Conform analizelor făcute în mediul online, în anul 2018 focusul comunicarii prin interemdiul social media marketing se va muta pe brand. Se va pune accentul pe promovarea brandingului personal, crearea de videoclipuri și umanizarea brandului.
Pentru a avea succes în social media, avem pentru tine câteva sugestii ce merită aprofundate, cercetate și folosite.
1. Branding-ul personal și influenceri vor fi mult mai prezenți în Social Media
Ești scriitor, life coach, public speaker, antreprenor sau ești cel mai bun în domeniul tău?
Branding-ul personal, făcut pe rețelele sociale, te va ajuta să ieși din anonimat.
Conform FaceBrands.ro la inceputul anului 2017, cele mai multe pagini românești de Facebook sunt în următoarele categorii:
- Afaceri locale (4331),
- Sănătate & îngrjijire personală (2792),
- Magazine online (2482) ,
- Artă și Cultură (2157),
- Cântăreți și trupe (1671),
- Bloguri (1581),
- Comunități (1529),
- Educație (1440),
- Companii și firme (1376),
- Divertisment (1178).
Brandingul personal nu este numai despre a ieși în evidență și a te face cunoscut. Este despre a ajuta oamenii, de a fi alături de ei și de a-ți crea propriul trib (comunitate), ce empatizează cu ideile, valorile și convingerile tale. Comunitate ce te va susține și pe care o vei susține prin propriile idei și prin interacțiunea cu ei pe rețelele sociale.
În 2018, tot mai mulți se vor orienta către branding-ul personal.
Acționează: Cum poți să îți creezi și tu un branding personal în social media în 2018?
- Dacă ești pasionat de scris sau ai lucruri ce merită a fi spuse, poți crea un blog sau un website, unde oamenii pot afla mai multe despre tine și apoi să le împărtărtășești cu fanii tăi prin intermediul social media.
- Dacă ești confortabil cu a vorbi în fața unei camere îți sugerăm să faci video blogging via Facebook & Youtube Videos
- Fii activ pe rețelele sociale cele mai folosite și explorează rețele sociale noi
- Fii activ la evenimentele de profil prezente în orașul tău, sau în țară, pentru a intra cât mai mult în legătură cu noi persoane.
- rețelele sociale cele mai populare în România : Facebook, Instagram, Youtube
- Fii original și implică-te în comunitățile deja existente în care găsești publicul tău țintă. Nimeni nu vrea să urmărească copia unei alte persoane, așa că fii original, în conținutul postat.
Iar dacă ai propria companie/lucrezi într-o companie și vrei să faci campanii de marketing, care să se extindă rapid și să ajugă la publicul tău țintă, poți folosi strategia de asociere de brand.
Poți căuta influenceri în social media care au același public țintă cu al companiei tale și să vă promovați reciproc.
2. Conținutul video
În 2018, conținutul video va lua amploare. Rețelele sociale s-au modificat și ele, adăugându-și funcții de live video.
Utilizatorii de internet consumă din ce în ce mai mult conținut video în 2018.
Fie că faci videoclipuri live sau videoclipuri montate, ele sunt o bună strategie pentru engagement, branding dar și vânzare.
Acționează: Investește timp în video marketing, făcând un plan săptămânal de conținut, pe diferite teme de interes pentru nișa ta.
Astfel, te vei diferenția de concurența ta, iar paginile tale de social media vor crește.
Facebook, Instagam, Snapchat, Linked In și Youtube sunt doar câteva platforme de social media potrivite pentru video marketing.
Crează materiale video de calitate care educă, informează, amuză sau inspiră publicul tău țintă și care de asemenea îl ghidează spre acțiuni concrete (Să cumpere ceva, să răspundă la o întrebare, să se înscrie la newsletter, să lase un feedback/review etc).
3. Umanizarea brandului cu ajutorul social media
Oamenii reacționează atunci când văd alți oameni în postări sau în videoclipuri pe rețelele sociale. Oamenii cumpără de la alți oameni, nu de la o firmă, companie sau instituție. Elementul cheie aici este: ÎNCREDEREA pe care oamenii o au întâi în alți oameni.
Dacă vrei să te diferențiezi de celelalte companii de pe piață, în 2018 fă ceva diferit și introdu, în stategia ta de marketing, postări și conținut care umanizează brandul. Fă un pas in plus și creaza o comunitate pe Facebook în jurul brandului tău.
Acționează: Postează fotografii și videoclipuri cu angajații tăi, echipa ta și materiale behind the scenes care crează mai multă conexiune cu audiența ta.
Prezintă-le clienților tăi, persoanele ce le stau la dispoziție pentru a le satisface nevoile cu produsele companiei tale.
Acestea sunt doar 3 direcții majore, din numeroasele trenduri din social media pentru anul 2018.
Rămâi pe blogul nostru, deoarece, în curând îți vom oferi informații proaspete de la evenimentul Social Media Summit – București, plus multe alte articole cu și despre marketing online.
Tu ai darul! Noi te ajutăm să-l oferi oamenilor care îl vor!
Adelina, din echipa Dar Media Marketing
PS: Mai multe despre Adelina și brandul ei personal găsești pe www.adelenablog.com