Cum îți angajezi oamenii potriviți, construind un brand de angajator, online?

image title
Dă un share:

De la an la an joburile se schimbă, tehnologia se schimbă și la fel și angajările. Dacă în urmă cu, poate 10 ani, oamenii veneau spre companii pentru a se angaja, astăzi companiile vin către oameni, care au o mare putere la îndemână: opțiuni.

Oferte atractive, jocuri cât mai interesante, avantaje peste avantaje și un mediu cât mai plăcut cu posibilități de creștere – astea sunt doar câteva dintre criteriile pe care le urmărește un candidat la postul ideal.

Nu le găsesc la o companie? Sau compania are un proces lent de angajare? Nici o problemă. Oamenii au opțiuni și caută repede în altă parte. La concurență, de ce nu?

Într-o piață în care oferta de joburi este destul de mare, companiile întâmpină foarte multe probleme în a găsi oameni calificați, oameni serioși sau pur și simplu oameni care să se angajeze pe postul liber oferit.

Probabil ai auzit și tu că cea mai importantă resursă a unei afaceri sunt oamenii. O resursă din ce în ce mai greu de găsit, de motivat și de păstrat.

Așadar, hai să vorbim azi despre:

Cum angajezi oamenii potriviți, în afacerea ta?

Ca și antreprenor ai un mare as la îndemână: EMPLOYER BRANDING!

Această noțiune de Employer branding sau de brand de angajator, aparent nouă, a fost creată în anii 1990 și a fost folosită ca practică de management global.

Practic, prin folosirea acestei tehnici de către angajatori, ei se vor asigura și totodată se vor poziționa înaintea concurenței lor, pentru a atrage, recruta și păstra ca și angajați cei mai buni oameni. Astfel companiile se pot asigura că au o forță de muncă puternică și stabilă.

Cum îți poți consolida un brand de angajator în 2019?


Există multe metode, de a face employer branding. Totuși azi ne vom rezuma doar la ceea ce știm noi să facem mai bine în agenția DAR Media: digital marketing.

Hai să vedem câteva strategii de marketing digital potrivite pentru employer branding:

Rețelele sociale!!!

Pe ce rețele sociale este prezentă compania ta? Ce postează? Cât de des?
Rețelele sociale sunt locul în care compania ta ar trebui să fie prezentă cu un brand de angajator puternic.

Ce înseamnă asta?

Uite câteva idei:

-alege un ton de exprimare și ține-te de el.

Asta va oferi celor care îți urmăresc activitatea companiei în online să aibă mai multă încredere în brand.

– scoate angajații și compania în față. Adu procesul de fabricație al produsului tău sau modul în care serviciile tale prind contur în prezentări pe rețelele sociale. Prin fotografii, videoclipuri, testimoniale sau orice altceva.

brand de angajator

În vizită de lucrul la clientul nostru: Fabrica de produse lactacte Torockoi

-arată cum se vede ziua de lucru prin ochii angajatul, într-un video simplu sau mai bine, un video live.

-prezintă mediul de lucru, via un video sau chiar un tur virtual al companiei.

-ține-ți compania la ”nivelul solului”. Nu o ridica prin cine știe ce galaxii, spunând toată ziua cât de perfectă e. Undeva le va da oamenilor cu virgulă. Spune-le cum e mediul tău de lucru cu avantajele și dezavantajele. Expune faptele așa cum sunt și lasă-i pe oameni să decidă dacă își pot asuma jobul/proiectul oferit de tine sau nu.

De exemplu, în DAR Media faptul că ne focusăm pe partea de perfomance marketing, ne aduce și situații stresante în care trebuie să găsim soluții ca să atingem așteptări mari într-un timp relativ scurt, cu resurse limitate. Asta ne-a adus pierderea unor angajați și clienți. Pe de altă parte, aceste situații ne-au ajutat să găsim colegi cărora le place un ritm mai alert de lucru sau să ne îmbunătățim procedurile interne ca să nu mai repetăm anumite greșeli.

Faptul că expui punctele forte și pe cele slabe de la început va duce la pierdea unor potențiali colegi de echipă, dar pe de altă parte îți crește șansele să găsești oamenii potriviți și să salvezi timp sau alte resurse prețioase.

-demonstrează valorile companiei.

E una să pui pe un perete sau pe o pagină ”Despre noi” valorile afacerii și alta e să creezi materiale care arată cum este trăită o valoare. Dacă etica muncii este o valoare pentru firmă cum poți să exprimi asta într-un mod natural, fără să spui ”valoarea noastră este munca”?

-Postează materiale cu întreaga echipă pentru a putea arăta potențialilor tăi angajați cine face parte din compania ta,  cu cine vor putea lucra și cât de ”mare”, e mica ta familie.

– Adu în prim plan poveștile lor de viață, provocările lor și progresele pe care le-au făcut de când lucrează alături de tine. Angajații vor fi mai motivați să le distribuie mai departe. Prietenii și familiile lor la fel.

brand de angajator

-Ce ne place nouă, în Dar Media să mai facem, e să le scriem urări de la mulți ani, colegilor noștri pe pagină.  Așa toți cei ce ne urmăresc îi pot cunoaște și le pot ura : ”La mulți ani!”

brand de angajator

-Dacă angajații tăi actuali sunt deschiși și ok cu filmatul le poți cere să îți lase un testimonial video, în care să povestească cum se simt la lucru, cum sunt colegii. Aceste testimoniale le poți promova pe rețelele sociale sau chiar pe site la rubrica carieră.

-Poți merge chiar mai departe, până la a crea conturi sociale focusate pe ideea de brand de angajator. Astfel vei aborda subiectul mai în detaliu și mai strategic.

-ca o ultimă sugestie, pune autenticitatea, sinceritatea și calitatea materialelor publicate pe primele locuri. Oamenii au niște ”detectori de minciuni” teribil de perfomanți.

Joburile – Facebook, Linkedin și alte site-uri

Unde îți plasezi anunțurile de job? Dacă ai deja o pagină de Facebook pe care ai construit o comunitate și o imagine de brand, acolo ar fi locul în care îți poți plasa anunțurile. Ca și alte opțiuni în funcție de jobul pe care îl cauți ar fi – Linkedin – pentru joburile de manageri, marketeri sau orice alte funții mai înalte, dar și site-uri ca BestJobs, Ejobs, Olx.

Pentru a scrie un anunț atractiv, scrie pe limba potențialului tău angajat.

Dar înainte de toate, asigură-te că îți e clar profilul omului pe care îl cauți.

Oferă informații despre compania ta, despre atribuțiile pe care angajatul le va executa și care sunt beneficiile pe care el le obține în urma acceptării acestui job.

Folosește un limbaj clar și cald în redactarea descrierii jobului și oferă informații relevante pentru acest post. Nu uita însă să îi lași și o adresă de email și un număr de telefon pentru eventualele întrebări, dar și pentru a putea aplica.  

În imaginea de mai jos îți arăt un exemplu cu un job postat pe Facebook Jobs de către Restaurant-Pensiune Bucovina, unul dintre clienții noștri.

brand de angajator

Misiunea și valorile companiei – cultura organizațională

Un brand puternic, are nevoie de misiune, valori și de o cultură organizațională puternică. Eu numesc cultura organizațională ca fiind sufletul unei companii. O cultură sănătoasă, bazată pe valori comune, misiune, obiective ale companiei, dar și individuale ale angajaților.

Mai multe despre CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ ESTE BRANDUL TĂU? am scris aici.

brand de angajator

Colaborează și iar colaborează

Nu lăsa misiunea dificilă a construirii unui brand de angajator pe termen lung pe umerii unui singur om/departament. Implică colegii de la HR, care se ocupă de instruire , pe cei care se ocupă de recrutare și bineînțeles pe oamenii tăi de marketing. Căutați soluții împreună, creați sesiuni de brainstorming și strategii în care să găsiți alternativele potrivite pentru companie.
Sau lasă treaba asta pe mâna noastră – Intră pe site la secțiunea servicii noastre de branding.

branding

În concluzie!

Pentru un brand de angajator puternic, în mediul digital…

Fii transparent cu potențialii tăi candidați. Oferă-le informațiile necesare, suportul tău și ajută-i să crească în carieră.

Păstrează un mediu plăcut la locul de muncă fi alături de ei în rezolvarea problemelor și asigură-i că ideile lor sau inițiativele lor nu vor fi trecute cu vederea.

Numai un brand de angajator puternic și autentic va face diferența în marea piață de companii ce oferă locuri de muncă.

Tu ai un brand de angajator puternic ? Ce strategii online folosești ca să îl consolidezi? Hai în comentarii sau pe rețelele noastre sociale să povestim mai multe.

Adelina Elena Ababei 
Co-fondator DAR Media Marketing & Social Media lover.

Dă un share: