fbpx

Digital marketing in 2021: 6 trenduri pe care nu trebuie să le ignori

Digital marketing in 2021 vine cu noi provocări. În acest an pandemia COVID – 19 a forțat multe companii să se digitalizeze, iar anul viitor business-urile online vor trebui să se focuseze pe a construi conexiuni autentice cu consumatorii online, așa cum erau obișnuite să o facă cu clienții în offline.  

Mutarea business-urilor în online în 2020 s-a văzut cel mai bine în creșterea numărului de produse expuse în campanii, mai multă umanizare a brandurilor și un ton mai cald al postărilor pe social media. Dar cum comportamentul de cumpărare al clienților sa schimbat, tehnicile de promovare s-au îmbunătățit și ele și-au dat naștere noilor trenduri în digital marketing.

Un raport statistic realizat de https://www.statista.com/, arată că, veniturile din eCommerce în 2020 au ajuns la 2.090 milioane euro, în creștere cu 38% față de anul trecut. Cel mai mare segment de piață fiind cel de Fashion, cu un volum de piață estimat la 835 milioane euro în 2020. Se așteaptă ca veniturile să prezinte o rată anuală de creștere (CAGR 2020-2025) de 11,4%, rezultând un volum de piață preconizat de 3.586 milioane EUR până în 2025.

Va crește și numărul consumatorilor de eCommerce, de la 43,4% în 2020 se așteaptă să atingă 56,7% până în 2025.

Statisticile arata ca veniturile din eCommerce în 2020 au ajuns la 2.090 milioane  euro.

Acestea fiind spuse, piața de eCommerce în România este în continuă creștere, așa că, punem pauză atmosferei magice a sărbătorilor de iarnă pentru a arunca un ochi pe:

Top 6 trenduri de digital marketing in 2021

1. Căutarea vocală și căutarea fără click

Când vorbim de SEO sau de Google toți antreprenorii vor să se situeze în poziția numărul 1 a căutărilor. Noul trend vine cu ceva mai bun, poziția 0.
Da, poziția 0. Google a introdus funcția de Google’s featured snippets work sau fragmentul Google, un trend de SEO marketing prioritizat pentru 2021.

Fragmentul Google este separat de clasicele reclame Google și de primele rezultate. El apare sub forma unei căsuțe mici, pătrate, deasupra unui articol. Ea afișează informații suplimentare, relevante, cu încercarea de a răspunde la întrebarea utilizatorului fără ca acesta să fie nevoit să dea clic pe ea.
Aceste fragmente prezentate apar, atunci când căutarea utilizatorului este sub forma unei întrebări, după cum explică și Google.

Te gândești că dacă utilizatorul află repede răspunsul la întrebarea lui și nu mai dă click pe link-ul din site, ce rost are?
Fragmentele Google sunt deseori citite cu voce tare de către asistentul Google, plus că recunoașterea de a fi cel care oferă primul soluția potențialului tău client depășește o vizită pe site.
Uite în video cum citește Google Fragmentul.

Și îndrumați de vocea lui Google mergem la următorul trend.

2. Videomarketingul

Probabil ai văzut și tu, că odată cu pandemia și toate zoom callurile, oamenii au prins mai mult curaj să vorbească pe insta story, în webinarii, evenimente online sau în videoclipuri pe Youtube.

Videomarketingul va face parte trendul de digital marketing in 2021, dar și în următorii 5 ani, conform statisticilor.

Nevoia brandurilor de a construi conexiuni autentice cu consumatorii și de a arăta în același timp partea umană a brandului, i-a adus în fața camerelor de filmat. 

Asta am făcut și noi – am creat canalul de Youtube DAR Media Marketing.

3. Stories pe toate rețelele sociale și Reels

Nu e de mirare că după SnapChat, Instagram, Facebook și Youtube acum și Linkedin au opțiunea de stories.
Story-urile sunt un must do pentru orice influenceri, microinfluencer dar și brand. Ele cresc notorietatea brandului și îl umanizează. De asemenea, prin intermediul lor poți interacționa cu potențialii tăi clienți și poți crea sondaje de opinie.
Story-urile dispar după 24 de ore, dacă nu le salvezi în hilights, dar Instagram s-a gândit și la asta. A creat Reels, care va fi unul dintre cele mai în vogă trenduri digital marketing în 2021. Reels sunt videoclipuri de 15 secunde, pe care le poți edita și adăuga texte cum vrei tu.

digital marketing in 2021

4. User Generated Content

Conținutul generat de utilizatori sau UGC pe scurt, reprezintă orice formă de conținut, fie ea video, foto, recenzie, articol etc, publicată și/sau trimisă de către consumatori brandului. De cele mai multe ori, consumatorii care creează forme de conținut pentru branduri nu sunt răsplătiții.

Conform tend.io:

  • 86% dintre mileniali spun că UGC este un bun indicator al calității unui brand.
  • 93% dintre consumatori consideră că UGC este util atunci când iau o decizie de cumpărare.
  • 70% dintre consumatori au încredere în recenziile și recomandările online mai mult decât conținutul profesional postat pe rețelele sociale.
  • 48% dintre profesioniștii în marketing consideră că conținutul creat de clienți poate ajuta la umanizarea campaniilor de marketing.

Folosește orice formă de content generată de utilizatorii tăi!

5. Umanizarea brandurilor

Vorbim de câțiva ani despre umanizarea brandurilor. Oamenilor le place să cumpere de la alți oameni, așa că, brandurile care vor înțelege că transparența, autenticitatea și vulnerabilitatea fac parte din strategia de marketing inteligent în 2021, vor câștiga inima potențialilor lor clienți.

Creează conținut cu angajații tăi, spune povestea din spatele brandului tău, vorbește despre ceea ce îi interesează pe cei ce te urmăresc.

6. LinkedIn 

2020 a fost un an bun pentru LinkedIn. Platforma a lansat LinkedIn Live, Evenimente, Sondaje și Stories. 

Iar cum și în 2021 se preconizează că angajații vor lucra de acasa, la distanță, LinkedIn va face mai ușoară comunicarea angajațiilor pe chat, dar și interacțiunea cu formele lui de conținut, deoarece imită mediul de lucru de la birou.

Multe companii profită deja de noile funcții interactive disponibile și își creează comunități în jurul brandului.

În 2021, specialiștii în marketing se vor concentra pe construirea de relații, mai degrabă decât pe colectarea de conexiuni al căror singur scop este să renunțe la un pitch de vânzare după două interacțiuni. Conexiunile reale 1 la 1 încep atunci când solicitarea de conectare este personalizată pentru destinatar, făcându-i să se simtă prețuit.

Așa că, dacă vrei să ai succes pe LinkedIn în 2021, fi pregătit să adopți transparență în eforturile tale de marketing. 

Și am ajuns și la final de articol și la final de an. Sperăm ca anul 2021 să fie unul plin de rezultate pozitive pentru toți antreprenorii și marketeri. Noi stăm cu ochii pe trenduri, cum le prindem le postăm pe rețelele noastre sociale.

Tu ce părere ai despre noile trenduri în digital marketing în 2021? Care sunt predicțiile tale? 

Dacă mai ai întrebări sau ai nevoie de ajutor, suntem aici pentru tine. Te invităm în grupul nostru de Facebook pentru a dezbate noile trenduri și a te sprijini să le implementezi.

Ai link-ul aici: https://www.facebook.com/groups/DigitalMarketingcuDAR

digital marketing in 2021


Cu prietenie,
Adelina Elena Ababei
Co-fondator DAR Media Marketing & Marketing Manager

Adelina Ababei iti dezvaluie care sunt cei 6 pași de urmat pentru o campanie de marketing de Crăciun de succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!