fbpx

Îndrăgostește-te de marketingul online!

marketingul online

marketingul online

Te-ai îndrăgostit vreodată? Eu da, ultima dată cel mai intens pe la 16 ani.

Stai liniștit, vorbim despre chestii serioase în acest articol precum marketingul online. Ce vreau să spun este că atunci când te îndrăgostești faci cumva și ești doar acolo, ești practic absorbit de acea relație. 

Nu știu dacă e bine sau nu, cert e că atenția ta e doar acolo. Atunci îți vin și multe idei tocmai pentru că te gândești doar la aia zi și noapte? Ei, cum ar fi să avem același grad de atenție, la modul sănătos, țin să specific (că mai sunt unii care-și distrug viața, deci nu-i cazul), pentru afacerea ta?

Astăzi vorbim despre un aspect care ține mai degrabă de cum facem lucrurile și motivația din spate. L-am observat atât în cadrul proiectului Zig Zag prin România călătorind prin țară timp de aproape 3 ani. Îl observ și acum din discuțiile cu oameni interesați de serviciile agenției de marketing online.

Este vorba despre modul în care privesc românii, în mod special, ideea de afacere. Recunosc și la mine uneori același tip de gândire, de aceea îl aduc în discuție. Suntem în faza de început și noi poate ca și tine. Cred că de multe ori ai auzit, că atitudinea este totul.

steve jobs marketingul online
Foto: pinterest.com

Așa e, doar că și aia nu cade din cer dacă n-a avut cine să te învețe sau de la cine s-o “furi”. Trebuie construită conștient, prin decizii constante într-o anumită direcție. De aceea cred că ceea ce-ți voi spune mai departe te ajută în aceeași măsură.

Cei mai mulți credem că dacă am deschis o firmă (acum chiar costă destul de puțin față de alte perioade, undeva la 150 ron) suntem deja antreprenori, iar clienții ne vor asalta fără ca noi să mai facem nimic. Prima greșeală.

Credem că dacă am cumpărat un sediu nou, l-am aranjat fain frumos și am expus produse de calitate, minunea se întâmplă. Trebuie să înțelegem că nu vor da buzna clienții în ”prăvălie” să cumpere, decât dacă e un produs sau serviciu absolut necesar. Deci treaba nu stă chiar ca-n visele noastre.

 

Ca să înțelegi cum funcționează un business, trebuie să intri în profunzime, să înveți cum poți să-l dezvolți iar asta presupune energie, timp și bani investiți. Posibil să trăiești numai pentru el. Cel puțin pentru o vreme, până când il sistematizezi.

Până la urmă…tu decizi cât timp investești în afacerea ta. Totuși la ce-ți atrag atenția ? Cât este de important marketingul online în acest proces?

Cred că răspunsul este mai mult decât evident. Pentru că tu vei fi mereu limita afacerii tale, deși mai dăm uneori vina pe alții.

Uneori e mai simplu să ceri ajutor din partea oamenilor specializați în domeniu- freelanceri sau agenții de marketing digital.

Notă: Descarcă gratuit noul nostru ebook și află cei 7 pași practici prin care să-ți poți să-ți crești vânzările online! 😉

Ebook de la vizitator la client om de marketing

Cum îți dai seama dacă ai nevoie să lucrezi cu un om de marketing?

Colega mea, Adelina, detaliază 5 indicii în acest articol!

Dar asta nu e singura variantă ca să-ți duci marketingul online la următorul nivel.

Hai să mai vedem câteva surse de inspirație:

  1. Citește: cărți, materiale din domeniu din care să preiei idei și să le aplici. În ele găsești  sinteza gândirii altor oameni care au reușit înainte să producă rezultate palpabile. Ai o tonă de cărți pe Google, Amazon, librării online și offline etc.

   2. Caută mentori (marketing coach și business coach). Sunt acele persoane care au trasat deja drumul înaintea ta și care cunosc cărarea mai bine decât tine. Sunt exemple variate, pe stilul și placul fiecăruia.

   3. Participă la cursuri plătite de business și marketing, în funcție de nivelul la care te afli acum, ca antreprenor.

Câteva recomandări utile:

-Cursuri de business:  Business Mastery creat de Lorand Soares Sazs (link), Business Drive oferit de Marius Ghenea și Dragoș Popescu, Scale Up conceput de Cristian Onețiu.

-cursuri de Digital Marketing: Academia de Ecommerce sau Online Mastery 

– platforme de elearning: Udemy, Coursera, Skillshare etc.

   4. Mergi la evenimente de educație, business și networking pe diferite domenii, de la contabilitate, la marketingul online sau vânzări.   

 Aici cunoști oameni din domeniu care te pot inspira de minune: Business Days , evenimentele lui Lorand Soares Sazs, ale lui Eusebiu Burcaș, dar mai ales cele locale pe care tu le cunoști mai bine.

marketingul online
La Business Days Cluj, alături de Cristian Onețiu. 🙂

   5. Folosește-te de Social Media.

 Ai la dispoziție acum materiale pe canale diverse ca Youtube, Facebook, Linkedin, Twitter. Numai că fii atent la ce te  “prinde” pentru că riscul e să-ți pierzi timpul pe rețele de socializare.

   6. Aboneză-te gratuit pe email la diferite bloguri/surse bune de marketing și business. 

Acestea te vor ține la curent cu nformații utile, periodic.  Important: filtrează și alege ceea ce e cel mai relevant pentru tine. 

Cei mai mulți nu înțelegem că o afacere se aseamănă mult cu creșterea unui copil. Stai lângă el până reușește să meargă singur, să mănânce singur și să fie cât de cât independent. Nu-i spui: – Știi ceva copile, gata! te-ai născut, de acum trebuie să te descurci!

Da, sunt de acord, nu vrei să faci un business mare, te mulțumești cu un chioșc în spatele blocului, e ok. Nu se supără nimeni.

Sigur sunt clienți care vor veni și la tine. Însă chiar și pentru asta trebuie să faci puțină promovare. Îți pui o reclamă sus, deasupra ușii, împarți și tu un flayer, îți anunți prietenii, vecinii că o să deschizi o locație de unde ei vor putea cumpăra produsele X. Tot e ceva decât nimic.

Dar ce faci dacă vrei să creezi o afacere la nivel național sau internațional? Cu modul de gândire pentru un chioșc, nu prea mai merge.

 

Soluția: marketingul online.

marketingul online

Promovarea afacerii tale în 2018 indică direcția: succes sau faliment. Astăzi, mai mult ca oricând oamenii cumpără de pe internet.

Cumpărăturile online sunt în creștere. La sfârșit de 2017 au crescut cu 40%, față de 2016. Vezi statisticile aici.

Deci unde vor căuta oamenii ce au nevoie? Pe internet, evident. Ce consumă oamenii în timpul liber, când n-au ce face la birou sau când se plictisesc? Internet. Prin urmare unde ar trebui să fie afacerea ta? Exact. Ai ghicit 🙂

Trăim într-o lume în care prezența pe Social Media poate fi vitală pentru orice companie. Acum comunicarea dintre oameni are loc în cea mai mare parte pe Facebook, lnstagram, Linkedin, Snapchat, Youtube.

Când începi să te preocupi de asta și să virezi spre modul de gândire antreprenorială corectă, crede-mă că ajungi încet-încet să te îndrăgostești de PROCESUL din spate.

Cât de mult contează pentru tine marketingul online, în promovarea afacerii tale? Cum funcționează procesul în cazul tău?
Lasă-ne un mesaj jos, în secțiunea de comentarii și hai să discutăm punctual pe ceea ce te interesează ! 🙂

Tu ai darul! Noi te ajutăm să-l oferi oamenilor care îl vor!

Dumitru Pascariu, din echipa Dar Media Marketing

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!