăța din ele 

7 strategii de marketing inovatoare și ce putem învăța din ele 

Dacă ar fi să ne uităm în urmă cu 20 de ani, marketingul de atunci a avut parte de zeci de modificări ca să ajungă în stadiul de astăzi. Au apărut mai multe canale de promovare, mai multe metode de marketing, precum și strategii și tehnologii noi, care îmbunătățesc experiența utilizatorilor. Inclusiv oamenii în mediul online și-au schimbat comportamentul.

Iar noi ca marketeri și antreprenori trebuie să ne adaptăm la noile tehnologii și la schimbările comportamentului consumatorilor, pentru a atrage clienți noi, dar și a menține clienții actuali. Asta poate face marketingul inovator. Acesta oferă o experiență nouă, mai axată pe consumatori, apelând la strategii create pe baza comportamentului lor. 

Astăzi, dacă vrei să faci față competiției în mediul online, ar trebui să vezi marketingul și inovarea ca un duo inseparabil. 

Peter Drucker spunea că “Afacerile au doar 2 funcții – marketingul și inovarea”. El a considerat că marketingul și inovarea reprezintă o bază importantă, care definește ce succes poate avea o afacere.

image 8

Sursă foto: pexels.com

De aceea, în articolul de azi, vom vorbi despre ce este marketingul inovator. Și ce poți învăța de la 7 strategii inovatoare, folosite în promovare de magazine online din România.

Ce este marketingul inovator?

După cum sugerează și numele, marketingul inovator înseamnă să fii creativ și să descoperi idei noi pentru a atrage clienți. Prin înțelegerea noilor tendințe din marketing, poți face un pas înainte în promovare, creând ceva unic și util publicului tău.

Marketingul inovator poate însemna orice mișcare nou făcută în promovare: de la o campanie sau un concept creativ, până la o abordare nouă a tehnicilor tradiționale de marketing, care să-ți diferențieze afacerea de concurență.

De ce este important marketingul inovator în 2024?

Să spunem că ai inventat un nou sistem de check-in, care ușurează acest proces pentru oaspeți, fără a fi nevoiți să stea la rând la recepție. Dar sistemul este inovativ și se bazează mult pe elemente tehnice. Asta s-ar putea să intimideze mai mulți clienți decât să îi entuziasmeze. 

Probabil metodele tradiționale de marketing n-ar fi suficiente să promoveze aceste sisteme. Atunci e momentul să testezi o abordare inovativă. Faci research să-ți dai seama de comportamentul audienței tale. Apoi probabil vei fi nevoit să faci câteva A/B teste cu mai multe metode de promovare pe grupuri mici din audiența ta, până când găsești strategia potrivită.

strategii de marketing inovatoare - testele A/B

Sursă foto: IstockPhoto.com

Să folosești acest timp și efort pentru a încerca ceva nou ajută la creșterea vânzărilor în timp, mai ales în industrii foarte saturate.

Pe lângă situațiile în care introduci un produs nou în piață, afacerile recurg la marketing inovator din mai multe motive:

1. Oferă o experiență unică și mai plăcută publicului țintă.

2. Crește rata de retenție a clienților actuali.

3. Ajută la identificarea unor piețe noi și oportunități de business.

4. Creează o imagine memorabilă a brandului.

5. Te ajută să-ți extinzi comunitatea.

6. Te diferențiezi de competiție și ieși în evidență. 

Acestea sunt doar câteva motive pentru care ar trebui să iei în calcul marketingul inovator. 

Acum că înțelegi mai bine cum te poate ajuta în business și în promovare, hai să analizăm împreună 7 strategii inovatoare de marketing și ce poți învăța din ele.

7 strategii inovatoare de marketing pe care le poți testa

1. Implementează un sistem de testare a produselor online

Unul din principalele motive pentru care oamenii ezită să cumpere online este că nu pot proba sau testa produsul. De aceea, implementarea unui sistem prin care clientul poate vedea dacă produsul i se potrivește este un pas în față în convingerea lui să cumpere. 

Ce beneficii poți obține:

✅ Oamenii au mai multă încredere atât în produsele achiziționate, cât și în brandul tău.

✅ Reduce riscul de retururi și neînțelegeri legate de calitatea produselor.

strategii de marketing inovatoare - testarea produselor de pe site

Sursă: Optiblu

De exemplu, Optiblu oferă clienților posibilitatea de a testa ochelarii online. Aceasta presupune accesarea camerei video a telefonului sau laptopului pentru a vizualiza modul în care se așează ochelarii înainte de a-i cumpăra.

2. Crește rata de retenție a clienților prin programe de loialitate

Implementarea unor programe de loialitate recompensează clienții fideli și îi motivează să facă achiziții constante de la brandul tău. De cele mai multe ori, clienții își doresc să intre în astfel de programe pentru a beneficia de reduceri, oferte exclusive sau puncte de loialitate. 

Ce beneficii poți obține:

✅ Încurajează loialitatea clienților prin recompense și oferte exclusive.

✅ Crește retenția și valoarea medie a comenzilor, aducând beneficii financiare pe termen lung.

strategii de marketing inovatoare - program de loialitate

Sursă: Nala

De exemplu, Nala oferă recompense exclusive membrilor programului de loializare. Pentru fiecare leu cheltuit, membrii primesc un punct care echivalează cu un discount în funcție de valoarea totală a bonului. Astfel, nu doar că recompensezi oamenii care au achiziționat de la tine, dar le dai un motiv suplimentar să cumpere din nou în viitor. Punctele nu sunt valabile pe termen nelimitat, ci se pot folosi într-un an de la primirea lor. 

3. Îmbunătățește imaginea brandului prin parteneriate cu ONG-uri

Colaborarea cu organizații non-guvernamentale (ONG-uri) și implicarea în cauze sociale pot crea o imagine pozitivă a brandului. De asemenea, pot atrage atenția unui segment mai larg de oameni, care rezonează cu campaniile pe care le susții.

Ce beneficii poți obține:

✅ Îmbunătățește imaginea brandului prin asocierea cu anumite cauze sociale.

✅ Atrage o audiență mai largă de consumatori care se implică în activități sociale.

strategii de marketing inovatoare - parteneriate cu ONG-urile
strategii de marketing inovatoare - parteneriat cu ong

Sursă: Dedeman

De exemplu, Dedeman face parteneriate cu mai multe ONG-uri. Au o pagină dedicată în website, unde vorbesc de inițiativele în care se implică. Acest lucru poate atrage publicul care are valori similare și rezonează cu cauza susținută.

4. Vizualizarea 3D a produselor

Deși majoritatea produselor online au poze din toate unghiurile pentru a ajuta oamenii să-și imagineze produsul, de multe ori nu este suficient ca să ți-l poți imagina în casa ta. De aceea, folosind tehnologii VR, poți ajuta publicul tău să vadă cum ar arăta produsul în locuința lor.

Ce beneficii poți obține:

✅ Oferă o experiență de cumpărare online mai realistă și interactivă. Asta poate ajuta și la reducerea ratei de refund sau de retururi.

✅ Ajută clienții să-și imagineze mai bine produsele în mediul lor.

strategii de marketing inovatoare - vizualizare produs 3 d
strategii de marketing inovatoare - vizualizare produs 3d Ikea

Sursă: IKEA

De exemplu, IKEA oferă posibilitatea clienților de a vizualiza mobilierul într-un spațiu 3D, folosind realitatea augmentată. Această strategie îmbunătățește experiența de cumpărare online, permițând clienților să-și imagineze cum se potrivesc produsele în casa lor.

5. Creează un catalog online de produse

Un catalog online bine structurat și ușor de navigat oferă clienților o experiență plăcută și eficientă de cumpărare. Asta îi ajută să analizeze toate ofertele la un loc. Și să aibă o imagine de ansamblu cu ceea ce ai pregătit pentru ei în luna respectivă. 

Ce beneficii poți obține:

✅ Simplifică procesul de cumpărare, oferind clienților acces rapid la informații detaliate.

✅ Poate crește rata de conversie, deoarece oamenii răsfoiesc catalogul și identifică mai rapid ofertele care i-ar interesa.

strategii de marketing inovatoare - cataloage online
Exemplu Catalog Produse 2

Sursă: Dedeman

De exemplu, Dedeman are un catalog în website, unde poți vedea ofertele sezoniere și ofertele valabile în luna curentă, în funcție de categoria de produse aleasă.

6. Obține mai mult trafic și vânzări prin Affiliate Marketing

Colaborarea cu influenceri și parteneri în cadrul programelor de affiliate marketing te ajută să ajungi la o audiență mai largă și să atragi clienți noi. Partea cea mai bună în cazul marketingului prin afiliere e că plata se face pe baza performanței, sub formă de comision.

Ce beneficii poți obține:

✅ Obții mai multă vizibilitate și trafic pentru magazinul tău online. 

✅ Plătești în funcție de rezultate un comision stabilit inițial. 

strategii de marketing inovatoare - programe de afiliere

Sursă: CEL

De exemplu, CEL oferă opțiunea de a promova prin afiliere produsele de pe website. Astfel, convinge alți oameni să le promoveze produsele și își pot extinde audiența.

7. Implementează plata prin monede digitale

Un nou trend care devine mai întâlnit este folosirea monedelor digitale pentru a plăti online. Acceptarea criptomonedelor sau dezvoltarea unor programe de recompense bazate pe blockchain poate fi un avantaj pentru audiența ta și te poate ajuta să ieși în evidență.

Ce beneficii poți obține:

✅ Arată că brandul tău este deschis la inovații și se adaptează la schimbările tehnologice.

✅ Oferi o metodă în plus de plată, de care oamenii pot beneficia.

strategii de marketing inovatoare - plata cu monede digitale

Sursă: F64

De exemplu, F64 a inclus plata prin criptomonede pentru produsele lor. Cu cât monedele virtuale ajung să fie mai folosite, cu atât va fi un avantaj pentru brandul tău dacă te adaptezi acestei cerințe și o implementezi din timp.

Concluzii

Așa cum marketingul a evoluat de-a lungul anilor până acum (și continuă să o facă), strategiile inovatoare vor continua să apară, pentru a se plia pe nevoile și comportamentul clienților.  

De aceea, ca antreprenor e bine să ții pasul cu noile strategii, pentru a ști cum poți îmbunătăți experiența audienței tale. Inovarea în marketing este o combinație dintre research și feedback de la consumatori, analiza trendurilor și creativitate. Dacă bifezi aceste lucruri, poți veni cu elemente care au un impact pozitiv pentru publicul tău.

Dacă vrei să aduci un element de nou în marketingul magazinului tău online, hai să facem o scurtă recapitulare cu ce poți face:

1. Implementează un sistem de testare a produselor online.

2. Crește rata de retenție a clienților prin programe de loialitate.

3. Îmbunătățește imaginea brandului prin parteneriate cu ONG-uri.

4. Vizualizarea 3D a produselor.

5. Creează un catalog online de produse.

6. Obține mai mult trafic și vânzări prin Affiliate Marketing.

7. Implementează plata prin monede digitale.

Dacă în momentul de față nu știi exact care sunt punctele forte și punctele slabe din promovarea afacerii tale, atunci avem un DAR pentru tine 🎁

Te putem ajuta să descoperi cum să-ți îmbunătățești promovarea afacerii tale printr-un audit gratuit. Pentru a beneficia de el, aplică aici!

How to choose the right therapist instagram post

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *