5 MODURI DE A CREȘTE VALOAREA MEDIE A COMENZII în magazinul tău online

5 MODURI DE A CREȘTE VALOAREA MEDIE A COMENZII în magazinul tău online

În situația actuală, comerțul electronic este una dintre cele mai bune soluții pentru a vinde produse și servicii. Oamenii intră din propriul lor confort pe site-ul tău de eCommerce și selectează tot ce au nevoie cu câteva clicuri, evitând astfel prezența fizică în magazin. De aceea, una dintre strategiile principale ale unui antreprenor în eCommerce ar trebui să fie cea de a-și crește valoarea medie a comenzii în magazinul online.

Însă, concurența este una destul de mare și diversă, iar pentru asta merită să iei câteva metode din mediul offline al magazinelor pentru a crește valoarea medie a comenzii unui client și pentru a face experiența acestuia pe site-ul tău una mai plăcută.

Probabil ai auzit de mai multe ori, de la mai mulți oameni, că fac cumpărături de pe un anumit site, pentru că este ușor de folosit, au pachete de produse convenabile ca preț, găsesc tot ce au nevoie acolo și primesc și recomandări sau asistență în alegerea produselor.

Așadar, utilizarea conceptelor de marketing încercate și testate, cum ar fi vânzarea încrucișată (cross selling), vânzarea ascendentă (upselling), programele de fidelizare sau gruparea produselor în magazinul tău online, reprezintă modalități validate de a crește semnificativ valoarea medie a comenzii.

Dar până vom povesti mai în detaliu despre aceste 5 moduri de a crește valoarea medie a comenzii în magazinul tău online, să vedem ce înseamnă AOV și cum se calculează.

Ce este AOV și cum se calculează?

AOV – Average Order Value sau valoarea medie per tranzacție  –  reprezintă suma medie pe care un client o cheltuiește de fiecare dată când plasează o comandă în magazinul tău online.

Poți calcula valoarea medie a comenzii magazinului tău online împărțind veniturile totale ale magazinului la numărul de comenzi lunare. Această formulă este cel mai simplu mod de a o calcula AOV-ul lunar.

Cu ajutorul acestui KPI (indicator de performanță) poți înțelege obiceiurile de cumpărare ale clienților tăi. Acesta poate fi urmărit pentru orice perioadă, dar majoritatea companiilor monitorizează media lunară.

AOV este  suma medie pe care un client o cheltuie de fiecare dată când plasează o comandă în magazinul tău online

Exemplu:
Să presupunem că valoarea totală a încasărilor magazinului tău online în luna Februarie a fost de 10.000 de lei și ai avut 200 de comenzi.
AOV = 10.000 / 200 = 50
Valoarea medie a unei comenzi în magazinul tău online, pentru luna februarie a fost de 50 RON.

Cu o strategie pentru creșterea AOV-ului, suma unui singur coș va fi mai mare și astfel vor fi mai multe încasări pentru magazinul tău online.

Nu o mai lungim prea mult, așa că hai să vedem care sunt cele

5 moduri de a crește valoarea medie a comenzii în magazinul tău online

1. Vânzarea încrucișată 

Cross selling-ul sau vânzarea încrucișată este o metodă destul de des folosită pentru a genera mai multe vânzări din magazinul online. Aceasta este o tehnică prin care pe pagina produsului de care este interesat clientul tău îi afișezi și recomandări de alte produse care s-ar potrivi cu cel pe care și-l dorește el.

Aplicată corect, vânzarea încrucișată este reciproc benefică atât pentru tine, cât și pentru vizitatorii site-ului tău de eCommerce. Îi oferi potențialului client o valoare suplimentară prin afișarea produselor de care ar mai putea avea nevoie și, la rândul lor, valorile medii ale comenzilor tale cresc.

Vânzarea încrucișată este despre alegere. Potențialilor tăi clienți le place să aibă multe opțiuni din care să își aleagă produsele de care au nevoie, însă uneori prea multe opțiuni îi pot dezorienta.

Cum poți să faci vânzarea încrucișată într-un mod cât mai plăcut pentru potențialii tăi clienți?

Adaugă produse de valori similare sub fiecare produs din magazinul tău online. 

Cross selling-ul este o tehnica prin care poti creste valoarea medie a comenzii.
Foto – Answear

Recomandă-le produse similare sau adaugă rubrici precum:  ”Te-ar putea interesa și”, ”Îți recomandăm șisau  “Alți clienți au ales și:”.

Adaugă în această rubrică doar produse care se potrivesc cu produsul pe pagina căruia a ajuns potențialul tău client. Ofertele relevante îți pot ajuta potențialii tăi clienți să ia cele mai bune decizii cu privire la produsele pe care urmează să le achiziționeze sau să găsească unele noi, de care nu știa că are nevoie atunci.

Asta va crește și volumul dar și valoarea coșului de cumpărături.

O metoda de a creste valoarea medie a comenzii este sa recomanzi produse similare
Foto – Fashion Days

2. Produse complementare (Cross Selling)

Chiar dacă produsele complementare pot face parte din strategia de vânzare încrucișată, am decis să le punem separat pentru că, pentru persoanele ca și mine, această metodă funcționează de minune.
De ce zic asta? De multe ori potențialii clienți intră pe un magazin online căutând poate ținuta perfectă pentru o petrecere cu prietenii, dar nu știu cum să se îmbrace, nu au încă ideea pentru ținuta perfectă sau nu știu cum să asorteze hainele sau accesoriile.

Dacă adaugi sub fiecare articol de îmbrăcăminte o secțiune cu produse ce se potrivesc produsului ales de potențialul client, va crește și volumul coșului de cumpărături. Uite un exemplu pe site-ul celor de la H&M.

Exemplu se produse complementare pentru a creste valoare medie a comenzii
Foto – H&M

Asta nu funcționează doar la produsele de îmbrăcăminte, uite un exemplu și de pe site-ul celor de la Cel.ro. Dacă achiziționezi un laptop de la ei, posibil să ai nevoie și de un Windows la un preț bun. 

Pagina de vanzare a unui laptop cu un CTA de achizionare de licenta.

3. Upselling

Spre deosebire de vânzarea încrucișată care ajută la creșterea în volum a vânzărilor, Upselling-ul crește valoare coșului.

În această etapă ne vom concentra pe a oferi produse cu o valoare mai mare decât produsul pe care potențialul tău client îl alege. 

Odată ce potențialul tău client va adăuga în coș un produs, o campanie de vânzare de tip Upselling le-ar recomanda un produs superior atât din punct de vedere al beneficiilor pe care le oferă acesta cât și al prețului.

Opțiunile suplimentare, versiunile de produse noi sau asistență îmbunătățită pot reprezenta o valoare adăugată suplimentară care justifică vânzarea noului produs sugerat.

Upselling-ul se poate face în pagina aferentă coșului de cumpărături sau asemeni vânzării încrucișate, sunt produsul pe care potențialul tău client îl vizualizează.
Uite un exemplu de la Dedeman.

Produse complementare pe o pagina de promovare a unei bucatarii. Accesoriile ajuta la cresterea valorii medii a comenzii

Cu toate acestea, atât vânzarea încrucișată, cât și Upselling-ul necesită o atenției mai mare pentru tonul mesajului. În cele din urmă, vrei să demonstrezi clienților că aceste oferte sunt menite să-i ajute și să ofere o valoare suplimentară, în detrimentul amânării acestora cu un discurs de vânzare.

4. Setează un prag de transport gratuit

Nu sună nou, nu? Strategia asta e folosită de tot mai multe magazine online, pentru că, mulți clienți doresc să își cheltuie banii pe produse fizice și nu pe taxe de transport. 

Însă, nu poți oferi transport gratuit la un anumit prag, dacă înainte nu iei în calcul costurile de expediere, prețul produselor și marjele de profit. Nu ne îngropăm singuri în datorii.

Poți folosi această tehnică pentru a stimula clienții să adauge produse în coșul lor de cumpărături pentru a ajunge la suma stabilită de tine și să primească transport gratuit.

Uite cum folosesc cei de la Kalapod asta.

Setarea unui prag pentru transportul gratuit te poate ajuta sa cresti valoarea medie a comenzii.

5. Pachete de produse – Bundle

O tehnică adoptată din offline – pachetele de produse. Peste tot în magazinele fizice găsești pachete de produse, de ce nu ai face asta și în magazinul tău online?

Cu asemenea pachete de produse, clienții vor economisi bani și vor face actul de cumpărare mai repede.

Pachetele de produse pot fi create în funcție de specificul acestora, fie ele produse complementare sau din aceeași gamă.

Pagina de promovare a unui pachet de accesorii pentru un business man: ceas, stilouri si portofel de piele.
Produse cosmetice vandute sub forma de seturi

Bonus?

Mai am un bonus care îți poate crește AOV-ul magazinului tău online.

Oferirea unui cadou la atingerea unui prag de cumpărare.

Această metodă se aseamănă cu cea de transport gratuit la atingerea unui prag de cumpărături. Însă, pentru unii clienți faptul că primesc mai multe produse în aceeași comandă poate valora mai mult decât un transport gratuit.

Setează un prag de atingere al coșului de cumpărături și creează un cod pe care aceștia să îl folosească la plasarea comenzii. Poate nu toți clienții doresc acel cadou, așa că, poți face asta opțional.

Acesta este un stimulent pentru a aduce valoarea coșului de cumpărături la suma dorită de tine.
Uite cum fac asta cei de la Pink Panda.

Un gift card la atingerea unui prag de cumpărare te ajuta sa cresti valoarea medie a comenzii in magazinul online.

Acum că am ajuns și la finalul acestui articol, te las să implementezi aceste moduri de a crește valoarea medie a comenzilor în magazinul tău online.

Atenție! Vezi care din aceste moduri se potrivește cel mai bine cu publicul tău țintă și cu profilul afacerii tale. Unele dintre aceste moduri vor crește și șansele de abandon ale coșurilor de cumpărături, însă pentru asta, colega mea, Alina,  a scris un articol despre cum poți

Crește numărul de vânzări pe Facebook recuperând coșurile abandonate

Integrează aceste moduri de a crește AOV-ul magazinului tău online într-o strategie de marketing potrivită afacerii tale.

Iar dacă ai nevoie de ajutor la aplicarea acestor metode pentru a crește valoarea medie a comenzii în magazinul tău online, plus alte soluții pe care să le folosești în promovarea afacerii tale, te așteptăm să povestim în grupul nostru de Facebook.

Ai link-ul aici: https://www.facebook.com/groups/DigitalMarketingcuDAR

Cu prietenie,

Adelina Elena Ababei

Co-fondator DAR Media Marketing & Marketing Manager

272222329 5083024631721535 5002966603984985791 n

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *