Reading Time – 4 min
Într-o postare, pe pagina noastră de facebook vă spuneam că ”Un marketer adevărat învață și se dezvoltă continuu, ține pasul cu trendurile din social media și își face noi prieteni”.
Așa că, dacă ești specialist în comunicare din companii și agenții de PR, om de marketing, de vânzări sau Blogger, îți spunem cum a fost pe 28 FEBRUARIE 2018 – la ARCUB GABROVENI BUCUREȘTI, LA SOCIAL MEDIA SUMMIT.
Cum putem să vă dăm sfaturi dacă noi nu le urmăm? Așa că am fost la Social Media Summit 2018 și am stat cu urechile ciulite. 🙂
După ce am luat notițe și am reflectat asupra celor discutate uite informațiile pe care noi le-am considerat foarte valoroase!
Idei de marketing adunate de la Social Media Summit :
- Cristian Manafu, www.manafu.ro
– Content marketing e legat de influenceri, video marketing e legat de influenceri, tot ce se face în ziua de astăzi are o parte legată de influenceri
– Un blogger nu poate fi prezent doar pe WordPress, el trebuie să fie prezent pe toate rețelele sociale unde este prezentă audiența lui.
Bloggerii dinozauri trebuie să se adapteze, altfel mor.– Dacă vrei să fii un influencer, ia-ți rolul în serios. Adaptează-te brandului, fii aproape de brand, asumă-ți că ești un endorsement al bradului, să nu îți fie rușine cu brandul pe care îl promovezi.
- Alexander Peyre Dutrey, Ambasada Suediei în România
– Când vorbim despre brandul de țară al Suediei, vorbim despre cele 4 valori ale acesteia:
Gândirea inovativă – ne vedem ca o țară ce găsește noi soluții pentru a rezolva problemele,
Deschidere – lucrăm mult la transparența noastră și cu mișcările libere ale publicului și a ideilor,
Creativitate – suntem un Hub creativ,
Sustenabilitate – ne vedem ca o țară ce se adaptează la provocările climatice și la respectul pentru mediu.
Acționează: Care sunt valorile brandului pe care îl reprezinți. Cum le-ai putea exprima mai clar în content și în toate activitățile brandului?
- Virginia Oțel, Communication Leader, Garanti Bank România
– Comunicarea, indiferent de canal media, trebuie să fie autentică
– Cum se făcea Employer Branding și cum se face Social Employer Branding
– Nu vă limitați la un singur canal de social media. Luați în considerare toate canalele de Social Media. Lucrurile se întâmplă la nivel global, atât de repede, și la noi, toată lumea adoptă aceste canale de Social Media.
– Folosiți-vă nano-influențatorii. Ei sunt colegii voștri și ei pot să vorbească cel mai bine, cel mai autentic despre compania în care lucrează.
Tina Crețu, Senior Digital Marketing Manager, KFC
– Vezi unde petrece cel mai mult timp publicul tău țintă. Pe ce rețele sociale îi găsești.
– Punctul de plecare al campaniei KFC
– Gândește în afara cutiei. Folosește-te de trigger-ul ce îți vine prima dată în cap atunci când te gândești la produsul tău sau la anotimpul în care este disponibil produsul tău.
- Francisc Doboș, Catedrala romano-catolică Sf. Iosif
– Biserica are o problemă de credibilitate ce nu se rezolvă doar spunând că e real. Rupe schema – Fă ce face popa.
– În online vorbește despre tine, fii autentic și arată asta prin acțiunile tale.
- Tudor Galoș, Digital Transformation Consultant
– GDPR este o lege ce vine să înlocuiască toate legile din Uniunea Europeană cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, începând cu data de 25 mai 2018.
– Dacă ești în culpă cu GDPR 95% ești în culpă cu legea curentă și autoritatea te poate amenda.
– Datele personale vor fi:
- Procesate conform legii, într-un mod corect și transparent
- Colectate pentru scopuri specifice, explicite și legitime
- Adecvate, relevante și limitate doar la strictul necesar
- Corecte și, unde este necesar, împrospătate
- Reținute doar atât cât este nevoie
- Procesate într-o modalitate în care securitatea este menținută în Principiile de bază
- DEZBATERE: MICRO-INFLUENCERS VERSUS MACRO-INFLUENCERS
– Influencer-ul moare în brațe cu comunitatea,
– Microinfluencerul este un influencer specializat pe o nișă. Este un om, un specialist care explică comunității sale ce să facă, cum să facă, într-un anumit domeniu specific.
– Când avem în vedere un micro sau macro influencer nu avem ca obiectiv păstrarea unei comunități, ci modul în care o persoană reușește să vă convingă pe voi să cumpărați un produs, să adoptați o atitudine, să mergeți într-o vacanță.
– Influencer-ul nu este un specialist. Influencer-ul este esențial, este om.
- LANSARE BIZ DIGITAL REPORT 2018
- Robert Katai, Visual Marketer & Content Strategist, Bannersnack – INSTAGRAM FOR BUSINESS
– Ce este Instagram?
Social Network, Advertising Platform, Broadcast App, Customer Service, Portfolio Website
– Ce se întâmplă pe Instagram?
Unii oameni publică pe instagram și gata, dar poți face mult mai multe. Poți face Publish, Comment, Reply, DM, Stories, Live, Like, Hashtag, Search, Share, Highlights, Promote, Tag.
– Instagram nu mai este doar o platformă pe care doar pui o fotografie și aștepți să vezi ce se întâmplă.
– Engagement = People You Care About
– În momentul în care a apărut o funcție nouă pe social media, testați să vedeți cum funcționează.
– Asta înseamnă un Instagram Story
Astea sunt doar câteva idei adunate de Social Media Summit 2018. Dacă vrei să vezi tot evenimentul, îl poți urmări aici!
Concluzii, de la Social Media Summit
– fii cât mai autentic pe social media,
– testează toate funcțiile fiecărei platforme, testează și vezi ce funcționează pentru brandul tău.
– Fii prezent pe toate rețelele sociale în care este prezent publicul tău țintă.
– Fii creativ și găsește soluții ingenioase la problemele brandului tău,
– Informează-te despre GDPR,
Tu la ce evenimente de business ai fost? Cu ce idei interesante ai rămas?
Împărtășește-le cu noi!
Tu ai darul! Noi te ajutăm să-l oferi oamenilor care îl vor!
Adelina, din echipa Dar Media Marketing
PS: Mai multe despre Adelina și brandul ei personal găsești pe www.adelena.ro