Știai că 2/3 dintre clienți cumpără de la o afacerea chiar dacă nu plănuiau să facă o achiziție, doar pentru că primesc o ofertă? Iar 4 din 5 clienți ajung să facă o comandă pentru prima dată de la un magazin online doar pentru promoție?
Ofertele cu siguranță nu mai sunt o strategie nouă. Din contră, chiar și afacerile fizice profitau de puterea lor de convingere încă dinainte să se mute online. Pentru majoritatea oamenilor, reducerile, cupoanele și alte promoții oferă o experiență plăcută și încurajează achizițiile, deoarece creează sentimentul că primesc mai mult decât plătesc.
Iar dacă clienții au o experiență plăcută cu brandul tău, ție ca business îți va fi mult mai ușor să scalezi și să-ți creezi o bază fidelă de cumpărători.
De aceea, în articolul de azi vom vorbi despre 12 tipuri de oferte puternice, care conving oamenii să cumpere și pe care le poți testa cu ușurință în strategia de marketing. Iar ca să înțelegi mai bine în ce constau și cum le poți pune în aplicare, vei găsi și câte un exemplu concret la fiecare tip de ofertă.
Dar de ce e așa importantă oferta pentru magazinele online?
Oricât de bun ar fi mesajul sau produsul tău, de cele mai multe ori oamenii cumpără datorită ofertei.
Oferta pe care o ai influențează masiv performanța campaniilor plătite de reclame, indiferent că vorbim de reclame pe Facebook, pe Google, LinkedIn, TikTok etc. Chiar dacă strategia, targetarea, copywriting-ul și creativul reclamei sunt cele mai eficiente, de multe ori reclamele performează mult mai bine dacă se bazează pe o ofertă bună.
Chiar și cu cele mai bune produse de pe piață, afacerea ta ecommerce se va lupta să supraviețuiască dacă nu creezi oferte captivante pentru clienți. Pentru că, dacă tu nu le faci, concurența le va face și va atrage mai mulți clienți decât tine pentru că are promoții bune.
Datorită creșterii concurenței online, este mai important ca niciodată să-ți construiești magazinul și brandul astfel încât să ieși în evidență. Iar promoțiile convingătoare sunt una dintre cele mai bune modalități de a-ți ajuta potențialii clienți să devină cumpărători.
Mai jos găsești 12 tipuri de oferte atrăgătoare pentru clienți care îți pot crește vânzările, îți aduc mai mulți clienți ușor de loializat și pun bazele unei afaceri solide în timp.
12 tipuri de oferte care aduc mai multe vânzări în magazinul tău online
Reduceri la produse
Fiind unul dintre cele mai eficiente tipuri de promoții până în prezent, aproape fiecare magazin ecommerce oferă un anumit tip de reducere la produse. Unul dintre motivele pentru care promoțiile cu reduceri de produse sunt atât de performante este că sunt convingătoare pentru clienți. Când vezi că un produs de care ai nevoie este la un preț mai mic, te atrage mai mult să-l cumperi.
De obicei, există 2 tipuri de reduceri la produse pe care le poți oferi:
- reduceri procentuale din prețul inițial
- sumă fixă scăzută din prețul inițial
Ambele tipuri sunt eficiente. Dar înainte să decizi ce fel de reducere să oferi, ia în calcul cum va fi percepută oferta în mintea clientului.
De exemplu, o reducere de 10% ar putea să nu fie la fel de convingătoare ca un cod de reducere de 10 RON, mai ales dacă vinzi produse relativ ieftine, de impuls. Însă, o reducere de 50% va funcționa întotdeauna mai bine decât o reducere de 50 RON.
Exemplu de reducere procentuală:
Credit pentru imagine și text: https://www.zooplus.ro
La zooplus oferă reduceri procentuale și îți zic exact și câți bani economisești dacă iei la ofertă. Nu se axează doar pe procentul menționat, ci îți arată și cât este prețul după reducere. Astfel îți dai seama că economisești destul de mult dacă alegi produsul de la ei.
Oferă transport sau retur gratuit
Cui nu-i place să primească ceva gratuit, în special când vine vorba de cumpărături? Faptul că oferi ceva gratuit poate face orice tip de ofertă să meargă foarte bine.
Majoritatea magazinelor online folosesc 2 tipuri de oferte gratuite: transport gratuit și retururi gratuite. În funcție de ceea ce vinzi, unul sau altul ar putea avea mult mai mult sens pentru afacerea ta.
În ochii clienților tăi, transportul gratuit elimină decizia dificilă dacă o achiziție chiar își merită banii. Și retururile gratuite îi ajută pe clienți să se calmeze că nu vor pierde bani dacă achiziția nu este ceea ce și-au dorit.
Ofertele ce includ gratuitate sunt un motivator atât de puternic pentru clienți, încât multe magazine online găsesc o modalitate de a încorpora costul transportului și retururilor în costul produsului, permițându-le să ofere „livrare/retururi gratuite”, fără să piardă profit.
Exemplu de ofertă cu transport gratuit:
Credit pentru imagine și text: https://www.elefant.ro
Elefant are o campanie în care, pe lângă faptul că oferă reducere 50% la anumite cărți, au și transport gratuit. Iar faptul că menționează asta la începutul paginii din site deja atrage mult mai mulți clienți să se uite la produsele lor și să comande ce au nevoie.
45.6% din oamenii sunt mai predispuși să cumpere de la un magazin online dacă are transportul gratuit. Dacă până acum aveai o taxă suplimentară pentru transport, atunci poți încerca pentru o perioadă să oferi transportul gratuit și să vezi dacă observi o diferență în vânzări.
Vânzări tip Flash Sales pentru o durată limitată de timp
Nu există un factor motivator mai puternic pentru cumpărături decât acela în care trebuie să iei o decizie rapidă sau pierzi totul, efect cunoscut ca FOMO (fear of missing out = frica de a pierde ceva).
De aceea, multe magazine ecommerce folosesc Flash Sales pentru un timp limitat ca o modalitate de a crește rapid vânzările și de a atrage mai mulți clienți.
Flash Sales sunt, de asemenea, foarte eficiente atunci când vrei să reduci stocurile vechi și să faci loc pentru marfă nouă. Dacă ai o listă de clienți sau urmăritori pe social media, poți oferi acest tip de oferte exclusive în primele 24 de ore și îți crești șansele de loializare a acestora.
Exemplu de Flash Sales:
Credit pentru imagine și text: https://adorashop.ro
Adora Shop a organizat un Flash Sale pe 2 zile și a creat dorința de a cumpăra acum prin faptul că menționează că stocul e limitat și majoritatea produselor sunt puține în stoc. În plus, avea și un cronometru care te anunță când e gata oferta și cât timp mai ai să cumperi la prețuri reduse.
Giveaways
O altă ofertă care te ajută să ajungi la o audiență mai mare, să-ți crești engagementul din social media și să-ți creezi o bază de clienți loiali sunt giveaway-urile.
Avantajul acestui tip de promovare este că îți permite să alegi tu ce produs gratuit să oferi, în timp ce clienții pot încerca un produs nou sau ceva diferit.
Giveaway-urile creează atmosfera de concurs și motivează oamenii să se implice activ și să te recomande la cât mai multe cunoștințe. De asemenea, te ajută să te diferențiezi de competiție și să rămâi mai ușor în mintea clienților.
Exemplu de giveaway:
Credit pentru imagine și text: https://4homeoutlet.ro
Cei de la 4homeoutlet au organizat un giveaway în care oferă 3 premii tip voucher, valabil în magazinul lor online. Astfel, oferă șansa la cineva interesat de produsele lor să obțină unul gratuit, iar dacă sunt mulțumiți de produs să se întoarcă din nou la ei.
Dacă vrei să organizezi și tu o ofertă similară, asigură-te că oferi ceva valoros pentru oameni, astfel încât să se simtă motivați să participe și să dea tag în comentarii la cât mai mulți prieteni.
Sisteme de recompensă
Pe lângă faptul că te ajută să-ți fidelizezi clienții, un sistem de recompensă pentru fiecare comandă este o ofertă foarte eficientă, prin care încurajezi comenzile recurente.
Multe afaceri online au implementat un sistem de recompensă pentru clienți. Dacă vrei să faci și tu asta în afacerea ta, ia în calcul că funcționează cel mai bine cu achiziții mai mici făcute în mod regulat, cum ar fi produsele consumabile.
Când creezi sistemul de recompense, asigură-te că acesta este realist pentru clientul obișnuit. Dacă e prea greu să primească punctele bonus sau să obțină ceva gratuit, acest lucru va descuraja clienții și nu vor fi suficient de motivați să cumpere mai frecvent de la tine.
Exemplu de sistem de recompensă:
Credit pentru imagine și text: https://www.topline.ro
Topline e un magazin de cosmetice, care oferă un plan diversificat de fidelitate, în funcție de valoarea achizițiilor clienților. Cu cât acumulezi mai multe puncte, cu atât discountul este mai mare.
Ca să se asigure că comenzile sunt recurente, punctele de fidelitate sunt valabile 6 luni. Luând în calcul produsele lor, e ușor să-ți asiguri achiziții odată la 6 luni, ceea ce face programul de fidelitate ușor de respectat.
Coduri de reducere tip cupon
Utilizarea cupoanelor a devenit din ce în ce mai ușoară, atât pentru tine ca business cât și pentru clienți. Oamenii s-au obișnuit să folosească cupoanele, motiv pentru care acestea continuă să fie o modalitate eficientă de a încuraja mai multe vânzări.
Și, datorită tehnologiei, nu a fost niciodată mai ușor să creezi cupoane. Există mai multe moduri în care poți folosi cupoanele ca să încurajezi clienții să cumpere de la tine. Unele dintre cele mai eficiente includ:
- Trimiterea unui cod de reducere către noii abonați de e-mail pentru prima lor achiziție
- Trimiterea unui cod de reducere către clienți după o achiziție
- Trimiterea unui cod de reducere către clienții care nu au mai cumpărat într-o perioadă de timp stabilită
- Trimiterea unui cod de reducere clienților care au avut o experiență proastă sau au lăsat o recenzie negativă
Exemplu de coduri de reducere tip cupon:
Credit pentru imagine și text: https://www.sinsay.com/ro/ro/
Sinsay e un magazin online de haine, care oferă un discount de 10% dacă te abonezi la newsletterul lor. Iar primul lor email conține codul de reducere, cu mențiunea că nu se acumulează cu celelalte reduceri de pe website (ca să nu surprindă neplăcut clientul când află asta) și că e valabil 7 zile.
Dacă vrei să-ți crești lista de abonați, poți oferi și tu un astfel de cod de reducere. Cu siguranță lumea va fi mai entuziasmată să-și lase emailul pentru ceva la schimb.
Oferte sezoniere
Folosirea sărbătorilor și a evenimentelor sezoniere pentru a stimula vânzările este o strategie solidă, folosită frecvent în ecommerce.
Unul dintre avantajele utilizării ofertelor sezoniere este că e ușor să setezi un timp limitat în care să fie valabilă și ai un motiv solid să creezi oferta („A venit vara!”, „Se apropie Crăciunul!”, „Pregătește-te de prima zi de școală!” etc.)
Exemplu de ofertă sezonieră:
Credit pentru imagine și text: https://www.emag.ro
Emag a organizat o ofertă cu ocazia începerii noului an școlar, cu produse de care ar avea nevoie elevii/studenții și nu numai. Luând în calcul că la începutul anului școlar se fac cele mai multe cumpărături ca să fie elevii pregătiți, printr-o ofertă captivantă poți atrage mai mulți clienți.
Și nu e obligatoriu să pui doar caiete sau pixuri, ci poți adăuga produse pe care le folosește oricine, precum a adăugat emag birouri și produse IT.
Mostre gratuite
Dacă ai o mulțime de produse în magazin sau vinzi produse premium, mostrele gratuite pot fi o modalitate excelentă de a prezenta clienților produsele tale. Adesea, mostrele gratuite sunt oferite ca bonus la o achiziție, însă poți oferi mostra gratuită și fără să facă o comandă.
Pentru ca această promoție să aibă sens, asigură-te întotdeauna că produsul pe care îl oferi ca mostră completează produsul pe care clientul îl cumpără sau îl interesează. De exemplu, nu are sens să oferi ca mostră un ghiveci de plante dacă persoana cumpără un tricou de la tine.
Exemplu de mostră gratuită:
Credit pentru imagine și text: https://sipca.ro/
Magazinul oferă drept mostră o șipcă metalică de gard clienților, ca să se asigure că va fi culoarea dorită, materialul e rezistent și că vor să investească suma necesară ca să-și facă gardul împreună cu ei.
Oferă opțiunea de achiziții automate recurente
Ideale pentru produse consumabile, cum ar fi cosmetice și articole de uz casnic, achizițiile automate simplifică cumpărăturile clienților și e mai ușor să te asiguri că vei avea achiziții repetate de la clienți.
În unele cazuri, magazinele online oferă abonamente de la lună la lună, în timp ce altele permit clienților să aleagă propria frecvență de expediere (în fiecare lună, la două luni etc.).
Exemplu de ofertă de achiziții automate recurente:
Credit pentru imagine și text: https://supply.getsquire.com
Squire e un magazin internațional care vinde produse de bărbierit. Luând în calcul că sunt consumabile, aceștia oferă opțiunea de a alege produsele de care ai nevoie și să setezi o comandă recurentă.
Așa te asiguri că clienții se vor întoarce la tine să cumpere produsele necesare și aceștia au siguranța că nu vor rămâne niciodată fără produsele de care au nevoie.
Oferă un cadou împreună cu o achiziție
Toată lumea iubește cadourile ❤️ Cadoul oferit la o achiziție este un mod excelent de a recompensa clienții fie pentru achiziționarea unui anumit articol, fie pentru că au cumpărat peste un anumit prag. E o modalitate foarte bună prin care poți crește valoarea coșului mediu și customer lifetime value (CLV).
Poți lăsa clientul să aleagă cadoul, sau folosești cadoul ca o oportunitate de a le prezenta clienților un produs nou.
Exemplu de ofertă cu cadou:
Credit pentru imagine și text: https://www.notino.ro
Ca să încurajeze achizițiile mai mari și să crească valoarea coșului mediu, Notino a creat o ofertă prin care, dacă cumperi de peste 260 RON produse de la un brand, primești cadou un set de produse pentru păr.
Cadoul este relevant pentru cumpărător și este foarte atractiv, de aceea mulți oameni care vor acest cadou vor fi dispuși să facă o comandă mai mare ca să-l primească.
Crește valoarea comenzii prin oferte 1+1 sau 2+1
Aici sunt mai multe variante pe care le poți încerca. Ideea principală e să oferi clientului opțiunea să cumpere mai mult și, în funcție de cât cumpără, primește o reducere. De exemplu:
1+1 – Dacă cumpără 2 produse la fel, primește o reducere mai bună decât dacă ar cumpăra separat. Asta se aplică în special la consumabile.
2+1 – Dacă cumpără 2 produse la fel, îl poți oferi pe al treilea gratuit.
Pe lângă faptul că ajută să crești valoarea comenzii, clientul va simți că plătește mai puțin pentru aceleași produse și va fi tentat să cumpere doar pentru ofertă.
Exemplu de ofertă 1+1
Credit pentru imagine și text: https://talis.ro
Talis este un magazin online ce vinde lenjerie de pat. Iar pentru unele lenjerii de pat oferă opțiunea de a cumpăra una, iar a doua e gratuită.
Dacă vrei să faci tipul acesta de promoție, asigură-te că e vizibil în site și că menționezi asta la produsele care se încadrează în ofertă.
Trimite o ofertă specială de ziua clienților
Zilele de naștere sunt un moment minunat să trimiți un cupon de reducere special, ca să încurajezi clienții să-și facă un cadou din magazinul tău.
Multe afaceri trimit aceste cupoane prin e-mail. E-mailurile de ziua de naștere sunt extrem de reușite, cu rate de conversie mai mari decât alte tipuri de campanii. Drept urmare, multe afaceri trimit e-mailuri de naștere ca parte a strategiei lor de marketing.
Exemplu de ofertă specială de ziua clienților:
Credit pentru imagine și text: https://www.revolut.com
De ziua clienților săi, Revolut oferă o lună să încerce contul premium gratuit. În acest mod, dacă clienților le place contul premium, vor fi dispuși să plătească pentru el.
Dacă vrei să încerci astfel de campanii, poți oferi ceva gratuit de probă, cum face Revolut. Sau oferi un cod de reducere ca clientul să-și cumpere ce dorește din magazinul tău online.
5 sfaturi ca să organizezi eficient ofertele astfel încât să aducă rezultate
Programează din timp promoția și asigură-te că ai stocul necesar
În special la ofertele sezoniere, e important să o planifici din timp, astfel încât să-i poți da drumul la promovare în ziua stabilită.
De exemplu, de Black Friday și în sezonul sărbătorilor de Crăciun, trebuie să te asiguri că ai suficient stoc disponibil, ca să oferi clienților o gamă mai mare de produse. Dacă trebuie să aștepți un timp mai lung să ajungă marfa, e bine să comanzi din timp volumul de care vei avea nevoie.
Stabilește termenii și condițiile promoției
Când vine vorba de o promoție în ecommerce, termenii și condițiile explică în detaliu oferta, ca să nu apară confuzii. În mod obișnuit, condițiile unei promoții specifică:
- Cine se califică pentru reducere
- Ce trebuie să facă clientul pentru a profita de ofertă
- Timpul în care poate beneficia de ofertă
De exemplu, să spunem că vrei să oferi un cod de reducere clienților la prima lor achiziție, dacă se abonează la newsletter. Condițiile sunt următoarele:
- Trebuie să fii client nou, care nu a mai comandat de la magazinul respectiv
- Te înscrii la newsletter și primești codul pe email
- Codul e valabil o săptămână. Până atunci poți plasa prima ta comandă și să beneficiezi de reducere.
Ofertele se cumulează sau poți profita doar de o ofertă?
Ai mai multe promoții pe site? Atunci ia în calcul dacă acestea se pot suprapune sau nu și anunță clientul ce se va întâmpla în acest caz.
Când setezi regulile de cumulare a promoțiilor, specifică dacă clienții pot utiliza sau nu oferta împreună cu altele pe care le oferi în prezent. În cele mai multe cazuri, este recomandat să păstrezi ofertele promoționale separate pentru a evita încurcăturile.
De aceea, următorul pas este să-ți ordonezi promoțiile active după importanță. Altfel spus, dacă există mai multe oferte care se aplică unei anumite achiziții, trebuie să alegi care va fi prioritară.
Indiferent de situație, cea mai valoroasă ofertă ar trebui să fie întotdeauna cea care te ajută să-ți îndeplinești obiectivele de afaceri, în timp ce oferi cea mai mare valoare consumatorului.
Comunică oferta în mod clar
Odată ce ai stabilit ce promoție vei face, e important să-ți anunți clienții că ai o ofertă pentru ei. Și asta o poți face în mai multe locuri:
- Pe site-ul magazinului tău online
- Pe profilurile de social media
- În emailurile de newsletter
De asemenea, asigură-te că mesajul tău este clar și ușor de înțeles, axat pe promoție. Când ai o ofertă bună, comunic-o direct.
Profită de efectul FOMO și setează un deadline pentru ofertă
Mulți oameni decid să cumpere mai repede dacă oferta are un deadline, vinzi o ediție limitată a produsului tău sau ai un stoc limitat și se vinde rapid.
Așa că menționează aceste lucruri în mesajele tale. De asemenea, poți lua în calcul să adaugi și un cronometru cu numerotare inversă sau să crești frecvența de emailuri când ești aproape de deadline-ul ofertei.
Ce oferte vei folosi în afacerea ta ecommerce?
Deși promoțiile discutate mai sus nu sunt strategii noi de marketing, acestea sunt extrem de eficiente chiar și acum. Iar dacă vrei mai multe vânzări și rezultate mai bune din reclamele plătite, ar trebui să iei în calcul crearea unor oferte atrăgătoare pentru clienți.
În plus, cu ajutorul ofertelor îți poți atinge mai ușor obiectivele din business, cum ar fi să-ți creezi o bază fidelă de clienți, să-ți crești numărul de vânzări și valoarea medie a comenzilor.
Bineînțeles unele oferte pot performa mai bine decât altele, însă acest lucru depinde de business-ul fiecăruia. Cel mai bine ar fi să testezi mai multe tipuri de promoții și să vezi ce funcționează mai bine pentru audiența ta.
Ai nevoie de ajutor să creezi o promoție eficientă pentru magazinul tău ecommerce? Solicită un audit gratuit din partea noastră! După ce analizăm strategia ta de marketing, site-ul și campaniile de reclame existente, venim cu propuneri de tactici de marketing și metode de diferențiere care te vor ajuta să obții mai multe vânzări în magazinul tău online.
Cum să creezi campanii de toamnă care îți aduc vânzări instant
[…] Dacă vrei să afli mai multe metode prin care poți crea oferte irezistibile, citește și articolul nostru despre 12 tipuri de oferte care aduc vânzări în magazinul tău online. […]
Part II - Cum creezi o campanie de Black Friday performantă, ținând cont de Buyer Journey?
[…] Testarea mai multor tipuri / strategii de oferte pe site: […]