fbpx

7 Greșeli frecvente în campaniile de Black Friday și cum să le eviți 

7 Greșeli frecvente în campaniile de Black Friday și cum să le eviți 

Cu pași rapizi ne apropiem de trimestrul 4: perioada din an cu cele mai multe încasări pentru magazine online, deoarece ne așteaptă Black Friday, Cyber Monday și cumpărăturile dinainte de sărbătorile de iarnă.

Acest lucru înseamnă că a venit momentul să-ți planifici campaniile de Black Friday 🚀 

Deși acum este ocazia perfectă să generezi mai multe vânzări, există anumite greșeli care îți pot sabota rezultatele și obiectivele propuse.

De aceea, în articolul de astăzi vom vorbi despre 7 greșeli frecvente în campaniile de Black Friday și ce poți face ca să le eviți. 

Dar înainte să discutăm care sunt aceste greșeli și ce soluții ai, hai să vedem de ce Black Friday este una dintre cele mai așteptate perioade din an pentru afaceri.

Oportunitățile de Black Friday pentru magazine online

Ca să-ți faci o idee despre potențialul oferit de Black Friday în România, mai jos ai niște statistici cu vânzările înregistrate pe eMAG:

1. De Black Friday pe eMAG, s-au plasat 8.260 de comenzi în primul minut. (eMAG)

2. În 2022, clienții au comandat de Black Friday de pe eMAG produse cu o valoare totală de peste 644 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mult față de ediția precedentă. Deși produsele au fost mai scumpe ca anul trecut, oamenii au cumpărat mai mult. (GPeC)

3. Peste 560.000 de clienți au decis să profite de ofertele de Black Friday de la eMAG în 2022. (GPeC)

Aceste cifre sunt doar despre eMAG. Însă, potrivit Limitless Agency, care a analizat datele a 568 de magazine online în cele mai intense zile ale ediției Black Friday 2022, magazinele online au raportat creșteri între 5% și 10% per total vânzări. 

Astfel, veniturile sunt mai mari cu 1,5% (aproape 21 milioane euro), numărul de comenzi mai mari cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu per utilizator mai mare cu 6,2% (2 euro) și rata de conversie mai mare cu 1% (la 2,4%). 

Deși Black Friday este o oportunitate bună pentru afaceri, există și capcane în campaniile de promovare.

Din activitatea noastră și din lucrul cu mai mulți clienți, am observat că există

7 greșeli principale pe care le poți realiza fără să-ți dai seama

Iar acestea îți sabotează potențialele vânzări pe care le poți avea dacă nu le previi la timp.

Greșeala nr. 1: Site-ul prezintă probleme tehnice

1 din 2 vizitatori abandonează un site dacă are nevoie de mai mult de 6 secunde pentru a se încărca. 
Iar 88% dintre vizitatori sunt mai puțin dispuși să se întoarcă pe un site după o experiență neplăcută.

Black Friday - greseli ale site-ului

De aceea, înainte să începi campaniile de Black Friday este important să verifici dacă există probleme tehnice. Și dacă există, asigură-te că le rezolvi înainte să începi promovarea pentru a putea oferi o experiență plăcută vizitatorilor.

Cum previi problemele tehnice la website-ul tău:

  • Optimizează și testează viteza de încărcare a site-ului.
  • Asigură-te că hostingul tău suportă un volum mai mare de trafic.
  • Verifică butoanele website-ului să te asiguri că redirecționează către paginile potrivite.
  • Asigură-te că procesul de checkout este ușor de realizat și nu întâmpină probleme.

Greșeala nr. 2: Oferte neatractive sau stoc prea mic

În momentul în care planifici ofertele de Black Friday, trebuie să iei în calcul 2 lucruri importante:

1. Ai suficient stoc din acele produse? Dacă nu, atunci există riscul ca oamenii să-și dorească acel produs, iar tu să rămâi fără stoc într-un timp foarte scurt. 

2. Este o ofertă atrăgătoare? Dacă nu, riști să nu atragi atât de multe vânzări, deoarece oamenii caută oferte mai bune de Black Friday decât în alte perioade ale anului.

ai o oferta atragatoare de Black Friday?

Pentru a preveni această greșeală, iată ce ai de făcut:

  • Asigură-te că ai suficient stoc de produse, în special în cazul produselor care se vând cel mai bine.
  • Comunică faptul că ai stoc limitat de produse, pentru a informa audiența ta și pentru a-i convinge să treacă la acțiune dacă își doresc un anumit produs.
  • Oferă reduceri sau bonusuri care ajută oamenii să vadă cât de valoroase sunt promoțiile tale.
  • Asigură-te că reducerile sunt mai atractive decât alte reduceri pe care le-ai avut până acum.

Greșeala nr. 3: Nu comunici suficient cu audiența ta prin email marketing

În momentul în care ai campanii de reduceri precum Black Friday, vrei să te asiguri că audiența ta știe acest lucru. 

De aceea, dacă nu comunici destul de frecvent pe email, sau nu trimiți mesaje clare cu privire la ce ai pregătit pentru audiența ta, riști să pierzi potențiale vânzări. Potențiale vânzări care pot face o diferență uriașă când analizezi rezultatele campaniei tale.

Cum poți atrage mai multe vânzări de Black Friday prin email marketing:

  • Asigură-te că începi să comunici măcar cu 2-3 săptămâni înainte de Black Friday faptul că urmează să ai oferte în acea perioadă.
  • Trimite mesaje personalizate și comunică ofertele pe care le-ai pregătit, în funcție de interesele abonaților tăi.
  • Folosește mesaje de scarcity: menționează dacă mai ai puține produse în stoc, în câte ore expiră ofertele, dacă un anumit produs se vinde foarte repede etc.
  • Adaugă testimoniale de la clienți în emailuri, pentru a câștiga încrederea oamenilor.

Greșeala nr. 4: Neglijezi canalele de social media

Știai că oamenii folosesc în medie 6-7 platforme de social media? În 2023 nu mai este suficient să te concentrezi pe un singur canal online, pentru că îți limitezi audiența. 

În același timp, o persoană are nevoie de cel puțin 7 interacțiuni cu un brand înainte să devină client. 

De aceea, dacă te concentrezi doar pe un singur canal de social media, riști să pierzi potențiale vânzări deoarece nu ajungi la potențialii tăi clienți, sau nu ai avut destule contacte cu aceștia. 

Cum poți să te asiguri că ești prezent pe mai multe canale de social media:

  • Analizează avatarul tău de client și devino prezent pe canalele de social media pe care le utilizează cel mai frecvent.
  • Folosește atât postări organice pe pagina ta, cât și reclame plătite ca să ajungi la un public mai larg.
  • Asigură-te că folosești mai multe tipuri de conținut, precum: video, carusele, infografice, poze statice, stories etc.
  • Fiecare mesaj pe care îl folosești ar trebui să comunice clar faptul că ai oferte de Black Friday.

Greșeala nr. 5: Ignori retururile și feedback-ul clientului

Cu cât ignori mai multe feedback-uri de la clienți nemulțumiți, cu atât rata retururilor va crește. Aceste două aspecte ascund detalii pe care tu probabil nu le-ai observat înainte. 

Iar dacă nu asculți feedback-ul acestora, riști să piezi atât potențiali clienți, cât și șansa de a avea clienți recurenți. 

ignori retururile de Black Friday?

Cum previi această greșeală de Black Friday:

  • Creează o politică clară și ușor de urmat în cazul retururilor.
  • Discută cu clienții care nu au fost mulțumiți ce probleme au întâlnit, ca să știi ce poți îmbunătăți în viitor.
  • Asigură-te că păstrezi comunicarea cu clienții tăi atât în perioada de Black Friday, cât și după aceasta.
  • Cere feedback de la clienți și asigură-i că vei ține cont de acesta.

Greșeala nr. 6: Serviciile de customer support necesită îmbunătățiri

De cele mai multe ori, în momentul în care ai oferte mai mari precum cele de Black Friday, vei avea mai multe cereri de ajutor de la clienți. 

Fie că aceștia au întâmpinat o problemă sau au o întrebare, este esențial să îi ajuți să găsească un răspuns pentru situația lor. 

Altfel riști să pierzi o parte din vânzări, deoarece oamenii nu știu încă dacă ofertele tale sunt potrivite pentru ei.

Cum poți să te asiguri că ai customer support exemplar în perioada de Black Friday:

  • Creează o pagină cu cele mai frecvente întrebări de la clienții tăi, astfel încât oamenii să găsească singuri răspunsurile de care au nevoie.
  • Oferă opțiunea de Live Chat direct din website.
  • Folosește un chatbot automat pentru orele din afara programului de lucru, astfel încât vizitatorii site-ului să primească răspunsurile căutate chiar și în afara orelor de lucru.
  • Menține calitatea ridicată la customer service. Cere feedback-ul oamenilor după fiecare interacțiune pe care o au cu serviciile de suport clienți.

Greșeala nr. 7: Începi campaniile de marketing prea târziu

Campaniile de marketing pentru Black Friday nu încep în ziua promoției. Nici cu o săptămână înainte. Ci ar trebui planificate cel târziu la începutul lui octombrie, astfel încât să te asiguri că în timpul campaniei vei avea totul pregătit și pus la punct. 

campanie de Black Friday

Cum te asiguri că începi campaniile de Black Friday la timp:

  • Asigură-te că ai obiectivele bine puse la punct. Pe baza acestora vei decide ce acțiuni de marketing trebuie să faci pentru a le îndeplini. 
  • Stabilește bugetul pe care vrei să-l investești în marketing în acea perioadă.
  • Cu 2-3 săptămâni înainte de promoție, începe să comunici faptul că urmează să ai oferte de Black Friday, astfel încât oamenii interesați să fie informați.
  • Creează o strategie de marketing omnichannel, ca să poți ajunge la potențialii tăi clienți pe toate canalele online pe care își petrec timpul.

Dacă ai nevoie de ajutor pentru planificarea campaniilor tale de Black Friday, am pregătit pentru tine 2 articole de blog dedicate. În acestea vei descoperi cum poți crea o campanie eficientă de marketing cu ajutorul Călătoriei Clientului: 

Part I – Cum creezi o campanie de Black Friday performantă, ținând cont de Buyer Journey?

Part II – Cum creezi o campanie de Black Friday performantă, ținând cont de Buyer Journey?

Cum te asiguri că ai parte de un Black Friday profitabil

Black Friday este și va fi o oportunitate foarte bună pentru magazine online să-și crească numărul de încasări și de clienți. Iar dacă te asiguri că ai totul planificat astfel încât să nu apară greșeli costisitoare, șansele ca tu să ai parte de un trimestru profitabil vor crește.

Dacă ar fi să pleci cu 7 idei esențiale din acest articol, pe care să le aplici în cadrul campaniilor tale, acestea ar fi:

1. Verifică aspectele tehnice ale website-ului tău înainte să începi promovarea.

2. Asigură-te că ai suficient stoc și ofertele create sunt atractive pentru publicul tău țintă.

3. Profită de email marketing și comunică cu audiența ta detaliile despre Black Friday.

4. Axează-te pe canalele de social media pe care petrece cel mai mult timp avatarul tău de client.

5. Asigură-te că ții cont de feedback-urile primite de la clienții tăi și pui în aplicare politici clare în privința retururilor.

6. Oferă servicii de customer support exemplare, ca să ajuți potențialii tăi clienți să primească răspunsurile necesare.

7. Planifică din timp strategia ta de Black Friday.

Iar dacă ai nevoie de ajutor în privința strategiei, sau ești curios dacă strategia ta de Black Friday este pe drumul cel bun, acum ai șansa să obții în dar un audit gratuit al campaniei tale de la experții noștri! 

Dă click aici și completează formularul pentru a aplica pentru un audit gratuit.

How to choose the right therapist instagram post

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *