Din 15 mai starea de urgență încetează. Însă pentru a reveni la viața normală de dinainte de pandemie va mai trece timp.
Multe companii încă sunt închise sau își manageriază angajații de la distanță. Ieșitul din casă este și el restricționat la purtarea de măști, folosirea dezinfectatelor și distanțarea socială.
Deși multe companii au suferit în această perioadă și au încercat să supraviețuiască cerând ajutor de la clienții lor sau de la parteneri solidaritatea s-a văzut peste tot pe internet.
Platforma de socializare, deținută de Facebook, spunea pentru multe companii în acest moment că, „fiecare vânzare ajută”. „Vom continua să lucrăm la funcții care facilitează sprijinirea micilor afaceri de care aveți grijă”.
Și așa a și făcut! Facebook & Instagram (platforma deținută tot de Facebook) lansează tot mai multe funcții pentru a ajuta companiile să se promoveze și să iasă în întâmpinarea clienților.
Noi am găsit 5 funcții la număr pe care le vei găsi prezentate în acest articol :
5 funcții noi create de Facebook & Instagram pentru susținerea afacerilor post pandemie
1. Food Orders – Instagram Story
Unul dintre cele mai afectate servicii în această pandemie, au fost serviciile HoReCa. Restaurantele au fost închise rând pe rând, rezumându-se totul doar la livrări la domiciliu. Deși livratorii firmelor de food delivery au funcționat pe toată această perioadă, vânzările au scăzut oricum. Unde mai pui că multe restaurante nici nu aveau livrare la domiciliu sau promovare pe rețelele sociale până acum…
Cei de la Facebook sau gândit la ei și au lansat stikerul pentru story Food Orders.
Care este scopul și cum funcționează acest sticker?
- Facebook a implementat această funcție pe Instagram Story pentru a ajuta restaurantele să fie cât mai vizibili și prezente acolo unde sunt clienții lor. Știm cu toții că story-urile pe Instagram se bucură de un număr mare de vizualizări.
- Prin acest sticker postat în story potențialii clienți ai restaurantelor pot comanda direct, rapid și ușor mâncarea prezentată în poza din story.
- Dacă restaurantul are un ambasador sau o campanie cu influencer, aceștia pot prelua sticker-ul și îl pot adăuga în story-urile lor. Asta înseamnă mai multă expunere, mai mulți potențiali clienți.
- Din păcate acest sticker ajută doar restaurantele ce livrează prin Ubers Eats. Iar cu Ubers Eats a anunțat că va mai fi activ pe piața din România doar până pe 3 iunie, probabil acest sticker nu va mai fi valabil. Sperăm totuși ca Instagram să adauge un alt serviciu de livrare la domiciliu pentru ca toate reastaurantele din România se se bucure de această funcție.
Cum se folosește acest sticker.
2. Suport Small Business – Instagram Story
Continuăm cu funcțiile de pe Story. Dacă ești utilizator de Instagram, probabil deja ai văzut această funcție cu o iconiță alb cu albastru ce reprezintă o pungă de cumpărături cu o inimioară.
O funcție cu un logo sugestiv, menită să încurajeze clienții să promoveze și să susțină gratuit afacerile lor preferate.
Care este scopul și cum funcționează acest sticker?
- Scopul acestui sticker este pe cât se poate de nobil. Clienții își pot arăta susținerea și dragostea lor față de o anumită afacere prin adăugarea stikerului în story. Când oamenii folosesc acest sticker, povestea lor va fi adăugată la o poveste comună de pe Instagram ce va fi împărtășită cu alte sute de oameni.
- Acest sticker face din clienții tăi mici microinfluenceri meniți să promoveze businessul tău printr-un singur add în story.
- Sticker-ul este de mare ajutor pentru afaceri pentru că, oferă o expunere mare către clienți noi și îi ajută să rămână conectați cu oamenii pe care îi servesc.
- Așa că dacă ai primit o notificare pe Instagram că un client te-a adăugat în story cu acest sticker, poți da replay la această notificare direct la tine în story.
- Iar dacă ai parteneri pe care vrei să îi ajuți îi poți eticheta și tu cu ajutorul acestui sticker.
3. #Challenge – Instagram Story
Încă o funcție interesantă pentru Instagram. Această funcție nu este neapărat creată pentru a susține afacerile, însă dacă ai o companie o poți folosi pentru a provoca clienții, angajații sau chiar partenerii de afaceri.
Cui nu-i plac Challenge-urile? Iar un antreprenor adevărat nu va spune nu la o provocare.
Care este scopul și cum funcționează acest sticker?
- Până acum oamenii se provocau în story cu ajutorul sticker-ului de tag sau mențiune, însă acum Instagram a adăugat această nouă funcție prin care poți să provoci mai multe persoane în același timp și să urmărești provocările făcute și de alții.
- Dacă ești un profil de business poți să îți provoci angajații să citească o anumită carte și să le dai tag pe story (așa cum am făcut și noi în gif.-ul de mai jos) sau partenerii să doneze pentru o anumită cauză.
- Dacă folosești acest sticker și răspunzi la rândul tău la provocări, vei beneficia de o vizibilitate mai mare printre cei ce nu se dau înlături de la provocări.
4. See covid 19 business resources – Instagram
După o mulțime de stickere pentru story, dar și multe idei noi de promovare, Facebook a adăugat pe Instagram acest nou tool – See Covid 19 Business resources.
Dacă ai un cont de business pe Instagram, o găsești sus când intri pe profilul tău.
Ce găsești în acest tool?
– Stickerul cu Food order – despre care am vorbit mai sus,
– Sfaturi despre cum să te conectezi cu clienții,
– Idei și sfaturi despre cum să îți updatezi clienții cu privire la activitatea afacerii tale
– Link util pentru aplicația Facebook Business Resource Hub – găsești link-ul aici
Aici ai și mai multe resurse de la Instagram despre cum să îți aranjezi și optimizezi profilul.
5. Actualizarea COVID – 19 – Facebook
Am ajuns și la bătrânul Facebook. Am văzut deja folosită această funcție de numeroase companii care și-au reluat activitatea.
Această nouă funcție vine în ajutorul antreprenorilor care și-au redeschis activitatea sau care vor să trimită update-uri clienților cu privire la activitatea lor legată de această pandemie.
Facebook explică și el care sunt condițiile și cum ar trebui folosită această funcție.
Acestea sunt cele 5 funcții lansate de Facebook & Instagram în România, pe care noi le-am descoperit.
Ne bucurăm de ele și le folosim în campaniile noastre pe rețelele sociale. Te încurajăm să le folosești și tu, să dai update clienților tăi cu privire la activitatea firmei pe care o deții și să păstrezi în continuare regulile de igienă. După cum spune și mesajul pe care l-am primit în timp ce scriam acest articol.
Iar dacă nu știi cum să îți creezi strategia de marketing pentru rețelele sociale, cum să aplici aceste noi funcții pentru afacerea ta sau pur și simplu nu știi de unde să reîncepi promovarea afacerii, te invităm la o discuție gratuită de 30 de minute cu colegii noștri.
Ne găsești aici – https://darmedia.ro/pages/contact/
Vom fi mai mult decât fericiți să te ajutăm și împreună să ne revenim după această perioadă.
Succes în începerea noi activități, antreprenorule!
PS: Îți recomand să citești și articolul anterior: https://darmedia.ro/grupuri-de-facebook-pentru-marketingbusiness/
Cu prietenie,
Adelina Elena Ababei
Co-fondator DAR Media Marketing & Marketing Manager