Ai fost la primul nostru eveniment – Digital Marketing Hacks pentru antreprenori susținut de colegul nostru Radu Dascălul – Dar Media Marketing și de Toma Grozăvescu – Smarters?
Ai luat notițe?
Sper că da! 🙂
Indiferent dacă ai fost sau nu a insista asupra unor concepte te duce mai aproape de culegerea roadelor pe care le promit. Așadar, azi ți-am pregătit
Top 10 idei de la Digital Marketing Hacks pentru antreprenori
1. Ce înseamnă marketingul?
Marketingul…
– înseamnă înțelegerea clienților, a dorințelor, frustrărilor și nevoilor lor
– este o conversație continuă între brand și client
– presupune construirea și menținerea unei relații de încredere
– nu este același lucru cu vânzarea.
– oferă date, cifre și conștientizări care pot fi folosite pentru generarea linii noi de produse și servicii, inovație, vânzări mai multe etc.
– advertisingul este doar o formă de marketing
– nu face miracole de unul singur
-digital marketing -ul include totalitatea eforturilor de marketing care folosesc internetul sau un dispozitiv electronic.
2. Multichannel marketing vs omnichannel
Să vedem, dacă ai o masă doar cu un singur picior, pe partea dreaptă, oare stă? Posibil să stea, dar e posibil să țină multe băuturi pe ea fără să cadă? Mmmm nu cred.
Așa este și cu omnichannel.
Practic, multichannel marketing înseamnă să folosești mai multe canale de marketing, care sunt disponibile în același timp clientului dar nu sunt integrate. Iar omnichannel înseamnă să te folosești doar de un singur canal de marketing.
Ție care variantă ți se pare mai bună?
Noi am alege și am recomanda mereu multichannel-ul pentru că, potențialii tăi clienți nu stau doar pe Facebook sau doar pe Instagram. Poate sunt oameni care au doar Instagram, iar tu ești prezent doar pe Facebook sau pe Linkedin și practic ai exclus un grup țintă care îți putea aduce mai multe venituri.
Pont extra: Include WhatsApp Marketing în mixul tău de promovare!
Cu peste 2,5 milioane de utilizatori în România este un canal de marketing foarte direct, personal și puțin pus în valoare de antreprenori.
Opțiuni de marketing pe Whatsapp:
-mesaje 1 la 1
-newslettere (broadcast lists-max 256 persoane intr-o lista, se pot gestiona liste multiple)
-grupuri (poți adăuga maxim 256 persoane într-un grup)
-stories (status updates)
Deci ține minte – Multichannel în loc de omnichannel.
3. Crează conținut pe toate etapele din funnel
Reprezentarea noastră nu e tip funnel, dar toate trec din stânga spre dreapta, așa că, primele forme de conținut din etapa Top Of The Funnel (TOFU) – Partea de sus a pâlniei sunt cele ce inspiră sau educă update-urile și infograficele.
După TOFU urmează (MOFU), Middle of the Funnel, în care scopul principal este de a converti prospecții în leaduri.
Iar ultima etapă a
conținutului- (BOFU) Bottom of the Funnel se ocupă de vânzare. Aici este nevoie
de conținut, ce îl poate ajuta pe om să se decidă și să facă cumpărătura.
Câteva idei de conținut sunt în acest grafic.
4. Îmbunătățește rata de conversie
Orice antreprenor și-ar dori să aibă o rată de conversie cât mai mare. Să poată să folosească orice timp de conținut sau orice platformă și să convertească. Pentru a face acest lucru trebuie să:
– Lucrezi la partea de Copywriting – creează conținut creativ, interesant, educativ, atractiv pentru potențialii tăi clienți
– Mai puțină fricțiune & identificarea blocajelor în procesul de cumpărare – analizează procesul tău de vânzare, vezi unde se pierd clienții. Dacă procesul tău de vânzare se face într-un shop online, testează HotJar .
HotJar 🔥 este un software de vizualizare a site-urilor web care îți permite să vizualizezi modul în care utilizatorii interacționează cu site-ul tău.
Deci, te ajută să urmărești activitatea potențialilor tăi client pe site prin:
- Hărți termice
- Înregistrări video ale vizitatorilor
- Raportul canalelor de conversii
- Analiza formularelor
- Sondaj de feedback
-Folosește stimulente mai puternice . Reduceri mai mari, bundle-uri de produse atractive, o campanie de responsabilitate socială(CSR) etc.
-Campanii de retargeting & Remarketing . Majoritatea oamenilor nu iau decizia pe loc pentru a cumpăra un anumit produs, așa că, retargetează-i. Reamintește-le potențialilor tăi clienți că au fost interesați de produsele și/sau serviciile tale.crează un program de recomandări
-fă-i să te recomande mai departe( program de recomandări, program de afiliere, butoane de share pe paginile de vânzare sau crează concursuri virale)
5. Fă-i să se întoarcă la tine
Un client e valoros dacă cumpără și a doua oară. Creează o rată de retenție mai mare. Folosește-te de retenția dinaintea cumpărării și după cumpărare.
Pentru ca un client să se întoarcă;
– oferă-le mereu produse/servicii bune;
– obține-le contactul (e-mail, telefon, Facebook Messenger, cookie) și anunță-i când ai anumite promoții
– continuă să oferi valoare (conținut educațional, originalitate, oferte relevante pentru ei,în stadiul de cumpărare în care se află);
– asigură-te că ai un suport pentru clienți bun și că nu va răspunde o tanti obosită, nervoasă sau puțin cam plictisită.
– crează bariere la ieșire (fă să fie mai dificil sau mai dezavantajos să se oprească la prima achiziție )
– campanii de fidelizare – carduri, cupoane, reduceri etc
O creștere cu 5% a gradului de retenție poate însemna vânzări cu 25-95% mai mari.
6. Cele mai importante 3 întrebări din marketing:
– Cine e clientul?
– Unde e atenția clientului?
– Ce vrea clientul?
7. Cum creezi mesaje convingătoare, de impact, chiar dacă nu ai inspirație sau nu ești o persoană creativă?
Simplu! Răspunde la
întrebarea – tu ce vinzi de fapt?
Vinzi doar flori? Sau vinzi iertarea înmiresmată? Vinzi un buchet de trandafiri
care o va împăca pe iubi și o va face să îl ierte că a uitat de aniversarea
lor.
Oamenii nu cumpără ce faci, ci cum îi poți ajuta.
8. Răspunde la aceleași întrebări pe care și le va pune și clientul tău
– Cum mă ajută mai exact produsul/serviciul tău?
– E produsul pentru mine? Mi se potrivește?
– De ce aș cumpăra de la tine și nu de la altcineva?
– Ce înseamnă mai exact calitate?
– Pot să am încredere în tine? De ce?
– De ce să cumpăr acum și să nu mai aștept vreo două luni?
– Ce trebuie să fac ca să cumpăr? Care sunt următorii pași?
9. Arată că și alți oameni au avut încredere/te plac/apreciază…
Cere testimoniale video, audio, scrise – nu contează. Adună testimoniale de la clienții tăi actuali și împărtășește-le cu toată lumea. Lasă-i să afli cât de bun ești din gura unor oameni ce au au cumpărat deja de la tine
10. Dacă vrei să nu mai rămâi fără idei de marketing…
- Nu te mai întreba „Cum mă pot promova mai bine”
- Nu căuta o singură idee magică;
- Nu ținti perfecțiunea;
- JUST DO IT! – testează, vezi ce funcționează
Astea sunt doar 10 idei de digital marketing din tot evenimentul nostru.
10 idei care te pot ajuta să înțelegi mai bine cum stă treaba cu digital marketing și să ai rezultate mai bune din campaniile tale online.
P.S – Dacă ai fost la evenimentul nostru scrie-ne în comentarii ce idei ai notat tu, în agenda ta.
P.S 2 – Rămâi alături pe noi pe site sau pe pagina de Facebook, pentru că urmează să anunțăm un nou eveniment Dar Media Marketing.
P.S 3 – Te invităm să citești ultimul nostru articol 5 Facebook hacks pentru un drum mai scurt spre rezultate, în online!
* Informațiile din acest articol au fost distribuite de către Dar Media Marketing și SMARTERS (Prin Toma Grozăvescu)
Cu drag,
Adelina Elena Ababei
Co-fondator DAR Media Marketing & Social Media lover.