fbpx

Studiu de caz: De la 0 la 323.927,14 lei în doar 6 luni, prin Email Marketing

Mai funcționează Email Marketingul?

 În prezent canalele de PPC au mai multă popularitate pentru afacerile eCommerce decât Email Marketing.

Studiu de caz: De la 0 la 323.927,14 lei în doar 6 luni, prin Email Marketing

De ce spunem asta?

Dacă ne uităm puțin la cele mai multe dintre grupurile de marketing digital de la noi, majoritatea vorbesc despre zona de PPC și social media (statistici, exemple, studii de caz etc.) mai puțin despre zona de email marketing. 

Pentru a “sparge gheața” dar și pentru a încuraja folosirea email marketing-ului la potențialul lui maxim  astăzi am pregătit pentru tine un studiu de caz despre Email Marketing pentru unul dintre clienții noștri în zona de eCommerce. 

Pe scurt, dacă ai o strategie și un obiectiv clar de la bun început, rezultatele nu vor înceta să apară. 

Rămâi până la final, vom intra în detaliu și îți vom spune care au fost provocările, acțiunile și mai ales, strategia care a adus la acest rezultat.

Totodată, odată cu venirea primăverii avem și o mică surpriză pentru tine 🙂 

Înainte de toate, dorim să îi mulțumim colegilor noștri care a activat pe acest proiect:

Mihai Postolache, Specialist în email marketing & copywriting

Radu Dascălul, Account Manager

Ramona Henea, Graphic Designer

Studiu de caz: De la 0 la 323.927,14 lei în doar 6 luni, prin Email Marketing

Puțin context

Model de business: eCommerce

Nișa: Home & Garden 

Bază de date (contacte): 100.000 de contacte

Platforma eCommerce: Shopify

Platforma email: Active Campaign

Obiective principale: 

  • Dezvoltarea unui nou canal de marketing (in cazul nostru email)*
  • Fidelizarea clienților cu ajutorul email marketingului
  • Creșterea traficului din site cu ajutorul email marketingului
  • Crearea unei comunități cu ajutorul email marketingului

*De menționat – Clientul nu a mai trimis emailuri înainte de a începe colaborarea cu noi. Așadar, strategia de implementare a fost una nouă pentru acest canal. 

Un alt lucru de menționat este faptul că acesta activează pe piața din România încă din 2015. 

Cu alte cuvinte, înainte de a începe colaborarea cu noi, aceasta avea o experiență în nișa sa, fiind un brand care activează pe mai multe canale și cu o strategie omnichannel activă.

Cum am ajuns la 64.000+ de euro venituri în doar câteva luni?

Așa cum am menționat mai sus, clientul nu a mai trimis până acum newslettere, ceea ce a însemnat că a trebuit să gândim totul de la 0, o strategie complet nouă pentru baza lui de email-uri (clienți existenți).

Primul pas pe care l-am făcut a fost să gândim și să punem pe foaie informații importante precum:

  • Avatarul de client
  • Tone of voice
  • Frecvența newsletterelor/ lună
  • Strategia de copywriting
  • Campaniile de promovare

Odată stabilite aceste detalii, obiectivele au fost clare, imaginea de ansamblu a întregului proces era deja bine pusă la punct, mai urmau pașii de acțiune propriu-ziși. 

După ce platforma Active Campaign a fost setată și lista de contacte a fost încărcată, al doilea pas a fost să trimitem primul Newsletter pe data de 31.07.2021. 

Prima campanie a fost una de Nurturing Email, mai exact am trimis un email general la toată baza de date în care făcut o introducere a brandului, misiunea/valorile acestuia și motivele pentru care ar trebui să ne urmărească pe viitor. 

După această primă campanie, am reușit să facem o curățare a bazei de date, mai exact am eliminat leadurile care nu erau valide (adresa de email greșită) + cei care s-au dezabonat în urma acesteia. 

Astfel, după această primă sesiune, am rămas cu o bază de date de aproximativ 66.000 de contacte valide și pregătite să primească newsletterele noastre viitoare. 

Care a fost strategia care a adus aproximativ 31.000 de euro în campania de Black Friday?

Strategia inițială a fost să trimitem 1 Newsletter/ săptămână, mai exact un total de 4 Newslettere/lună. Constant.

Iată câteva bune practici care ne-au ajutat să generăm mai multe conversii și de care suntem siguri că se pot aplica și în strategia ta de email marketing

  • Fiecare campanie (Newsletter) avea un RUE (Resend Unopened Email) – practic am trimis același email (cu un titlu nou) la cei care nu au deschis email-ul inițial.
  • Am făcut A/B Testing pentru aproximativ 85% dintre campaniile trimise până acum – acest lucru ne-a ajutat să vedem la ce tip de content funcționează cu nostru publicul țintă. Practic, am testat mai multe formate de email cât și mai multe acțiuni care au influențat rata de deschidere și rata de click a campaniilor. 
  • Ne-am axat atât pe campanii individuale (un singur produs/ o singură categorie) cât și pe campanii mixte (mai multe produse/ mai multe categorii de produse)

Pentru campania de Black Friday am aplicat o strategie puțin diferită, mai exact am crescut frecvența campaniilor (de la 4 la 8 + RUE) pentru a maximiza open rate-ul, click rate-ul și rate de conversie. 

Totodata, am creat un Landing Page dedicat în care am inclus 10-12 produse Hero (cele mai vândute și apreciate) la un discount mai mare + restul categoriilor din site la un discount puțin mai mic. 

Astfel, am creat o gamă de produse mai largă pentru clienți ceea ce a dus la o rată de conversie mai mare pentru majoritatea categoriilor din shop.

Au fost și momente când lucrurile nu au mers așa ne-am fi așteptat…

Tot legat de partea de strategie, chiar dacă am avut perioade în care lucrurile nu au mers așa cum ne-am fi așteptat, am încercat mereu să analizăm și venim cu modalitați noi de a îmbunătății rezultatele. 

Mai exact, ne-am folosit de Google Analytics să vedem ce produse au performat cel mai bine și/sau mai puțin bine. Totodată, ne-am uitat și la celelalte canale, asta pentru a avea o imagine clară a strategiei și a vedea în ce mod influențează acestea canalul de email (pozitiv/negativ). 

Nu putem exclude și faptul că în toată perioadă, cu bune și cu rele, comunicarea cu clientul a reprezentat un element foarte important. Am ajustat comunicarea, formatul newsletterelor dar și mecanismele de ofertă. Am insistat mult pe fidelizare și crearea unei relații pe termen lung cu baza de clienți. 

Îți dorești și tu aceleași rezultate?

Așadar, în perioada 31.07.2021 – 31.01.2022 am generat 827 de tranzacții (comenzi) și un total de 323.927,14 lei

Studiu de caz: De la 0 la 323.927,14 lei în doar 6 luni, prin Email Marketing
Studiu de caz: De la 0 la 323.927,14 lei în doar 6 luni, prin Email Marketing

Este mult…. puțin? Așteptăm feedback din partea ta în secțiunea de comentarii. 

Din punctul nostru de vedere suntem mândri de ceea ce am realizat până acum, totuși suntem siguri că se poate mai mult anul acesta. 

Obiectivele sunt deja setate, așadar nu mai rămâne decât să ne “suflecăm mânecile“ și începem treaba. 

Având în vedere că primăvara a sosit (calendaristic), am reușit să ne mai eliberăm din task-uri, așa că putem să facem loc unui nou client pentru agenție. 

Dacă îți dorești să lucrăm împreună la un plan de acțiune personalizat pentru scalarea afacerii tale în online, poți cere o sesiune de Consultanță Gratuită aici.

Scopul nostru este să te ajutăm să implementezi o strategie omnichannel testată care să vândă de 2, 4 sau chiar 10 ori mai mult, în timp ce rămâi profitabil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!