[Home & Garden] Cum să îți pregătești magazinul online pentru vară

[Home & Garden] Cum să îți pregătești magazinul online pentru vară

În mai puțin de 3 săptămâni vine vara ☀️ Ți-ai pregătit magazinul online Home & Garden pentru sezonul estival? Dacă încă lucrezi la strategia de promovare, am pregătit pentru tine un articol dedicat cu modalități concrete despre cum să-ți pregătești magazinul online pentru vară.

Folosind structura de buyer journey, vei ști la fiecare etapă ce tip de conținut să creezi, pe ce canale online să fii prezent și care este principalul obiectiv pe care vrei să-l atingi.

Dar înainte să trecem direct la etapele din buyer journey, hai să vedem care sunt primele lucruri pe care trebuie să le pui la punct înainte să dai drumul la promovarea produselor de vară.

Cum să îți pregătești magazinul online pentru vară

4 aspecte de luat în calcul atunci când îți pregătești magazinul online Home & Garden pentru vară

1. Asigură-te că faci comanda de stoc din timp

Astfel, ai siguranța că produsele ajung în timp util și nu apar situații neprevăzute. Iar de la începutul lunii iunie, poți da start campaniilor de promovare.

2. Vizualurile din site și de pe alte canale online de promovare au nevoie de o schimbare

Adaptează-ți website-ul, template-urile de postări și cele de emailuri cu elemente și culori specifice de vară. Astfel, audiența ta va ști de la primul contact că vinzi produse de sezon.

3. Planifică din timp ce campanii de promovare și oferte vei organiza.

Setează-ți obiectivele pe care vrei să le atingi în această vară. În funcție de acestea, planifică ce campanii vei organiza. Așa vei avea claritate în strategia de promovare.

4. Analizează ce a funcționat anul trecut și vezi ce poți replica și ce modifici.

Dacă ai avut campanii de marketing sau produse care s-au vândut foarte bine vara trecută, asigură-te că le folosești și acum, cu mici adaptări. 

Cum să-ți pregătești magazinul online Home & Garden pentru vară? 

1. Conștientizare 

Ce scop are etapa?

În prima etapă din buyer journey, tu comunici cu o audiență care nu te cunoaște și nu știe nimic despre tine. Iar datoria ta este să te asiguri că acel prim contact cu audiența ta este memorabil și util.

Ce tip de conținut creezi?

Majoritatea oamenilor din această etapă au o problemă, pe care tu o poți rezolva prin produsele tale. Însă, de cele mai multe ori, aceștia nu sunt conștienți de aceasta. 

Câteva din problemele pe care le are publicul tău pe timpul verii:

1. Este prea cald în casă și caută soluții pentru a menține răcoarea.

2. Nu știu cum să-și îngrijească gazonul, astfel încât să arate fresh și sănătos.

3. Vor să-și amenajeze terasa într-un mod atractiv și practic în același timp.

 De aceea, în etapa de conștientizare, misiunea ta este să creezi conținut educațional și informativ. 

Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de conștientizare? (+exemple specifice)

  1. Social Media Organic

Aici includem Facebook, Instagram, TikTok sau orice alt canal pe care îl folosește audiența ta.

Fie că folosești conținut video, poze, carusele sau postare tip text, iată câteva topicuri despre care să discuți:

  • Introdu afacerea ta, ce soluții oferă și către ce avatar. De exemplu: te ajutăm să creezi momente de neuitat alături de cei dragi pe terasa casei tale; te ajutăm să ai un gazon fresh prin soluțiile noastre de îngrijire, fără să ai grija caniculei de afară.
  • Vorbește despre valorile brandului tău. Cum ar fi: adoptarea soluțiilor eco-friendly, îngrijirea naturii, susținerea economiei locale etc.
  • Arată ce produse de vară ai în stoc și cu ce sunt diferite de restul de pe piață. 
  1. Reclame plătite pe social media

Deși poți genera vânzări organice prin social media, reclamele te ajută să ajungi la o audiență mai largă, interesată de produsele tale.

Pe ce tip de reclame te axezi în etapa de conștientizare:

  • Introdu brandul tău și arată ce produse de sezon ai în magazin
  • Vorbește de problemele specifice nișei și arată ce soluții oferi. De exemplu, să spunem că o problemă, pe care o are audiența ta vara, este că draperiile se decolorează de la soare. Arată cum brandul tău previne această problemă.
  • Fiind vorba de vară, promovează conținut specific anotimpului, oferind informațiile pe care oamenii le caută în această perioadă. De exemplu: top 5 lucruri de care să ții cont când îți alegi un șezlong de vară, cum să ai grijă de grădina ta atunci când afară sunt 40 de grade, 5 idei de design interior pentru vară etc.
  1. SEO

„Mai merge SEO în 2023? Nu e prea mare competiția pe Google?” 

Dacă până acum ai neglijat SEO din cauza competiției, sfatul nostru este să îl iei în considerare cât mai curând. Majoritatea oamenilor hotărâți, care știu ce au nevoie, caută pe Google, soluții. 

De aceea, să fii pe pagina 1 din Google cu articole de blog relevante, te va ajuta să ajungi la acel public pregătit să acționeze.

Cum poți folosi SEO în etapa de conștientizare:

  • Articole de blog specifice sezonului de vară
  • Dezbate o problemă întâlnită la publicul tău și arată cum să o remedieze. De exemplu, o problemă ce apare vara la multe persoane este căldura exagerată din încăpere. Poți crea un articol de blog cu sfaturi despre cum să menții răcoarea în casă vara (vezi exemplul de la Acaju).
  • Creează o serie de articole de blog dedicată verii, în care prezinți sfaturi la cele mai frecvente provocări ale anotimpului. Acolo poți introduce și produsele tale ca soluții.
  1. Google Ads

Google Ads îți oferă mai multă vizibilitate și te ajută să ajungi mai ușor pe prima pagină. Iată ce poți face pe acest canal:

  • Folosește Google Shopping ads ca să afișezi produsele pe care le vinzi în acest sezon.
  • Folosește în titluri keywords care au cuvântul ”vară”.
  • Oferă conținut informativ și valoros pe landing pages. De exemplu, să spunem că avatarul tău de client planifică să-și amenajeze terasa pentru vară. Poți face o pagină dedicată cu sfaturi pe acest topic, în care arăți și exemple cu produse din magazinul tău.

Exemplu de la un brand Home & Garden 

Dacă intrăm pe Google și căutăm „cum să menții răcoarea în casă vara”, Acaju apare pe poziția 2 cu un articol de blog despre acest topic, cu sfaturi practice și punctuale.

Seo -Cum să îți pregătești magazinul online pentru vară

2. Trafic

Ce scop are etapa?

De îndată ce audiența ta află cine ești și ce soluții pui la dispoziție, următorul pas este să-i convingi pe oameni să te urmărească online: pe Facebook, pe YouTube, pe website.

Ce tip de conținut creezi?

Principalul cuvânt care descrie această etapă este: Engage. Conținutul tău are ca scop să încurajeze oamenii să interacționeze cu brandul tău.

Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de trafic? (+ exemple specifice)

  1. Reclame plătite pe Social media

În cazul reclamelor, acestea trebuie să atragă atenția și să încurajeze omul să afle mai multe despre produsele tale, intrând pe website.

Iată câteva idei de reclame pe care le poți face:

  • Catalog de produse de vară, prin care oamenii dau scroll și văd ce produse ai. 
  • Video-uri cu produsele de vară în trend și care au cerere mare pe piață.
  • Anunță ce oferte de vară ai și folosește ca și CTA, să intre pe site, să profite de acestea. Aici poți pune accent și pe ideea de nou și timp limitat, fiind vorba de produse sezoniere.
  1. Postări organice pe social media cu Giveaway/concursuri

Știai că 91% din postările cu giveaway fac peste 1000 de comentarii? 

Giveaway-urile și concursurile sunt o modalitate excelentă de a ajunge la o audiență mai mare și de a convinge oamenii să interacționeze cu tine. Nu doar că acest tip de postări cresc engagementul și vizibilitatea, dar cresc și traficul pe website. 

Dacă alegi să-ți crești traficul prin această metodă, oferă ca premiu produse specifice de vară, de care audiența ta ar fi interesată. Ca și condiții de participare, încurajează oamenii să dea like la postare, să lase comentarii și să distribuie postarea în story. 

  1. SEO

După un keyword research și o analiză de site, poți face următoarele:

  • Optimizează paginile de produs cu keywords specifice sezonului estival
  • Creează articole de blog în funcție de trendurile de vară și de volumul de căutări pentru un cuvânt cheie din nișa ta
  • Asigură-te că site-ul tău are viteză de încărcare optimă. Altfel riști să pierzi tot traficul.
  1. Google Ads

Dacă nu ai mai făcut SEO până acum însă vrei să te promovezi pe Google, varianta cea mai rapidă este prin Google Ads (necesită o perioadă de timp pentru a vedea rezultate din SEO). 

  • Folosește Google Shopping ads ca să afișezi produsele de vară. Asigură-te că paginile de produs și vizualurile sunt relevante și atrag atenția. 
  • Creează reclame personalizate, în funcție de paginile pe care le-a vizitat în etapa de conștientizare.
  • Testează mai multe headlines și analizează ce aduce rezultate mai bune. Fiind vorba de produse sezoniere, adaugă în titlu cuvântul ”vară”, pentru a confirma oamenilor că acel produs este ceea ce caută.

Exemplu de la un brand Home & Garden 

Intrând pe Google și căutând ”șezlong de vară”, primul lucru care atrage atenția sunt reclamele de pe Google, pentru că vezi direct pozele cu produsul.

cautari google pt pregatirea magazinului online pentru vara

3. Abonare

Ce scop are etapa?

Una din legile de aur din marketing spune că, pentru ca o persoană să devină client, este nevoie de minim 7 interacțiuni cu un brand. Foarte rar oamenii devin clienți după primul contact (în principiu, atunci când vorbim de cumpărături de impuls, low-cost sau o ofertă irezistibilă). 

De aceea, în etapa de abonare ne asigurăm că vom avea mai multe interacțiuni cu oamenii pentru a-i putea converti.

Ce tip de conținut creezi?

Iată 5 exemple de conținut prin care te poți promova în etapa de abonare:

  • Ebook sau broșură cu sfaturi și recomandări de produse de vară, pe care le oferi în schimb la email
  • Un minicurs de design interior dedicat sezonului de vară
  • O serie de video-uri despre cum să-ți amenajezi terasa și ce schimbări poți face în casă pentru a crea o atmosferă fresh 
  • Webinarii gratuite despre cum să ai grijă de gazonul tău pe timp de caniculă

Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de abonare? (+ exemple)

  1. Postări organice pe Facebook, TikTok, Instagram + reclame plătite (cu CTA spre Follow, Abonează-te)

Scopul acestora este să convingă oamenii să-ți dea adresa de email, sau să te urmărească pe social media.

Cum poți obține acest lucru:

  • Oferă un material valoros gratuit (ca în exemplele de mai sus)
  • Postează o serie de video-uri educaționale și inspiraționale
  • Vino cu un cod de reducere limitat pentru cei ce se înscriu la newsletter
  • Creează un catalog cu oferte
  1. Video-uri educaționale pe YouTube

Peste 40% din clienții din întreaga lume spun că au cumpărat un produs pe care l-au descoperit pe YouTube. 

Dacă până acum ai neglijat promovarea pe YouTube, a venit momentul să o iei în calcul. Creând o serie informațională de video-uri, vei menține captivată audiența și îi vei motiva să se aboneze la canalul tău.

Ce poți face ca să-ți promovezi produsele de vară pe YouTube:

  • Creează o serie de video-uri cu tips&tricks despre cum să îți amenajezi casa pentru vară
  • Oferă soluții la problemele pe care le întâmpină oamenii pe timp de vară: e prea cald în casă, se decolorează șezlongurile sau scaunele de pe terasă, e prea multă lumină în birou și nu pot să lucrez etc.
  • Oferă sfaturi despre cum să alegi produse de calitate pentru vară
  1. Email Marketing: oferă un material gratuit în schimbul adresei de email

Creează un material educațional specific sezonului estival cu tips&tricks, idei de design exterior pentru grădină, idei de renovare a casei pe timp de vară etc.

Ulterior promovează materialul pe toate canalele online. Iar pentru a-l primi, oamenii îți oferă în schimb adresa de email, unde vei continua comunicarea. 

O altă metodă prin care poți capta adrese de email este să oferi un discount exclusiv celor ce se abonează la email, valabil o perioadă de timp.

Dacă vrei să afli mai multe despre email marketing și automatizările esențiale pentru orice magazin online, citește și: Ce automatizări de email poți realiza pentru magazinul tău online?

Exemplu de la un brand Home & Garden 

canal de youtube pentru magazinele online din home & garden

Mobexpert are un canal de YouTube, unde oferă sfaturi legate de casă și grădină. Iar unul dintre video-uri se axează pe cum să-ți amenajezi terasa. 

La sfârșitul video-ului, folosește ca CTA: Like, Share și Subscribe. Astfel, încurajezi oamenii să interacționeze cu tine dacă le-a plăcut materialul și să te urmărească în continuare pentru altele video-uri similare.

4. Activare

Ce scop are etapa?

Așa cum am menționat mai sus, oamenii cumpără foarte rar la prima ta interacțiune cu un brand.

Au dubii, au întrebări sau obiecții, sau poate au nevoie de informații extra, iar acest lucru îi împiedică să devină clienți. De aceea, misiunea ta în această etapă este să le câștigi încrederea.

Ce tip de conținut creezi?

Principalul tău focus în etapa de activare este conținutul bazat pe reviews, social proof și distrugerea obiecțiilor, deoarece acesta oferă încredere audienței. 

Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de activare? (+ exemple specifice)

  1. Reclame plătite pe social media + postări organice

Folosește atât în comunicarea organică, dar și cea plătită, elemente de social proof, precum:

  • Testimoniale de la clienți
  • Reviews
  • Materiale (poze/video/stories) create de clienții tăi
  • Interviuri cu clienții
  • Studii de caz etc.

De asemenea, pe partea de reclame poți crea campanii de retargeting, focusate pe: 

  • Beneficii extra la produse
  • Garanție prelungită
  • Bonusuri
  • Diferențiatori față de ce oferă competiția.
  1. Optimizări pe pagina de produs 

Asigură-te că pagina de produs conține următoarele elemente:

  • Reviews + testimoniale
  • Garanție și timpul de livrare
  • Descriere persuasivă, care distruge obiecțiile oamenilor
  • Poze profesionale din fiecare unghi
  1. Email Marketing

Un exemplu de automatizare pe care o poți crea este cea care se declanșează în momentul în care un vizitator intră pe o pagină de produs, dar nu cumpără.

Ulterior revii cu o secvență de emails cu o reducere, recenzii de la clienții existenți sau alte bonusuri. Scopul acesteia este ca omul să revină pe site și să finalizeze achiziția. 

Exemplu de la un brand Home & Garden 

49% dintre consumatori au încredere în reviews și le consideră importante în decizia de cumpărare. 

De asemenea, un alt factor care joacă un rol uriaș în achiziție este garanția.

Mai jos ai un exemplu de descriere de produs de pe eMAG, care le bifează pe amândouă.

garantii pentru magazinele online

Ca să convingi oamenii că ești de încredere și produsele tale sunt ceea ce au nevoie, asigură-te că folosești materiale ce dovedesc social proof în această etapă. 

5. Conversie

Ce scop are etapa?

Dacă ai bifat primele 4 etape din Buyer Journey, această etapă vine în mod natural la oamenii pregătiți să cumpere. Practic, aceasta se axează pe vânzarea propriu-zisă și transformarea oamenilor în clienți. 

Ce tip de conținut creezi?

Oamenii deja sunt convinși de soluțiile tale și vor să cumpere. Principalul tău focus în materialele de promovare va fi către ofertă, reducere, scarcity și urgency.

Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de conversie? (+ exemple specifice)

  1. Reclame plătite pe social media + postări organice cu același mesaj

În etapa de conversie, obiectivul reclamelor și al postărilor este să genereze vânzări. Așadar, în mesajele folosite vei include:

  • O ofertă atractivă, limitată. Avantajul în cazul produselor de vară este că poți face scarcity pe faptul că ai stoc limitat și că acum e cel mai bun moment să le achiziționezi
  • CTA de cumpărare
  • Reamintește oamenilor beneficiile pe care le primesc
  1. Email Marketing

Pe email marketing, creează campanii exclusive de promovare a ofertelor de vară. Asigură-te că faci și schimbările de design la template-uri, astfel încât cel ce deschide emailul să-și dea seama că e vorba de produse de sezon.

Exemplu de la un brand Home & Garden 

exemplu one kings lane conversie

Mai sus ai un exemplu de email de la One Kings Lane, cu scop de vânzare. Încă de la prima vedere e clar care este oferta și când expiră, iar CTA-ul pune focus pe beneficiu: salvezi bani în timp ce îți amenajezi spațiul de afară pentru vară.

De asemenea, din design-ul emailului este evident că vinde produse de exterior, specifice sezonului.

6. Amplificare

Ce scop are etapa?

E mult mai ușor și mai eficient financiar să convingi un client să mai cumpere de la tine decât să câștigi un client nou. De aceea, în această etapă ne focusăm pe clienții deja existenți, ca să-i stimulăm să cumpere din nou de la brandul tău. 

Ce tip de conținut creezi?

Oamenii ce ajung în această etapă deja au avut o primă achiziție și s-au convins că ai produse de calitate. Așadar, următoarea achiziție va fi mai ușor de obținut.

Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de amplificare? (+ exemple specifice)

  1. Retargeting cu reclame plătite pe social media

Poți crea campanii dedicate clienților existenți, cu oferte specifice pentru aceștia. Astfel, arăți faptul că îți apreciezi clienții. Și vrei să-i recompensezi pentru că te-au ales. 

  1. Postări organice pe Social Media

Promovează reducerile și beneficiile pe care le are audiența ta de îndată ce devin clienți. Astfel, convingi clienții existenți să cumpere din nou de la tine, oferind sentimentul de exclusivitate. 

Totodată, prin această tactică vei atrage oameni care nu sunt încă clienți, pentru că vor și ei să aibă parte de beneficiile clienților existenți.

  1. Email Marketing – focus principal

Pe email, poți segmenta clienții și ulterior să comunici cu ei reducerile și beneficiile exclusive.

De asemenea, după ce aceștia au făcut o achiziție, continuă comunicarea recomandând produse complementare sau similare cu achiziția inițială. 

Exemplu de la un brand Home & Garden 

leroy amplificare

Leroy Merlin a creat o campanie, prin care fiecare client care cumpără de la ei primește transport gratuit la el acasă, dacă are card de client. Astfel, compensează clienții deja existenți cu transport gratuit și îi motivează să revină pe site să cumpere din nou de la ei.

7. Recomandări

Ce scop are etapa?

Recomandările îți pot aduce clienți într-un mod gratuit, fiind o metodă eficientă să aduci trafic de calitate pe site-ul tău. 

Ce tip de conținut creezi?

În cazul recomandărilor, trebuie să te gândești la cum poți câștiga noi clienți datorită faptului că clienții tăi actuali sunt mulțumiți de produsele tale.

Iată 5 tipuri de content pe care le poți crea:

  • Folosește-te de testimoniale scrise sau video
  • Încurajează oamenii să-ți dea share la materialele distribuite online
  • Folosește conținutul deja creat de audiența ta – redistribuie stories, postări sau alte materiale realizate de clienții tăi
  • Oferă recompense pentru clienții existenți, care aduc clienți noi

Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de recomandări? (+ exemple specifice)

  1. Email Marketing – focus principal

Cum poți obține recomandări prin email:

  • După fiecare achiziție, cere feedback de la clienții tăi ca să afli cât de mulțumiți sunt de brandul tău și de produsele cumpărate
  • Creează emailuri prin care promovezi o recompensă pentru fiecare recomandare (o reducere, un produs cadou, puncte bonus care se acumulează și le poți folosi în loc de bani)
  1. Programe de loializare în website

Creează o pagină dedicată, în care prezinți beneficiile clienților care se alătură programului de loializare. Tot aici prezintă și ce primesc dacă îți recomandă brandul mai departe. 

Exemplu de la un brand Home & Garden 

lulu and georgia refferal

Mai sus ai exemplu de la Lulu and Georgia. Aceștia au o pagină dedicată, prin care clienții recomandă prieteni. Ca recompensă, cei recomandați primești o reducere, iar dacă persoanele recomandate cumpără, tu ca și client primești o reducere.


Dacă vrei să afli mai multe despre ”Cum accelerezi creșterea magazinului tău online, prin Călătoria Clientului”, te așteptăm Gomag MeetUp Cluj!
Colegul nostru Radu Dascalul va fi speaker în cadrul acestui eveniment și va vorbi despre Buyer Journey pentru magazinele online.
Hai să-ți iei doza extremă de inspirație de la oameni de business, specialiști în marketing, oameni de vânzări și consultanți, dar și să întâlnești echipa DAR Media!
📅 Data: 16 mai
📍 Locație: Grand Hotel Napoca, Cluj-Napoca
Rezervă locul tău, aici

345600375 753700919636807 3909294169178047084 n

5 idei de aplicat pentru magazinul tău Home & Garden în sezonul de vară

Cu o strategie de promovare bine pusă la punct, șansele ca vara din 2023 să fie una din cele mai profitabile de până acum vor crește. Așadar, folosește zilele rămase din mai ca să-ți creezi propriul plan de promovare pentru magazinul tău Home & Garden.

Dacă ar fi să ții cont de 5 idei din acest articol, acestea sunt:

  1. Creează campanii de marketing specifice pentru etapa în care se află clienții tăi și adaptează comunicarea și partea vizuală cu elemente specifice de vară. Așa vei oferi o experiență personalizată, potrivită contextului și arăți de la primul contact că oferte de sezon.
  1. Fii prezent pe canalele online pe care se află audiența ta. Cu cât comunici constant și pe mai multe canale online unde se află publicul tău, cu atât șansele tale de a crește vânzările se vor îmbunătăți.
  1. Nu neglija clienții deja existenți, aceștia sunt mai ușor de convins să cumpere din nou de la tine. Anunță-i pe ei primii care sunt ofertele tale de vară, astfel încât ei să beneficieze de ceea ce își doresc mai devreme decât restul audienței.
  1. Investește timp și resurse în educația audienței tale. Folosește canalele de comunicare atât pentru promovare, cât și pentru a oferi idei valoroase audienței tale. Luând în calcul sezonalitatea produselor, avantajul tău este că în fiecare sezon apar probleme specifice și poți diversifica conținutul.
  1. Fiind produse sezoniere, ai avantajul că oamenii vor de produsele tale acum. Iar în materialele de promovare poți folosi elemente de scarcity, precum: stoc limitat, ofertă sau ediție limitată, promoție one-time etc.

„Bine, dar cum fac un buyer journey personalizat pentru afacerea mea, după care să mă ghidez în această vară?”

Ca să ne asigurăm că tu vei avea o vară profitabilă, primești un DAR de la noi 💝 

Recent am pus la punct un template nou gratuit, ușor de folosit, care te va ajuta să-ți construiești propriul buyer journey de la zero, chiar dacă nu ai mai încercat această strategie până acum!

Dă click aici și descarcă template-ul de Buyer Journey!

Yellow Online Business Facebook Cover

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *