TOP 5 trenduri de digital marketing pentru 2022

TOP 5 trenduri de digital marketing pentru 2022

Da, ai citit bine! Nu l-am întrebat pe Nostradamus, dar ne-am uitat puțin la cifre și la comportamentul oamenilor și am decis să aducem în față top 5 trenduri de digital marketing pentru 2022.

Marketerii iubesc asta, nu-i așa?

Iar dacă ești antreprenor, rămâi până la final, acest articol este și pentru tine. Sunt șanse mari ca unul dintre trendurile prezentate astăzi să se potrivească nișei/ afacerii tale. Să nu spui că nu ți-am zis! 

Fără alte introduceri inutile, hai să vedem împreună care sunt cele 5 trenduri/canale pe care le poți urmări și testa (în cazul în care nu ai făcut-o până acum) pentru anul 2022. 

Trenduri de digital marketing pentru 2022

Trenduri de digital marketing pentru 2022: Podcastul 

Cu siguranță ai auzit cel puțin odată de termenul de “Podcast”. 

Podcasturile ajuta brandul sa transmita informații de calitate și mai ales, sa creeze o comunitate in jurul lor.

In sensul clasic al termenului, Podcastul este un fel de emisiune radio care are mai multe episoade preinregistrate si care se difuzeaza in online, prin intermedul unor aplicatii precum Spotify, iTunes, Player.fm și altele.

Mulți spun că Podcastul este un fel de emisiune radio unde se discută un anumit topic minute buune, alții spun că este un fel de Show TV, dar pe online unde vin tot felul de vedete. 

Noi credem că un Podcast este mai mult de atât și mai credem că formatul lui clasic s-a schimbat odată cu înregistrarea și publicarea podcasturilor pe Youtube. În prezent, cu doar că asculți podcasturile, dar poți viziona și emisiunile online , fie ele cu sau fără invitați.

Revenind puțin pe meleagurile noastre, dacă te-ai uitat pe Youtube-ul românesc anul acesta, pe lângă “melodiile balcanice” care erau în primele poziții din trending, se mai zărea și un podcast care strângea sute, unele dintre ele chiar câteva sute de mii de views.

Bine, bine… acum poate vei spune – “Păi da, dar persoanele respective erau vedete, normal că au făcut atât de multe vizualizări”.

Da, ai dreptate, este un plus să fii cunoscut, dar nu este un punct definitoriu. 

Anul 2021, ne-a arătat că acest canal este o foarte bună metodă de a transmite informații de calitate și mai ales, de a crea o Comunitate.

Chiar dacă ești marketer sau business owner, credem că acum este cel mai bun moment să începi un podcast. 

Nu ai nevoie de aparatură de sute sau mii de euro, tot ce ai nevoie este un sistem de înregistrare decent și un format care să “prindă”. 

Când spunem “ să prindă” ne referim la a transmite valoare oamenilor. Ceva care să fie urmărit și apreciat de public. 

Pentru a te inspira puțin, uite aici o listă cu top 30 Podcasturi pe care trebuie să le asculți despre Marketing, dar și o lista cu Top 10 Podcasturi din România, din diverse domenii.

Podcasturile se afla si in 2022 pe lista trendurilor in digital marketing.

Dacă ești încă în dubii, uite mai jos câteva statistici interesante la nivel global 

  • Conform Podcast Insights 2021, au fost înregistrate aproximativ 2 milioane de podcasturi la nivel mondial 
  • 79% dintre acestea sunt ascultate pe telefonul mobil 
  • Procentul demografic este următorul – 56% barbați și 44% femei (dintre ascultători)
  • În România, din punct de vedere al topicului, ascultătorii au preferat Comedia (52.7%) urmat de Știri (38.2%) și Tehnologie și IT ( 36.1%)

Trenduri de digital marketing pentru 2022: Conversational Marketing (chat bots)

Ce este Conversational Marketing? 

Pe scurt, este cea mai rapidă metodă de a discuta în timp real cu vizitatorii sau clienții site-ului tău. Un fel de asistent virtual dacă vrei să-l numim așa. 

Oamenii adoră să comunice prin mesaje, deoarece este rapid, ușor și seamănă cu o conversație.

Gândește-te așa – Te duci în mall cu gândul să-ți cumperi un costum de eveniment. Alegi magazinul pe care îl vrei, te uiți prin zecile de modele, culori de cămăși, pantaloni, cravate și nu știi ce să alegi… 

Imediat, în dreapta, apare o domnișoară drăguță care îți adresează câteva întrebări simple,  cu scopul de a afla ce vrei, ce-ți place sau chiar care este bugetul tău. 

La final, după ce te ghidează prin magazin și îți arată câteva modele, pleci încântat că ai reușit să găsești costumul care îți place și îți vine bine. Toate acestea la un preț foarte bun. 

Cel mai probabil, dacă aceea domnișoară drăguță și amabilă nu era în acel moment în magazin, plecai în primele 15 secunde. De ce? Pentru că nu știai ce să alegi.

Asta se întâmplă și în mediul online. Foarte mulți clienți nu știu ce vor. Intră pe site, iar în primele 10 – 15 secunde ies. Ce poți face în acest caz? 

Conversational marketingul este unul dintre cele mai noi trenduri de digital marketing pentru 2022.
Foto – https://chatbotsmagazine.com/

Fii acolo pentru ei! Implementează un sistem de tip chat bot în site-ul tău și comunică cu aceștia.

Iată top 3 avantaje pe care le poate aduce Conversational Marketing în afacerea ta: 

1. Creezi o experiență de vânzare mai “umană” 

Acum poți spune efectiv “Bună ziua” oamenilor care își fac timp să intre pe site, permițându-le să înceapă o conversație atunci când le este cel mai convenabil.

2. Afli mai multe despre clienții tăi 

Datorită conversației de tip chat / chat bot poți afla direct de la client ce produse caută, ce nu-i place și ce buget are. Aceste informații te vor ajuta să-i recomanzi un produs specific dorințelor și nevoilor lui. 

3. Optimizezi ciclul de vânzare

Discutând direct și mai rapid cu potențialul client, optimizezi ciclul de vânzare față de alte metode de lead generation clasice. 

Trenduri de digital marketing pentru 2022: SEO

Search Engine Optimization (SEO) sau optimizarea pentru motoarele de cautare este una dintre cele mai eficiente metode de a atrage trafic organic pe site-ul tău – Dacă este făcut cum trebuie 🙂 

Dacă vrei să afli mai multe despre acest lucru, colega noastră Adelina a scris un articol interesant despre asta:

Optimizare SEO magazin online: 5 acțiuni care îți vor crește traficul și vânzările

https://darmedia.ro/optimizare-seo-magazin-online-5-actiuni-care-iti-vor-creste-traficul-si-vanzarile/

Revenind la trendul SEO pentru 2022, suntem de părere că acesta se va schimba (adapta) destul de mult cerințelor și nevoilor din piață. 

Voice search va avea un impact major în modul în care facem SEO

Inovații precum Siri (Apple), Alexa (Amazon) și Google Assistant, sunt doar câteva din metodele de căutare audio pe care oamenii le folosesc în acest moment. 

Pe măsură ce tehnologia a devenit mai bună, cererea de a avea un astfel de device în propria casă a crescut. 

Cum influențează asta partea de SEO?

Simplu, din comoditate, oamenii nu vor mai scrie atât de mult, ci se vor folosi de căutarea vocală. 

Astfel, ca businessul tău să țină pasă cu trendul, recomandăm să-ți adaptezi conținutul text (keywords) din site, folosind cuvinte uzuale, naturale și ușor mai lungi decât în mod normal. 

Spre exemplu, o persoană ar putea căuta vocal “Care sunt noile tendințe în E-commerce în 2022”, dar ar putea scrie “tendințe E-commerce 2022

Diferențele nu sunt atât de mari, esența este aceeași, dar într-un final detaliile fac diferența. 

SEO pentru mobil – Piatra de temelie pentru orice business online în 2022 

Un lucru este cert – Folosim telefonul mobil zilnic! 

Acasă, în mașină, la birou, iar unii dintre noi (majoritatea) chiar și la toaletă 🙂 

Astăzi, este mai mult decât important să-ți adaptezi conținutul pentru mobile. 

Google o știe mai bine :), chiar din 2019 când a lansat Mobile first indexing.

Mai bine spus, motorul de căutare se uită în primul rând la versiunea mobilă a unui site web atunci când clasifică conținutul, deoarece aceasta este considerată versiunea “primară” în locul versiunii desktop.

Din statisticile Google, se preconizează ca 75% dintre utilizatorii de internet vor folosi doar varianta mobilă până în 2025. 

Din fericire, Google te ajută să vezi dacă site-ul tău este mobile friendly sau nu, cu ajutorul Google’s Mobile Usability Report

Trenduri de digital marketing pentru 2022: TikTok

Tik Tok pur și simplu a explodat în ultimii 2 ani, în ciuda faptului că India a interzis utilizarea platformei. 

Chiar și așa, Tik Tok are peste 1 miliard de utilizatori zilnic la nivel global, iar acest număr este în creștere. 

Mulți dintre aceștia sunt tineri, 28% (sub 18 ani) și 35% (19 – 29 ani), iar ca și sex al publicului, femeile domină această platformă având un procent de 59%, în comparație cu publicul masculin de numai 39%.(restul de 2% fiind înregistrat ca fiind “altele”)

Brandurile și influencerii vor include mai mult content de tip “episod” în 2022.

Videoclipurile de pe TikTok sunt scurte, având o durată maximă de 60 de secunde. 

Totuși, acest lucru nu trebuie sa te impiedice să creezi content de calitate pentru publicul tău. 

Spre exemplu, dacă ai deja un Podcast și vrei să testezi această platformă, “sparge” video-ul principal în “bucăți” mai mici cu cele mai importante momente (de impact, virale). 

Această metodă este încurajată de Tik Tok pentru a crea și consuma tot mai mult content care într-un final, să ajungă să fie apreciat și distribuit de cât mai multe persoane. 

TikTok Ads este în creștere pe piața din România în 2022

TikTok Ads Affiliate - trenduri digital marketing 2022

În momentul de față, în România sunt aproximativ 4,1 milioane de utilizatori, acest număr fiind în creștere. 

Datorită acestui fapt, anul acesta, TikTok Ads și-a făcut debutul și în România. 

Chiar dacă trendul este încă la început, ușor, ușor agențiile și marketerii locali au început să ofere și acest serviciu pentru clienții lor. 

Credem că în 2022 și în anii ce vor urma, TikTok va deveni un canal important de promovare pentru branduri și influenceri la nivel global, dar și în România. 

Trenduri de digital marketing pentru 2022: Video Marketing

Dacă până acum am vorbit de conținutul text și audio, a venit vremea să analizăm și conținutul de tip video. 

De ce credem că video-urile vor avea un impact major în 2022?

Ei bine, statisticile  arată că 84% dintre utilizatori au fost convinși să cumpere un produs după ce au vizionat un videoclip și sunt de două ori mai predispuși să distribuie videoclipuri decât alte tipuri de conținut online. Cisco a raportat că, până în 2022, materialele video vor reprezenta 82% din tot traficul online. 

Pe lista de trenduri de digital marketing pentru 2022 se afla video marketingul

Conținutul de tip Vlog sau Live stream va fi la mare căutare în anul ce urmează

Anul trecut, dar și anul acesta, tot mai multe companii au pus accentul pe zona de video. De la conferințe până la prezentări video online, toate acestea au reprezentat un plus în zona de comunicare și promovare. 

 Pe lângă Youtube, platforme precum Facebook, Instagram,TikTok sau LinkedIn încurajează acest tip de conținut prin diferite funcții interesante. 

Cert este că, anul 2022 va aduce și mai multă popularitate acestui trend, iar tot mai multe branduri, dar și influenceri vor comunica cu publicul în fața camerei. 

Câteva gânduri pentru 2022  

Acum că 2021 este pe sfârșite, suntem curioși ce ne va mai rezerva anul 2022 în zona de business și marketing digital. 

Ne bucurăm să vedem că tot mai multe branduri, companii mari, dar și marketerii, încep să se adapteze noilor trenduri și să încerce lucruri noi. 

Orice nouă “viziune” vine la început cu piedici, critică, dar într-un final totul se schimbă. 

Până data viitoare, te așteptăm și pe grupul nostru de Facebook – Digital Marketing cu DAR Media, unde discutăm constant despre problemele din domeniu, noutăți din sociale media, instrumente de marketing, dar și studii de caz.

Ai link-ul aici: https://www.facebook.com/groups/DigitalMarketingcuDAR

digital marketing cu dar media - trenduri digital marketing 2022

Mihai Postolache
Specialist E-mail marketing

No photo description available.

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *