Ce legătură are blogul cu vânzările magazinul tău online? Ei bine, un blog de ecommerce are!
Și ca să-ți răspundem cât mai detaliat, am decis ca astăzi, să dezbatem împreună acest subiect, deoarece mulți dintre cei care dețin sau vor să-și deschidă un magazin online, consideră acest lucru o enigmă.
Spunem asta, pentru că am văzut că o mare parte dintre aceștia se axează foarte mult pe vânzare (ceea nu este un lucru rău) și mai puțin să ofere valoare sau să educe piața prin content.
Statisticile ne arată că, aproximativ 409 milioane de utilizatori la nivel global citesc peste 20 de miliarde de pagini de blog pe lună.
Incredibil, nu-i așa?
Iar dacă tot nu ești convins, conform unei statistici de anul trecut, blogul influențează 6% din vânzările Ecommerce.
Un procent destul de mare spunem noi, având în vedere că pentru a avea și a susține un blog, ai nevoie de resurse minime financiare.
În acest articol îți vom spune ce este un blog de ecommerce, care sunt avantajele lui, ce tipuri de conținut poți publica și bineînțeles, cum îți poți crește vânzările magazinului tău online cu ajutorul acestuia.
Rămâi până la final, avem toate armele necesare să-ți demonstrăm că blogul rămâne relevant chiar și în 2022 + o surpriză din partea noastră!
Let’s go!
Ce este un blog?
Dacă ar fi să ne luăm după spusele celor de la Wikipedia – “Un blog (cuvânt provenit de la expresia engleză web log = jurnal pe Internet) este o publicație web (un text scris) care conține articole periodice sau și actualizate neîntrerupt ce au de obicei un caracter personal”.
Termenul de blog a apărut în 1997, când John Berger și-a denumit propriul site – weblog
În zilele noastre, indiferent că oferi servicii sau produse B2B sau B2C, blogul reprezintă o soluție fiabilă și low cost pentru a atrage mai mulți oameni pe site-ul tău, astfel rezultând mai multe conversii / vânzări.
Pentru a rămâne pe subiect, astăzi ne vom axa doar pe avantajele unui blog pentru Ecommerce. (magazin online).
Totuși, dacă ești marketer sau freelancer și vinzi servicii (B2B) și vrei să afli cum blog-ul te poate ajuta să atragi mai mulți clienți, lasă-ne un comentariu la finalul acestui articol și promitem că vom scrie și un articol dedicat pentru asta.
Ce este un blog de Ecommerce, care sunt avantajele lui pentru magazinul tău online și ce tip de content să publici?
1. Folosește un blog de ecommerce pentru a obține mai mult trafic în magazinul tău online
Mai mult trafic = mai multe șanse de a genera vânzări în magazinul tău online
Cu toții vrem mai mult trafic pe site, nu-i așa?
Ei bine, cu ajutorul conținutului optimizat SEO publicat în secțiunea de blog a magazinului tău, poți crește vizibilitatea acestuia, ceea ce înseamnă mai multe șanse de a genera vânzări.
Având în vedere că motorul de căutare Google pune accent pe conținut și pe calitatea acestuia, magazinul tău va reuși astfel să se diferențieze de concurență și să iasă în poziții mai bune în căutările Google. Odată cu acest lucru, vei putea crește rankingul pe categoriile sau produsele din magazinu tău, menționându-le în articolele publicate pe blog.
Dacă încă te gândești cum să abordezi strategia ta de marketing de conținut în acest an, nu te teme – noi te acoperim.
În primul rând, trebuie să te concentrezi pe producerea de conținut proaspăt în mod regulat.
Algoritmul de căutare Google favorizează site-urile cu conținut proaspăt față de cele mai vechi, care nu au fost modificate de ceva timp. Începeți să-ți planifici publicarea de articole săptămânale, bisăptămânale sau cel puțin lunare pentru a ajuta blogul să urce în clasament și să fie văzut de audiențe noi.
În al doilea rând, partea de keywords este foarte importantă. Pe scurt, conținutul articolelor tale trebuie să aibă la bază un cumul de cuvinte cheie.
Dacă vrei să afli mai multe despre partea asta, îți recomandăm 2 articole care cu siguranță te vor ajuta
- Cuvinte cheie in SEO: definiție, tipuri și exemple
- Ce este optimizarea SEO și de ce este importantă pentru afacerile online?
De menționat aici, este faptul că zona de conținut SEO nu generează rezultate imediate (în comparație cu Paid Traffic – Ads)
Fiind o zonă organică, este nevoie de răbdare, consistență și bineînțeles, calitate pentru aduce rezultate pe termen lung la un cost minim.
2. Folosește un Blog de Ecommerce pentru poziționarea și notorietatea brandului / magazinului tău
Poziționarea și notorietatea magazinului tău în piață sunt 2 aspecte foarte importante pentru afacerea ta online.
Să luăm următorul exemplu: ai un magazin online pe nișa Home&Deco, iar unul dintre obiectivele tale este să crești notorietatea și /sau poziționarea brandului în piață.
Fiind o nișă cu o concurență destul de mare, vrei să faci ceva diferit care să te poziționeze ca și primă opțiune atunci când cineva vrea să-și decoreze casa sau grădina.
Soluția?
Simplu – Creezi content în jurul produselor tale.
Trebuie să iei în calcul ideea că, o mare parte din cei care ce “ îți calcă pragul” magazinului, vor să afle mai multe detalii despre produs înainte de a face achiziția.
Detalii precum mărimea, greutatea sau culoarea nu sunt de ajuns pentru a convinge un potențial client să cumpere din magazinul tău.
Mai bine spus, contentul de tip DIY (Do it Yourself), How to, sau Review Product, este exact ceea ce ai nevoie pentru a-ți poziționa brandul ca și expert în nișa în care activezi.
De reținut – Contentul pe care alegi să îl publici pe blogul tău trebuie să fie pe limba și înțelesul clientului tău țintă. Nu te pierde prin foarte multe detalii tehnice. Clientul vrea să știe cum îl ajută produsul tău (beneficiul) și mai puțin ce culoare sau greutatea are (caracteristică) acesta.
Cu ajutorul contentului publicat pe blog, poți arăta că ești pasionat de produsele pe care le vinzi și de ceea ce faci și nu ești doar un alt magazin care vinde o gamă de produse.
Reține că nu ești doar un alt magazin online care speră să facă o vânzare. Mai degrabă, ești un brand autoritar, căruia îi pasă să aibă un impact pozitiv asupra nișei pe care ai ales să te dezvolți.
Astfel, reușești sa expui clienților tăi și partea umană a brandului tău. Un lucru esențial pentru a vinde cât mai mult în 2022, dar și nu numai.
3. Secțiunea de blog te ajută să crești și să dezvolți o comunitate în Social Media
O vorbă din popor spune așa: “ Veștile rele circulă repede!”
Noi, suntem de părere că, dacă o faci cum trebuie și cele bune vor circula la fel de repede 🙂
Chiar dacă la prima vedere, blogul nu pare să aibă legătură cu zona de social media, există o conexiune foarte puternică între cele două.
Ideea este simplă – Conținutul care este distribuit în mod repetat pe platformele de Social Media (exp – Facebook, LinkedIn, Instagram) va conduce traficul către magazinul tău online.
Ca și în cazul poziționării brandului, informația pe care alegi să o publici pe platformele de Social Media trebuie să fie valoroasă și cât se poate de utilă (practică) pentru publicul tău.
Nu uita să adaugi butoane pentru a da “like” sau “share” la postările de pe blog, ceea ce reprezintă o parte esențială pentru a extinde raza de acțiune în social media.
Un rol important îl joacă și partea de copywriting. Mai exact, pe lângă zona de content, include în mesajele / articolele tale CTA -uri (Call to action) clare și puternice pentru a direcționa cititorii către paginile de categorie/produs din magazin.
Calitate și nu Cantitate
Blogul este despre construirea unei relații /comunitate cu clienții tăi. Oamenilor le place să citească, să se implice și să învețe despre lucruri care îi interesează.
Așa cum menționam și mai sus, indiferent de bugetul tău de marketing, blogul este o formă foarte eficientă de marketing low cost, chiar gratuit. Deși poți alege să plătești pentru a promova unele dintre postările de pe blog, fiecare postare va genera un flux continuu de trafic organic.
Blogging-ul este un proces continuu și este posibil ca rezultatele să nu apară imediat, dar menținerea unui program regulat îi va face pe cititorii tăi să aprecieze efortul și într-un final să genereze mai multe conversii. Un blogger de ecommerce va știi și va pune în practică toate strategiile și tacticile prin care să creeze conținut de calitate, care să atragă mai mult trafic, să creeze mai multă interacțiune cu brandul și, cel mai important pentru un magazin online, să genereze vânzări.
Acum că am ajuns la final, așa cum ți-am promis, avem pregătit pentru tine o surpriză.
Ești curios să afli despre ce este vorba?
Îți ofer un audit gratuit ca să evaluăm cum stai la acest capitol și să schițăm un plan de marketing care să te ajute să-ți crești vânzările și profitabilitatea.
Tot ce trebuie să faci este să dai click pe link-ul de mai jos și să completezi formularul. – http://bit.ly/3XzP7pP
Cum să creezi campanii de toamnă care îți aduc vânzări instant
[…] importanța articolelor de blog în strategia de marketing am discutat într-un articol separat. Pe scurt, sunt o modalitate foarte […]