fbpx

Despre munca de jos, în afaceri

Munca de jos, în afacerea ta? 

Cu toții vrem să vedem rezultate cât mai rapide în afaceri. Până ajungi la vânzări ”pe bune”, mai ales la început, așteptăm totuși niște semnale că suntem pe calea corectă.

Like-urile pe pagina de Facebook. Urmăritorii de pe Instagram. Articole despre noi. Oameni care ne aplaudă și ne spun cât de buni suntem.

Oare sunt ele un rezultat real, concludent sau doar un miraj că ne merge bine?

Din punct de vedere psihologic este știut faptul că oamenii, în general, după ce fac o acțiune de care nu sunt siguri (mai ales deschiderea unui business) tind să creadă mai mult în ideea respectivă (chiar dacă exagerat).

munca de jos like uri Facebook

Cu alte cuvinte dacă ai avea de ales între ceapă sau usturoi în mâncare astăzi să spunem că ai alege până la urmă usturoiul, ca să-ți liniștești mintea. Apoi începi să-ți oferi din ce în ce mai multe motive pentru care merită să alegi usturoiul pentru mâncarea ta.

Dar cât de multe ne spune un like despre business-ul nostru?

 Este cu adevărat relevant? Sau e doar hrană pentru ego-ul nostru?

Se știe că există posibilitatea să cumperi like-uri. Mă gândeam zilele trecute, de ce aleg oamenii calea asta? Practic e ca și cum te-ai minți singur și mai și plătești pentru asta. Chiar vrei asta? Chiar crezi că te ajută să strângi like-uri, persoane mai degrabă neinteresate de produsul sau serviciul tău?

Noi credem că munca de jos, cum se spune în popor e cea care te salvează. Dar asta înseamnă timp, dedicare și multă răbdare. Fiecare vrea să vândă cât mai repede și pe bani cât mai mulți. Stai liniștit, aceeași tentație am avut-o și noi.

munca de jos in afaceri

Să vindem repede și să ne fie validate serviciile noastre. Mai ales în primele luni. În felul acela poți răsufla ușurat că ți-ai găsit un loc în piață și că munca ta începe să dea roade.

De aceea îți recomandăm să nu te panichezi dacă vezi că nu ai like-uri destule la pagină sau la postări.

Partea bună e că mai poți lucra la brandul tău, la piața țintă și la calitatea produselor/serviciilor tale astfel încât oamenii să te recomande mai ușor.

Nu dispera dacă n-ai vânzări pe cât ai vrea.

Iarăși partea bună e că ai un business care te provoacă și te pune să gândești mai strategic. 

Aici te putem ajuta noi. Avem pentru tine ebook-ul ”De la vizitator la client: 7 pași simpli ca să-ți crești vânzările online”.

Click pe fotografie ca să îl descarci gratuit.

Ebook de la vizitator la client om de marketing munca de jos

Nu te enerva când observi concurența că o duce mai bine.

Binecuvintează ceea ce primești și vei primi și tu dacă faci ceea ce trebuie.

Succesul vine peste noapte, după ce ai făcut munca de jos, constant și cu răbdare mulți ani înainte.

În timp ce scriu aceste rânduri stau și mă întreb dacă scriu acest articol pentru mine sau pentru tine. Cred că ideile astea ne trec prin minte, cel puțin o dată, la toți antreprenorii. Toți vrem să ne demonstrăm nouă sau altora că avem idei bune, că ceea ce facem este validat în piață și că accedem la prosperitate, orice ar însemna asta pentru fiecare.

Ce funcționează totuși?

Ghidează-te după semne sănătoase privind creșterea business-ului tău (KPI-s în termeni tehnici) și antrenează-ți gândirea pe termen lung. Pentru a crea o strategie buna pentru un business trebuie sa ne uitam la cativa indicatori de performanță care sa se potriveasca cu o viziune pe termen lung.

KPI munca de jos

Indicatorii cu adevarat importanti sunt:

1. CLV (Customer Life time value) : valoarea în bani pe care un client ți-o aduce cât timp îți este client. 

2. Retention rate: Rata de retenție a clienților.

3. NPS ( Net promoter score): gradul în care clienții te recomandă mai departe.

4. Rata de conversie: a vizitatorilor în leaduri și a leadurilor în vânzări.

5. CAC (Customer Acquisition Cost): costul de achiziție al unui client nou

Acești indicatori ne ofera o perspectiva profundă asupra dezvoltării reale a afacerii.

Apropo, colegul meu Radu a creat două materiale video care detaliază aceste lucruri:

Strategia de marketing

Indicatori de performanță în digital marketing 

Munca de jos nu este tot timpul sexi. 

Dar e cea care aduce rezultate reale, pe termen lung.

Hai să vedem în final câteva acțiuni despre care cred că fac parte din această categorie:

1. Creezi permanent conținut util pentru potențialii clienți, pe rețelele sociale și blog.

2. Aduci îmbunătățiri permanente produselor/serviciilor tale.

3. Creezi proceduri pentru ca afacerea să funcționeze mai eficient, în fiecare departament.

4. Transformi feedbackul negativ al clienților în posibilități de a-i fideliza.

5. Studiezi permanent concurența și trendurile din industria în care activezi.

6. Lucrezi constant la brandul tău de angajator și cultura organizațională.

7. Dezvolți permanent abilitățile antreprenoriale și tehnice ale tale și ale oamenilor din echipa ta.

8. Rămâi deschis mereu la soluții și perfective noi de creștere a afacerii tale.

9. Îți păstrezi modestia, ca antreprenor și ca om, pe măsură ce avansezi.

10. Refuzi să accepți status quo-ul sau plafonarea, pe baza micilor sau marilor succese obținute pe parcurs.

Gânduri de final

Mă opresc aici cu încrederea că am atins aspectele esențiale ale acestui subiect mai puțin popular: munca de jos, în afaceri.

Mulțumesc pentru faptul că îmi dai posibilitatea de a împărtăși aceste rânduri cu tine.

Îți doresc să ai un business sănătos și cu rezultate așa cum îți dorești.

Ps: Hai să continuăm discuția, mai jos, în comentarii.

Ce părere ai despre munca de jos în afaceri? Ce înseamnă acest lucru pentru afacerea ta?

Cu prietenie,

Dumitru Pascariu, din echipa Dar Media Marketing

Tu ai darul! Noi te ajutăm să-l oferi oamenilor care îl vor!

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!