Copiază tactica magazinelor de eCommerce care generează vânzări pe bandă rulantă

Copiază tactica magazinelor de eCommerce care generează vânzări pe bandă rulantă

Cum ajungi să te diferențiezi când toată lumea are acces la aceleași lucruri? Astăzi vom discuta despre reclamele din Meta și cum poți să faci mici ajustări care să îți genereze vânzări. 

În ziua de astăzi, lumea care petrece timp pe social media este asaltată de reclame. Parcă deja s-a creat un filtru în mintea utilizatorilor, iar atunci când zărim cel mai mic indiciu al unei reclame, scrollăm mai departe la fel de repede ca TapTap-urile de pe TikTok. 

De ce nu funcționează reclamele în Meta?

Pentru că încercăm să promovăm același tip de reclame cu același tip de conținut pe care oamenii l-au văzut de foarte multe ori și asta conduce către o scădere a ratei de conversie, o creștere a cheltuielilor de marketing și la final o scădere a profitabilății afacerii. Am văzut de multe ori această spirală care continuă să coboare și să îi lase pe antreprenori deznădăjduiți și resemnați. 

Spune-mi dacă îți sunt familiare următoarele fraze “Salut, astăzi vreau să îți prezint…” sau “Ești antreprenor sau freelancer atunci trebuie să…”. Trebuie să dau scroll. De ce ? Pentru că ești la fel că toată lumea care încearcă să-mi vândă ceva. Atunci când folosim social media cu toții avem deja un pact făcut în care tu o să încerci să-mi vinzi ceva, iar eu o să te ignor mai departe. 

În timp ce unele afaceri caută să înlăture Facebook-ul din strategia lor de marketing, ca pe o haină care era la modă acum câțiva ani, pentru alte afaceri devine cel mai profitabil canal de promovare. 

Tipuri de reclame profitabile

“Cu siguranță au ei ceva tactică, de care noi nu știm și asta îi ajută”. Hai să scoatem la iveală care sunt secretele lor și ce îi poate face așa de profitabili. 

Promovarea pe Facebook, nu mai este un secret de mult pentru nimeni. În prezent a devenit atât de ușoară ca și cum ai conduce o mașină pe pilot automat față de trecut când erai responsabil de toate comenzile.

Acum, poți învăța în câteva ore gratuit pe Youtube, cum să creezi o campanie de la 0 și cel mai probabil dacă respecți toți pașii va fi o campanie setată corect. Dacă toți avem aceleași tipuri de setări la dispoziție, ce ne ajută să ne diferențiem, să fim unici? 

Setările tehnice reprezintă doar o parte din succesul unei campanii, un marketer cu experiență începe cu crearea avatarului de client, construirea strategiei de marketing, stabilirea mesajelor pe care vrea să le transmită și nu în ultimul rând creativele (ce va vedea utilizatorul în reclamă). Aceste este primul lucru pe  care îl observă utilizatorul și ai cam 1 secundă, uneori și mai puțin să îi demonstrezi că merită să rămână și să nu te ignore pentru totdeauna. 

Dacă vorbim de formate pe care le avem la dispoziție, acestea nu sunt foarte variate. Putem să folosim 

  • Imagine cu dimensiunea 1:1 (1080×1080) sau 4:5 (1080×1350)
  • Video cu dimensiunea 1:1 (1080×1080) sau 9:16 (1080×1920) 

Știai de zonele de excludere din Videourile din Meta ? 

Chiar dacă respectăm regulile de formatare a imaginilor și a video-urilor trebuie să avem în vedere că sunt unele locuri de plasare a reclamelor care din cauza elemente statice predefinite de Meta vor acoperi creativele noastre. 

Acestea se numesc zone de excludere, iar denumirea vine tocmai de la faptul că ar trebui să evităm să adăugăm conținut relevant în zonele respective. De exemplu dacă folosești subtitrări în video-uri, în special în plasamente ca Reels sau Story, ar fi bine să eviți să le afișezi  în partea de jos a video-ului.

Ecommerce video din meta

Sursa: Facebook

Aceste zone sunt de obicei acoperite de elemente statice ale tehnologiei Meta, iar dacă vrem să comunicăm ceva important, ar trebui să evităm zonele respective.

Pe lângă acestea, mai ai opțiunea să rulezi reclama de Carusel în care poți încărca până la 10 carduri fie cu imagini sau video-uri, iar dacă ai un magazin online poți rula reclame de tip Catalog, unde îți încarci setul de produse și rulezi reclame pe baza produselor din magazinul tău online. 

Însă elementul care face toată diferența dintre reclame câștigătoare sau reclame plictisitoare este ceea ce alegem să afișăm în acestea. Hai să explorăm câteva tipologii de reclame pe care le poți folosi de azi în afacerea ta. 

Testimonialele

Sunt printre cele mai puternice tipuri de reclame pe care le poți folosi deoarece utilizează feedback-ul real al clienților tăi pentru a-ți oferi elementul de încredere și credibilitate. Potențialii clienți știu că o să scoți în evidență elementele pozitive ale afacerii tale, dar dacă zeci, sute sau chiar mii de oameni vorbesc cât de mulțumiți au fost și cum produsul tău le-a oferit valoare, vor fi mult mai înclinați să ia i decizie de cumpărare. 

Un alt motiv pentru care să folosești reclamele de tip testimonial este pur și simplu că nu par reclame, fiind mai puțin intrusive decât cele tradiționale. Sunt o sursă naturală de informare în special dacă folosești conținutul generat de utilizatori (UGC) care le face și mai ușor și mai puțin costisitor de creat. 

eCommerce reclame carusel

Sursa: https://usetrust.io/

Evidențiază beneficiile

Prezintă succesiv beneficiile pe care le are clientul dacă cumpără produsul sau serviciul tău. Acestea te vor ajuta să consolidezi mesajul principal și să creezi un efect cumulativ care vor face produsul/serviciul mai atractiv. Prin evidențierea beneficiilor îi vei ajuta pe potențialii cumpărători să perceapă o valoare mai mare a ceea ce ai tu de oferit și nu uita că pentru fiecare persoană are o nevoie sau un interes diferit pe care dorește să și-l satisfacă, iar în felul acesta vei putea să te adresezi unui public mai extins.

Asigură-te ca atunci când prezinți beneficiile să le comunici pe limba clientului tău. De multe ori cădem în capcana de a enumera câteva caracteristici ale produsului, dar care nu au niciun impact în viața clientului. Să spunem că vinzi rochii și folosești materiale calitative sau premium. Cu ce îl ajuta asta pe client, care este beneficiul său? Am putea utiliza următoarea formulă

Caracteristica = material premium 

Ce are de câștigat clientul că materialul este premium ? 

= Rochia este mult mai durabilă și țesătura rămâne la fel după multe purtări. 

Cum traducem asta pe limba clientului

= După multe purtări rochia va arăta ca și cum ai luat-o prima oară pe tine. 

ecommerce - evidentiata beneficiile produsului tau

Sursa: https://www.foreplay.co/

Before & After

Sunt un tip de reclame excelent pentru a arăta eficacitatea și valoarea produselor sau serviciilor tale în care poți evidenția transformarea pe care o va experimenta după ce cumpără de la tine. Acest tip de reclamă poate funcționa mai bine în industrii precum fitness, nutriție, cleaning sau reparații, dar te asigur că poate fi folosit în aproape orice tip de industrie în care poți să arăți transformarea sau schimbarea care se va întâmpla în viața clientului după ce cumpără. 

Acest tip de reclame tind să bifeze aproape toate regulile atunci când vorbim de comunicarea reclamelor. 

  • Oferă credibilitatea și dovadă socială că ceea ce promiți funcționează
  • Mesajul este ușor de înțeles fără nevoia de explicații adiționale
  • Oferă o dovadă vizuală clară și o schimbare tangibilă 

Când creezi astfel de reclame asigură-te că imaginile sau video-urile folosite sunt autentice și naturale, nu încerca să “înfrumusețezi” rezultatele deoarece audiența este foarte sensibilă la astfel de lucruri. De asemenea ai în vedere să oferi puțin context cu privire la transformare, câte zile durează sau de ce este nevoie, încearcă să oferi orice informații relevante pe care oamenii ar trebui să le știe înainte. 

Ecommerce reclama before & after

Sursa: https://alidropship.com

Us vs. Them

În cadrul acestor tip de reclame, nu mă refer să luăm competiția și să aruncăm cu noroi în ei, ci mai degrabă să te adresezi cum își rezolvă problema sau satisface nevoie în prezent și care sunt avantajele și/sau beneficiile dacă alege produsul tău. Cu ajutorul acestor reclame poți stabili o diferențiere clară în mintea clienților, în special dacă te folosești de statistici, pentru că, sunt cel mai ușor de recunoscut și de înțeles. Chiar dacă consideri că afacerea ta nu se pretinde pentru o astfel de reclamă, încearcă să folosești comparații cu privire la timpul pe care-l salvează, banii pe care îi economisesc sau expertiza ta ca și expert în domeniu vs. cum ar fi dacă ar face pe cont propriu. 

Aceste reclame sunt relativ ușor de creat, trebuie sa ai în vedere diferențiatorii, ce oferă unicitate brandului tău și se pretează foarte bine dacă te afli la începutul promovării pe Meta. Însă ține minte, să nu îți ataci direct competitorii. Păstrează discuția despre soluțiile care sunt în prezent la dispoziția clienților tăi și cum poți face treaba mai bine. De ex: Competitorul Netflix nu este neapărat Amazon sau Disney ci poate fi și o carte citită.

Ecommerce us vs.them

Sursa: https://x.com/Badalpandey

Ugly Ads

Sunt o strategie publicitară neconvențională care implică utilizarea intenționată a unor elemente vizuale considerate neatractive, simpliste sau chiar nefinisate. Ideea din spatele acestor reclame este să capteze atenția într-un mediu suprasaturat de conținut foarte stilizat și perfecționist, oferind un contrast puternic care stârnește curiozitatea și interesul utilizatorilor.

În ziua de azi în care majoritatea reclamelor sunt foarte elaborate și vizual plăcute, încercând să respecte fiecare virgulă din manualul de graphic design. Reclamele de tip Ugly Ads ies în evidență prin autenticitatea lor și simplitatea lor, reușind să creeze elementul de surpriză, spărgând tiparul convențional tocmai prin modul diferit de comunicare, iar în mintea omului tot ce este diferit va ieși în evidență. 

De asemenea, un alt beneficiu al acestor tipuri de reclame –  au costuri reduse de producere, nefiind necesare angajarea unei echipe în producerea unei reclame. Practic dacă ai nevoie de încă o persoană ca să creezi astfel de reclame, înseamnă că ceva faci greșit. Un ultim aspect de menționat este că acest tip de reclame pot fi testate și optimizate foarte ușor ca urmare a tuturor aspectelor menționate mai sus. 

Ecommerce ugly ads

Uite și alte tipuri de reclame pe care le poți încerca

  • Text only ads: Sunt reclame care se folosesc doar de partea de text, fie că este un print screen dintr-o conversație pe WhatsApp sau o notiță din calendar. 
Ecommerce - text only ads

Sursa: https://karolakarlson.com

  • Founder Ads: Pentru că nimeni nu știe să vorbească despre o afacere de cât fondatorul. Acest tip de reclame pot ajuta publicul să creeze o conexiune între afacere – antreprenor și client.
  • Headline Image Ads: O imagine în care faci o afirmație îndrăzneață. Ea trebuie să conțină o promisiune sau un beneficiu puternic al produsului tău. Încearcă să rezumi totul între 5-7 cuvinte. 
Ecommerce headline image ads

Sursa: Pinterest

Concluzii

Cum creezi reclame eficiente în Meta?

Îți recomand să folosești 1-2 dintre reclamele prezentate anterior în următoarele tale campanii. Realizarea acestora nu ar trebui să îți ia foarte mult timp, nici să angajezi o echipă pentru a le implementa. Sunt concepute pentru a fi simplu de implementat și cu un impact major în rezultatele promovării pe Meta. 

Pentru crearea vizualurilor următoarelor tale campanii încearcă sa folosești https://www.canva.com/, este o platformă gratuită care îți permite să editezi imagini sau video-uri și ai la dispoziție sute de tamplet-uri de unde poți alege.

Dar marea majoritate se concentrează pe soluții cum să învingă algoritmul sau care ar fi cele mai eficiente tehnici de a combina audiența. Însă, uită că la celălalt capăt al reclamei se află tot o persoană care are probleme și nevoi de rezolvat și care își dorește să aibă parte de o comunicare autentică bazată pe empatie. 

În concluzie folosește-te de informațiile din acest articol atunci când creezi următoarele reclame și înainte să creezi campania, gândește-te la creativele prin care vei interacționa cu potențialul client. 

Este mai important să încercăm să transmitem mesajul sincer și original decât să copiem ceea ce am văzut că merge la alții. Utilizatorii din mediul online au dezvoltat un al 6-lea simț la astfel de lucruri și vor sesiza ceea ce ai copiat de la alții. 

Dacă ai nevoie de ajutor pentru a-ți stabili ce tipuri de reclame să folosești în afacerea ta și cum să creezi reclamele pe care oamenii chiar să le urmărească și să fie interesați de ceea ce ai tu de oferit,

Programează o întâlnire gratuită, de 30 de minute cu un membru din echipa noastră, aici

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *