(II)Cum sa ai un Black Friday profitabil, în eCommerce – de la strategie, la implementare

(II)Cum sa ai un Black Friday profitabil, în eCommerce – de la strategie, la implementare

Dacă în prima parte a acestui ghid am discutat despre cum să ne pregătim afacerea pentru Black Friday (dacă nu l-ai citit încă atunci apasă aici), în acest articol, explorăm cum Black Friday poate depăși simpla etichetă de zi, cu vânzări mari. Descoperim strategii care ne ajută să transformăm cumpărătorii ocazionali în clienți fideli, entuziasmați de ceea ce le oferă afacerea ta. Fidelizarea clienților contribuie direct la stabilitatea financiară a afacerii tale, care se va reflecta în profiturile companiei. 

asta

Hai să vedem cum putem păstra clienții entuziasmați și implicați atât în timpul perioadei, cât și după Black Friday.

Imaginează-ți că magazinul tău online a fost în centrul atenției de Black Friday. Vânzările au crescut, iar produsele s-au vândut ca pâinea caldă. Clienții au fost încântați, dar odată ce febra reducerilor s-a stins, observi că mulți dintre aceștia nu mai revin. Ai făcut un efort imens pentru a-i atrage, dar cum îi păstrezi? Nu este suficient doar să faci o primă impresie bună, ci trebuie să construiești o relație cu ei. Cu un program de loialitate inteligent, e-mailuri de follow-up personalizate și solicitări de feedback, începi să creezi o legătură mai puternică, transformând clienții ocazionali în susținători fideli.

Cum transformăm o relație de o zi într-o relație frumoasă pe termen lung?

Fără o strategie post-Black Friday, riști să pierzi toată munca depusă. Fără un program de loialitate, clienții nu au un motiv să revină. Fără comunicare personalizată, pierzi șansa de a crea o legătură. Dacă nu soliciți feedback, ratezi oportunitatea de a înțelege și a îmbunătăți experiența clienților. Fără aceste elemente, toate eforturile tale de Black Friday se pot irosi, iar clienții se vor îndrepta către alte magazine care le oferă mai multă valoare percepută.

Ți-am pregătit în acest articol o serie de strategii și tactici acționabile pe care le-am validat cu succes în colaborările noastre, de-a lungul ultimilor 7 ani de activitate, împreună cu clienții agenției noastre, pe care le poți implementa în viitoarele tale acțiuni de marketing. 

Ce faci în timpul campaniei de Black Friday?

După ce ai apăsat pe butonul de start al campaniei de Black Friday, începe adevărata distracție, ca un roller coaster emoțional. Dar, dacă ai urmat sfaturile din prima parte a acestui articol și ți-ai făcut pregătirile cum trebuie, ar trebui să fie o călătorie plăcută. Este ca și cum ai fi tras bine centurile de siguranță: ai strategia pusă la punct, ai testat totul, iar acum te poți bucura de călătorie. Chiar dacă mai apar întorsături neașteptate sau coborâri bruște, cât timp ai centurile bine fixate, vei ajunge cu bine la final. Hai să vedem cum poți face față tuturor provocărilor și să te asiguri că această cursă se termină cu zâmbetul pe buze pentru tine și pentru clienții tăi.

Monitorizarea Performanței Campaniei

O dată ce ai început campania, este esențial să verifici că totul funcționează conform planului: asigură-te că promoțiile sunt active pe site, că linkurile funcționează corect, că ad-urile sunt livrate eficient și consumă bugetul alocat. Nu ai foarte mult control în cum vor interacționa potențialii clienți cu oferta ta, însă ai controlul asupra modului în care reacționezi la comportamentul lor. De aceea, îți recomand ca pentru fiecare pas din experiența de cumpărare a clientului să îți setezi 2-3 indicatori de performanță pe care să îi monitorizezi pentru a obține informații relevante (exemplu: numărul de adăugări în coș sau bounce rate-ul pe pagina de produs). Asigură-te că acești indicatori sunt mini-evenimente din procesul de cumpărare. În paralel, este vital să rămâi atent la cifre, să răspunzi prompt la cererile de la suport și să menții o comunicare eficientă cu echipa din depozit și alte departamente implicate. Acest lanț de verificări și ajustări te ajută să identifici unde apar blocaje și să acționezi acolo unde este necesar.

Gestionarea Logisticii și Livrării

Livrarea poate face diferența dintre un client mulțumit și unul frustrat. Roy Sutherland, expert în comportamentul consumatorilor spune că, atunci când clienții au doar o singură opțiune de curierat și ceva nu merge bine, magazinul tău va fi tras la răspundere. Pe de altă parte, dacă le oferi mai multe opțiuni de livrare, clienții își vor asuma responsabilitatea alegerii făcute. Așadar, colaborează cu mai mulți curieri și asigură-te că aceste opțiuni sunt prezentate clar în timpul procesului de checkout. În felul acesta, le oferi clienților un sentiment de control și responsabilitate în decizia lor, ceea ce nu doar le crește încrederea în magazinul tău, dar îi face și mai toleranți în cazul în care apare vreo problemă pe parcurs.

Interacțiunea cu clienții și Customer Support

Black Friday este momentul în care fiecare întrebare a clienților contează, iar răspunsul rapid și eficient poate face diferența dintre o vânzare finalizată sau un client pierdut. În astfel de situații, un chat bot sau un live chat pe site-ul tău poate fi un ajutor de nădejde, intervenind în timp real pentru a clarifica orice nelămurire. Instrumente precum Tidio sau Chatra sunt soluții excelente pentru a implementa un chat bot fără costuri suplimentare. 

Însă, chiar dacă automatizările pot prelua o mare parte din volumul de lucru, factorul uman rămâne esențial. Pregătește-ți echipa de customer support pentru valul de solicitări care vine odată cu Black Friday. Folosește  scripturi și tool-urile de asistență. Oferă echipei tale resursele necesare pentru a gestiona situațiile comune, dar și pentru a aborda cazurile mai complicate cu calm și profesionalism.

Poți folosi instrumente precum Hotjar sau Microsoft Clarity care îți permit să vizualizezi exact unde se blochează clienții în procesul de cumpărare sau cum interacționează cu site-ul, unde se opresc și ce obstacole întâmpină. 

Despre Review-uri și Importanța lor

image 1

Recenziile și comentariile din social media sunt un feedback live de la clienți, oferind un punct de vedere asupra experienței lor. Gestionarea eficientă a recenziilor, în special a celor negative, este foarte importantă pentru imaginea brandului. Când primești o recenzie negativă, cheia este să răspunzi cu calm și să oferi soluții, arătând astfel că îți pasă și că îți dorești îmbunătățirea experienței clienților.

Studiile arată că majoritatea consumatorilor citesc recenziile negative înainte de a lua o decizie de cumpărare. Conform unui studiu realizat de BrightLocal, aproximativ 82% dintre consumatori citesc recenziile online, inclusiv pe cele negative, pentru a evalua credibilitatea unei afaceri. De asemenea, 97% dintre aceștia iau în considerare răspunsurile brandului la aceste recenzii. Astfel atunci când răspunzi unei recenzii negative, nu răspunzi doar persoanei în cauză care a semnalat probleme, ci răspunzi tuturor celor care citesc și analizează. 

De asemenea este important să nu ștergi aceste recenzii, dacă știi cum să le gestionezi ele se pot transforma într-o mină de aur pentru afacerea ta. Răspunde cu calm și profesionalism, oricât ar fi de greu, ține minte că scopul nu este ca tu să demonstrezi că ai dreptate și că nu există niciun câștigător în această situație.

Real Time Social Proof

Real-time social proof este un concept care funcționează deoarece se bazează pe principiul psihologic al conformității sociale. Oamenii tind să considere că un produs sau serviciu este bun și valoros dacă văd că și alții îl cumpără. Când văd că alți clienți cumpără, sentimentul de “teamă de a rata” (FOMO – Fear of Missing Out) îi poate motiva să ia decizia de cumpărare mai rapid.

Aceasta presupune afișarea activității recente a clienților, cum ar fi notificări despre ultimele achiziții, numărul de persoane care vizualizează un produs în momentul respectiv sau câți clienți au cumpărat un produs în ultimele 24 de ore. Astfel de informații pot influența decizia de cumpărare, dându-le clienților potențiali încrederea că nu sunt singurii interesați de produsele tale.

Un aspect important de menționat aici este să te asiguri că informațiile afișate sunt reale și relevante. Nu încerca să manipulezi datele pentru a crea o imagine falsă, deoarece acest lucru poate duce la pierderea încrederii clienților.

Tipuri de Reclame și Testarea lor

Diversificarea tipurilor de reclame este importantă pentru a menține interesul și angajamentul audienței. Într-o campanie atât de aglomerată precum Black Friday, folosirea unei varietăți de formate de reclame poate face diferența. Încearcă să îți segmentezi publicul și să folosești diferite tipuri de conținut pentru a-i atrage. De exemplu, reclamele video pot fi extrem de eficiente în a capta atenția și a transmite mesajul rapid, în timp ce reclamele carusel permit prezentarea unei game mai largi de produse sau detalii într-un singur anunț.

Pe lângă asta, trebuie să te concentrezi și pe optimizarea reclamelor prin testare A/B. Acest proces te ajută să identifici ce funcționează cel mai bine pentru publicul tău, fie că este vorba despre imagini, mesaje, sau Call to action-uri. Poți testa diferite versiuni ale aceleiași reclame pentru a vedea la ce răspunde cel mai bine publicul tău. În funcție de rezultatele acestor teste poți găsi varianta câștigătoare și cea în care să îți investești bugetul. Dar ține minte, oricât ar fi de bună o reclamă nu o să meargă la nesfârșit și ar fi bine ca mereu să ai pregătite reclame noi. Poți consulta mai multe tipuri de reclamă în Articol: 8 Tipuri de reclame folosite în Meta.

Untitled design

Automatizări de E-mail

În timpul campaniei de Black Friday, automatizările de e-mail pot deveni un instrument esențial pentru menținerea angajamentului clienților și creșterea vânzărilor. Folosind aceste automatizări, poți asigura comunicarea eficientă cu clienții, oferindu-le informații relevante și stimulente care să îi încurajeze să finalizeze achizițiile.

Un prim tip de automatizare pe care îl poți folosi este cel pentru abandonarea coșului de cumpărături. În agitația Black Friday, este foarte comun ca oamenii să adauge produse în coș și să uite de ele. Prin automatizări, poți trimite un e-mail personalizat la câteva ore după ce clientul a părăsit site-ul, reamintindu-i despre produsele uitate. Un mic stimulent, cum ar fi o reducere suplimentară sau transport gratuit, îi poate determina să finalizeze comanda.

image 7

Sursă foto: F64

Apoi, avem e-mailurile de “last-minute deals”. Într-o perioadă atât de competitivă precum Black Friday, este important să ieși în evidență. Poți seta automatizări pentru a trimite mesaje care prezintă oferte de ultim moment sau produse care sunt pe cale să se epuizeze, astfel creezi un sentiment de urgență, îndemnând clienții să ia decizii rapide de cumpărare.

Mai mult, e-mailurile personalizate cu recomandări de produse pot aduce un plus de valoare experienței clientului. Pe baza datelor colectate în timpul campaniei, poți trimite automat e-mailuri cu recomandări relevante, în funcție de produsele pe care clientul le-a vizualizat sau cumpărat. De exemplu, dacă un client a achiziționat o pereche de căști, îi poți sugera accesorii complementare. Această personalizare nu doar îmbunătățește experiența clientului, ci și crește șansele de a genera vânzări suplimentare.

Un alt tip util de automatizare este cel pentru produse cu stoc limitat. Dacă ai produse care se vând rapid, poți trimite e-mailuri automate pentru a le reaminti clienților despre stocul limitat. În plus, poți folosi și e-mailurile care reamintesc clienților despre produsele vizualizate recent pe site. Dacă cineva a arătat interes pentru un anumit produs, dar nu a făcut pasul spre cumpărare, un e-mail automat poate să îi readucă în atenție acel produs și să ofere motive sau beneficii suplimentare pentru a-l ajuta în procesul de cumpărare.

Automatizările de e-mail sunt esențiale pentru a ține clienții implicați și pentru a maximiza vânzările în timpul Black Friday și nu numai. Pentru mai multe detalii despre implementarea și optimizarea automatizărilor de e-mail, poți descărca Ghidul gratuit de automatizări pentru e-mail marketing.

WhatsApp Image 2024 06 12 at 13.47.26 aa1d0c47

Optimizarea Paginii de Checkout

Nimic nu este mai frustrant pentru un client decât un proces de checkout lung și complicat. Este ca și cum i-ai da unui maratonist un obstacol exact înainte de linia de sosire. Încearcă să simplifici pe cât mai mult acest proces. Observă care sunt pașii inutili și oferă opțiuni de plată rapide precum plata cu un singur click. Dacă nu știi de unde să începi,verifică ghidul gratuit oferit de Gpec care îți arată exact aspectele pe care trebuie să îmbunătățești.

Tehnici de Upselling și Cross-Selling

Odată ce clientul a ajuns la pasul de checkout, ai o ocazie rară de a crește valoarea coșului său (AOV). Upselling și cross-selling reprezintă arta subtilă de a-i arăta clientului ce altceva ar mai putea cumpără, fără a fi prea insistent. Folosește metode precum “Cumpărate frecvent împreună” sau “Clienții au mai cumpărat asta, au cumpără și..” pentru a sugera produse complementare. Important de menționat este că produsele recomandate chiar să fie de folos sau poate vin cu un răspuns la limitările pe care produsul cumpărat le are. Nu încerca să fii ca negustorul de la magazin care ”încearcă să îi bage pe gât clientului”. De asemenea ca tehnica de up-selling poți să îi sugerezi un produs de la același producător, dar care are funcționalități în plus. Acestea le poți expune sub formă de beneficii extra și subliniezi diferența de preț, de doar X lei sau cu 18% în plus primești.. 

Creează o conexiune cu clienții

Crearea unei conexiuni autentice cu clienții poate proveni din gesturi mici, dar creative, care adaugă un element surpriză experiența lor de cumpărare. Iată câteva exemple care pot transforma o simplă achiziție într-un moment memorabil:

Creează o conexiune autentică cu clienții tăi

Construirea unei relații puternice cu clienții începe imediat după plasarea comenzii. Urmează aceste pași pentru a transforma fiecare achiziție într-o experiență memorabilă:

1. Imediat după plasarea comenzii

Trimite rapid un e-mail și un SMS de confirmare personalizat care să fie prietenos și memorabil. Exemplu: „Felicitări, comanda ta este pe drum! 🎉 Poți urmări starea comenzii tale aici [http..]. Te așteaptă ceva special în coletul tău!”

2. În timpul livrării

Oferă opțiuni de livrare flexibile și informații în timp real despre starea comenzii, creând anticipație. Exemplu: „Comanda ta se apropie de tine! 📦 Vei primi un mic cadou surpriză în coletul tău. 😉”

3. Experiența de unboxing

Unboxing-ul este momentul ideal pentru a surprinde clientul. Personalizează ambalajul, adaugă un cadou mic și asigură-te că ambalajul este atractiv. Exemplu: „Acest produs a fost împachetat cu grijă de Maria, care iubește să asculte jazz în timp ce lucrează!”

4. Utilizarea produsului

După ce clientul primește produsul, oferă suport prin tutoriale, ghiduri și o bază de cunoștințe. Automatizează e-mailuri prin care ceri feedback și măsori Net Promoter Score. Exemplu: „Acum că ai primit (Produsul X), consultă acest video pentru a-l folosi la maximă capacitate. Ne-ar plăcea să ne spui cum te descurci!”

5. Încurajarea unei noi achiziții

Automatizează e-mailuri pentru upsell, cross-sell și win-back, și implementează programe de loialitate. Exemplu: „Mulțumim că ai ales să cumperi de la noi! Revino pentru o nouă achiziție și primești 10% reducere la următoarea comandă.”

Gamificarea Experienței de Cumpărare

Gamificarea aduce un element de distracție în procesul de cumpărare. Gândește-te la “roata norocului” cu reduceri instantanee sau la provocări pentru clienți, cum ar fi obținerea unei reduceri suplimentare dacă adaugă un anumit produs în coș. Este o modalitate excelentă de a crește engagementul și de a transforma cumpărăturile într-o experiență interactivă.

image 9

Sursă foto: https://cosuri.gourmetgift.ro/

Uite câteva exemple pe care le poți folosi să îmbunătățești experiența clientului: provocări sau misiuni, vânătoarea de comori, quizz cu recompense, tombolă online, leaderbord, test de cunoaștere a brandului etc.

Black Friday s-a încheiat. Ce fac acum?

După ce adrenalina campaniei s-a așezat, este timpul pentru un moment de reflecție. Analizează performanța campaniei cu atenție. Uită-te la indicatori de marketing precum ROAS, Rata de conversie, AOV, Rata clienților recurenți sau Net prmoter score(cât de dispusi sunt clienți să te recomande), dar și la indicatori de business precum MER, POAS sau profitel operațional și cel net. De asemenea urmărește rata retururilor și încearcă să pornești o discuție cu clienții în care să identifici ce a cauzat returul, astfel pe viitor știi exact ceea ce poți modifica sau face mai bine. Ca să identifici ceea ce a funcționat și ce nu în campania ta, poți să folosești instrumente precum Google Anlaytics, Hotjar sau Microsoft Clarity care îți oferă date despre modul în care au interacționat utilizatorii cu site-ul tău. 

Comunicarea Post-Campanie

După încheierea campaniei de Black Friday, comunicarea post-campanie devine esențială pentru a menține interesul și a continua să valorifici relația cu aceștia. E-mail-urile de follow-up sunt o modalitate eficientă de a arăta un semn de apreciere și de a încuraja recurența în magazinului tău. Aceste e-mailuri pot include reduceri exclusive pentru următoarea achiziție, coduri de reducere personalizate sau oferte speciale doar pentru ei.

Un pas esențial în această strategie este segmentarea clienților în funcție de comportamentul lor de cumpărare. Folosind platforme de e-mail marketing precum Mailchimp sau Klaviyo, poți crea segmente specifice pentru a adapta mesajele în funcție de preferințele și acțiunile fiecărui client. De exemplu:

  • Clienți care au făcut achiziții multiple: Trimite-le un e-mail de tip “VIP” cu reduceri mai mari sau acces exclusiv la o nouă colecție.
  • Clienți care au cumpărat pentru prima dată: Oferă-le un cod de reducere sau o facilitate pentru următoarea achiziție, însoțit de un mesaj de mulțumire și de bun venit în comunitatea ta.
  • Clienți care au abandonat coșul: Poți trimite un e-mail cu o ofertă specială pentru a-i încuraja să finalizeze achiziția, poate chiar cu o reducere sau un cadou la prima achiziție.

Conținutul e-mailurilor trebuie să fie personalizat și relevant pentru fiecare segment de clienți. Pe lângă oferirea de reduceri, poți include și conținut valoros, cum ar fi:

  • Recomandări de produse: Sugerează produse complementare sau articole similare cu cele pe care le-au cumpărat deja.
  • Ghiduri sau sfaturi: Dacă ai un blog sau conținut educațional legat de produsele tale, poți include link-uri către articole sau videoclipuri utile. De exemplu, “Cum să îngrijești produsul achiziționat” sau “Idei de utilizare pentru produsul tău”.
  • Notificări despre evenimente viitoare: Anunță-i în avans despre viitoarele campanii sau oferte exclusive la care pot avea acces.

Feedback și Îmbunătățire Continuă

collage customer experience concept

Solicită feedback de la clienți pentru a înțelege ce a funcționat bine și ce poate fi îmbunătățit. Poți crea un sondaj simplu prin Google Forms sau Typeform pe care să-l trimiți clienților prin e-mail. 

Include atât întrebări deschise, cât și întrebări închise. Întrebările deschise permit clienților să ofere feedback detaliat și să își exprime opiniile în propriile cuvinte, în timp ce întrebările închise îți oferă date mai ușor de analizat. Întrebările esențiale pot include:

  • Cât de mulțumit ai fost de experiența generală de cumpărare?
  • Ai întâmpinat dificultăți în timpul procesului de cumpărare?
  • Care au fost lucrurile care APROAPE te-au făcut să nu cumperi?
  • Dacă mâine ai prelua această companie care ar fi primele aspecte pe care le-ai îmbunătăți?

Asigură-te că sondajul este scurt și la obiect, astfel încât să nu consume prea mult timp. Menționează din start câte întrebări sunt și care este durata de completare. Pentru a încuraja participarea la sondaj, poți oferi un mic stimulent, cum ar fi un cod de reducere pentru următoarea achiziție sau participarea la un Giveaway special.

În completarea feedback-ului pe care îl ceri de la clienți, un alt lucru pe care poți să îl faci și te va ajuta mult, este să organizezi și o sesiune de feedback intern cu echipa de marketing. Această sesiune va permite echipei să împărtășească perspectivele și experiențele acumulate pe parcursul campaniei de Black Friday. Iată câteva pași eficienți:

  1. Programarea unei întâlniri post-campanie: Adună toți membrii echipei implicați în campanie pentru a discuta deschis despre ce a funcționat și ce nu. Dacă nu este posibil să aduni echipa fizic, organizează întâlniri virtuale sau solicită feedback scris individual.
  2. Centralizarea datelor: Colectează și centralizează informații precum bugetele alocate, resursele investite și rezultatele obținute pe fiecare canal de marketing, astfel vei vedea mai clar punctele de îmbunătățire.
  3. Analiza și planificarea: Utilizează informațiile colectate pentru a identifica strategiile și tendințele pentru campaniile viitoare. Stabilește ce tactici merită repetate și care trebuie revizuite sau eliminate.

Odată ce ai implementat îmbunătățirile, informează-ți clienții despre schimbările făcute în urma feedback-ului lor. Acest lucru arată că îți pasă de părerea lor și că ești dispus să faci schimbări pentru a le oferi o experiență mai bună.

Strategii de Loializare și Fidelizare

Black Friday este doar începutul unei relații potențial îndelungate cu clienții tăi. După agitația reducerilor și a ofertelor speciale, este momentul să te concentrezi pe acea energie și să transformi clienții ocazionali în clienți fideli. Important este ca aceștia să se simtă recompensați pentru loialitatea lor față de brandul tău.

Implementarea unui Program de Loialitate:

  • Oferă Puncte pentru Achiziții: Un program de loialitate poate începe cu oferirea de puncte pentru fiecare achiziție făcută. Aceste puncte se pot acumula și transforma în beneficii tangibile, precum reduceri la achiziții viitoare, cadouri sau acces la oferte exclusive. 
image 10

Sursă foto: Cărturești

  • Beneficii Exclusive pentru Membrii Programului: Oferă beneficii care îi fac pe clienți să se simtă speciali. Poți crea niveluri în cadrul programului de loialitate, cu cât clientul cumpără mai mult, cu atât urcă în nivel și primește beneficii mai mari, cum ar fi reduceri suplimentare, acces anticipat la noile colecții sau chiar evenimente VIP etc.
  • Recompense Personalizate: Un alt mod de a-i păstra implicați este să personalizezi recompensele. Folosind datele de cumpărare, poți oferi recompense relevante pentru fiecare client în parte. De exemplu, dacă un client cumpără des produse dintr-o anumită categorie, îi poți oferi o reducere specială pentru acea categorie sau un cadou care îi completează colecția.
  • Utilizarea Platformelor Specializate: Platforme precum Yotpo sau The Marketer sunt instrumente care te ajută să gestionezi un program de loialitate personalizat. Acestea permit configurarea unor reguli simple pentru acumularea de puncte și definirea recompenselor, asigurându-se că procesul este ușor de înțeles și de urmărit pentru clienți. De asemenea, aceste platforme îți permit să comunici eficient cu membrii programului, prin e-mailuri automate și notificări despre noile beneficii sau promoții.

Implementarea Tehnicilor de Recomandare

Un client mulțumit este cel mai bun ambasador pentru brandul tău. Încurajează-i să te recomande prietenilor și familiei, oferind stimulente precum reduceri sau puncte de loialitate. Un instrument precum ReferralCandy te poate ajuta să implementezi un program de recomandări automatizat, transformând astfel clienții în agenți de marketing.

Încurajează-i să împărtășească experiențele lor autentice cu prietenii și familia. Poți oferi modele de mesaje pe care să le folosească sau să le personalizeze, subliniind experiențele lor pozitive. Asigură-te că programul de recomandări include o modalitate de a urmări și recunoaște toate recomandările făcute de clienți.

După ce ai implementat un program de recomandări, promovează-l în toate punctele de contact cu clienții, pe site, în e-mailurile de confirmare a comenzii, pe rețelele sociale și în comunicările de după cumpărare. Poți chiar să adaugi un mic insert în pachetul de livrare care să îi reamintească clientului despre programul de recomandări și despre cum poate beneficia de el.

Depășește Tranzacția. Construiește relația.

Dacă pui în practică aceste sfaturi, clienții vor reveni cu plăcere și cu mai multă implicare. Nu mai e vorba doar de o tranzacție, ci de construirea unei relații. Este important să le oferi plus valoare, mai mult decât se așteaptă să primească pentru suma pe care o plătesc, iar în felul acesta, magazinul tău devine mai mult decât un loc de cumpărături, devine un loc de încredere.

O greșeală comună este să te concentrezi doar pe atragerea clienților în timpul campaniilor de  Black Friday și să uiți de strategia post-campanie. Mulți antreprenori permit acestor clienți să dispară fără a încerca să îi reimplice sau să le ofere motive pentru a reveni. Fără un plan de retenție și loializare, toate eforturile de marketing de Black Friday sunt irosite.

Nu lăsa succesul de Black Friday să se stingă. Folosește strategiile de loializare, comunicare și feedback pentru a-ți menține clienții implicați. E timpul să treci la acțiune!

Ia-ți câteva minute pentru a revizui campania ta de Black Friday și identifică care sunt zonele de îmbunătățire, apoi realizează un clasament și alege care sunt lucrurile pe care le poți face imediat cu cel mai puțin efort și cu cel mai mare impact asupra vânzărilor. 

Dacă mai ai nelămuriri sau crezi că sunt lucruri pe care nu am reușit să le acopăr pe durata celor 2 articole. Te invit la o întâlnire gratuită, de 30 de minute cu un membru din echipa noastră, aici, în care poți discuta mai particular provocările și nevoile pe care le ai pentru a programa o campanie de succes.

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *