Cum să analizezi marketingul competitorilor tăi?

Cum să analizezi marketingul competitorilor tăi?

În piața de astăzi, din ce în ce mai rapidă și competitivă, înțelegerea strategiilor de marketing ale competitorilor tăi nu mai este un lux, ci o necesitate. Competiția pentru atenție este acerbă, iar dacă nu ești atent la ceea ce fac competitorii tăi, poți rămâne în urmă.

Care este secretul succesului în marketing al competitorilor tăi?

Analizând tacticile de marketing ale competitorilor, poți obține informații valoroase despre ce funcționează și ce nu. Aceste cunoștințe te vor ajuta să îți îmbunătățești propria abordare de marketing și să rămâi înaintea competiției. În acest articol, îți vom arăta cum să analizezi strategiile de marketing ale competitorilor și îți vom oferi instrumentele și tehnicile necesare pentru a rămâne cu un pas înaintea competiției.

Care sunt pașii analizei marketingului competitorilor tăi?

1. Alegerea competitorilor tăi

În primul rând, este important să înțelegi cine sunt competitorii tăi, atât direcți, cât și indirecți. Competitorii direcți sunt cei care oferă produse sau servicii similare și se adresează aceleași piețe țintă, în timp ce competitorii indirecți oferă soluții alternative pentru aceleași nevoi ale consumatorilor. Este esențial să înțelegi modelele lor de afaceri și obiectivele pe care le urmăresc.

Caută pe Google numele potențialilor tăi competitori
Începe simplu printr-o căutare pe Google pentru a vedea cine sunt potențialii tăi competitori. De exemplu, căutând “branduri de mobilă din Cluj,” vei găsi câțiva competitori posibili. Creează o listă de 10 competitori pe care i-ai găsit pe Google și treci la pasul următor.

RpTWYqg QVSTUVqItCbthIVz1tYy5 luxZ4R0BM1WQ4pR l1bIHGxJ6KFVLamEEZPbDFluh0v50ZJqeBoee 0UBiDbOCDD0A2GSPom3klx0UXOPLl0msUp7pjIBD1HLp9YXjXN4GF3Mr 1fdgP5bMw

2. Analiza financiară

Începe analiza competitorilor tăi pornind de la cifra de afaceri pe care aceștia o au în comparație cu a ta și gama de produse pe care le oferă. De exemplu, dacă ai un magazin online de mobilă cu o cifră de afaceri de 500.000 de euro, competitorii tăi direcți nu sunt gigantici precum Ikea, ci magazinele online mai mici, cu cifre de afaceri similare sau mai mari. Totuși, Ikea poate fi un model de afacere spre care poți tinde și pe care îl poți analiza pentru idei noi de marketing sau produse. Poți folosi tool-uri de analiză financiară precum Lista Firme sau Termene.

3. Analiza prezenței online și a strategiei de conținut

După ce ai stabilit o listă scurtă de concurenți, uită-te la conținutul lor online. Ia în considerare următoarele criterii:

  • Ce tip de conținut realizează?
  • Au blog pe site?
  • Realizează reclame pe Facebook, Google, TikTok?
  • Postează conținut organic pe platformele de social media? Care este frecvența de postare și tipul postărilor?
  • Creează conținut video cu produsele lor?

Blog pe site


Indiferent că oferi servicii sau produse B2B sau B2C, blogul reprezintă o soluție fiabilă și low-cost pentru a atrage mai mulți oameni pe site-ul tău, rezultând mai multe conversii și vânzări. Statisticile arată că aproximativ 409 milioane de utilizatori citesc peste 20 de miliarde de pagini de blog pe lună.

Blogul pentru magazinele online are o serie de avantaje:

  • Atrag mai mult trafic în magazinul online.
  • Ajută la poziționarea și notorietatea brandului/ magazinului.
  • Te ajută să crești și să dezvolți o comunitate în Social Media.

Pentru mai multe informații despre Blog eCommerce: ce este și cum te ajută să îți crești vânzările online, poți citi articolul despre: Blog eCommerce.

Revenind, la Mobexpert, de exemplu, am găsit rubrica de blog în bara de sus a magazinului.

nv6ir3VT1COXdCivmHj5pwGQIsh4Sq6wI5PpaRQvvx2T0cpxp yv15glAj1Ps9hVWUl2 iIcIBgLeBtytLseEikpjmH H HRJP25X EuW5AOn7rRBHaA72 939hioTOD1U2ZPW2ehyXJkZRCmns0fg

Sursă – https://mobexpert.ro

Reclame pe Facebook, TikTok, Google


Reclamele sunt esențiale pentru o strategie de marketing digital de succes. Analizează campaniile publicitare ale competitorilor pentru a vedea cum își segmentează și își targetează audiențele, ce bugete alocă și ce strategii de licitare folosesc. Utilizează instrumente precum Facebook Ad Library, TikTok Ads Library și Google Ads Transparency pentru a obține aceste informații.

Facebook ADS

Ai folosit până acum Facebook Ad Library? Deși acest instrument a fost creat pentru a menține transparența și a permite agențiilor guvernamentale și jurnaliștilor să cerceteze campaniile publicitare, poate fi o mină de aur de informații pentru orice marketer sau antreprenor.

Aici poți vedea:

  • Toate reclamele create de concurența ta pe Facebook, Instagram, Audience Network
  • Data lansării reclamei
  • ID-ul anunțului
  • Câteva date de targetare, cum ar fi: vârsta targetată în reclamă, sexul, orașele sau țara targetată, precum și rezultatele de reach în funcție de vârstă și sex
  • Reach-ul la care au ajuns reclamele
  • Creativele folosite: textul reclamei și imaginile/video
  • Tipul de reclamă folosit: carusel, link, video, imagine, text

Pentru a începe analiza pe Facebook Ad Library, accesează Facebook Ad Library, selectează țara în care rulează competiția, selectează “All Ads” la tipul de reclamă și folosește bara de căutare pentru a introduce un cuvânt cheie sau numele brandului care te interesează.

A screenshot of a computerDescription automatically generated

A screenshot of a social media pageDescription automatically generated

Dacă vrei să obții mai multe informații despre un anumit anunț, fă clic pe butonul „See ad details”. Poți găsi acest buton chiar sub informațiile de bază ale anunțului. Dacă există mai multe versiuni ale anunțului care rulează simultan, le poți vedea aici.

TikTok ADS

Cei de la TikTok au creat și ei un tool asemănător cu Facebook Ad Library. TikTok Ad Library scoate la lumină informații detaliate despre reclamele plătite de pe platformă, de la conținutul creativ și cronologia campaniilor publicitare până la bugetul folosit în campanii sau reach-ul la care au ajuns acestea.

Cum îl folosești?

Accesează TikTok Ads Library și folosește bara de căutare pentru a introduce un cuvânt cheie sau numele brandului, la fel ca la Facebook. Atenție doar, că la “Advertiser name or keyword”, dacă nu îți găsești concurența după numele de brand, nu înseamnă că aceștia nu au reclamă, ci că e posibil să ruleze reclame sub un alt nume. Așa că, încearcă să introduci numele firmei înregistrate la registrul comerțului.

A screenshot of a computerDescription automatically generated

După ce ai găsit numele concurentului tău pe TikTok, poți vedea reclamele prezente, dar și cele mai vechi. De asemenea, poți vedea numărul de persoane la care a ajuns reclama și bugetul estimativ pe care aceștia l-au cheltuit pe fiecare reclamă.

BjFR yBqChah9mihGREBAjI6zjHIWN6P2WIHwrjopc9eDkD62EHinePUo1HFOxGLW RJ8yXDkOOy2wUHq8Ui6j6lFXqHYiDfDo6Oa8IwWAJzt1VJZT7F9JH567rl gs0sce9GZNp8 5f

Google ADS

Dacă pe Facebook avem Facebook AD Library și pe TikTok – TikTok Ad Library, pe Google avem Centrul de transparență Google Ads. Acesta este o bibliotecă de reclame care include anunțuri de căutare, display, Gmail și YouTube, care sunt active în prezent sau au fost difuzate în ultimele 30 de zile. Site-ul afișează și reclame politice care au fost difuzate în ultimii 7 ani.

În Centrul de transparență Google, poți vedea:

  • Reclamele de tip video folosite de concurența ta
  • Reclamele de tip imagine sau banner
  • Poți citi reclamele, inclusiv titlurile și descrierile
  • Găsești aici și apelurile la acțiune (CTA) pe care le folosesc
  • Numărul de anunțuri pe care le difuzează competiția ta

Cum îl folosești?

Începe prin a accesa Centrul de transparență Google Ads.

lbWzIMglPUDP9QhDnoQiW0OUvTo6rmqDFTyH0uhINfgBPJm4ro2gRLm5auWNnFpWCvmba4q4s FKu4VThWFBOZbHnYH8JA NrUSn 3LcqPUPhkWKfaY1o9ViU2OsH7g iIr 7EQioSBQ

Aici poți selecta țara în care rulează competiția reclamă pe Google, formatul de reclamă dacă vrei să vezi un format anume și data, dacă ai în minte o perioadă specifică. Apoi, poți adăuga numele competitorului sau site-ul.

A screenshot of a chatDescription automatically generated

După ce am analizat toate rețelele sociale din punct de vedere al reclamelor și am notat informațiile esențiale precum:

  • Bugetul folosit
  • Targetarea folosită
  • Tipul de creative și texte folosite
  • CTA-ul (Call to Action)

Acum, este timpul să ne uităm și la conținutul organic.

Postează conținut organic pe platformele de social media? Care este frecvența de postare și tipul postărilor?

Atunci când analizezi strategiile de marketing de conținut ale competitorilor, este esențial să pătrunzi în detaliile eforturilor lor de creare și distribuire a conținutului. Începe prin a le analiza postările, examinând subiectele, tonul și stilul comunicării pentru a înțelege subiectul, frecvența și calitatea conținutului lor.

Frecvența postărilor în social media este esențială pentru menținerea unei prezențe constante și relevante, contribuind la creșterea angajamentului publicului și la construirea unei comunități loiale în jurul brandului.

Iată un exemplu de postare de pe pagina de Facebook de la Mobexpert cu un engagement ridicat:

A screenshot of a social media postDescription automatically generated

Sursă: Facebook – Modexpert

De exemplu, dacă un competitor are o prezență puternică pe Instagram, postând zilnic tutoriale video și imagini ale clienților mulțumiți, vei observa cum aceste postări generează angajament sub formă de comentarii și like-uri.

Identifică care canale generează cel mai mult engagement și trafic către site-ul lor web. Pentru un răspuns cât mai cuprinzător, analizează și strategiile lor de implicare a conținutului, cum ar fi comentariile, like-urile, share-urile și tacticile de generare de lead-uri, pentru a înțelege cum încurajează participarea și conversia publicului.

Creează conținut video cu produsele lor?

Nu mai este un secret că, conținutul video câștigă de fiecare dată teren când vine vorba de promovare online.

Videoclipurile permit prezentarea detaliată a produselor într-un mod dinamic și atractiv, demonstrând utilizarea și beneficiile acestora în timp real. Plus, videoclipurile creează mai mult engagement cu potențialii clienți, sunt ușor de distribuit și de înțeles și unele dintre ele sunt și amuzante. Acest tip de conținut nu doar că sporește angajamentul utilizatorilor, dar poate și îmbunătăți semnificativ rata de conversie, deoarece potențialii clienți au ocazia să vadă produsele în acțiune înainte de a lua o decizie de cumpărare.

Urmărirea concurenților îți oferă perspective valoroase asupra preferințelor și comportamentului publicului țintă, ajutându-te să creezi conținut mai relevant și mai captivant, care să îți diferențieze brandul în peisajul aglomerat al social media.

4. Evaluarea magazinului online și a programelor de loializare

Evaluarea unui magazin online implică analizarea diverselor aspecte ale site-ului pentru a determina eficiența, atractivitatea și performanța sa.

Evaluarea unui magazin online implică analizarea diverselor aspecte ale site-ului pentru a determina eficiența, atractivitatea și performanța sa.

Nu ne vom centra pe detaliile unui site din punct de vedere UI/UX, însă vom urmări câteva lucruri esențiale pentru a contura strategia de marketing a concurenței.

Iată câteva lucruri importante la care să fii atent:

  • Pagina de start: Navigația pe site este intuitivă? Meniurile sunt bine organizate?
  • Newsletter Widget: Colectează adrese de email cu ajutorul unui lead magnet de tip reducere de abonare sau ebook?
  • Pagina de produs: Cum arată descrierile produselor? Sunt integrate elemente de încredere, cum ar fi testimonialele sau recenziile clienților?
  • Pagina de checkout: Este clară și ușor de utilizat? Oferă diverse metode de plată, inclusiv opțiuni de plată în rate?

Pagina de start

Primul impact. Ce stare îți oferă prima pagină a site-ului competiției?
Este navigația pe site intuitivă? Meniurile sunt bine organizate?

  • Newsletter Widget – Colectează adrese de email pe site cu ajutorul unui lead magnet de tip reducere de abonare sau ebook? Widgetul newsletter-ului se găsește de obicei în subsolul site-ului. Totuși, pentru a stimula conversia, unele magazine online oferă o reducere la abonare și plasează un banner pop-up pentru a fi ușor de găsit.

Găsești mai multe informații în articolul – 8 idei de Lead Magnets care te ajută să-ți crești vânzările și numărul de clienți

JOi7CJIAGN9qWxSogkWpPOpzWtReY2DZnGJztWPwTsftBS0Ls2PnutcaAO2TvniEWbWGg qjI85aVtyu5hbqs 0 kTyj Mhfxm

Sursă  – https://mobilalaguna.ro/

Pagina de produs

Cum arată produsul în vitrina clientului? În pagina de produs, găsești de multe ori foarte multe informații despre competitorul tău. Analizează paginile de produs pentru a observa importanța descrierilor detaliate și bine structurate. Acestea trebuie să includă caracteristici esențiale, dimensiuni și materiale, pentru a ajuta utilizatorii să facă alegeri informate.

Uite câteva lucruri importante la care să fii atent:

  • Descrierile trebuie să fie exacte, detaliate și informative pentru fiecare produs în parte, evidențiind principalele caracteristici și beneficii ale acestuia.
  • Pe lângă descrierea de la furnizor, se punctează în plus dacă în pagină există și persuasive copy.
  • Detaliile tehnice trebuie adăugate în pagina de produs, cum ar fi cantitatea, lungimea, înălțimea, greutatea, culoarea, ingredientele, etc. – în funcție de specificul business-ului / produselor.
  • Produsele care se află la promoție / beneficiază de un discount suplimentar trebuie marcate corespunzător – cu prețul de bază și prețul redus, cu procentul de discount clar precizat, etc.
  • Sunt integrate / vizibile elemente de încredere pe pagina de produs, cum ar fi testimonialele sau recenziile clienților?
  • Se folosește strategia de Scarcity în pagina de produs? Exemple: Doar 3 produse pe stoc / Se vând repede / Stoc limitat.
  • Este recomandat ca un client să își poată da adresa de e-mail în cazul în care produsul nu este disponibil în acest moment; acesta va fi notificat atunci când va fi disponibil.
  • Se folosește strategia de cross-sell în pagina de produs?

A bed with a mattressDescription automatically generated with medium confidence

A screenshot of a reviewDescription automatically generated

Sursă: https://mobexpert.ro/

Pagina de CHECKOUT

Pagina de checkout trebuie să fie clară și ușor de utilizat. Verifică dacă produsele adăugate sunt afișate detaliat, cu prețuri și sume totale clare, inclusiv taxele și reducerile. Este esențial să oferi opțiuni pentru editarea cantității sau eliminarea produselor din coș.

image

Sursă foto – www.mobilier1.ro

Uite alte câteva lucruri la care să fii atent:

  • Prețurile ar trebui să fie transparente, fără taxe sau comisioane ascunse. Prezintă o defalcare a costului total, inclusiv transportul și taxele, prețul înainte și după reducere.
  • Se folosește o strategie de Urgency pentru impulsionarea vânzărilor în această pagină. Exemple: “Articolele dvs. sunt rezervate pentru 10 minute”, “Dacă comanda dvs. este finalizată în următoarele 12 minute, va fi expediată astăzi”.
  • Pagina de plată trebuie să fie securizată, să aibă un certificat SSL valid.
  • În pagina de plată trebuie să se regăsească și sigla procesatorului de plăți și a cardurilor permise pentru plată.
  • Checkout-ul nu trebuie să conțină linkuri de ieșire din pagină (de exemplu, logo-ul, meniul de navigare, etc.).
  • Este recomandat să oferi clienților o opțiune pentru a plasa comanda fără a le cere să își creeze un cont. Acest lucru le poate economisi timp și poate crește ratele de conversie.
  • Procesul de checkout trebuie să fie cât mai simplu pentru client. De preferat este checkout-ul într-un singur pas, cu un formular simplu, doar cu datele necesare pentru procesarea și livrarea comenzii.

Aceste elemente optimizează experiența de cumpărături online și cresc satisfacția clienților.

5. Email marketing și programe de loializare

Analizarea strategiei de email marketing a competitorilor este un alt aspect important pentru a identifica oportunități de îmbunătățire și a înțelege tendințele din industrie.

Începe prin a te abona la newsletter-ele lor pentru a primi direct comunicările pe care le trimit. Observă frecvența de trimitere a emailurilor, tipurile de conținut și structura acestora. Analizează subiectele și CTA-urile pentru a vedea cum formulează mesaje atractive și ce oferă pentru a stimula acțiuni. Verifică designul și elementele vizuale pentru a evalua atractivitatea și claritatea mesajelor.

Poți verifica și dacă este implementat un program de loializare pentru a recompensa clienții fideli cu puncte de recompensă și reduceri exclusive. Prin promovarea programului și monitorizarea atentă a performanței, poți obține o creștere semnificativă a fidelizării clienților și a vânzărilor.

image 1

Sursă: Email Cel.ro

 Această analiză îți poate oferi idei valoroase pentru a-ți rafina propria strategie de email marketing și pentru a fi relevant pe piață.

Concluzii

Analizând marketingul competitorilor, poți obține un avantaj competitiv semnificativ în piață. Înțelegerea strategiilor lor te ajută să identifici oportunități de îmbunătățire și să te adaptezi rapid la schimbările din industrie.

Recapitulând pașii esențiali, începe prin identificarea competitorilor direcți și indirecți, apoi analizează cifra lor de afaceri și strategiile de marketing, inclusiv prezența online, reclamele și email marketingul. Evaluarea magazinului online și a programelor de loialitate completează imaginea, oferindu-ți o perspectivă cuprinzătoare asupra modului în care poți optimiza propria strategie.

Prin aplicarea acestor pași și adaptarea constantă a abordării tale, poți consolida poziția în piață și crește performanța afacerii tale.

Programează-te la un audit GRATUIT de 30 de minute cu un membru din echipa noastră, în care: 

1. Aflăm situația actuală a afacerii tale.

2. Descoperim blocajul nr. 1 care te împiedică să-ți crești afacerea.

3. Primești 3 posibile soluții la problemele cu care te confrunți.

4. Identificăm la ce ROI poți ajunge dacă vom prelua noi partea de marketing.

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *