fbpx

Cum îți dai seama că ai nevoie de un om de marketing? Uite 5 indicii!

Philip Kotler definea marketingul ca „un proces social și managerial prin care indivizi sau grupuri de indivizi obțin ceea ce le este necesar și doresc prin crearea, oferirea și schimbul de produse și servicii o anumită valoare” .

Simplist, marketingul reprezintă „arta și știința de a vinde”.

Și totuși, cum îți dai seama că ai nevoie de un om de marketing?

Înainte de toate trebuie să fii un antreprenor conștiincios și să știi noțiunile de bază legate de compania ta, de produsele sau serviciile pe care le oferi.

Sunt o mulțime de antreprenori români care nu știu noțiunile de bază despre compania lor, cum ar fi:

Care sunt serviciile pe care le oferi?

Care sunt avantajele și dezavantajele produsului/ seriviciului tău?

Care este concurența?

Cum te diferențiezi de concurența ta?

Care sunt costurile de producție al unui produs?

Ce beneficii de deținere a produsului/serviciului le are un client?

Cine sunt cei ce îți cumpără produsul? Cât sunt dispuși să plătească în mod normal pentru produsul tău?

Care este feedback-ul din piață pentru produsul tău?

Dacă ți-ai răspuns la toate aceste întrebări, felicitări! Ești un antreprenor conștiincios.

 

Daca nu ai răspuns la toate întrebările, putem trece mai departe, la cele 5 indicii prin care îți dai seama că ai nevoie de un om de marketing în afacerea ta.

1. Nu îți cunoști foarte bine publicul țintă.

Nu știi exact ce nevoi are publicul tău, ce îi place la produsul tău sau ce tabieturi are. Nu știi dacă e familist sau e singur, dacă are o locuință sau stă cu părinții.

Poate ia el decizia de cumpărare a produsului sau poate o ia altcineva în locul tău. E independent? Sau e încă minor, întreținut de părinți?

Ce face publicul tău țintă? Unde e? Își bea cafeaua pe Facebook, dând scroll pe timeline sau e mai mult genul celor mai conservatori care stau pe bloguri sau își cumpără ziare?

Tu ce știi despre publicul tău țintă? Dacă știi doar sexul, vârsta și locația în care trăiește dar nu știi nimic despre comportamentul lui de cumpărare, nu vei ajunge mereu la el cu produsul sau serviciul pe care îl oferi.

Păcat, nu? Poate chiar ar avea nevoie de el.

Notă: În ebook-ul cadou ”De la vizitator, la client” avem un capitol special dedicat acestui subiect.

Vei găsi acolo o listă de întrebări cheie care să te ajute să-ți delimitezi segmentele de clienți.

Click pe fotografie ca să îl descarci gratuit! 🙂

Ebook de la vizitator la client om de marketing

2. Nu știi ce canal de promovare să folosești, unde să îți expui produsele/serviciile

Cu toții știm că cei mai mulți oameni stau pe Facebook, în România. Ne trezim cu toții că dăm scroll pe pagina de Facebook, citind reclame sau dând click pe diferite linkuri.

Facebrand ne spune că sunt 9.600.000 de utilizatori în România, în timp ce Instagram a atins, în martie 2018 – 1.043.850 de utilizatori. Așadar, te întreb: Tu unde ești de pe internet?

O vorbă din popor spunea: Nu ai Facebook, nu exiști!

 

Brandul tău e acolo unde sunt și potențialii tăi clienți.

Psst! Mai multe detalii despre modelul de business și canale de distribuție găsești în trainingul susținut de colegul meu Radu, aici

3. Nu știi ce conținut să postezi

Să presupunem că deja ești pe rețelele sociale, dar nu știi ce să postezi zi de zi.

Postezi haotic, fără să ții cont de orele la care audiența ta este online, fotografii neprelucrate sau conținut nerelevant pentru ei.

Un marketer va crea o strategie de conținut potrivită, bazată pe nevoile și dorințele consumatorilor tăi.

El se va asigura că:

-pagina ta de Facebook sau Instagram va avea conținut constant

-vor fi postări în conformitate cu valorile brandului tău, scurte, la subiec

-va ajuta potențialii clienți să ia o decizie în comportamentul de cumpărare

-va crește vizibilitatea brandului

Gândește-te la rețelele sociale ca fiind o carte de vizită a afacerii tale. Fă-le să arate cât mai bine și să descrie cât mai bine brandul tău.

Pentru asta ai nevoie de o strategie de marketing, care va poziționa produsele sau serviciile companiei tale în fața potențialului client.

Notă: Ai un training video aici care îți arată cum să-ți construiești o strategie de marketing profitabilă, pas cu pas.

4. Nu știi ce face concurența ta

Concurența ta vinde mai mult decât tine, știi de ce?

Are promoții atractive? Sunt prezenți pe rețelele sociale, pe lângă astea au și site, fac campanii publicitare interesante și scot în evidență lucru prin care se diferențiază.

Dacă nu știi ce face concurența ta, nu ai cum să te diferențiezi de ei. Află ce fac ei, cum ieși în evidență.

Un marketer te va ajuta cu o analiză detaliată a acestora. Astfel te vei putea poziționa corect în piață. Poți promova din plin avantajele produsului tău și ceea ce te diferențiază de ceilalți.

5. Nu știi să faci reclame, concursuri, promoții

Pe rețelele sociale poți crea reclame ale produsului tău, cu scopul de a ajunge la o cât mai mare audiență.

Poți targheta reclamele în funcție de preferințele consumatorilor tăi, în funcție de date demografice, interese, sex, vârstă și altele.

Pe rețelele sociale este mult mai ușor să ajungi la un număr cât mai mare de potențiali clienți. Însă nu  abuza prea mult de reclamă.

Reclamele ce sunt prost targhetate sau au fotografii /videoclipuri de o proastă calitate nu vor atrage publicul tău.

Concursurile ajută la o creștere mai rapidă a vizibilității brandului tău. Astfel un concurs bine făcut va aduce mulți potențiali clienți interesați de produsul tău.

Un concurs interesant + o strategie de concurs + un follow up = succes

Dacă ai ajuns la finalul acestui articol înseamnă că vrei cu adevărat să îți crești vizibilitatea brandului tău.

Vrei să duci afacerea ta la următorul nivel, să îți cunoști cât mai bine audiența și să-ți eficientizezi departamentul de marketing.

Te felicit! Bun venit în clubul antreprenorilor responsabili și conștiincioși.

Nu trebuie să faci tu toate astea, le poți delega unui om de marketing sau agenții. Însă fii alături de ei și ajută-i să îți înțeleagă produsele și sau seriviciile pe care le oferi. Stabiliți împreună KPIS (indicatorii de perfomanță) pe care să-i urmăriți.

Cu cât îi vei oferi mai multe informații omului de marketing și îi vei insufla din valorile și misiunea companiei tale, campaniile vor fi mai atrăgătoare și rezultatele mai mulțumitoare.

Un brand fericit e un brand susținut de un om de marketing și de companie.


Acestea sunt cele 5 indicii prin care îți dai seama că ai nevoie de un om de marketing.
Urmărește pagina noastă de Facebook și blogul pentru că vor urma mai multe tehnici și idei utile de marketing digital!

Tu ai nevoie de un om de marketing? Sau ai deja unul?
Lasă-ne un mesaj jos, în secțiunea de comentarii și hai să facem schimb de idei! 🙂

Tu ai darul! Noi te ajutăm să-l oferi oamenilor care îl vor!

Adelina, din echipa Dar Media Marketing

PS: Mai multe despre Adelina și brandul ei personal găsești pe AdelenaBlog

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!