Sunt mulți antreprenorii care caută continuu metode de a-și crește numărul de vanzari prin Facebook Ads și nu numai. Totuși sunt mai puțini cei care înțeleg cauzele vânzărilor eșuate și le folosesc activ ca inspirație pentru campanii de marketing mai eficiente.
Una dintre cele mai frecvente cauze pentru care o vânzare nu se finalizează în magazinul online este abandonarea coșului de cumpărături.
Aici se află un potențial imens de a spori vânzările și profitul.
Dacă ești antreprenor și cauți metode eficiente prin care să-ți crești numărul de vanzari în magazinul online, prin Facebook Ads, acest articol este pentru tine.
Citește-l până la final pentru că:
Ți-am pregătit 3 metode testate prin care să-ți crești vânzările online recuperând cosurile abandonate.
În primul rând, trebuie să înțelegem mai clar de ce oamenii abandonează cosurile cu produse. Din experiența mea cu clienții agenției DAR Media am extras cei mai frecvenți factori care influențează decizia de a finaliza sau nu o comandă:
- Taxa de transport sau alte costuri suplimentare;
- Finalizarea comenzii necesită crearea unui cont;
- Procesul de finalizare a comenzii este prea complicat;
- Potențialii clienți nu au încredere în site/brand;
- Au găsit o ofertă mai bună în altă parte;
- Doar studiau piața fără o intenție concretă de a cumpăra produse;
Cosurile abandonate sunt importante, deoarece reprezintă partea din publicul țintă care este interesat de afacerea sau produsele tale. Aceștia sunt vizitatorii site-ului tău care au intrat în contact cu brandul tău, cunosc deja produsele și au nevoie de un mic impuls pentru a deveni clienți.
Am identificat 3 metode simple și eficiente de scădere a ratei de abandon a coșurilor și de creștere a numărului de vanzari, prin Facebook Ads. Practic ne vom concentra atenția asupra vizitatorilor site-ului care nu au finalizat o comandă începută.
Cum recuperezi cosurile abandonate prin Facebook Ads?
1. Campanii de remarketing
Persoanele care ți-au vizitat site-ul și au plecat înainte de a finaliza o comandă reprezintă un segment din publicul tău fierbinte, adică acei vizitatori ai site-ului care cunosc și au interacționat deja de mai multe ori cu produsele tale. Acest segment de persoane reprezintă un potențial foarte mare și trebuie retargetat prin reclame online, cu scopul de a-i aduce înapoi pe site pentru a finaliza comanda. Vom face prin campanii de remarketing, pe Facebook.
Aici poți folosi carusele cu produsele de pe site, imagini generale sau conținut video, dar cel mai important este mesajul transmis. Trebuie să folosești un text persuasiv, să îi oferi acelei persoane un motiv în plus pentru a cumpăra de la afacerea ta.
De exemplu: “Ai uitat câteva produse în coș! Produsele alese de tine au stocuri limitate. Finalizează comanda și fii sigur că produsele ajung la tine!”
2. Carusel dinamic de produse
Asigură-te că ai conectat feed-ul de produse din site la catalogul de produse din Facebook Business Manager. De aici vei putea crea reclame pe Facebook, cu carusele de produse dinamice. Într-un carusel dinamic, Facebook va arăta implicit produsele cele mai potrivite pentru persoana care vizualizeaza acea reclamă. Mai precis, persoanei X i se vor afișa produsele față de care a exprimat interes sau produsele pe care Facebook le consideră cele mai potrivite conform profilului pe care îl are despre persoana X.
În momentul în care vizitatorii site-ului/anumitor pagini din site primesc reclame care conțin produsele pe care și le doresc sau de care au nevoie, va crește rata de recuperare a coșurilor abandonate. Consecința firească este creșterea numărul de vânzări.
3. Oferte speciale
Orice reducere de preț, ofertă specială sau bonus reprezintă un stimulent în plus pentru potențialul client. Aici trebuie să analizezi și să decizi, cât și ce ești dispus să oferi acestor persoane, dar să rămâi pe profit. Câteva opțiuni des întâlnite sunt:
- Transport gratuit
- Coduri de reducere 5%, 10%, 15%, etc.
- Produse cadou
Aceste stimulente sunt de fapt cârlige folosite pentru a-i aduce pe oameni înapoi pe site pentru a finaliza o comandă. Cel mai eficient este să folosești aceste cârlige în promovarea online prin reclamele pe Facebook, pe e-mail, dar și pe site prin bannere și pop-ups.
Important: Când faci ofertele speciale caută beneficii reale pentru clienți. Bonusurile ar trebui să puna mai bine in context produsul principal si sa-i creasca valoarea in ochii celor care il achizitioneaza.
(BONUS) E-mail-uri personalizate
Poți trimite un e-mail vizitatorilor site-ului, pe care îi ai în baza de date. Prin acest e-mail le poți oferi mai multe detalii despre beneficiile și avantajele produselor sau serviciilor tale. Mai mult, le poți face o ofertă personalizată.
Cosurile abandonate nu primesc întotdeauna atenția pe care o merită.
Îți sugerez să faci o analiză a site-ului tău și să folosești metode de retargetare, în special campanii de remarketing.
Dacă ai nevoie de ajutor la aplicarea acestor metode pentru recuperarea coșurilor abandonate, plus alte soluții pe care să le folosești în promovarea afacerii tale, te așteptăm să povestim în grupul nostru de Facebook.
Ai link-ul aici: https://www.facebook.com/groups/DigitalMarketingcuDAR
Cu prietenie,
Alina Bora
Digital Marketing Specialist la DAR Media
Dumitru
buna treaba