Abandonarea coșului de cumpărături este o parte importantă a procesului de cumpărare online cu care se confruntă majoritatea afacerilor de eCommerce. Câte coșuri abandonate ai avut în ultimele 30 de zile? Presupun că destul de multe.
Știai că, potrivit staticilor, rata medie de abandon a coșului de cumpărături este mai mare de 60% pe întregul magazin online?
Oamenilor le place să își umple coșul de cumpărături, să facă comparații între site-uri, produse, să caute cupoane de reduceri și într-un final, dacă găsesc o altă ofertă sau nu sunt convinși de produs, abandonează coșul.
Dar hai să vedem care sunt cele mai des întâlnite motive pentru care potențialii clienți abandonează coșul de cumpărături.
Crearea unui cont pentru a finaliza comanda
Am întâlnit afaceri de eCommerce care te obligau să îți creezi un cont sau să te înregistrezi pentru a adăuga articole într-un coș de cumpărături sau să finalizezi o comandă.
Nimic mai enervant. Acest pas în procesul de cumpărare este o idee proastă, pentru că întrerupe procesul de cumpărare prin adăugarea unui pas în plus. Acest lucru îi va îndepărta pe mulți dintre potențialii cumpărători și vor abandona site-ul înainte de a se mai uita prin produse.
Sfat: Nu îi forța pe potențialii tăi clienți să își creeze cont atunci când vor să adauge produse în coș sau să plaseze comanda. Lasă acest lucru opțional. Cere-le datele de livrare, adresa de email și numărul de telefon pentru a putea trimite comanda. Fă drumul spre achiziție cât mai ușor și intuitiv.
Îndoieli privind securitatea plăți sau modalități de plată puține
Dacă ai un magazin online la început și nu ești destul de cunoscut, este posibil ca mulți potențiali clienți să abandoneze coșul de cumpărături pentru că nu te cunosc și nu au încredere să își introducă datele de card pe site.
Alți potențiali clienți te vor suspecta ca fiind un site în care nu pot avea încredere, dacă paginile produselor au imagini lipsă, aspect învechit și neglijent al paginilor și nici un certificat de SSL.
Modalitățile de plată sunt un alt motiv pentru care potențialii clienți nu finalizează comanda.
Un studiu spune că 8% dintre clienți abandonează coșul dacă nu văd modalitatea de plată dorită.
Tu ce modalități de plată ai în magazinul tău online? Card, plata la livrare, plata în rate?
Uite modalitățile de plată pe care le oferă eMAG, dar și iconița care indică faptul că această conexiune este securizată.
Sfat: Respectă instrucțiunile de stocare a detaliilor cardurilor de credit dar și validarea tranzacțiilor. Utilizează sisteme de fraudă de cea mai bună calitate pentru a detecta și preveni ușor frauda în magazinul tău online.
Adaugă dovezi de siguranță pe întreg magazinul. Uite cum folosesc cei de la eMAG toate astea.
Nu găsesc un cod de reducere sau căsuța în care să aplice un cod de voucher
Sunt o mulțime de potențiali clienți care așteaptă reducerile sau coduri de reduceri pentru a finaliza o comandă. Adaugă produsele în coș și așteaptă să primească un cod de reducere sau să înceapă reducerile produselor.
Potrivit Statistica, 8% dintre clienți menționează că nu pot găsi un cod de reducere drept principalul motiv pentru abandonarea coșului de cumpărături – optând în schimb să aștepte până apare unul sau să încerce să găsească o ofertă mai bună în altă parte.
Am întâlnit potențiali clienți care au văzut o reclamă pe Facebook cu un cod de reducere și nu au găsit unde să îl introducă, ori au uitat codul. Dezamăgiți, au abandonat coșul de cumpărături.
Sfat: Adaugă codurile de reducere valabile în coșul de cumpărături, iar clientul doar să îl bifeze. Ori poți să adaugi codurile în pop-upuri sau în headlineul site-ului.
Asigură-te că butonul cu adaugă card cadou sau cod reducere să fie ușor de găsit și cât mai simplu.
Efectuează cercetări pentru a achiziționa mai târziu
Clienții care efectuează cercetări online, de obicei intră pe mai multe site-uri și adaugă produsele în coș doar pentru a verifica valoarea toată a coșului cu tot cu taxa de livrare și alte taxe, apoi îl abandonează.
În majoritatea cazurilor acest lucru se datorează:
- Lipsei de informații despre expedierea și plasarea comenzii
- Unei oferte mai bună pentru același produs, găsită la concurență
- Lipsei încrederi în brand
Sfat: Adaugă cât mai multe informații despre produs în secțiunea ”despre” pentru a evita abandonarea coșului din cauza acestui aspect. Poți oferi coduri de reducere pentru persoanele noi pe site prin abonarea la newsletter pentru a îi stimula să facă o achiziție, să cunoască brandul și să capete încredere.
Abandonarea coșului de cumpărături pentru că magazinul online se încarcă prea greu
De câte ori nu ai intrat pe un site și pentru simplu fapt că se încărca prea greu l-ai abandonat?
Există o mulțime de motive pentru care magazinul tău online se poate încărca încet și unul dintre ele este serverul. Măsurarea timpului până la primul octet te va informa dacă ai o problemă cu timpul de răspuns al serverului tău și dacă acesta este cauza.
Un alt motiv pentru care site-ul tău se poate încărca încet este pentru că ai un cod care blochează redarea site-ului. Acesta ar putea fi Javascript, CSS sau orice alt tip de cod care ar putea bloca redarea paginii site-ului.
Sfat: Vezi cu ce viteză se încarcă site-ul tău și unde poți îmbunătăți viteza acestuia. Folosește PageSpeed Insights pentru a afla viteza de încărcare a site-ului dar și pentru a primi sugestii de îmbunătățiri.
Timpul lung de livrare poate duce la abandonarea coșului de cumpărături
Într-un studiu realizat pe consumatorii de produse eCommerce cu privire la durata de livrare de produse, 73,6% dintre ei au spus că livrarea este cea mai importantă pentru experiența generală de cumpărături. Iar transportul în aceeași zi este motivul pentru care 49% de oameni achiziționează imediat.
Dacă și magazinul tău are o durată lungă de livrare a produselor, probabil acesta este principalul motiv pentru care potențialii clienți îți abandonează coșul de cumpărături.
Sfat: Încearcă să găsești cea mai bună variantă de transport și să specifici cumpărătorilor tăi într-un mod cât mai clar în cât timp va ajunge produsul la ei și cum pot să verifice statusul comenzii.
Uite un exemplu:
Ascultă feedback-ul clienților tăi și monitorizează traseul acestora e site. Poți folosi HOTJAR.COM pentru a vedea ce fac aceștia pe site, unde abandonează site-ul și coșul de cumpărături, la ce se uită atunci când intră pe site-ul tău.
Adună informațiile și optimizează procesul de cumpărare.
Dacă vrei să nu pierzi clienții cu aceste coșuri de cumpărături abandonate poți folosi campanii de remarketing și diferite oferte speciale pentru a-i convinge să se reintoarcă pe site pentru a finaliza comanda.
Găsești mai multe în acest articol -> Crește numărul de vânzări pe Facebook recuperând coșurile abandonate
Dacă ai nevoie de ajutor în elaborarea unei strategii de recuperare a coșurilor de cumpărături abandonate sau vrei să optimizezi procesul de cumpărare din magazinul tău online, te invităm să își programezi 30 de minute de consultanță gratuită cu echipa DAR Media.
Poți solicita consultanța gratuită completând formularul de pe această pagină. – https://darmedia.ro/audit-gratuit/
Până data viitoare testează procesul de achiziție a produselor din magazinul tău online, optimizează paginile produselor cu descrieri cât mai clare și ascultă feedback-ul clienților tăi.
Cu prietenie,
Co-fondator DAR Media Marketing & Marketing Manager