
Vara este un sezon diferit pentru cele mai multe dintre business-uri și multe dintre companiile cu care am lucrat au sesizat scăderi în vânzări în aceste luni. Motivele pot fi diverse și fiecare antreprenor ar trebui să se preocupe să le identifice și să găsească soluții creative prin care să crească vânzările organic pe perioada verii. Una dintre ele este la îndemâna oricărui business și permite numeroase acțiuni în online, unele având costuri foarte mici sau chiar deloc. Exact! Ne gândim la social media.
De ce scad vânzările vara?
Vara este perioada preferată pentru concedii. Cei mai mulți dintre oameni își iau vara vacanța pentru a se relaxa și a călători. Acest lucru poate duce la o scădere a numărului de clienți și a vânzărilor în general. Vremea bună și evenimentele numeroase din perioada verii ne țin mult timp afară pentru că vrem să profităm de temperaturile prietenoase și de zilele mai lungi. Acest fenomen înseamnă că petrecem mai puțin timp în online, prin urmare și traficul din site-uri are de suferit.
Sezonalitatea anumitor produse poate fi de asemenea un motiv. Unele produse sau servicii pot să aibă o cerere mai scăzută în timpul verii, cum sunt articolele de încălzire sau hainele groase. Identifică dacă produsul tău se numără printre acestea. Vara, comportamentul nostru de consum se modifică: apare nevoia de a face achiziții diferite față de restul anului, cum ar fi haine mai subțiri, produse pentru protecția solară sau echipament pentru activitățile în aer liber. Astfel, preferințele de cumpărare pot să se concentreze mai mult pe aceste tipuri de produse.
Social media de vară – cum susții vânzările mai slabe?
5 idei de promovare în social media pentru vara asta
Social media a depășit de mult timp statutul de simple instrumente folosite pentru a socializa cu alții. În acest moment este una dintre strategiile preferate de comunicare pentru branduri și companii, prin care se pot promova și pot menține legătura cu publicul lor, potențial sau existent. Rolul social media în generarea de awareness este extrem de important în era digitală în care trăim, iar vara este un topic extrem de ofertant de care putem profita pentru a mări, organic, vânzările din magazinul online.
Dacă nu știi cum să începi, îți dăm noi 5 idei de promovare pentru vara asta.
1. Profită de teme și de tendințele de sezon
Aliniază campaniile de marketing și designul magazinului online cu sezonul de vară. Soare, mare, plajă și multă distracție. Cam la asta ne gândim atunci când vine vorba de sezonul estival. Profită de oportunitate pentru a da un suflu fresh, modern și mai amuzant campaniilor, postărilor organice din social media și chiar shop-ului tău online. Cu toții simțim nevoia de un refresh vara, de ce nu ar face-o și afacerea ta?

Sursă foto – Facebook BOOKZONE
2. Oferă reduceri și promoții exclusive de vară
Creează oferte și reduceri convingătoare adaptate sezonului de vară. Ofertele tematice sunt comune în timpul verii. Fie că promovezi produse destinate acestui sezon sau din contră, preferi să aduci în față produsele cu cele mai slabe vânzări, dând discount-uri considerabile, folosește-ți resursele pentru a crea promoții atractive, care să le stârnească interesul și să crească vânzările.

Sursă foto – Facebook CASA VIE
3. Personalizează recomandările și ofertele
Utilizează datele clienților și istoricul achizițiilor pentru a oferi recomandări și oferte personalizate. Analizând comportamentul lor de consum, poți face oferte adaptate fiecărui cumpărător. A comandat un shaker pentru cocktail-uri? Targetează-l și propune-i și un set de pahare colorate, numai bune pentru a completa o seară perfectă de vară.
4. Organizează un giveaway de vară.
Ce perioadă mai bună pentru a face un cadou comunității tale, decât vara? Poate fi un premiu care să aibă legătură cu vacanța/concediul și care să-i introducă în atmosfera relaxată a zilelor de vacanță. În plus, e o metodă eficientă de a crea awareness prin content viral.

Sursă foto – Facebook MIXIT.ro
5. Creează postări de engagement.
Provoacă-ți audiența să împărtășească poze sau impresii din vacanță, planuri de concediu sau să retrăiască amintiri din copilărie legate de vacanța de vară. Poți crea și un hashtag în care să incluzi tot acest conținut. Asigură-te însă că ești activ și răspunzi comentariilor, pentru a demonstra că ești un brand implicat sau pentru a-ți arăta latura amuzantă.
Lunile de vară oferă numeroase oportunități de a interacționa cu clienții și de a dezvolta prezența brandului tău pe rețelele sociale. Fie că vorbim despre distribuirea unui conținut vizual diferit care surprinde esența acestui anotimp pe care toată lumea îl iubește sau despre concursuri interactive care încurajează implicarea utilizatorilor, posibilitățile de creștere a afacerii sunt nelimitate.
Nu uita să și analizezi și optimizezi performanța strategiei de marketing pentru sezonul de vară. Urmărește indicatorii cheie de performanță (KPI), cum ar fi ratele de conversie, valoarea medie a comenzii și ratele de retenție a clienților, astfel încât să identifici care este rețeta care funcționează cel mai bine pentru publicul tău. Fii gata să ajustezi acolo unde este cazul și nu te descuraja dacă nu toate acțiunile merg bine.
P.S – Dacă vrei să îți maximizezi vânzările vara asta și să îți pregătești campaniile pentru toamnă, dar nu știi de unde să începi, te ajutăm noi. Îți ofer un audit gratuit pentru a evalua cum stai la acest capitol și să schițăm un plan de marketing care să te ajute să-ți crești vânzările și profitabilitatea.
Tot ce trebuie să faci este să dai click pe link-ul de mai jos și să completezi formularul. – http://bit.ly/3XzP7pP
