Acum câteva zile, pe pagina noastră, vă spuneam că eu, Adelina, voi merge pentru a doua oară la Webstock, cel mai mare eveniment de social media din Romania, ce reunește comunitatea pasionaților de online și aduce în prim- plan ultimele tendințe din social media.
Nu aveam cum să lipsesc tocmai eu de aici, nu?
Anul acesta nu a fost o ediție oarecare, ci a fost și ziua Webstock. S-au împlinit 10 ani de activitate, iar tot evenimentul a fost ca un carusel de informații noi, de oameni frumoși și interesanți, de standuri ale companiilor inovative și mulți, mulți prieteni.
Așa că, am fost, am luat notițe, am reflectat asupra lor și vi le expun și vouă mai jos. Enjoy!
Idei adunate de la Webstock 2018:
Inspiration Stage by Vodafone
Moderator: Cristina Bazavan – Jurnalist, Bazavan.ro
Cornel Amariei – Inventator
- Curiozitatea este cel mai mare atu al lui, aceasta l-a antrenat an de an,
- A creat peste 100 de invenții. Majoritatea au fost create pentru a ușura viața părinților săi, care suferă de un handicap,
- Plăcerea lui cea mai mare este cea de a crea,
- Inovația vine din 1000 de locuri, niciodată de unde te aștepți,
- Inovația de dragul inovației este o prostie, inovația de dragul banilor este și mai rău. Inovează pentru a satisface o nevoie pe care o au deja oamenii.
Andreea Esca
- Atunci când ai o profesie trebuie să o faci perfect. Să fii acolo cu totul, să înțelegi tot ceea ce este important și mai puțin important,
- Nu știe cum să fie altfel și i se pare greu să creeze o imagine și să nu facă ce vrea ea de teamă că o să strice imaginea trustului din care face parte,
- Atât timp cât nu vrei să fii mereu în pas cu moda și rămâi mereu clasic, o să ai succes. Clasicul nu se demodează niciodată,
- Înainte să faci un interviu, informează-te cât poți tu de mult. Citește articole, citește și formulează-ți în minte întrebările.
Mihaela Noroc – Photographer, este realizatoarea Atlasul frumuseții – http://theatlasofbeauty.com/
- A renunțat la tot pentru a-și îndeplini visul de a călători prin lume,
- Pentru a-ți îndeplini visul, ia lucrurile pas cu pas, încet – încet pentru a nu te speria la tot ce te așteaptă,
- Încarcă-te cu energie pozitivă și transmite mereu intențiile tale bune,
- Ieși din online cât mai mult, pentru că online-ul se schimbă mereu.
Vlad Voiculescu – Social Entrepreneur – Magicamp
- Călătoriile sunt esențiale. Să locuiești într-o țară străină mai mult de 3 luni este esențial, e bine să pleci pentru a recunoaște ce ai lăsat în urmă, pentru a aduce informații noi, e bine să pleci pentru a-ți ști valoarea, pentru a ști că ești cineva,
- Fă voluntariat de la o vârstă fragedă, simte frumusețea de a face lucruri pentru alții,
- Dacă nu îți spui propria poveste, oamenii interpretează prin propriile filtre și îți atribuie povești.
Inspiration Session
Moderator: Cristian China Birta – Managing Partner, Kooperativa 2.0
Cabral Ibacka – Realizator TV
- Avem o problemă cu timpul, cel puțin pe cel pe care îl avem îl batjocorim,
- Strângem lucruri și cheltuim singura resursă pe care nu o putem lua înapoi, timpul. Facem asta cu zâmbetul pe buze, așa că, dacă tot facem asta hai să folosim timpul pentru a face lucruri frumoase, pentru a ajuta pe alții, pentru a construi, pentru a crea lucruri frumoase,
- Ne blocăm pe un subiect de discuție și ne certăm pe marginea lui, fără să facem un pas în afară și să vedem ce zic și ceilalți,
- Ne măsurăm succesul în like-uri, distribuiri și vizualizări, dar dacă online-ul nu se declină în offline e degeaba, e ca și cum nu ai existat niciodată.
Dr. Vasi Radulescu – Medic Cardiolog și Autor
- Poveștile derulate în online se pot transpune în offline,
- Online-ul este un mediu în care se pot susține povești prin donații.
GALAXY STAGE by Samsung – Influencer marketing
Moderator: George Man – Managing Partner, Creative Marketing Agency
Ioana Marzac Sigartau – Corporate Communication Manager – Samsung
- Folosește influenceri pentru a interacționa cu comunitatea,
- Alege influenceri care se potrivesc cu specificul afacerii tale, cu misiunea și cu valorile companiei, pentru a crea o reputație sănătoasă a brandului,
- Creează conținut de calitate, adu în fața potențialului tău client exemple, cum poate folosi produsul sau serviciul tău,
- Creează o mare de oameni loiali brandului, care să îți fie alături la bine și la rău în călătoria brandului tău.
Teodora Istrati – blogger Teo`s Kitchen
- Loialitatea este foarte importantă! Atât loialitatea față de brand, cât și loialitatea față de voi,
- O campanie asumată de către un influencer e ca o căsnicie. Intri într-o campanie doar dacă iubești produsul, așa și în căsnicie, îți iei un soț doar dacă îl iubești.
Vica Schipor – Doroftei – Social Meda Manager la Bitdefender
- Companiile pot face advertising – campanii mici punctuale, one shut, marketing, influencers relations.
Cristian China Birta – Managing Partner, Kooperativa 2.0
- Ca influencer trebuie să pui întrebări companiei, să ai interes, creativitate, să te implici,
- O campanie de succes este formată din: profesionalism, buget, chimie și noroc,
- Reach-ul organic nu trebuie să existe în strategia de marketing.
Florin Grozea – fondator – Hit Yourself Company
- Influencer înseamnă cineva influent, creator de conținut sau artist, cu audiență foarte importantă sau pe o anumită nișă,
- Creatorul de conținut este talentat, scenarist, regizor și actor,
- O campanie foarte bună este aia în care brandul și agenția înțelege că influencerul este un bun copywriter, poate să ia brieful și să facă ceva creativ din el.
Bianca Adam – Vlogger
- Nu e cel mai important să ai un reach mare sau sa fii o persoană influentă, ci trebuie să fii foarte creativ, să integrezi foarte bine produsul, să te mulezi bine pe brand,
- Să fii amuzant și să pui brandul într-o lumină bună și să devină viral,
- Trebuie să crezi în brand, trebuie să înveți despre el,
- Trebuie să te pui în pielea utilizatorului.
Webstock Storytelling Session
Moderator: Claudia Butacu – Co- founder, EFdeN
Radu F. Constantinescu – Autor
- Oamenii inteligenți își pun singuri ziduri și nu ca să îi apare, ci pentru că ei se gândesc – sunt eu acea persoană care să ridice steagul pentru acea cauză, sunt eu în stare să aduc ceva atât de important cât să merite?- Răspunsul este DA!
- Orice carte apare să satisfacă cel puțin o nevoie – prima nevoie este a scriitorului, să o scrie,
- Orice carte este o inșiruire de spații scurte,
- Inspirația nu vine așa, deschid laptopul și scriu. Inspirația vine atunci când nu te aștepți, așa că notează mereu fiecare idee ce îți vine.
Alex Coteț – Scenarist și Regizor – Sector 7
Andreea Georgescu – Scenarist
- Storytelling-ul e calea cea mai simplă de a ajunge la sufletul cuiva – Storytellig înseamnă emoție,
- Oamenii despre care scriem, devin personaje ce trebuie să îndeplinească trei funcții: să genereze milă, să fie credibili și să fie importanți,
- Creativitatea are două principii, sunt creativi oamenii care reușesc să aibă legătură cu divinitatea, cu universul și creativitatea înseamnă foarte multă muncă.
Marian Hurducas – Founder, Necktle Agency
Astea sunt doar câteva idei adunate la Webstock 2018. Dacă vrei să vezi tot evenimentul, îl poți urmări aici!
Concluzii, de la Webstock:
- Nu e cel mai important să ai un reach mare sau sa fii o persoană influentă, ci trebuie să fii foarte creativ, să integrezi foarte bine produsul, să te mulezi bine pe valorile brandului tău,
- Pune-te în pielea utilizatorului,
- Storyteling-ul este cea mai simplă cale de a ajunge la sufletul cuiva,
- O campanie de succes este formată din: profesionalism, buget, chimie și noroc.
Tu la ce evenimente de business ai fost? Cu ce idei interesante ai rămas?
Împărtășește-le cu noi!
Tu ai darul! Noi te ajutăm să-l oferi oamenilor care îl vor!
Adelina, din echipa Dar Media Marketing
PS: Mai multe despre Adelina și brandul ei personal găsești pe www.adelena.ro