Ecommerce trends 2022: 12 tendințe + 36 acțiuni concrete prin care le poți integra în afacerea ta. 

Ecommerce trends 2022: 12 tendințe + 36 acțiuni concrete prin care le poți integra în afacerea ta. 

 

 

Vrei ca afacerea ta în eCommerce să-ți aducă mai multe vânzări decât în 2021? Atunci ar fi bine să afli încă de la începutul anului ce ecommerce trends vor funcționa cel mai bine în 2022. 

Analizând numerele și statisticile din ultimii ani, am pus cap la cap 12 trenduri care vor merge în 2022 și 3 idei concrete prin care le poți integra în afacerea ta. 

Vei afla cum să ai mai multe vânzări prin mobile commerce, cum să îți fidelizezi clienții, de ce formatul video scurt va fi în continuare în vogă și multe altele. 

Dacă ești antreprenor sau marketer online și vrei să te asiguri că afacerea ta sau a clienților tăi va face profit în 2022, atunci cu siguranță vrei să citești mai departe. 

So Lets Go GIFs - Get the best GIF on GIPHY

12 Trenduri de eCommerce pentru 2022

Web Design and Development - Viewer Information Technology

1. Ecommerce trends 2022: Omnichannel Marketing

Peste 86% din persoanele care fac cumpărături online folosesc cel puțin două canale pentru cumpărături online. Atât rețelele de socializare, cât și website-urile sunt unele din cele mai populare metode de a cumpăra online.

De aceea, e important pentru tine și afacerea ta să ajungi la oameni prin mai multe canale integrate, oferind experiența omnichannel.

Omnichannel marketing se referă la prezența afacerii tale pe mai multe canale online (website-uri, aplicații, rețele sociale, e-mail, SMS, WhatsApp) și offline (magazin fizic, evenimente sociale, call-center), asigurând clientului o experiență plăcută cu business-ul tău.

De exemplu, un canal din ce în ce mai utilizat, prin care poți ajunge la clienții tăi este Podcastul. Despre acesta am vorbit și în articolul TOP 5 trenduri de digital marketing pentru 2022. 

Prezența afacerii tale pe mai multe canale te ajută să ajungi mai ușor la potențialii clienți. Te vor putea găsi atât online cât și offline, atât în mod organic cât și prin reclame plătite.

Știm deja că numărul de utilizatori și potențiali clienți de pe rețelele de socializare va fi în continuă creștere. 

Dar asta nu înseamnă că toți se simt confortabil să cumpere produse sau servicii prin intermediul Facebook, Instagram sau TikTok. Ajungând prin mai multe canale la clienții tăi și oferindu-le mai multe intermedii de a cumpăra, îți poți crește rata de conversie.

Cum poți face asta pentru afacerea ta?

  • Asigură-te că folosești atât canale online, cât și offline pentru a ajunge la clienții tăi. De asemenea, creează o strategie astfel încât toate aceste canale să fie integrate și să facă mai ușoară experiența clientului.
  • Contextul joacă un rol definitoriu în strategia ta. Dacă trimiți mesaje nepotrivite și care bagă în ceață clientul, îl vei pierde. Acordă atenție acestuia și ajută-l cu informații utile, care să-i răspundă nedumeririlor.
  • Înțelege drumul pe care îl parcurge prospectul ca să ajungă la tine. Urmărește modurile prin care acesta interacționează cu brandul tău și stabilește un plan detaliat ca să-l faci să se transforme din prospect în client.

 

2. Ecommerce trends 2022: Mobile Commerce

Cumparaturile de pe mobil continua sa fie in topul ecommerce trends in 2022

Conform Statistica, 72.9% din vânzările în eCommerce la nivel global au loc prin intermediul telefonului mobil. Iar în Europa, numărul vânzărilor prin mobile commerce va fi în continuă creștere până în 2024.

Dacă vrei să-ți crești vânzările în 2022 prin mobile commerce, uite ce ai de făcut:

  • Optimizează site-ul tău astfel încât să fie mobile friendly (blocuri de texte mai mici, imaginile și paginile de prezentare să fie dimensionate pentru telefon)
  • Poți crea o aplicație de telefon pentru magazinul tău online. Prin aplicație, clientul are acces mai ușor către magazinul tău online decât dacă intră direct pe site (de exemplu, aplicația Amazon are peste 150,6 milioane de utilizatori, care reprezintă 80.64% din totalul de clienți ai Amazonului) 
  • Asigură-te că site-ul tău are viteză mare de încărcare. Potențialul client nu va aștepta să se încarce site-ul când are multe alte opțiuni de magazine online.

3. Ecommerce trends 2022: Personalizare, personalizare, personalizare 😊

Personalizarea se afla printre tendintele in ecommerce 2022

De ce va fi un trend esențial pentru vânzările tale în 2022? 

Pentru că 80% din clienții magazinelor online ar prefera să cumpere produse personalizate pe nevoile lor. 

Nimănui nu îi place să aibă impresia că ce oferi tu este pentru toată lumea. Iar dacă încerci să oferi aceleași lucruri tuturor clienților, cel mai probabil nu vei convinge multe persoane. 

În funcție de stadiul relației pe care o ai cu clienții, unde anume se află în buyer’s journey, segmentează clienții și trimite oferte și mesaje personalizate pe interesele lor.

De exemplu, să spunem că ai un magazin online de echipamente sportive. Iar un prospect a intrat pe site-ul tău, căutând o saltea de yoga. 

Știind că acesta este pasionat de yoga, îi poți sugera câteva accesorii pentru yoga. Cu siguranță va aprecia că îi arăți oferte relevante pentru el. Șansele ca acesta să se întoarcă la tine vor fi mult mai mari prin simplul fapt că ai ținut cont de căutările lui, nu i-ai arătat orice alt echipament irelevant.

Ce poți face pentru a oferi o experiență personalizată?

  • Segmentează-ți clienții în funcție de preferințele și achizițiile lor. Apoi, creează funnel-uri automate de e-mailuri, în care oferi soluții și promoții speciale pentru acea categorie de clienți.
  • După ce colectezi informațiile necesare despre client, folosește prenumele acestuia în e-mailuri. Astfel, clientul va simți că acel e-mail i se adresează direct.
  • Adaugă tool-uri basic de personalizare pentru platforma de eCommerce pe care o folosești.

4. Ecommerce trends 2022: Buyer’s Journey 

La fel ca personalizarea, buyer’s journey arată cât de bine îți cunoști și îți asculți clienții. Iar acest aspect devine din ce în ce mai important din 2022, pentru că oamenii vor să se simtă speciali și înțeleși. 

Odată ce arăți empatie și înțelegere către clienții tăi, abia atunci le poți oferi soluțiile de care au nevoie. 

Cum poți face asta în afacerea ta? 

  • Research continuu: urmărește locurile în care petrec cel mai mult timp potențialii clienți. Vezi ce informații citesc, despre ce vorbesc în grupuri de Facebook, care sunt problemele și dorințele lor. După aceea, asigură-te că îți prezinți produsele sau serviciile ca cea mai bună soluție pentru clientul tău.
  • Creează un funnel pentru prospecții tăi, astfel încât să devină clienți fideli. Oferă informații utile, materiale gratuite atunci când interacționează prima dată cu tine, apoi îi poți oferi ceva contra cost. Ușor, dar sigur, clientul va câștiga încrederea în tine și va cumpăra mai des din magazinul tău online.
  • Asigură-te că serviciile și produsele tale sunt de calitate și prezentarea lor este adevărată, lipsită de exagerări. În acest fel, clientul va avea mai multă încredere în brandul tău.
Template For Mapping The Buyer's Journey - Buyer's Journey Icon Transparent  PNG - 464x457 - Free Download on NicePNG

5. Ecommerce trends 2022: Optimizarea website-ului astfel încât să crească rata de conversie

Testele A/B nu mint niciodată. Doar dacă testezi mai multe variante, vei vedea ce merge mai bine pentru business-ul tău. Astfel, îți dai seama care variantă de design și text îți aduce mai multe vânzări. 

Luând în calcul creșterea competiției în eCommerce în 2022, șansele de a scădea rata de conversie vor fi mai mari. Dacă vrei să eviți asta, optimizează-ți site-ul și vezi ce prinde mai bine pentru clienții tăi.

Optimizarea website-ului este  o tendinta in ecommerce 2022 care va ajuta la cresterea ratei de conversie

Cum poți face asta?

  • Vorbește cu echipa de marketing să implementeze două versiuni ale paginii web, pentru a putea urmări performanțele. 
  • Încearcă mai multe variante de grafică, culori, fonturi, precum și mai multe texte.
  • Nu uita să urmărești viteza de încărcare a site-ului. Dacă durează prea mult să se încarce site-ul, clientul cu siguranță nu va aștepta și nu va ajunge să vadă ce îi poți oferi.

6. Ecommerce trends 2022: Visual Commerce și Realitatea Augmentată

Marketingul ajunge la un cu totul alt nivel, deoarece, în loc să folosim pur și simplu fotografii ale produselor, visual commerce face un pas mai departe. 

În 2022 se vor folosi mai multe tipuri de conținut autentic, cum ar fi poze realizate de clienții tăi, videoclipuri captivante și interactive, imagini 3D pentru a putea vedea produsele din toate unghiurile. 

Pe lângă folosirea acestui conținut pe site-ul tău, oamenii vor căuta produse online după imagini.

Alt trend care merge împreună cu social commerce este realitatea augmentată.

Mai multe magazine online vor introduce metode de a vizualiza produsul în 3D și de a-l încerca virtual. De exemplu, poți vedea cum ar arăta un obiect pe noptiera ta, poți încerca haine și machiaj virtual, ca și cum ai fi fizic în magazin.

 

Visual Commerce și Realitatea Augmentată un trend in ecommerce 2022

Cum poți aduce visual commerce și realitatea augmentată în afacerea ta:

  • Creează imagini sau videoclipuri la 360 de grade cu produsele tale cele mai vândute. De asemenea, interesează-te de softuri prin care poți ajuta clientul să încerce virtual produsele tale.
  • Investește într-un instrument de căutare vizuală pentru a permite clienților să caute produse folosind imagini. 
  • Reutilizează conținutul și pozele făcute de clienți cu produsele tale. Fiind conținut mai autentic și real, va duce la creșterea ratei de conversie.

7. Ecommerce trends 2022: Protecția Datelor cu Caracter Personal mai strictă

În Uniunea Europeană, legile privind protecția datelor cu caracter personal limitează ceea ce poți urmări online și ce opțiuni ai atunci când manipulezi datele clienților. 

În ultimii ani, politica de confidențialitate online a devenit din ce în ce mai severă, deci cel mai probabil vor apărea reguli noi și în 2022. E și normal, până la urmă clienții au dreptul la confidențialitate și vor să știe ce vei face cu datele lor personale.

Protecția Datelor cu Caracter Personal mai strictă un trend ecommerce 2022 obligatori de implementat

Ce poți face pentru a câștiga încrederea clientului în privința datelor cu caracter personal:

  • Spune exact ce vei face cu datele personale și în ce scop le vei folosi. De exemplu, dacă ceri adresa de e-mail unui potențial client, anunță-l că va primi e-mailuri informative, promoționale de la tine.
  • Cere doar datele cu caracter personale utile pentru strategia ta de business și de marketing.
  • Verifică constant politica de confidențialitate online și rămâi la curent cu noile reguli ce vor apărea.

8. Ecommerce trends 2022: Crește competiția, cresc costurile de promovare

Magna, Zenith și GroupM, 3 dintre cele mai mari agenții de marketing din lume, au analizat costurile de promovare din 2021 și au prezis că acestea vor crește în continuare în 2022.

Marketingul digital câștigă din ce în ce mai multă popularitate, în special pe rețele sociale și motoarele de căutare. Deși există mai mulți factori de luat în considerare, cel mai probabil în 2022 vor crește cheltuielile necesare pentru promovare.

Luând în calcul creșterea competiției în eCommerce, creșterea costurilor de promovare este ceva inevitabil. 

costuri scazute

Ce ai putea face pentru a menține costurile de promovare mai mici decât profitul?

  • Urmărește indicatorii de performanță regulat și testează ce reclame funcționează mai bine și sunt profitabile. 
  • Acordă mai multă importanță pentru SEO, astfel încât potențialii clienți să ajungă la tine și fără reclame plătite pe Google
  • Analizează care metodă de promovare îți aduce mai multe vânzări și alocă o parte mai mare din buget în acea direcție. De exemplu, dacă Instagram îți aduce mai multe rezultate decât Facebook, atunci direcționează o mare parte din buget către Instagram. 

9. Ecommerce trends 2022: Video Marketing

Conform Hubspot, 64% din marketeri vor investi mai mult în video-uri scurte de promovare în 2022. 

Încă din 2021 s-a dovedit a fi cea mai bună metodă de promovare în rețelele de socializare. Iar dacă până acum nu ai apelat la video content, atunci în 2022 asigură-te că-l introduci în strategia ta.

Un ecommerce trend pentru 2022 este  video marketingul

De ce anume trebuie să ții cont dacă vei face video marketing și content:

  • Nu e nevoie să folosești camere video profi, e de ajuns un smartphone cu cameră bună, astfel încât să fie rezoluție bună.
  • Ca și idei, poți face videouri de unboxing, tips and tricks, tutoriale, sfaturi și idei care rezonează cu clienții tăi.
  • Adaugă video-uri atât pe social media, cât și pe homepage-ul site-ului și pagina de prezentare a produsului.

10. Ecommerce trends 2022: Varietate în Metodele de Plată

De multe ori pierdem clienți pentru că nu oferim varietate în metodele de plată. Poate ai convins clientul să cumpere de la tine, dar îl pierzi în ultima etapă: finalizarea și plata comenzii.

47% din tranzacțiile care au avut loc în Europa s-au realizat prin plata cu cardul, conform European Central Bank. Totuși, încă există persoane care vor să cumpere online, iar plata să o facă după ridicarea coletului. 

Pe lângă plata prin transfer bancar, PayPal, card bancar, în 2022 oamenii vor opta spre mai multe variante de plată. De exemplu, a devenit din ce în ce mai întâlnită plata în rate. În special dacă oamenii vor produsele tale, dar nu își permit să plătească integral deodată. 

Un trend ecommerce este setarea mai multor metode de plata

Ce poți face pentru magazinul tău online?

  • Introdu mai multe metode plată, astfel încât clientul să aleagă metoda convenabilă pentru el. În 2021, a crescut numărul de cumpărături realizate prin GooglePay și ApplePay. Poate vrei să iei în calcul și aceste metode de plată în 2022.
  • Ajută clientul să cumpere direct de pe pagina de prezentare a produsului. E mai ușor pentru el să găsească produsul căutat, introduce datele personale și cumpără de pe o singură pagină decât să treacă pe pagini diferite.
  • Salvează automat datele persoanelor, pentru a nu-i obliga să le scrie de fiecare dată. 

11. Ecommerce trends 2022: Abonările și Programele de Loializare

Devine din ce mai mare competiția pentru magazinele online. De aceea, păstrarea și loializarea clienților joacă un rol din ce în ce mai important în menținerea și satisfacerea clienților. 

În 2022 vor apărea mai multe abonamente și metode de loializare, oferind exclusivitate, oferte și confort pentru clienții tăi. Astfel, aceștia se vor întoarce la tine când vor avea nevoie de produsele și serviciile tale. 

Abonările și Programele de Loializare sunt printre trandurie ecommerce din 2022

Cum îți poți loializa clienții în 2022:

  • Creează abonamente lunare sau anuale pentru clienți, astfel încât să îți folosească produsele și serviciile în mod constant.
  • Oferă reduceri speciale și personalizate pentru clienții tăi.
  • Încearcă să-ți încurajezi clienții să te promoveze prietenilor și cunoștințelor, iar în funcție de câți clienți noi îți va aduce, oferă-i o reducere premium.

12. Ecommerce trends 2022: Modelul de vânzare DTC (direct-to-consumer)

Consumatorii de azi își doresc să cunoască brandul, să îi știe povestea și să se identifice cu viziunile lui. În lumea digitală, înseamnă că website-ul trebuie să spună această poveste și să devină principalul canal de comunicare cu clientul.

Tot mai multe branduri replică modelele de comunicare și interacțiune din offline în online, prin servicii de tipul asistență virtuală, multichannel support, voice chatbots, etc.

image 1

Ce poți face pentru afacerea ta: 

  • Dacă nu ai deja, introdu un soft tip chatbots. Optimizează-l în funcție de cele mai frecvente întrebări ale consumatorilor și astfel eviți pierderea unui client, pentru că a durat prea mult să primească răspuns de la customer support.
  • Creează o poveste pentru brandul tău, care să rezoneze cu avatarul tău de client. Dacă rezonează cu misiunea și valorile tale, șansele de a cumpăra de la tine vor crește.
  • Vorbește pe limbajul clienților tăi și apropie-te de ei, astfel încât să înțelegi mai bine nevoile și dorințele lor.

BONUS: Vânzările prin Marketplace

Din ce în ce mai multe afaceri încep să vândă produse pe eMag și Amazon. Deși unii sunt sceptici în privința markeplace-ului, acesta are avantajul că îți oferă o modalitate nouă și foarte cunoscută de a ajunge la mai mulți clienți. 

Dacă te oprești să întrebi pe cineva de unde ar cumpăra un cuptor de microunde online, sunt foarte mari șansele să spună că de pe eMag.

Însă dezavantajele sunt că vânzarea produselor pe un marketplace vine cu taxe și costuri suplimentare, iar clientul nu interacționează direct cu tine, ci cu eMag sau Amazon. 

În ultimii ani, această tendință pare să fie în creștere. Așa că afacerile eCommerce ar trebui să se gândească dacă ar ieși pe plus folosind marketplaces pentru a-și vinde produsele.

Dacă vrei să iei în calcul această opțiune, uite ce ai de făcut:

  • Interesează-te cum funcționează vânzările pe marketplace-ul pe care îl alegi. De exemplu, eMag are o pagină în care detaliază tot procesul și ce ai de făcut.
  • Ia în calcul taxele și costurile suplimentare și vezi cât va fi nevoie să vinzi prin marketplace pentru a recupera investiția și a ieși pe profit.
  • Analizează avantajele și dezavantajele între vânzarea directă din magazinul tău online și vânzările pe marketplace. Dacă poți vorbi cu persoane ce fac acest lucru (grupuri de Facebook, forumuri, etc) și vezi cum a fost experiența lor, vei ști la ce să te aștepți dacă începi să vinzi prin marketplace.
Ecommerce trends 2022

Ce vei face în 2022? 

În ultimul timp, tot mai mulți marketeri și antreprenori țin cont de noile trenduri și vor să fie în pas cu ele. Ceea ce e bine atât pentru afacere, cât și pentru clienți.

Oferind experiențe noi și care ușurează viața oamenilor, vei ține clienții mai aproape de brandul tău. 

Sperăm că te-a ajutat acest articol și că vei introduce câteva trenduri în strategia ta de marketing, care să-ți aducă vânzările dorite în 2022.

Până data viitoare, te invităm să descarci gratuit eCommerce marketing Checklist în care vrei găsi 70 de strategii de marketing care se aplică oricărui tip de business eCommerce. – Click aici

eCommerce trends 2022

 

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *