Cum sa ai un profil personal de Facebook congruent cu afacerea ta ?

Cum sa ai un profil personal de Facebook congruent cu afacerea ta ?

Reading Time – 4 min

Te-ai gândit vreodată la legătura dintre profilul tău de Facebook personal și afacerea ta?

Deși aparent vorbim de două noțiuni separate, există o legătură între ele.  Buna/slaba organizare a profilului personal de Facebook, va influența și afacerea ta.

De ce? Și mai ales… Cum poți să ai un profil de Facebook congruent și benefic pentru afacerea ta ?

Despre asta îți voi povesti mai departe, în articolul de astăzi.

Pretexul

Să spunem că pagina ta de afacere este perfectă. Ai angajat o companie de marketing sau ai un om în firma deja instruit în acest sens care se va ocupa de toate, de imaginea afacerii tale, de strategia de marketing, promovare și toate cele necesare.

Super! Acum nu va mai trebui să te ocupi tu de toate, așa că singura pagină pe care vei posta cel mai des e pagina personală (aka profilul personal).

Profilul personal unde îi ai ca prieteni pe toți colegii din școala generală, din facultate, vecini, rude, părinți și toate cele, știi tu, oameni de suflet.

Să facem o analiză scurtă a profilului tău de Facebook.

Facebook glass
1. Ce poză ai la profil?

  • O poză cu un steag al Franței, de la o campanie de pe Facebook, la care nu ai participat, dar care era în trend la momentul respectiv?
  • O poză cu tine foarte blurată sau slab calitativ într-un bar / restaurant / nuntă?
  • Poză cu iubita sau iubitul, când vă țineți pasional de gât?
  • Selfie în oglindă?
  • Nu ai poză?
  • Ai o poză cu un bebeluș sau un personaj dintr-un film preferat?
  • Ai o poză cu un cățel, pisică etc?

2. Care sunt ultimele tale postări de pe timeline?

  • Notificări de la un joc online?
  • Teste de pe facebook despre ”Cum o să arăți la bătrânețe?”, ”Ce îți rezervă viitorul?”?
    28168195 1829840303706667 7665455839635135573 n
  • Un articol distribuit, cu temă politică sau ce denigrează ceva anume?
  • Fotografii de la diferite petreceri în care arătai puțin cam șifonat?

3. Cum arată secțiunea about- despre a profilului?

  • nu spune mai nimic despre tine ?
  • nu are informațiile cheie: o scurtă descriere a ta și interesele tale (inclusiv partea de business)

Acum, hai să ne uităm în ansamblu la profilul tău de Facebook!

Ți se pare potrivit pentru un antreprenor? Un om ce conduce o afacere cu o pagină de afacere profesionistă?

Se potrivește pagina ta personală cu cea a afacerii tale?

Dacă răspunsul este nu, îți sugerez să faci puțină curățenie de primăvară pe pagina ta personală și îți voi spune și de ce.

Să presupunem iar, că pagina afacerii tale este perfectă din toate punctele de vedere, iar tu ești omul ce conduce acea afacere sau o reprezintă.

Oamenii te recunosc de la evenimentele la care ai participat, de la colaborările pe care le-ai avut cu ei, sau pur și simplu din recomandările primite de la alți oameni.

Un potențial client intră pe Facebook și îți caută numele, din dorința de ați trimite cerere de prietenie și de a mai păstra legătura cu tine, de a te urmări și de a vedea evenimentele pe la care te mai poate întâlni.

Îți găsește numele și profilul, intră pe el și vede fotografii de la ultima petrecere la care ai ieșit cam șifonat, notificări peste notificări la jocuri de Candy Crush, articole ce denigrează ceva anume și tot felul de teste puerile.

Mmm, acum parcă nu mai este chiar așa de entuziasmat de o viitoare colaborare cu tine, deoarece asociază omul din spate cu afacerea și produsele/serviciile pe care le oferă.

Soluția?

Menține profilul tău de Facebook curat, congruent cu afacerea și mai ales ARU!

Ce înseamnă ARU?

Este acronimul de la Autentic, Real și Uman! 

În articolul precendent am menționat că unul dintre cele mai importante trenduri în social media în 2018 este Branding-ul Personal.

Pe scurt: oamenii răspund la oameni pe rețele de social media.

Ei vor să facă afaceri cu oameni pe care îi cunosc, îi simpatizează și în care au încredere! Încrederea se formează când profilul de Facebook, pagina de Facebook de afacere și tot ce comunici online e demn de încredere.

Cum?

  • Intră pe pagina și verifică dacă numele tău complet este cel din buletin și este format din Nume și Prenume, nu poreclă sau alint inventat de un prieten.
  • Roagă pe cineva să îți facă o fotografie de profil decentă. Nu trebuie să fie tip buletin ci trebuie să exprime personalitatea ta. Important este să fie clară și aranjată.

Adelina 18425503 1395406157181582 6748860638448480032 n 

  • Fotografia de cover: având în vedere că ocupă un spațiu vizual mare pe profil și face parte din prima impresia fă-o să fie memorabilă. Despre ce să fie? Îți sugerez să ai în vedere câteva direcții: un eveniment important pentru tine, o pasiune reprezentativă a ta, un principiu de viață foarte important pentru tine, o cauză/un proiect în care crezi foarte mult etc.

Uite 2 exemple: fotografia mea de cover și cea a colegului meu Radu. Prima vorbește despre mine și proiectul meu personal, iar a doua vorbește despre colegul meu și o valoare foarte importantă pentru el.

35266239 1953832354640794 6821501835304501248 n

cover

  • Dacă ai obișnuit până acum să joci jocuri online pe Facebook, ar cam fi momentul să încetezi sau măcar să nu le mai faci publice.

Intri la Setări – apoi, ai în partea stângă Aplicații

Acolo ai toate aplicațiile la care te-ai conectat cu contul tău de Facebook. Le poți șterge sau le poți schimba Confidențialitatea din Public în Doar eu.

Acum sigur nu vor mai posta jocurile sau aplicațiile în locul tău.

  • Timeline sau peretele (wall-ul)  profilul tău de Facebook.

Poți începe prin a șterge toate notificările jocurilor, toate articolele ce denigrează ceva anume și care știi că ar putea să îți afecteze imaginea.

Legat de fotografii, dacă nu vrei să le ștergi, dar crezi că nu se potrivesc acum profilului tău de Facebook, le poți edita confidențialitatea și le poți face să fie văzute doar de către tine.

Capture

  • Verifică informațiile din descriere.

Prezentarea pe care o văd prima dată oamenii ce intră pe pagina ta și se află exact sub poza de profil. Scrie acolo câteva rânduri ce te reprezintă.

 

12 Așa DA –  Așa NU  a 1

  • Verifică cine poate adăuga lucruri în cronologia ta și verifică pozele în care te-au etichetat prietenii tăi înainte să apară pe pagina tah

Acum că ai făcut cât de cât curățenia de primăvară pe pagina ta de Facebook, este timpul să îți faci și un plan de postări noi, despre care vom vorbi într-un alt articol.

Până atunci, păstrează-ți pagina de Facebook curată, cu conținut ce aduce valoare și care inspiră.

Te las cu 2 idei cheie:

Fii o extensie a afacerii tale. Reprezint-o cu mândrie și ajut-o să crească.

Oamenii cumpără de la oameni, nu de la firme.

 

Tu ai darul! Noi te ajutăm să-l oferi oamenilor care îl vor!

Adelina, din echipa Dar Media Marketing

Ade

PS: Mai multe despre Adelina și brandul ei personal găsești pe www.adelena.ro

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *