fbpx

Optimizare SEO: 10 trenduri de urmărit în 2021

Anul 2021 va aduce câteva schimbări importante în ceea ce privește trendurile de optimizare SEO pentru site-uri. Știm cu toții că pentru a aveam mai mulți vizitatori pe site și implicit mai multe conversii, avem nevoie de un site foarte bine structurat.

Vrei să știi care sunt cele mai importante trenduri de optimizare SEO pe care să le urmărești în 2021? Atunci, citește articolul nostru pentru a afla la ce trebuie să fii atent în acest an pentru a avea un site bine optimizat și plăcut atât potențialilor tăi clienți, cât și lui Google. 

10 trenduri de optimizare SEO de urmărit în 2021

1. Core Web Vitals și Page Experience ca și factori de Ranking

Core Web Vitals se găsește în Google Search Console și este format din 3 valori considerate de Google drept matrici statistice centrate pe utilizator.

Conform anunțului făcut de Google la începutul lunii noiembrie 2020, începând din luna Mai 2021 experiența pe pagină (Page Experience) va fi luat în considerare în mod oficial ca și factor de Ranking în Google. Experiența pe pagină se referă la modul în care vizitatorii se simt în timp ce interacționează cu o pagină web. Aceasta este determinată de o multitudine de factori: de la compatibilitatea cu dispozitivele mobile, viteza de încărcare, navigarea în siguranță (HTTPS), elementele vizuale, aranjarea materialelor (texte, imagini și video-uri) în pagină, ușurința cu care găsesc informațiile, dar și relevanța lor, precum și multe alte atribute.

Focusul pentru acest an va fii pe Core Web Vitals ca parte a „experienței pe pagină”. Core Web Vitals se găsește în Google Search Console și este format din 3 valori considerate de Google drept matrici statistice centrate pe utilizator, care încearcă să determine calitatea experienței utilizatorului: Largest Contentful Paint – LCP (matrice care măsoară viteza de încărcare a unei pagini), First Input Delay – FID (matrice care măsoară interactivitatea pe pagină) și Cumulative Layout Shift – CLS (matrice care măsoară aspectul vizual a paginii)

2. Optimizare SEO pentru Mobile Search

Optimizare SEO pentru Mobile Search

Optimizarea pentru căutările de pe dispozitivele mobile este un trend care se menține de câțiva ani. În 2019 Google a anunțat oficial că va lua în considerare și va prioritiza versiunile mobile ale site-urilor web, lăsând versiunile desktop în plan secundar. Iar proprietarii de site-uri au început să se conformeze încă din 2020 cu această schimbare, optimizându-și paginile pentru mobil, dovadă fiind faptul că numărul de căutări efectuate de pe dispozitive mobile le-a depășit pe cele efectuate pe desktopuri.

Indexarea mobile first rămâne în continuare un factor important pentru Google, de aceea această optimizare SEO a site-ului nu trebuie să lipsească de pe lista ta de priorități pentru 2021.

3. Google Passage sau optimizarea SEO pe paragrafe

În luna octombrie 2020 Google a anunțat o nouă caracteristică prin care dorește să scoată în evidență pasaje dintr-un text care oferă un răspuns cât mai exact și relevant unei interogări din Search. Această nouă caracteristică a fost denumită ”Passage” / ”Paragraf” și permite lui Google să indexeze nu doar o pagină în întregime, ci și un singur paragraf individual, relevant, dintr-o pagină. Această tehnologie va îmbunătăți 7% din interogările de căutare în toate limbile, pe măsură ce o vor lansa la nivel global, potrivit Google. 

Iată un exemplu din anunțul Google despre funcții:

Google Passage sau optimizarea SEO pe paragrafe

4. Conținutul lung

Statistici privind impactul articolelor lungi asupra optimizarii SEO

Conținutul lung se menține pe lista tendințelor de optimizare SEO și în 2021. Se știe deja că Google favorizează în ranking articolele lungi, de peste 1500 de cuvinte. Și asta pentru că pentru algoritmii de căutare acest lucru semnifică mai multă informație relevantă, mai multe surse, mai multe backlink-uri și share-uri în Social Media, prin urmare o autoritate mai mare și o experiență a utilizatorului mai bună. 

Însă în acest an, așa cum am menționat și mai sus, Google vine și cu o schimbare în ceea ce privește indexarea și rankarea acestui conținut lung. Prin introducerea ”Passage”, Google sparge articolele lungi în blocuri, indexând nu doar pagina ca întreg, ci și paragrafe din aceasta, cu condiția să fie relevante și să răspundă interogărilor utilizatorilor motorului de căutare. 

De aceea, în acest an este recomandat să ne axăm pe scrierea de conținut lung și relevant, pe care însă să îl structurăm în blocuri, cum ar fi un capitole sau subcapitole dintr-un articol, spre exemplu. Astfel ne vom dubla șansele de a ne afișa de 2 ori în căutările Google: o dată pentru informații generaliste, dar cuprinzătoare, despre un subiect și o dată pentru informații specifice. 

5. Featured Snippets pentru poziția 0 în Google

 Featured Snippet este un bloc de text care apare primul în motoarele de căutare ca și un sumar la o interogare a utilizatorului.

De ce să scrii conținut care să se afișeze ca și Featured Snippet (Fragmente prezentate) în rezultatele Google? Pentru că acest nou mod de afișare ”promovat” de Google ”fură” tot mai multe click-uri, fiind poziționat pe poziția 0 în rezultatele Google. 

Pe scurt, Featured Snippet este un bloc de text care apare primul în motoarele de căutare ca și un sumar la o interogare a utilizatorului. Acest sumar este extras dintr-o pagină web și apare alături de titlu și URL-ul paginii. 

Pentru a avea șanse mai mari ca paginile sau articolele din secțiunea de Blog ale unui website să fie afișate ca și Featured Snippets acestea trebuie scrise astfel încât să răspundă, printr-un pasaj relevant, la o interogare legată de subiectul abordat. 

Poți identifica căutările utilizatorilor pe un anumit subiect cu ajutorul Google Keyword Planner și apoi adăuga în textul tău un ”fragment-momeală” (Snippet Bait). „Snippet Bait” ​​este un bloc de conținut de 40-60 de cuvinte, special conceput pentru a fi clasat în locul Snippet Featured. Acesta are rolul de a intui intenția de căutare a utilizatorului și de a-i răspunde la interogare printr-o definiție sau o explicație cât mai relevantă. Este recomandat ca acest ”fragment-momeală” să apară la începutul articolului. 

Snippet Bait ​​este un bloc de conținut de 40-60 de cuvinte, special conceput pentru a fi clasat în locul Snippet Featured

6. Visual Search și optimizarea SEO pentru conținutul non-textual

Pe lista trendurilor de optimizare SEO în 2021 se află și căutările vizuale. Scanarea produselor cu ajutorul Google Lens sau Bing Visual Search va fi din ce în ce mai prezent în rezultatele celor două motoare de căutare și asta pentru că statisticile arată că tot mai mulți oameni efectuează mai multe căutări vizuale decât oricând.

Spre exemplu, încă din 2018 Google Lens putea identifica 1 milion de obiecte doar scanându-le și numărul lor a crescut de la an la an. La fel este și în cazul Bing.

Alături de Visual Search, conținutul non-textual –  imagini, video-uri, infografice – a fost și el foarte utilizat în 2020 și își continuă trendul ascendent și în 2021, preconizându-se că până în 2022 video-urile vor genera 82% din traficul online. Potrivit unui raport al Social Media Today, 62% dintre Millennials (tinerii consumatori) sunt mai interesați de tehnologia de căutare vizuală.

Visual Search și conținutul non-textual au devenit factori importanti de optimizare SEO

În 2021, specialiștii în marketing pot utiliza tendința de căutare vizuală pentru a atrage clienții și pentru a se diferenția de concurență. Pot face asta prin adăugarea pe website-uri – paginile de servicii și de produse și în articolelor de Blog – a cât mai mult conținut vizual, foarte bine optimizat din punct de vedere SEO: denumire corectă și cât mai explicită și atribut de alt image relevant.

7. Optimizare SEO pentru Căutarea Vocală (Voice Search)

Căutarea vocală (Vocal Search) devine din ce în ce mai proeminentă în ultimii 5 ani. Cea mai evidentă dovadă este dezvoltarea Alexa, Google Assistant, Cortana și o multitudine de alți asistenți vocali. Conform statisticilor, 50% din căutările pe internet au fost făcute cu ajutorul funcțiilor vocale și se așteaptă ca în următorii ani procentul să crească. De asemenea, cumprăturile prin comenzi vocale au generat vânzări de peste 1,8 miliarde de dolari în 2019 și se estimează că vor ajunge la 40 de miliarde de dolari până în 2022. 

Pentru a profita de acest trend ascendent, specialiștii SEO pot optimiza site-urile clienților astfel încât să răspundă acestui tip de căutări. Spre exemplu: este recomandată folosirea unui limbaj conversational și fraze mai lungi (ca într-o conversatie cu o altă persoană) sau  folosirea interogrătilor de tip ”cum” sau ”cine” care semnalează că un utilizator se află în faza de cercetare, iar ”unde”indică faptul că sunt aproape gata să cumpere, este recomandat ca site-ul să fie foarte bine optimizat pentru mobil pentru că cea mai mare parte din căutările vocale de face de pe acest tip de device.  

8. Optimizare SEO pentru Intenția de Căutare 

Intenția de căutare a utilizatorului apare pe lista de factori de optimizare SEO de câțiva ani încoace. Și asta pentru că Google devine din ce în ce mai bun în personalizarea căutărilor oamenilor și în oferirea unor răspunsuri cât mai specifice. Din acest motiv, crearea de conținut care să fie o potrivire 1:1 cu intenția de căutare va fi o necesitate pentru SEO în 202.

Primul pas spre optimizarea SEO pentru intenția de căutare este identificarea cuvântului cheie sau a frazei cheie care ”descrie” cel mai bine ce își dorește utilizatorul. Poți face asta tastând cuvântul cheie în bara de search și apoi analizând rezultatele de pe prima pagină. Dacă rezultatele returnate sunt pagini de servicii sau de produse, atunci acesta este tipul de informație pe care oamenii îl caută prin intermediul acelui cuvânt cheie, iar dacă rezultatele returnate sunt articole de blog, oamenii vor să se informeze. 

Optimizarea SEO pentru Intenția de Căutare a rămas în trend și în 2021

9. Conceptul E.A.T pentru întărirea autorității website-ului

Conceptul E.A.T. înseamnă Expertiză, Autoritate și Încredere și de află în acronimul specialiștilor în SEO încă din 2018, odată cu update-ul cunoscut ca și „actualizarea medicului” (“the medic update”). Acesta promovează ideea ca un copywriter să fie un adevărat specialist recunoscut pe nișa sa, care scrie pentru utilizatori și le oferă informații relevante care nu i-ar putea afecta negativ. 

E.A.T. a devenit un factor important în ranking-ul Google încă din 2018 și continuă să influențeze poziționarea în Google și în 2021. Pentru ca un site să fie bine clasat trebuie ca brandul care îl reprezintă să transmită informații din prisma expertizei, autorității și a încrederii, adică să conțină pagini cât mai calitative și cu informații reale, testate și cât mai relevante pentru utilizatori, iar conținutul lor să fie scris de experți. 

Conceptul E.A.T de optimizare SEO pune accentul atât pe autoriatea site-ului, cât și a autorilor articolelor din site.

10. SEO Local 

Conform statisticilor, majoritatea oamenilor folosesc motoarele de căutare pentru a găsi produse, servicii și buiness-uri localizate cât mai aproape de ei. Acest lucru a determinat Google să afișeze rezultatele de căutare în funcție de zona sau locația în care se află utilizatorul. Astfel a apărut conceptul de SEO Local. Acest tip de optimizare SEO ajută în special afacerile locale precum restaurantele sau lanțurile locale de magazine să ajungă mai ușor la potențialii clienți. Pentru motorul de căutare Google optimizarea pentru SEO Local se face prin intermediul contului de Google My Business, care permite oferirea tuturor informațiilor de interes pentru un potențial client, precum: adresa, date de contact, program, harta locatie, distanța, recenzi și link spre website. 

Optimizarea SEO locală ajută în special afacerile locale precum restaurantele

Concluzii 

În fiecare an Google introduce noi modificări în ceea ce privește algoritmul său de poziționare a website-urilor în rezultatele motorului de căutare. Acest lucru influențează și trendurile de optimizare SEO a site-urilor, unele rămân constante, altele se adaptează în funcție de intențiile utilizatorilor și de evoluția tehnologiei și implicit a inteligenței artificiale. 

Dacă ai găsit în acest articol câteva trenduri care ți-au atras atenția și consideri că te pot ajuta la optimizarea site-ului, te încurajăm să le aplici, astfel încât să crești calitatea conținutului și experiența pe care o are utilizatorul odată ajuns pe website-ul tău.

Tu câte dintre trendurile de optimizare SEO pentru 2021 prezentate mai sus le știai și intenționezi să le aplici?

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!