fbpx

20 idei acționabile de eCommerce Business, de la Gomag Virtual Summit 2022

gomag summit - 20 de idei acționabile de eCommerce și Antreprenoriat: GoMag Summit 2022

Ghici ce s-a întâmplat între 14-18 februarie ?❤️

Cosmin Daraban și echipa Gomag au organizat o nouă ediție Gomag Virtual Summit, un eveniment devenit deja tradiție în lumea comerțului online din România. Mai concret, timp de 5 zile 20 speakeri cu experiență și rezultate ne-au oferit lecții valoroase de antreprenoriat și eCommerce. Fiecare speaker a împărtășit cu noi sfaturi care te vor ajuta să-ți scalezi afacerea și să obții mai multe vânzări.

N-ai reușit să participi LIVE? Nicio problemă 😊 Am adunat în articol 20 de idei acționabile de eCommerce și antreprenoriat, pe care le poți aplica pe afacerea ta. Sau dacă ești marketer online, le poți sugera clienților tăi să le încerce.

Fără alte introduceri, hai să vedem ce s-a întâmplat la Gomag Virtual Summit și ce idei utile poți lua de la fiecare speaker.

Gomag Virtual Summit 2022 – 20 super idei acționabile pentru afacerea ta

Ziua I

Cosmin Daraban, CEO GoMag

gomag summit  - Cosmin Daraban, CEO GoMag

Cosmin a atins un subiect, la care mulți antreprenorii caută un răspuns:

Ce să faci dacă nu vinzi?

  • Vorbește cu cel puțin 20 de potențiali clienți. Întreabă-i ce își doresc astfel încât să îți ia business-ul în considerare. În business nu trebuie să fii una dintre opțiuni, ci trebuie să ajungi prima opțiune în mintea clienților tăi.
  • Aruncă o privire în interior cu echipa (dacă este cazul). De ce ați hotărât să vindeți aceste produse? De ce ați deschis business-ul?
  • Fă un research pentru a identifica tipul de evenimente din viața clienților tăi, ce determină nevoia de produsele tale.

Atunci când stabilești aceste lucruri în afacere, îți vei da seama ce acțiuni concrete trebuie să faci ca oamenii să cumpere de la tine.

Andrei Radu, CEO GPeC

 Andrei Radu, CEO GPeC

Andrei ne-a prezentat o serie de trenduri, care vor ajunge din ce în ce mai folosite în eCommerce, precum și un raport al pieței din domeniu, pentru anul 2021.

Potrivit FAN Courier, în următorii ani se vor implementa următoarele trenduri:

  • Extinderea de lockere și tendința clienților de a opta mai mult pentru această metodă de livrare;
  • Dezvoltarea mai multor servicii de tip Click & Collect. Doar în 2019 și 2020 această modalitate de colectarea produselor a crescut cu 6000%;
  • Livrarea ultra-rapidă prin intermediul centrelor de micro-fulfillment, care permit livrări în 15-30 de minute pe distanțe mici;
  • Creșterea comerțului online de tip DTC (direct-to-consumer);
  • Sustenabilitatea și comerțul eco-friendly.

Adrian Dragomir, CEO Termene.ro

 Adrian Dragomir, CEO Termene.ro

O companie care nu are un sistem de management transparent, pe care să-l cunoască toată lumea, este o companie sortită să devină toxică.

Poate că afacerea ta merge acum. Avem exemple de afaceri bune cu cifre de afaceri foarte mari, dar cu antreprenori toxici. Antreprenori care își tratează angajații ca pe sclavi, care nu au respect față de oamenii din jurul lor. 

Astfel de antreprenori și astfel de modele de business NU mai au cum să fie astăzi replicabile și scalabile. Sunt modele de business care ușor ușor vor dispărea. Ceea ce funcționează și va continua să meargă sunt modelele de business unde toată lumea știe ce se întâmplă. Lucrurile sunt transparente și constructive.

Cultura și viziunea unei companii sunt cele mai importante lucruri. Când ești la început nu vezi lucrurile astea, pentru că ești mult mai pasionat de produsele pe care le dezvolți și achiziția de noi clienți. Însă, în momentul în care scalezi, dacă nu ai bazele bine stabilite și implementate, compania ta se va duce în față, iar cultura și oamenii vor rămâne în spate. Inevitabil se va crea un mediu de lucru toxic, foarte greu de gestionat. 

Cultura și viziunile sunt efectul unui sistem de management bine implementat și respectat. 

Iulian Ghisoiu, founder & CEO la Target Web SEO Agency

 Iulian Ghisoiu, founder & CEO la Target Web SEO Agency

Cum îți mărești viteza site-ului:

  • Folosește un tool prin care îți poți optimiza imaginile PNG (de exemplu: https://tinypng.com). Aceste tool-uri păstrează calitatea pozelor, însă micșorează dimensiunea spațiului ocupat, ceea ce mărește viteza de încărcare a site-ului;
  • Folosește imagini WebP. Este un format recent, în care imaginile sunt deja optimizate; 
  • Introdu cât mai puține scripturi, însă ai grijă  să nu pierzi comenzi plasate în site prin alte metode;
  • Folosește prefetch/preconnect;
  • Folosește cât mai puține redirecționări.

Ziua II de Gomag Virtual Summit

Sorin Sfetcu, manager industrial la Google România

Sorin Sfetcu, manager industrial la Google România

Consumatorii români sunt influențați de reclamele video înainte să cumpere online. Din ce în ce mai mulți oameni își amintesc de aceste reclame, rata crescând cu 50% față de 2019. 

În România, Youtube-ul este de departe cea mai mare platformă video, cu aproape 12.000.000 de utilizatori lunar, care petrec aproximativ 1.4 ore pe zi. Iar 2.5 milioane de utilizatori folosesc doar Youtube pentru conținut video, fără să se uite la televizor.

Deci o etapă importantă în strategia ta de marketing sunt campaniile video pentru conversii. 

Există 2 tipuri de campanii video:

– Standard – direcționează utilizatorii spre site/paginile de produs;

– Cu feed de produse (recomandată) – afișează produse sub video, pe baza datelor din Google Merchant Center.

În medie, advertiserii care adaugă feed-uri de produse în campaniile video obțin cu 60% mai multe conversii, la costuri mai mici.

Cosmin Costea, CEO eComMasters 

gomag summit -Cosmin Costea, CEO eComMasters 

La un moment dat trebuie să îți angajezi oameni specializați ca să-ți duci business-ul la următorul nivel.

Nu contează ce știi, contează ce faci.

Imaginează-ți afacerea ta ca pe o piramidă. În vârf ai magazinul online. E partea care se vede, partea esențială – trebuie să fie optimizată pentru clienți.

Restul piramidei, e format din business-ul eCommerce, partea care nu se vede: strategie, echipă, parteneri, procese, platforma eCommerce sau logistica.

Laura Vizir, head of Digital Product Development la TBI Bank

gomag summit  - Laura Vizir, head of Digital Product Development la TBI Bank

Dacă vrei să NU oferi metoda de plată în rate pentru sume mici, e mai recomandat să condiționezi TU limita de achiziție și să-i transmiți clientului. 

Nu te baza pe TBIPay să livreze acest mesaj clientului. 

De ce? Pentru că primește târziu mesajul, când e aproape de finalizarea comenzii. Frustrarea lui se va revărsa asupra magazinului tău. Așadar, mai bine anunță tu din start dacă nu oferi această metodă de plată pentru o sumă sub x lei.

Ana-Maria Udriște, founder Avocatoo și avocat & consultant în domeniul afacerilor

gomag summit - Ana-Maria Udriște, founder Avocatoo și avocat & consultant în domeniul afacerilor

Peste 95% dintre persoane se uită la review-urile de pe site. Peste 90% dintre ele spun că nu ar cumpăra un produs dacă nu are 5 stele.

Toate tacticile ca să crești review-urile în mod artificial sunt ilegale (cadouri, bani, atenții). Dar dacă nu condiționezi reducerea de lăsarea unei review de X stele în mod obligatoriu, ești safe din punct de vedere legal să-i încurajezi să lase un review.

Trebuie să ai o politică de review-uri în care spui exact ce limbaj poate fi folosit, care sunt limitele și ce poți face tu mai departe cu review-ul respectiv. Aceasta trebuie să se lege de T&C.

Ziua III la Gomag Virtual Summit

Alin Trușcă, founder EVO Horeca, Studio32, truEvents și JUKO urban decor

gomag summit - Alin Trușcă, founder EVO Horeca, Studio32, truEvents și JUKO urban decor

Sunt 2 tipuri de oameni: antreprenori și experți. Experții nu sunt prea buni antreprenori.

A fi antreprenor e în sine o meserie:

  • Generezi idei și le pui în aplicare;
  • Cauți pârghii și clienți;
  • Înveți să gestionezi bugete, contabilitate;
  • Încerci să previi situațiile surpriză.

Gândește-te și la ce faci atunci când apar situații de întrerupere a afacerii. 59% din afaceri au fost afectate de incendii și explozii.

Neînțelegerile dintre asociați reprezintă un alt risc care poate duce la întreruperea afacerii. E vorba de asocierea între persoane nepotrivite pentru acel business, sau asocierea unor persoane care nu se potrivesc.

Dorin Boerescu, CEO 2Performant

gomag summit - Dorin Boerescu, CEO 2Performant

Construiește-ți un proces propriu de recrutare. Aplică-l și îmbunătățește-l constant.

Fiecare angajator ar trebui să se gândească la experiență de recrutare pe care o are și să încerce să o îmbunătățească: prioritizarea surselor de recrutare (LinkedIn, site-uri de anunțuri etc.).

Respectă procesul de recrutare stabilit, altfel s-ar putea să-ți angajezi oameni nepotriviți.

Florin Toma, Industries Development Manager – DHL Express România

gomag summit - Florin Toma, Industries Development Manager – DHL Express România

Top 10 clienți DHL pe cross-border vând foarte mult afară și foarte puțin în România. 

Când un magazin online vrea să se dezvolte, tinde să meargă către țările de lângă noi, Ungaria sau Bulgaria. Sunt mai la îndemână, pentru că sunt piețe similare cu România.

Însă recomandarea e, chiar dacă ești un magazin mic, să vinzi către diaspora. Aproximativ 5 milioane de români se află în afara granițelor. Poți dubla potențialul de vânzare doar targetând diaspora. Foarte puține companii din România fac asta. 

Diaspora reprezintă o zonă de clienți, care au o putere de cumpărare mare și se uită pe social media, urmăresc companiile din România și vor să cumpere de la ele. Doar că acestea nu oferă posibilitatea.

În general, ei fac comenzi către adrese din România, iar prietenii și familia le trimit pachetul prin diferite metode.

Elvis Floroiu, owner Marketing Agency Zotis 

gomag summit - Elvis Floroiu, owner Marketing Agency Zotis 

Clientul tău are un univers de nevoi, nu doar una singură.

Nu e recomandat să lansezi un produs singular, dintr-o anumită subcategorie, ci categorii legate de universul de nevoi al clientului. 

Scalarea vine cu o problemă foarte mare pe partea de stocuri. Ajungi în punctul în care trebuie să îți gândești foarte bine strategia. 

Dacă nu ai planificat ce urmează să faci și ce îți dorești, poți să ai foarte multe comenzi anulate din cauza stocurilor. Cel mai important e să ai așteptările, bugetul și strategia în funcție de cât îți permite stocul tău.

Ziua IV la Gomag Virtual Summit

Marian Ene, Director General Adjunct BT Microfinanțare

gomag summit - Marian Ene, Director General Adjunct BT Microfinanțare

Există mai mulți pași care antreprenorii trebuie să-i parcurgă, înainte de a cere finanțare:

• trebuie să ai o idee în care crezi;

• trebuie să ai capital, să îți pui la punct tot ce e nevoie ca să-ți transformi ideea în produs / afacere;

• trebuie să ai produsul;

• trebuie să ai piață, să îți găsești clienții;

• trebuie să ai încasări, să primești primii bani. Acesta e momentul în care business-ul este validat pe piață.

De aici încolo te poți adresa unui finanțator.

Cu excepția programelor guvernamentale dedicate, finanțatorii intervin abia în zona de scalare a business-ului, nu de la 0, nu de la nivel de idee.

Minim la 3 luni după lansare, când sunt validate pe piață, afacerile încep să aibă acces la finanțare.

Doru Pelivan, CEO eduKiwi și Kiwi Marketer

gomag summit - Doru Pelivan, CEO eduKiwi și Kiwi Marketer

Proprietarul firmei, antreprenorul, e responsabil să transmită clienților ceea ce face firma și cum. Trebuie să transmită și colegilor această viziune.

Ca securitate a business-ului, antreprenorul e cel care închide lumina. Cel care a inițiat proiectul e mai greu să plece. În loc să plătești un influencer sau celebrități care nu au nicio implicare în business, investește mai bine în tine ca proprietar.

Fii tu vocea.

Orice copywriter, oricât de profesionist ar fi, nu poate să vorbească cu aceeași pasiune despre business-ul tău ca și tine.

Ia responsabilitatea comunicării companiei în mâinile tale. Nu aștepta să angajezi o echipă de PR sau influenceri pentru a face comunicarea.

Cosmin Daraban, CEO GoMag

gomag summit - Cosmin Daraban, CEO GoMag

Există o diferență între a fi prezent și a fi activ în online. 

Una e să-ți faci un site sau un cont de social media cu câteva postări, alta e când faci eforturi și acțiuni constante pentru a atrage clienți, a-i fideliza și a-ți monetiza audiența.

Poți face lucruri care îți scad costul de achiziție clienți. Vezi cum să-ți dozezi resursele: bani, timp, angajați pentru a atrage mai multe conversii.

Informațiile și strategiile funcționează dacă le aplici, nu doar dacă le știi.

E important să fii atent la resursele de care dispui și la timpul pe care îl investești.

Business-urile mari se bazează pe faptul că au bugete mari pentru achiziție clienți. Dar știu că profitabilitatea vine din fidelizarea clienților.

Lorand Soares Szasz, CEO Upriserz

gomag summit - Lorand Soares Szasz, CEO Upriserz

Pentru 90% din firmele din România, cel mai bun lucru care se poate întâmpla e ca patronul să se dea la o parte și să se concentreze pe partea la care se pricepe.

Fă organigrama ideală de la început – cum va arăta firma când va fi gata, chiar dacă acum le faci pe toate. Pe parcurs vei începe să te scoți din toate posturile din organigramă, până ajungi să te ocupi de ce îți place să faci.

Ana Maria Ilie, manager și sales services la Sustainalytics

Cum arată un flux de marketing (flux operațional pentru sistematizarea procesului) și care sunt pașii pe care trebuie să îi parcurgi?

  • Planning campanii și acțiuni în avans pe 3 luni (sezoniere, permanente, acțiuni etc.);
  • Ședințe de brainstorming (scurte, orice idee este binevenită);
  • Cereri marketing către comercial care să potențeze și să susțină planul;
  • Negocieri;
  • Conținut;
  • Ratinguri de sexiness pentru campanii comerciale pentru a prioritiza expunerea;
  • Plan final campanie – detalii implementare;
  • Trimitere către furnizori: rate card pentru bugete de marketing pe spațiile prime. Da, furnizorii îți dau bani pentru a fi expuși dacă ai un plan organizat;
  • Design și content – final pentru fiecare item în parte;
  • Implementare, cu statusuri real time, flux Agile – Dinamic – Implică toate departamentele. Fluidizează comunicarea;
  • Verificare implementare și update;
  • Analysis, lessons learned.

Ziua V

Iulian Mehedinț & Petronel Gongeanu, CEO 3chestii

Oamenii sunt atrași și de naturalețe, dar și de calitate – vor să vadă că ești organizat.

Respectă scenariul, “checklist-ul” pe care l-ai gândit pentru materialul video pe care îl creezi!

Încearcă să îți prezinți produsele în mediul în care se află acestea de obicei. Drujbele nu se prezintă la birou, ci în livezi sau grădini.

Uneori reclamele video aduc awareness, descărcări, reamintire… nu tot timpul vânzări.

Dacă tu consideri că ești sau vrei să fii cel mai bun, atunci lucrurile se întâmplă. Nimeni din afară nu o să-ți spună că ești cel mai bun. Spune-ți tu asta.

Ionuț Pătrășcoiu, fondator FameUp

Important de reținut: Nu există un ROI instant, indiferent ce marketing faci. 

Nu te aștepta să ai o reclamă azi și să ai rezultate mâine. Oamenii au nevoie să vadă mesajul de mai multe ori pentru a avea un impact puternic asupra deciziei.

Elena Gheorghe, Country Manager PayU România

Cum să începi o afacere în online:

• Identifică nișa de piață pe care vrei să o accesezi și documentează-te despre potențialul ei local.

• Identifică potențialii clienți care ar putea fi interesați de afacerea ta.

• Asigură-te că știi legislația în vigoare, acolo unde vrei să vinzi.

• Pregătește-te să faci investiții permanente în instrumente care îți susțin creșterea.

• Alege un furnizor de soluții de plată care să-ți permită acces la o bază extinsă de clienți.

Cosmin Daraban, CEO GoMag

Cum poți răspunde cu succes la obiecțiile clienților:

  • Folosește descrieri, recenzii și materiale vizuale pentru a transmite valoarea produsului – nu poți arăta produsul față în față. Dar poți crea conținut despre beneficiile lui, în așa fel încât prețul să rămână pe locul 2. Folosește cuvinte senzoriale (legate de gust, miros, auz etc.);
  • Invită oamenii să se aboneze, pentru cazul în care nu pot lua decizia pe moment (trebuie să se mai gândească, să discute cu alte persoane de decizie) – așa asiguri continuitatea comunicării între magazin și client;
  • Oferă comoditate – spune că produsele le vor ajunge la ușă, oferă transport gratuit și servicii extra, astfel încât oferta ta să fie mai atrăgătoare față de ceea ce găsesc local;
  • Completează paginile cu informații esențiale – despre noi (pentru încrederea în brand), politica de livrare și retur, pagina cu răspunsuri la întrebările frecvente;
  • Publică studii de caz, povești ale clienților și ghiduri de ajutor.

Concluzii Gomag Virtual Summit 2022

Felicitări, Cosmin Daraban & echipa! Evenimentul a fost super util pentru antreprenori și am plecat cu multe idei practice de la fiecare speaker. 

Au fost 5 zile în care am câștigat noi cunoștințe, pe care abia așteptăm să le punem în aplicare. 

Ce poți face tu pe mai departe?

Poți testa o parte sau toate aceste idei în afacerea ta eCommerce și să stai cu un ochi pe evenimentele și resursele educaționale Gomag. Iar dacă te afli în punctul în care îți alegi/îți schimbi platforma de eCommerce îți recomandăm cu încredere să testezi gratuit platforma Gomag, timp de 15 zile. Află mai multe despre cum te ajută Gomag să-ți crești vânzările și afacerea aici.

Din toate ideile prezentate în articol, care idee ți-a rămas în minte de la GoMag Virtual Summit și vrei să o aplici în business în viitorul apropiat? Scrie-ne în comentarii răspunsul tău 😊

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!