fbpx

[Ecommerce tracking in Google Analytics] 5 metode simple prin care să îți urmărești vânzările magazinului tău online

Cine te cunoaște mai bine decât Google? 🙂 Lăsând gluma la o parte, Google Analytics este “must tool”, iar ecommerce tracking in Google Analytics este o optiune pe care trebuie să o ai neaparat integrată cu magazinul tău online. 

I Know More Than You GIFs | Tenor

De ce ai nevoie de ecommerce tracking în Google Analytics?

Pe scurt, ai nevoie de ecommerce tracking în Google Analytics pentru că îți oferă acces la date și insight-uri extrem de detaliate despre cine sunt clienții tăi, ce interese au, ce produse comanda, din ce platforma au ajuns în magazinul tău online, dar și cum interacționează cu paginile produselor tale. 

Scopul acestor date este să te ajute să iei decizii la nivel de strategie de marketing sau la nivel de management/organizare a magazinului tău online, dacă este cazul. 

Dacă ești la început, probabil că te confrunți cu situații în care îți este destul de greu să urmărești statisticile sau mai ales vânzările din magazinul tău online. 

Tocmai de aceea, în articolul de astăzi îți vom arăta într-un mod cât mai simplu la ce parametrii să te uiți, cum să îi interpretezi și ce concluzii poți trage pentru a urmări mai ușor traficul și mai ales, comportamntul potențialilor tăi clienți și vânzările magazinului tău online. 

Disclaimer – Pentru a nu ne pierde în informații tehnice, în acest articol nu vom discuta detalii precum – cum să-ți setezi codul de tracking în site sau cum conectezi GA cu contul de Ads. 

Dacă ești interesat și de aceste aspecte, spune-ne în comentarii și vom aborda aceste noțiuni într-un articol viitor.  

Let’s rock! 

Lets Rock Rock N Roll GIF - Lets Rock Rock Rock N Roll - Discover & Share  GIFs

Cum să urmărești vânzările magazinului tău online cu ajutorul ecommerce tracking in Google Analytics ?

Pentru început, hai să vedem care sunt cele două tipuri de eCommerce tracking oferite de Google Analytics (GA)

1. Standard ecommerce tracking in Google Analytics

După cum probabil ți-ai dat seama, aceasta este varianta simplă/ standard de integrare a platformei de analiză a detalor cu magazinul tău. 

Această opțiune îți oferă informații de bază precum – numărul de comenzi, valoarea medie a comenzii (AOV) sau chiar posibilitatea de a vizualiza cele mai populare produse din shop. 

Totodată, poți combina aceste date cu canalele de marketing folosite și informațiile despre datele demografice sau interesele vizitatorilor tăi. 

Dacă ești la început de drum cu magazinul și nu ai mai folosit până acum Google Analytics, îți recomandăm să începi de aici. Datele pe care le oferă acesta versiune, sunt mai mult decât suficiente pentru a înțelege în linii mari cum funcționează magazinul tău online, statistic vorbind. 

2. Enhanced Ecommerce ecommerce tracking in Google Analytics

Varianta Enhanced ecommerce tracking in Google Analytics îți oferă aceleași date, dar cu mici excepții – Checkout Funnel. 

Pe scurt, poți vedea când utilizatorii tăi au adăugat produsele în coș, ce produse au eliminat din acesta sau chiar când vizualizează detalii despre acestea, plus multe alte opțiuni de raportare. 

Fiind ceva mai avansată, recomandăm să treci la această versiune atunci când ai reușit să te obișnuiești cu funcțiile GA. 

Cum urmărești concret vânzările magazinului tău online în Google Analytics?

Înainte de a în miezul discuției, este important să analizăm să învățăm să interpretăm corect câteva noțiuni de bază – Reports și Search bar

Reports –  Această secțiune o găsești în zona din stânga în GA. Cu ajutorul acestuia poți vedea imaginea de ansamblu al tuturor rapoartelor din magazinul tău. Odată ce vei da click, vedea vedea ca acesta se descompune în alte subtipuri de date pe care le vom discuta imediat. 

Search bar – O găsești în zona central superioară și are rol de a te ajuta să găsești mai ușor funcții sau opțiuni în cazul în care nu le găseși în zona de Reports. 

Acum că am văzut împreună punctul de plecare, hai să intrăm concrect în detaliile care ne interesează și anume – Audience (Public), Acquisition (Achiziție), Behavior (Comportament) și Conversions (Conversii).

3. Audience

În zona acesta vei găsi toate detaliile despre publicul tău țintă. Aici poți afla informații demografice și locație, informații despre dispozitivele după care aceștia intră pe magazinul tău plus multe altele. 

De ce sunt aceste informații importante? 

Ei bine, cu ajutorul acestora îți construiești corect avatarul de client. Odată ce îți vei cunoaște cât mai bine avatarul de client, cu atât strategia ta de marketing trebuie să fie “pe limba” acestuia.

Concret, uite unde îți poți lua primele informații:

Audience > Demographics > Overview – Aici vei vedea la nivel general informațiile despre vârsta și sexul utilizatorilor tăi. Pentru informații mai detaliate, poți da click pe fiecare dintre cele două. 

Audience >Behavior >New vs returning – în acesta zona raportul îți arată numărul vizitatorilor care revin față de numărul celor care ajung pe site pentru prima dată. Cu aceste detalii, poți vedea și structura (dacă este cazul) mai bine strategiile de marketing pentru zona de New clients și Remarketing. 

Audience > Mobile > Overview – în această secțiune poți vedea de pe ce dispozitive accesează utilizatorii site-ul tău – Mobil, Desktop sau Tabletă. În funcție de asta, îți poți optimiza conținutul (text, video și grafic) pentru campaniile tale de marketing. 

4. Acquisition

În zona de Acquisition poți vedea la nivel general, dar și în detaliu, de unde vin click-urile vizitatorilor magazinului, mai exact dacă acestea vin din social media, direct, reclame plătite sau alte surse. 

Ca și principale date, poți urmări: 

Acquisition > Overview – aici poți vedea imaginea de ansamblu asupra tuturor canalelor tale de marketing. În funcție de cum interpretezi datele, poți vedea care canale performează bine și ce nu. 

Acquisition > All traffic – aici ai o imagine mai detaliată a secțiunii precedente. În zona de Soucer/Medium, în funcție de UTM link-urile pe care le-am introdus, poți vedea exact cât a generat fiecare canal/UTM link în parte, plus detalii despre – timpul petrecut pe site, dacă este vizitator nou sau existent etc. 

Ecommerce tracking in Google Analytics te ajuta sa urmaresti de unde iti vin vanzarile.

5. Behavior

După cum bine ai intuit, în acest tab poți vedea cât mai detaliat comportamentul utilizatorilor tăi. Informații precum – pe ce pagini au dat click și până la ce acțiuni au făcut, toate aceste statistici le poți vedea în aceasta secțiune. 

Pe scurt, iată ce date poți urmări

Behavior > Overview – Aici poți vedea la nivel general statistici precum – nr. total de utilizatori, nr. total de utilizatori unici, media timpului petrecut pe site, bounce rate-ul și procentul celor care au ieșit din site. 

Tot aici, poți vedea și cele mai accesate pagini din magazinul tău. 

Behavior > Site Content > Landing Pages – în această zonă, raportul îți arată pe ce pagini din site-ul tău ajung vizitatorii. Chiar dacă, în cele mai multe cazuri, Home Page-ul va avea traficul cel mai mare, nu le neglija și pe celelalte. În funcție de cum îți arată datele, gândește și optimizează strategia de marketing pentru magazinul tău. 

Behavior > Site Speed – Aici poți vedea cât de rapid se încarcă paginile magazinului tău. De ce credem că această statistică este importantă? Ei bine, un site bine optimizat pentru mobil, dar și pentru celelalte platforme și care se încarcă rapid, poate influența pozitiv sau negativ vânzările shop-ului tău.

Recomandarea noastră este să acorzi maximă importanță acestor detalii, în cele mai multe cazuri, 1 secundă poate face diferența. 

Ecommerce tracking in Google Analytics te ajuta sa aflii ce interese au potentialii clienti in magazinul tau online

6. Conversions

Am spus-o și o vom repeta – Obiectivele sunt foarte importante

Această funcție îți permite să stabilești unde dorești să ajungă vizitatorii site-ului tău („Goals”) și să urmărești performanța generală a paginii.

Așadar, iată ce îți recomandăm să urmărești:

Conversions > Ecommerce > Overview – aici poți vedea o prezentare generală a performanței vânzărilor magazinului tău Ecommerce. Poți vedea rata la care clienții au realizat o conversie pentru fiecare produs, numărul total de tranzacții, prețul mediu de achiziție (AOV) pentru fiecare comanda și multe altele.

Conversions > Ecommerce > Product Performance – recomandăm cu tărie să analizezi foarte bine statisticile din această secțiune. Aici poți vedea ce și cât de bine performează fiecare produs din magazinul tău. 

În funcție de aceste informații, poți gândi și structura mai bine campaniile sezoniere din an, în funcție de produsele de sezon/ cele care au performat cel mai bine. 

Conversions > Multi – Channel Funnels  > Assisted Conversions – majoritatea clienților sunt nehotărâți înainte să facă o achiziție. Tocmai de aceea, în această secțiune îți indică fiecare canal care a contribuit la procesul de conversie al magazinului tău online. 

Ecommerce tracking in Google Analytics te ajuta sa iti urmaresti obiectivele setate si sa le ajuteszi in functie de rezultate

Câteva gânduri de final 

Așa cum am menționat și la începutul articolului, scopul acestuia a fost să-ți arătăm cât mai simplu cum să-ți urmărești vânzările magazinului tău online cu Google Analytics. 

Chiar dacă la baza platforma este una complexă, aceasta are câteva opțiuni pe care le poți accesa la nivel general, câteva dintre ele menționate și de noi mai sus. 

Suntem de părere că cifrele nu mint niciodată. Așadar, un foarte bun obicei este să-ți setezi strategia și planul tău de acțiune plecând de la interpretarea statisticilor oferite de Google Analytics.   

Dacă simți că ai nevoie de ajutor sau pur și simplu vrei ca altcineva să se ocupe de strategia magazinului tău, acum ai ocazia să stabilim împreună un Call de consultanță GRATUITĂ. 

Concret, în această sesiune de consultanță, vom stabili un plan de acțiune personalizat pentru scalarea afacerii tale în online. Tot ce trebuie să faci e să dai click aici și să urmezi pașii.

Consultanta DAR Media

P.S – Nu uita să-ți setezi și perioada calendaristică pentru care vrei să vezi statisticile în GA. Doar așa vei putea compara rezultatele cu anul, luna, săptămâna precedentă sau perioada custom dorită de tine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!