Content marketing-ul este și va rămâne ”moneda de schimb” în digital marketing.
Întrebarea nu este dacă să mai creăm sau nu conținut ci cât de util și relevant este conținutul nostru pentru oamenii la care vrem să ajungă. Pentru că dacă este vor dori mai mult conținut în mod natural. Dacă nu vom cădea în anonimat printre tonele de conținut create zilnic…
Deci cum creăm conținut cu sens pentru audiența noastră și suficient de pragmatic pentru creșterea afacerii de care ne ocupăm?
Există multe feluri de a învăța o abilitate.
Să citești cărți, să parcurgi cursuri online și offline sau să te dai cu capul de pereți până când înveți lucrul respectiv.
Nu știu care e răspunsul ideal…
Dar una din formele mele preferate de a învăța este să merg în medii în care se află oameni care au abilitatea care mă interesează și pe mine. Și nu doar că o au, dar știu să-ți ofere un mix fain de experiență personală, idei tehnice concrete și aplicabile, umor și autenticitate.
De aceea am ales să merg la Content Creators 2019, un eveniment marca Biz, pentru a învăța de la oamenii care doar asta fac, fiecare în felul lui.
Până la finalul articolului voi rezuma esența evenimentului prin aceste idei pe care le-am extras de la fiecare speaker în parte.
Content Creators 2019. Partea I. Conținut, canale, creativitate
Alexandru Pomană, creative Director la 99%
1. Creierele de advertising și conținut trebuie să stea la masă tot timpul.
2. Nu lua inițiative de CSR (responsabilitate socială) decât dacă simți asta în mod autentic. Nu o face pentru like-uri.
George Ioniță, Chief Content Officer la First Content Studio
3. Spune-mi o poveste. Fă-mă să simt ceva prin conținutul pe care îl creezi.
Alexandru și George ne-au povestit despre 2 campanii de succes pe care le-au coordonat: Bergenbier ”Eu sunt 12” și Delaco ”Felicitări! Au câștigat!”.
Bogdan Nițu, General Manager GMP+WEBSTYLER
4. Să creezi conținut de calitate înseamnă să ai curaj.
5. 8 din 10 colegi de lucru de invidiază.
Ultima idee a fost rezultatul unui studiu inedit despre ”invidia la români”. Rezultatele studiului au condus la inițiativa ”Trăiască capra vecinului”- o campanie reușită, care a creat controverse dar a și generat o nouă convingere, numai bună pentru a schimba ceva în mediul de business/de lucru din țară.
José Borralho, CEO, Consumer Choice Europe
6. Generația Z are capacitatea de a crea și de a distruge branduri
7. Cel mai bun prieten al omului în ziua de azi este smartphone-ul.
8.Trăim în micro-momente. Conținutul tău reflectă asta?
9. Sustenabilitatea nu mai este un moft. Este o datorie.
Radu Constantin, Vlogger
10. Oamenii iau decizii de cumpărare emoționale și apoi se străduie să și le argumenteze rațional.
11. Vrei să creezi mai mult engagement? Cere-le oamenilor să-și dea cu părerea, iar apoi folosește-o mai departe în conținutul pe care îl creezi pe viitor.
12. Vor dispărea creatorii de conținut care nu crează emoții pentru audiențele lor.
Toader Păun, Radio Europa FM
13. Ar trebui să mergem cu mesajul nostru acolo unde oamenii sunt în mod natural.
14. Este complicat să spui astăzi că faci doar un blog sau un vlog sau că postezi doar pe Facebook. Pentru a ajunge la oameni mergi cu mesajul tău pe toate canalele unde își petrec cel mai mult timp. Nu subestima valoarea unui canal de comunicare online.
15. Trebuie să știm ce vrem noi să comunicăm online. Iar când credem suficient de tare în ce comunicăm și suntem atenți la reacțiile oamenilor care ne urmăresc în mod loial (indiferent câți sunt) vom reuși să construim împreună acele produse pe care ni le dorim.
Content Creators 2019.Partea a II-a. Arena Maeștrilor
A fost o competiție interactivă de propuneri pentru promovarea produselor din noua gamă Maestro a companiei Carolli, susținătorul principal al evenimentului Content Creators 2019. Iată câteva idei extrase din prezentările concurenților și juriului:
16. Dacă pui SHIT pe online n-ai cum să scoți Gold.
17. Un advertising bun n-are nevoie de explicații
18. Creativitatea în sensul ei clasic este un clișeu.
19. Noi ca specie transmitem lucrurile mult mai bine dacă o facem cu umor.
Content Creators 2019.Partea a III-a.Conținut pentru Instagram
Ruxandra Babici, Consultant Digital Marketing
20. 80% din utilizatori Instagram din țară urmăresc cel puțin un brand, iar 3 din 10 utilizatori spun ca au cumpărat un produs după ce l-au văzut pe această platformă. Rata de interacțiune în medie la Instagram este de 2,22 % față de 0,22 % la Facebook.
21. În fiecare postare pe Instagram ai la dispoziție 30 de # uri, 20 de taguri și o geo-locație. Folosește-le
22. Îți place să strângi followers? Câți din ei îți sunt clienți?
Crează conținut care face diferența pentru oameni cărora le pasă. Întoarce-te la pătrățica 1 și servește prin conținutul tău excelent 1 om dacă atât poți la început. Apoi continuă din acest punct.
23. User Experience pe Instagram înseamnă Know-Like-Trust. Atenția se cumpără cu valoare.
24. Stabilește clar profilul clientului și ce beneficii îi oferi, înainte să creezi conținut.
Laura Nedelschi, Creative Director, Kubis Interactive
25. Autenticitatea a devenit mai importantă ca oricând pe Instagram.
Cum pot brandurile să fie umane și autentice pe această platformă/
26. Permite-ți să fii silly din când în când. Lumea nu are nevoie de mai mulți experți scorțoși și perfecți. Expune-ți greșelile.
Ce spui de o postare/articol: x greșeli pe care le-am făcut anul trecut și ce am învățat din ele.
27. Umărește pagini și oameni deopotrivă.
28. Spune o poveste. Nu mai predica.
29. Dacă ai un punct de vedere în care tu crezi, susține-l.
Alex Gâlmeanu, Fotograf
30. În ziua de azi, un fotograf bun:
-nu se mai bazează doar pe tehnică
-decriptează viața mai bine
-e un bun filosof.
31. Instagram este esența fotografiei în prezent.
32. Viața mea este acum un jurnal care crează noi oportunități.
33. Crează serii noi de #-uri pentru fotografiile publicate pe Insta.
Ana Morodan, Influencer & Online Entrepreneur
34. 2019 este al oamenilor care, oricât de mici sunt, au curaj și merg înainte. Ei vor schimba lumea!
35. Cel mai luxuriant produs pe care îl putem vinde suntem noi înșine. Cum vrei să scrii istorie dacă tu pe online ești „încă ceva”?
36. Generația Z vrea branduri care le incită imaginația.
37. În trecut schimbarea nu s-a întâmplat niciodată atât de repede ca în prezent, iar pe viitor nu va mai fi niciodată la fel de lentă ca până acum.
38. Noul elistism este un trend în rândul utilizatorilor Instagram și nu numai care prețuiește 4 lucruri:
-timpul
-simplitatea absolută
-experiențele irepetabile care trezesc simțiri reale
-focus pe artă și cultură
39. Crează conținut care este în spiritul tău. Pornește de la expertiza ta, de la punctele tale forte, dar fii autentic. Dacă nu suntem curajoși nu vom face bani online. Și nicăieri.
Concluzia mea?
Content Creators 2019 a fost o zi plină de idei, o parte pe care le cunoșteam deja, altele pe care nu le știam și unele pe care le-am văzut într-o lumină complet nouă.
Deși îmi place să citesc și să-mi bat capul cu experimente de conținut, evenimentele de profil au magia și utilitatea lor, pe care le descoperi doar fiind prezent(ă) acolo 100 %. Felicitări Biz pentru eveniment! 🙂
Iar ca să rezum tot evenimentul în câteva minute de video:
https://www.instagram.com/p/BtoIcE8oiIx/?fbclid=IwAR0fSupRdq7VoA8p6FGnikIwoAAlRolmTw6iZtBopiVJK4z2gHNBOIUZP-E
Care e ideea ta preferată din cele 39? Care ar fi ideea cu nr. 40, de adăugat la această listă?
PS: În curând colega mea îți va aduce noi idei despre content marketing și social media direct de la Social Media Summit 2019.
Cu prietenie,
Co-fondator DAR Media Marketing & Content Junkie