Cum să creezi campanii de toamnă care îți aduc vânzări instant folosind 8 tactici concrete + exemple

Cum să creezi campanii de toamnă care îți aduc vânzări instant folosind 8 tactici concrete + exemple

Acum că a venit sezonul cu cele mai multe oferte și campanii din an, e momentul să profiți de fiecare ocazie ca să-ți crești vânzările, să-ți fidelizezi clienții și să le oferi o experiență memorabilă cu brandul tău. Și cum poți face asta? Prin campanii de marketing tematice de toamnă 🤩

Pe lângă faptul că toamna face tranziția de la căldura din vară spre sărbătorile de iarnă, este un sezon iubit de majoritatea persoanelor pentru tot ce simbolizează: vreme răcoroasă plăcută, frunze de toate culorile, plăcinte cu mere și dovleac, latte-uri și băuturi calde cu scorțișoară.

De asemenea, toamna înseamnă și zile dedicate pentru campanii de vânzări, pe care oamenii le așteaptă în fiecare an: Back to School, Black Friday și Cyber Monday.

Cu atâtea ce se întâmplă, toamna poate fi o perioadă excelentă ca să-ți promovezi afacerea, să câștigi noi clienți și să recompensezi cumpărătorii fideli. Însă, cum poți să te asiguri că ofertele și campaniile de toamnă vor fi profitabile pentru afacerea ta?

Asta vom discuta în articolul de azi. Vei primi 8 tactici concrete, ilustrate prin exemple, pe care le poți aplica în afacerea ta ecommerce, ca să obții mai multe vânzări din campaniile acestui sezon.

  1. Folosește o tematică de toamnă pentru magazinul tău online 

Una dintre cele mai simple moduri prin care îți poți promova afacerea în acest sezon este să-ți actualizezi website-ul cu teme de toamnă.

Pe lângă imaginile și designul caracteristic de toamnă (paletă de culori ce conține galben, portocaliu, roșu, maro), iată și alte elemente care te vor ajuta să convertești vizitatorii: 

  • Utilizează un banner în partea de sus a site-ului, pentru a evidenția un cadou tematic sau o reducere 
  • Folosește imagini pentru a promova produse și servicii cu tematică de toamnă
  • Adaugă produsele de toamnă aflate la ofertă într-o pagină separată din site, ca să fie ușor de accesat de către vizitatori
  • Asigură-te că acea pagină este optimizată SEO, în așa fel încât publicul tău țintă să o găsească cu ușurință organic
campanii de toamna teamdeals
Credit pentru imagine și text: https://teamdeals.ro

Exemplu:

Teamdeals este un magazin online care vinde o gamă variată de produse: de la îmbrăcăminte și produse alimentare, la produse de slăbit și accesorii de grădinărit.

Aceștia au făcut o pagină separată dedicată ofertelor și produselor de toamnă. Pe lângă faptul că e mai ușor de accesat de către vizitatorii interesați de ofertă, iese în evidență chiar de pe prima pagină că magazinul respectiv are și produse specifice de toamnă.

  1. Fă update-uri la rețelele de social media și folosește poze tematice de toamnă 

Postările social media sunt o altă modalitate eficientă de a atrage clienții pe site-ul tău. Dacă postezi despre promoțiile tale de toamnă, asigură-te că acele postări au același design și elemente de sezon ca cele de pe site-ul tău (sau designul din emailurile tale, dacă folosești și email marketing în strategia de promovare). 

Pe lângă postările în care anunți ofertele de toamnă, poți crea și conținut special pentru sezonul actual. Iată câteva idei de conținut din care te poți inspira:

  • Cum să găzduiești o cină specială cu recolta de toamnă
  • 10 idei de decoruri de toamnă pe care le poți face împreună cu copiii tăi
  • Ce colecție nouă de haine se poartă în toamna 2022
  • Secretul unui machiaj de toamnă care rezistă și la vreme ploioasă

Exemplu: 

campanii de toamna sinsay reduceri
Credit pentru imagine și text: https://www.sinsay.com/ro/ro/

campanii de toamna sinsay

Sinsay este un magazin atât fizic, cât și online, din nișele fashion și home. Iar în perioada asta au organizat campanii cu produse folosite frecvent toamna, pe care le-au promovat organic, pe social media. În același timp, au făcut și content cu noua colecție de toamnă, ca să facă trecerea de la hainele de vară la hainele mai groase.

Una din postări are rol de engagement și întreabă audiența cum asortează un anumit produs. Și în cea de-a doua postare anunță o ofertă pe website. 

Iar dacă intri pe linkuri, vei vedea că pe website este evidentă oferta de toamnă cu 20% reducere la anumite categorii de produse. 

  1. Creează produse sau servicii speciale de toamnă

Dacă vrei să-ți crești vânzările toamna, atunci oferirea unor produse sezoniere e o soluție excelentă, pe care publicul tău o va adora. 

Oamenii sunt foarte încântați de schimbările dintre anotimpuri, pentru că pot cumpăra produse noi și pot să-și schimbe stilul pe care l-au avut constant în ultimele 3 luni. 

Așa că, dacă poți vinde și produse de toamnă, vei vedea o schimbare evidentă în vânzări în acest sezon.

Iată câteva exemple de produse caracteristice toamnei, pe care ai putea să le creezi:

  • Dacă ai un magazin online cu produse personalizate, poți folosi imprimeuri de toamnă valabile doar între septembrie-noiembrie
  • Dacă vinzi ornamente interioare de casă, creează o colecție cu produse făcute din frunze de diverse culori
  • Dacă vinzi produse de aromaterapie, poți aduce produse cu miros specific toamnei: scorțișoară, mere coapte, dovleac etc.
  • Dacă ai un magazin online de cosmetice, poți crea un pachet cu produse de îngrijire a tenului pe perioada de toamnă

În cazul în care nu poți crea un produs sezonier, ai putea să schimbi ambalajul produselor cu decor de toamnă. Deși e același produs, tot îți oferă senzația de nou atunci când adaptezi ambalajul pentru sezonul curent.

Un sfat important: atunci când alegi ce produse sezoniere să aduci în magazinul tău online, e bine să-ți cunoști audiența și ce ar fi mai predispusă să cumpere. Poți face asta fie prin sondaje și chestionare, sau prin emailuri la lista ta de abonați.

Exemplu:

campanii de toamna notino
Credit pentru imagine și text: https://www.notino.ro/

Notino are o secțiune separată în site cu produse parfumate cu arome specifice toamnei. Astfel, persoanele care vor să aducă în casă un miros de toamnă știu să intre pe pagina respectivă din site și să vadă ce opțiuni au și ce pot comanda.

  1. Creează articole de blog cu tematică de toamnă

Despre importanța articolelor de blog în strategia de marketing am discutat într-un articol separat. Pe scurt, sunt o modalitate foarte bună să-ți educi publicul, să răspunzi la întrebările cele mai frecvente ale clienților, dar și să-i ajuți cu sfaturi și idei cu privire la problemele și nevoile acestora.

În funcție de public și de magazinul tău online, poți oferi content sezonier, în care dezbați o anumită problemă caracteristică anotimpului de toamnă, sau oferi idei și tips&tricks pe care clienții le pot aplica. Iată câteva idei pe care le poți folosi:

  • Dacă ai un magazin online cu produse alimentare sau oferi servicii de catering, poți crea o secțiune în blog cu rețete de sezon
  • Dacă vinzi produse din aria home&deco, poți oferi sugestii de tipuri de decoruri de toamnă, care îți vor crea o atmosferă relaxantă și primitoare la tine acasă 
  • Dacă ai un magazin din nișa garden, poți oferi tips&tricks despre cum să ai grijă de grădina ta pe timp de toamnă 
  • Ai un magazin online cu costume și accesorii tematice pentru copii? Creează un articol cu idei de costume de Halloween pe care le poți crea chiar tu

Exemplu: 

campanii de toamna tehnic bazar
Credit pentru imagine și text: https://www.tehnicbazar.ro

Tehnic Bazar este un magazin online nișat pe instrumente de grădină și construcții. Au făcut un articol de blog în care oferă o soluție la una din cele mai deranjante probleme ale persoanelor ce stau la casă (adică avatarul lor de client, cel mai predispus să cumpere de la ei): ce să facă cu frunzișul de toamnă.

  1. Oferă produse și reduceri tematice de Halloween

Milioane de oameni sărbătoresc Halloween-ul în întreaga lume prin diferite moduri, cum ar fi deghizarea în personaje (din filme, seriale, cărți, legende etc), petreceri tematice sau adunarea și povestirea unor povești de groază. 

Chiar dacă în România nu este o sărbătoare oficială, publicul până în 35 de ani a început să sărbătorească Halloween. 

Fie că vorbim de copii care sunt foarte entuziasmați să se costumeze în personajele preferate, sau de adulți care merg la petreceri tematice, Halloween îți oferă ocazia perfectă să pui la dispoziție produse tematice sau să organizezi concursuri cu premii potrivite.

Iată câteva idei pe care le poți implementa înainte de Halloween:

  • În cazul produselor alimentare, poți aduce dulciuri, ciocolată cu ambalaj decorat specific
  • Dacă ai un magazin online cu haine pentru copii, poți aduce costume de prințese, de animale sau personaje din desene animate
  • Dacă ai un magazin online cu produse handmade, creează o colecție de Halloween – jucării, accesorii sau decorațiuni
  • Poți pune mare accent pe scarcity, pentru că Halloween este odată în an și ai stoc limitat, disponibil doar în perioada respectivă

Exemplu:

campanii de toamna m&m
Credit pentru imagine și text: https://www.mms.com/en-us/#

M&Ms au creat un produs specific de Halloween, în stoc limitat. Pe lângă faptul că induce scarcity (după Halloween nu mai poți achiziționa), îți oferă senzația că e produsul perfect de consumat la petreceri tematice. 

O altă afacere din USA care deja a început să-și promoveze produsele de Halloween este Hot Topic. 

campanii de toamna hot topic
Credit pentru imagine și text: https://www.hottopic.com

Doar când te uiți la design îți dai seama instant că e vorba de o colecție de costume și accesorii de Halloween, de care ai nevoie ca să fii pregătit de sărbătoare.

  1. Atrage clienții cu oferte și reduceri irezistibile

Potențialii tăi clienți sunt mereu în căutare de oferte excelente atunci când vor să cumpere ceva. Iar sezonul de toamnă nu face excepție. 

Acum e momentul perfect să faci o campanie cu reduceri de sfârșit de vară, în care să reduci prețurile mai mult. Așa încurajezi mai mulți oameni să cumpere produsele pe care au ezitat să le achiziționeze vara din cauza prețurilor. 

Iar, pe lângă campania de sfârșit de vară, toamna te așteaptă muuulte opțiuni de campanii celebre, precum: 

  • Prima zi de toamnă – 1 septembrie
  • Back to school – în luna septembrie
  • Halloween – 31 octombrie
  • Black Friday – 11 noiembrie
  • Cyber ​​Monday – 28 noiembrie

Secretul campaniilor tematice este să le organizezi din timp, astfel încât să te asiguri că cele mai vândute produse sunt în stoc și ofertele sunt atrăgătoare.

Un lucru pe care îl poți face înainte să începi promovarea plătită pe Facebook și Google este să testezi promoțiile la lista ta de emailuri. Analizează mai multe oferte și vezi ce a mers mai bine la publicul tău. 

Odată ce găsești formula câștigătoare, vei ști la următoarele campanii ce îți va aduce mai multe vânzări.

Dacă vrei să afli mai multe metode prin care poți crea oferte irezistibile, citește și articolul nostru despre 12 tipuri de oferte care aduc vânzări în magazinul tău online.

Exemplu:

campanii de toamna huawei
Credit pentru imagine și text: https://consumer.huawei.com/ro/

Un exemplu de campanie caracteristică toamnei e cea de back to school, așa cum au făcut și cei de la Huawei. 

Două aspecte foarte bine scoase în evidență sunt reducerea de până la 50%, care este o reducere atrăgătoare, dar și faptul că mai jos îți arată de ce să cumperi produse incluse în oferta respectivă (beneficii precum livrare gratuită, vouchere cadou etc.)

  1. Trimite e-mailuri de newsletter cu tematică de toamnă

Pe lângă modificările pe care le putem face la website și social media, să nu uităm de unul din principalele generatoare de profit din ecommerce: email marketing. 

Iar o modalitate foarte bună prin care poți profita de email marketing este să realizezi campanii de reduceri tematice, care îți transmit energie și entuziasm în noul anotimp. 

De asemenea, acum e șansa ta să-ți promovezi produsele de sezon cel mai bine vândute, dar și să anunți când aduci în stoc produse noi de toamnă.

Exemplu:

campanii de toamna elefant
Credit pentru imagine și text: https://www.elefant.ro

Cel de mai sus este un email de la Elefant, cu rol de scarcity, care anunță că astăzi este ultima zi de reduceri din campania lor de toamnă. 

Pe lângă faptul că are aceeași tematică precum cea de pe site, campania rulează pe o perioadă de timp stabilită și emailurile comunică bazei de clienți ca să-i reamintească de ofertele toamnei.

  1. Organizează un concurs foto de toamnă tip giveaway

E o modalitate excelentă de a crea engagement și de a crește brand awareness în social media. În loc să te limitezi doar la interacțiuni la postare, precum like și mențiuni, ai putea să organizezi un concurs tematic cu poze. 

Iar poza câștigătoare primește un cadou relevant pentru public. Fie ceri pozele în privat, cu mențiunea că vor fi folosite doar în scopul concursului, fie pui condiția ca oamenii să posteze poza pe profilul lor și să-ți dea tag, sau să folosească niște hashtaguri indicate de tine.

Exemplu:

campanii de toamna gradimax
Credit pentru imagine și text: https://gradinamax.ro

Grădina Max e un magazin online care vinde produse de grădină, ornamente, dar și fructe. Aceștia au organizat un concurs în care participanții trebuiau să trimită poze cu recolta lor de toamnă. Iar ca premiu primeau o roabă, produs esențial și util pentru avatarul lor de client. 

BONUS: Asigură-te că rulezi campania de toamnă pe mai multe canale 

Odată ce ai pus la punct elementele esențiane ale campaniei de toamnă, e important să comunici cu audiența pe mai multe canale. Nu doar pe website, social media sau email. 

Ci ai nevoie de o strategie multichannel prin care să comunici ofertele tale de toamnă. Așa ajungi la mai mulți oameni și, în același timp, le reamintești persoanelor din audiența caldă de tine.

Obiectivul marketingului multichannel este să creeze o tranziție mai ușoară și mai simplă de la canal la canal. Fiecare canal pe care îl utilizezi ca să-ți promovezi afacerea înregistrează informații despre fiecare client și comunică aceste informații altor canale.

Iar folosirea statisticilor rezultate din mai multe canale te poate ajuta să creezi un buyer journey natural și constant. În acest fel, aspectele importante, cum ar fi mesajele și brandingul, rămân consistente pe toate canalele. 

Pe scurt, stabilește ce tactici vrei să aplici din cele 8, iar apoi păstrează comunicarea și elementele de branding pe toate canalele unde poți da de audiența ta.

Cum îți promovezi magazinul tău online toamna?

Hai să facem o scurtă recapitulare cu ce poți implementa în business-ul tău ca să ai campanii de toamnă reușite:

  1. 1. Folosește o tematică de toamnă pentru magazinul tău online – pe lângă faptul că îți induce o stare de bine, anunță din start potențialii clienți că ai oferte de toamnă.
  2. Fă update-uri la rețelele de social media și folosește poze tematice de toamnă – de cele mai multe ori, oamenii află de promoțiile tale de pe social media. Așa că, asigură-te că-i anunți pe urmăritorii afacerii tale că în perioada respectivă rulezi o campanie de toamnă, de care ar putea fi interesați.
  3. Creează produse sau servicii speciale de toamnă – o modalitate simplă și puternică prin care te asiguri că oamenii vor cumpăra de la tine toamna e să le oferi produse tematice, în stoc limitat.
  4. Creează articole de blog cu tematică de toamnă – menține publicul informat și ajută-i să găsească soluții la problemele caracteristice sezonului de toamnă
  5. Oferă produse și reduceri tematice de Halloween – chiar dacă nu e sărbătoare oficială în România, publicul tânăr sărbătorește Halloween. Dacă ai produse ce ar putea fi folosite de Halloween, creează o campanie specifică pentru asta.
  6. Atrage clienții cu oferte și reduceri irezistibile – așa cum am zis, toamna e sezonul celor mai mari campanii de reduceri, precum Black Friday și Cyber Monday. Pregătește din timp campaniile, stocurile și vei vedea o creștere mai mare în vânzări în zilele respective.
  7. Trimite e-mailuri de newsletter cu tematică de toamnă – nu e suficient să comunici doar pe social media și pe website. Asigură-te că îți anunți și clienții din lista de email de oferta ta și păstrează designul și comunicarea la fel pe toate canalele de comunicare.
  8. Organizează un concurs foto de toamnă tip giveaway – asta va ajuta foarte mult la brand awareness, engagement și la fidelizarea clienților. De asemenea, poți ajunge la un public mai mare, care ar putea fi interesat de produsele tale. 

Acum că știi de ce ai nevoie ca să obții mai multe vânzări din campaniile de toamnă, urmează doar să implementezi o parte din tacticile de mai sus și să monitorizezi rezultatele. 

Iar, odată ce ai găsit modelul de campanie care a mers cel mai bine în afacerea ta, mergi pe o abordare similară în viitoarele campanii și vei vedea că rezultatele vor fi din ce în ce mai bune. 

De asemenea, nu uita să respecți strategia de marketing și să urmărești fiecare pas important din călătoria clientului. Deși campaniile de toamnă ar trebui să aducă rezultate bune dacă aplici elementele discutate, strategia de marketing joacă un rol foarte important în vânzări și nu trebuie neglijată.

Dacă ai nevoie de ajutor la crearea unei strategii eficiente de marketing pe care le folosim și noi în agenție, descarcă checklist-ul nostru gratuit. Acolo vei descoperi 70 de strategii de marketing testate și validate, care se aplică oricărui tip de business eCommerce.

Hardcover Book MockUp

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *