Daca iti dau 1 leu cati poti aduce inapoi?
Este o intrebare des intalnita in lumea marketingului digital, una pe care si noi o primim adesea.
Raspunsul ”depinde” poate parea enervant, dar are sens…pana la un punct. Vorbim de punctul in care cunosti contextul in care actionezi, folosesti palnia de vanzare si faci toate optimizarile necesare.
In cazul unuia din clientii nostri, Noah, un brand autentic românesc care produce ceasuri de lemn premium raspunsul este: 6,39 lei.
Citeste acest studiu de caz pana la final si vei afla cum reusit sa facem asta. 😀
Contextul
In 2019, in decurs de 4 luni si un pic (22 iulie- 30 noiembrie) am investit 10 300 lei in reclame pe Facebook si Instagram, ajungand la incasari totale de 65, 870 lei. Mai exact am obtinut un ROAS (Return on ad spend) mediu de 6,39.
Clientul: Noah
Nisa: ECommerce, Produse Premium (Wood Watches)
Stadiu evolutie business: startup-growth
Nota: Vezi si vidoul cu cele 5 stagii de evolutie ale unui business aici.
”Infrastructura” folosita – Shopify ca platforma eCommerce, Mailchimp ca autoresponder pentru emailuri, paginile de produs si categorie, bannere, video-uri si un buget mediu lunar de reclama de 2575 lei.
Ce am facut, concret?
Intai de toate am analizat campaniile existene si statisticile din Shopify. A urmat definirea detaliata a avatarelor de clienti si realizarea strategiei de actiune.
Am mers in principal pe campanii de conversie si remarketing (aproximativ 80% din buget). Dar in acelasi timp am lucrat cu palnia de vanzare testand si ”incalzind” noi audiente.
Am testat creative diverse: banner, carousel, video sau instant experience.
Probleme intampinate
Inceputul a fost greoi. In ultimele 2 luni inainte de a incepe colaborarea reclamele existente nu au adus vanzari.
Pe baza avatarelor definite mai clar decat inainte am creat audiente noi , si reclame diverse (reach, traffic, conversie si catalog sales), pe toate etapele palniei de vanzare. Totusi vanzarile au intarziat sa apara in primele zile. De fapt, primele 2 comenzi au venit abia la finalul primei saptamani.
De asemenea, monitorizand in Google Analytics traficul rece care venea din Facebook petrecea sub un minut pe paginile de produs sau de categorie.
O alta provocare a fost masurarea conversiilor asistate (vanzari la care au contribuit mai multe canale de marketing precum reclame pe Facebook, Google Ads etc.)
Solutii
- am creat mai mule reclame, atat cu text scurt cat si lung, personalizate pe fiecare etapa din calatoria clientului (Suspect, prospect, prima achizitie, client, ambasador)
- am introdus campanii multiple de video views, in care am facut atat prezentare de produse (unboxing) dar si pe povestea si valorile brandului
- am adaptat stilul de copywriting folosit in reclame, de la focus pe vanzare rapida la focus pe storytelling si creat o conexiune reala cu brandul
- am creat promotii si am folosit modalitati de masurare (UTM-uri in Google Analytics si coduri de discount/promotii in Shopify.
- dupa ce audientele reci au avut prima vizita pe site am inceput sa facem remarketing atat pe tot site-ul cat si campanii de recuperare de cos
- Pentru a obtine mai multa ”dovada sociala” la reclamele de conversie am facut campanii extra cu obiectiv de post engagement.
- A/B testing masiv pe audiente, plasamentul reclamei si textele de reclama
- am scalat combinatiile castigatoare de reclama cu bugete mai mari decat cele prevazute inital.
- am verificat indicatorii de performanta din 3 surse simultan ca sa ne asiguram ca sunt masuratorile corecte (Google Analytics, Ads Manager, Shopify Stats)
- am urmarit traseul vizitatorilor pe site cu Hotjar
Rezultate obtinute cu reclame pe Facebook
- Vanzarile au crescut de la o luna la alta, culminand cu campania de Black Friday
- in total s-au obtinut 59 de vanzari, la o valoare medie per tranzactie de 1116 lei. Total incasari-65 870 lei, cu 10 300 lei investiti.
Concluzii
Cel mai bine au functionat campaniile de conversie (cu audiente bazate pe interese si lookalikes) plus campaniile de remarketing.
Dar nu a fost doar lapte si miere…
Campaniile de catalog sales au inceput cu probleme, au rulat in cele din urma dar nu ne-au adus rezultatele pe care le asteptam.
De asemenea, colegii nostri care s-au ocupat de reclame pe Facebook (Iulia Greab si Radu Dascalul) au experimentat suisuri si coborasuri in aceste 4 luni. Facebook a avut perioade in care nu a rulat campaniile cum ar fi trebuit, iar unele reclame care au mers o luna nu au mai mers la fel si in urmatoarea.
Totusi, A/B testing-ul continuu si lucrul pe palnia de vanzare au fost solutiile cele mai bune pentru provocarile aduse de Facebook sau de scaderea performantei reclamelor (ad fatigue).
Nu in ultimul rand, ne-au ajutat foarte mult analizele si discutiile frecvente plus combinarea strategiei de reclame pe Facebook cu alte canale de marketing (email, Google Ads si Chatbots)
Despre Agentia DAR Media Marketing
Suntem singura agentie de marketing din Romania ai carei membri fondatori au calatorit 2 ani si jumatate prin tara facand marketing digital la ”firul ierbii”.
Ne specializam pe content marketing si Social Media Advertising care iti aduc rezultatele dorite.
Vrei sa ai reclame pe Facebook care sa iti aduca rezultate ca acestea sau mai bune?
Solicita un audit gratuit de marketing.
Click aici!
Viorel
Da