Dacă ai un business în eCommerce, cu siguranță te-ai întrebat prin ce metode să aduci trafic pe site și să-ți crești rata de conversie. Reclame plătite, SEO, postări social media…toate fac o treabă bună și aduc rezultate, dacă le folosești strategic și stabilești un plan de marketing 2022.
Despre asta vom vorbi în articolul de azi. Vei vedea ce posibilități de canale ai ca să generezi trafic relevant către website-ul tău.
După ce alegi metodele relevante de promovare pentru magazinul tău, vei putea realiza un plan de marketing. Iar pe baza lui, vei decide ce buget aloci în această direcție.
Pe măsură ce folosești bugetul de marketing, e important să analizezi statisticile și să observi din ce direcție ajung mai mulți oameni către tine.
Una din principalele probleme întâlnite în marketing online este lipsa planului de marketing. Ești prezent pe fiecare canal, dar nu ai o strategie și un obiectiv în spate. Nu ești consistent, ci faci ocazional câte o postare, care nici nu rezonează cu potențialii clienți.
Principalul dezavantaj atunci când nu ai un plan de marketing este că nu ajungi constant la oameni. Va fi greu să-ți lași amprenta în mintea clienților dacă nu apari în locurile în care se află aceștia.
Tu poți avea cel mai wow magazin online, însă toate eforturile sunt degeaba dacă omul nu știe că tu exiști.
Poate fi greu să realizezi singur un plan de marketing eficient. De aceea venim în ajutorul tău cu cele mai importante metode prin care poți aduce trafic către magazinul tău în 2022.
În continuare vei afla:
8 acțiuni pe care le poți face ca să aduci mai mult trafic către site-ul tău și pe care le poți folosi în stabilirea unui plan de marketing 2022.
1. Plan de marketing pentru 2022: Creează conținut autentic
Primul pas în crearea unui plan de marketing 2022 este să îți stabilești ce conținut vei posta. Ideea e să creezi conținut original, util, cu care să rezoneze clienții tăi.
În acest mod, le vei atrage atenția, devii o autoritate în domeniul tău și oamenii vor avea mai multă încredere să cumpere de la tine și să te recomande mai departe.
Fii creativ și original. Poți să le oferi idei convingătoare și atractive, sugestii în privința produselor sau alte tips & tricks. Astfel te vor ține minte că de la tine au luat ideile pe care nu le-au mai auzit până acum.
Adaugă conținut informativ la paginile site-ului tău principal – paginile de acasă, despre noi, politici (garanții, transport etc.).
Apoi, este important să scrii descrieri de produs convingătoare și atractive. Nu te limita doar la detaliile tehnice oferite de producător. Oferă o descriere amplă, astfel încât clientul să înțeleagă din prima ce oferă produsele tale.
Și descrierile de categorii sunt importante, în special din punct de vedere SEO.
La descrierea de categorie poți adăuga răspunsurile la întrebările cele mai frecvente ale clienților. De exemplu, dacă ai un magazin online cu echipamente sportive, poți pune în descriere răspunsul la „cum să alegi pantofii de atletism pentru bărbați”.
Un alt tip de conținut foarte căutat de potențiali clienți sunt articolele de blog. Acolo poți oferi informații gratuite și utile clienților. Poți optimiza articolele din punct de vedere SEO, astfel încât să apari pe prima pagină din Google când oamenii folosesc cuvinte din nișa ta.
În același timp, în 2022 materialele video vor avea mai mult succes și ai putea crea câteva video explicative sau demonstrative pentru produse.
2. Plan de marketing pentru 2022: Content marketing
90% dintre consumatori consideră util conținutul oferit de magazine online, iar 61% din aceștia au șanse mai mari să cumpere de la o afacere care oferă content online.
Crearea unui blog este o modalitate prin care convingi potențialii clienți să aibă încredere în tine. Arată că știi multe informații despre nișa și despre afacerea ta, fiind o sursă de încredere.
Marketingul de conținut în eCommerce atrage atenția persoanelor potrivite și interesate de domeniul tău. Îi poate determina să acționeze și aduce conversii durabile într-un mod în care nicio altă metodă de marketing nu poate.
Prin crearea și promovarea conținutului original, te asiguri că publicul tău primește în mod continuu informații noi care contează pentru ei.
Conținutul site-ului tău și content marketing-ul sunt două lucruri diferite. Conținutul site-ului conține informații generale despre magazinul tău online, iar marketing-ul de conținut îl creezi ca să atragi clienți și persoane pasionate de nișa ta.
Poți face un brainstorming cu echipa ta ,pentru a crea o listă cu diferitele tipuri de conținut pe care îl puteți promova. Acestea pot fi articole de blog, videoclipuri și vizualuri informative.
De asemenea, asigură-te că folosești smart bugetul de marketing, consultându-te cu experți sau externalizând munca atunci când este necesar.
Poți urmări ce conținut a adus mai multe interacțiuni sau a atras mai mulți oameni și dezvoltă-l în continuare. Înseamnă că este ceva de interes pentru publicul tău țintă.
De asemenea, nu uita să respecți regula 80/20 a lui Pareto, ceea ce înseamnă că 80% din conținutul tău oferă informații valoroase, 20% din conținut promovează produsele. Tot conținutul pe care îl publici ar trebui să fie relevant, interesant și unic.
3. Plan de marketing pentru 2022: Social media marketing
Aproximativ 68% dintre consumatori folosesc canalele de social media ca să citească recenziile și feedback-ul produselor înainte de a cumpăra un produs. (Brandpoint)
42% dintre clienți așteaptă un răspuns la o întrebare postată online despre marca sau produsele tale în termen de o oră. (HubShout)
91% dintre afacerile eCommerce au înregistrat o îmbunătățire a clasamentului lor datorită prezenței și activității lor pe canalele de social media. (PRWeb)
Pentru eCommerce, social media marketing este un instrument foarte puternic.
Îți permite să comunici mai ușor și mai personal cu clienții. Poți utiliza rețelele sociale pentru a genera impact și interacțiune, pentru a crește traficul către site-ul tău și pentru a dezvolta o bază mai mare de clienți.
Fiind consecvent și disponibil pentru clienții tăi și pe social media, creezi o imagine solidă în online. Încearcă să păstrezi același tip de comunicare cu clienții și oferă-le ajutor când au nevoie, precum și informații utile și ajutătoare.
La fel de important ca prezența și implicarea pe rețelele de socializare este monitorizarea performanței rețelelor de social media. Analizează statisticile și vezi câte persoane au devenit clienți din social media și de pe rețea de socializare a ajuns pe site-ul tău.
4. Plan de marketing pentru 2022: E-mail marketing
77% dintre cumpărători doresc să primească updates ale brandului prin e-mail (Exact Target)
Cei care cumpără prin e-mail plătesc cu 138% mai mult decât cei care cumpără prin alte metode (Convince and Convert)
82% dintre consumatori deschid e-mailurile trimise de companii (Litmus)
Una dintre cele mai eficiente forme de a ajunge la baza ta de clienți este prin e-mail marketing. Deși trebuie să fii foarte atent la conținutul din emailurile tale și la cine este inclus în lista de abonați, motivul pentru care email marketing-ul există de atât de mult timp este pentru că funcționează.
Pentru a ajunge la publicul tău cât mai eficient, oferă conținut util în e-mailurile tale. Scrie-le cât mai personal, oferă promoții valoroase și folosește-le ca o oportunitate de socializare.
Oferă updates despre ceea ce face afacerea ta, evenimente pe care le organizezi în cadrul magazinului online, oferte sau produse noi. Fii transparent în ceea ce privește compania ta. Îți dorești să oferi un conținut atractiv și prietenos clienților tăi, astfel încât ei să continue să-ți deschidă emailurile.
Ca întotdeauna, asigură-te că monitorizezi rezultatele aduse de email marketing. Nu uita să folosești cele mai bune practici de design și copywriting ca să poți oferi un mesaj și o experiență satisfăcătoare.
Mai multe despre email marketing găsești în articolul – 9 KPIs de email marketing și 27 de metode prin care să îi îmbunătățești
5. Plan de marketing pentru 2022: SEO pentru eCommerce
Una dintre cele mai importante și manuale metode de îmbunătățire a unui site de eCommerce este să te asiguri că este optimizat pentru motoarele de căutare.
Cu standardele SEO de astăzi, în 2022 e mai important ca niciodată să te asiguri că:
- Site-ul tău este actualizat în mod constant cu conținut bogat și relevant
- Promovează o experiență bună pentru utilizator
- Nu are erori tehnice.
Conținutul site-ului tău ar trebui să fie bogat, de încredere și să ofere publicului informații utile și relevante pentru ceea ce caută.
De exemplu, dacă ai un magazin de comerț electronic care vinde echipamente pentru camping, ar fi ideal să furnizezi informații detaliate despre produse. Eventual, poți să adaugi secțiuni speciale ale website-ului, care oferă mai mult conținut cu detalii despre subiecte de camping și echipamentele necesare.
Utilizarea cuvintelor cheie în conținutul site-ului tău într-un mod autentic trimite un semnal bun către Google. SEO pentru motoarele de căutare este una dintre strategiile de marketing online cu cel mai mic cost pe care le poți implementa.
Avem un articol separat din care vei afla cum poți să-ți optimizezi SEO magazinul online. Cu siguranță vei găsit sfaturi și tehnici practice pe care le poți implementa.
6. Plan de marketing pentru 2022: Campaniile PPC pentru eCommerce
Un studiu a constatat că peste 64% dintre utilizatorii Google care voiau să facă o achiziție online au dat click mai întâi pe un anunț PPC.
Deși campaniile PPC nu te vor ajuta pe partea de SEO, joacă un rol foarte important în orice plan de marketing.
Există trei elemente de bază pentru orice campanie PPC: anunțul, oferta și pagina de destinație.
Toate trei trebuie să fie foarte bine sincronizate dacă vrei să-ți aducă lead-uri. Pagina de destinație trebuie să fie o continuare a anunțului tău, oferind ceea ce a fost promis în anunț.
De asemenea, trebuie să fie personalizat astfel încât cuvintele cheie să apară undeva în partea de sus a rezultatelor pe Google. Iar aceste cuvinte cheie trebuie folosite și în restul strategiilor tale de marketing pentru eCommerce.
Păstrează pagina de destinație fără distrageri inutile. De asemenea, reține că pagina de destinație este cel mai potrivit loc în care să zici toate beneficiile produselor tale.
7. Plan de marketing pentru 2022: Oferă conținut și oferte personalizate
Personalizează conținutul pe nevoile clienților tăi. Aceasta este o strategie de marketing eficientă, dar și o strategie de branding.
Oamenilor le place să se simtă speciali, iar dacă ai grijă să adaugi note personale, cum ar fi să te adresezi potențialilor tăi clienți pe nume și să fii transparent în ceea ce privește procesele și procedurile companiei tale, vei crea o bază de clienți loiali.
Un alt mod prin care să faci clienții să se simtă speciali atunci când aleg să cumpere de la afacerea ta, este să oferi reduceri personalizate sau oferte de loializare.
Luând în calcul că personalizarea face parte și din trendurile din 2022 din eCommerce, ar trebui să introduci acest lucru în afacerea ta.
8. Plan de marketing pentru 2022: Retargeting
Clienții care și-au arătat deja interesul pentru website-ul tău au mai multe șanse să cumpere de la tine decât o audiență rece, care nu a mai auzit de tine până acum.
Reclamele de retargeting sunt o tehnică prin care te adresezi clienților care ți-au vizitat deja site-ul. Apoi, le afișezi reclame în timp ce navighează pe internet cu intenția de a-i aduce înapoi pe site-ul tău. Când acești vizitatori intră din nou pe site-ul tău, șansele ca ei să cumpere vor crește.
Pentru a gestiona eficient o campanie de retargeting, asigură-te că reclamele tale sunt cât mai specifice posibil.
Clientul se uita la un anumit produs? Asigură-te că reclamele pe care le afișezi sunt reclame ale produsului respectiv și că îl trimit la pagina produsului.
La fel ca în cazul optimizării SEO și a campaniilor PPC, este important să afișezi informațiile pe care utilizatorul le caută în momentul în care intră pe anunțul tău.
Dacă intră pe un anunț pentru bocanci de drumeție și sunt redirecționați către pagina de acasă a site-ului tău, nu vor fi încântați.
Însă, dacă sunt direcționați către exact cizmele de drumeție pe care le-au luat în considerare sau chiar le-au adăugat în coșul lor, înainte de a părăsi site-ul tău, va fi mult mai probabil să continue cu o achiziție.
Ce strategii vei implementa în planul de marketing în 2022?
Este important să oferi conținut și produse relevante, interesante și valoroase care se potrivesc cu adevărat nevoilor clienților tăi.
Dacă asculți și faci un research bogat, vei ști cu adevărat ce probleme au clienții tăi și cum poți să-i ajuți prin informații gratuite, dar și prin sugestii de produse.
Nu uita să verifici regulat statisticile site-ului tău, pentru a vedea cât timp petrec oamenii pe acesta și pe ce pagini intră cel mai des și stau cel mai mult.
Alegând cele mai potrivite canale de marketing pentru magazinul tău online, îți poți îmbunătăți rata de conversie și vei crea un business care crește constant și care rezistă de-a lungul timpului.
Cea mai frecventă greșeală în planul de marketing
Una din cele mai frecvente greșeli pe care le fac antreprenorii din eCommerce este să înceapă să promoveze site-ul prea devreme. Fără să se asigure că funcționează cum trebuie, fără să fie optimizat sau fără să ofere valoare gratuit.
Înainte să pui în practică un plan de marketing 2022, asigură-te că site-ul este gata și pregătit pentru promovarea plătită.
Pentru că tu atragi potențiali clienți către site și paginile de produs, dar dacă ai un site greu de parcurs, informațiile nu sunt clare sau viteza de încărcare a site-ului este foarte mică, irosești bugetul de marketing.
Poți să ai cel mai bun plan de marketing și să depui cel mai mare efort în promovare, dar dacă ai probleme tehnice, nu oferi produse de calitate și nimeni nu a auzit măcar odată de tine, eforturile sunt în zadar.
Ce ai de făcut înainte să pui în aplicare un plan de marketing:
● Asigură-te că site-ul tău e bogat în conținut și acoperă toate cuvintele cheie principale.
● Clienții ar trebui să găsească toate detaliile necesare despre produse precum culoarea, mărimea, numele produsului, detaliile producătorului, variantele de produs, caracteristicile, specificațiile etc.
● Asigură-te că toate paginile de produse sunt indexate corespunzător
● Adaugă imagini și videoclipuri de calitate ca să oferi mai multe detalii despre produse.
● Verifică procesul de achiziție și asigură-te că nu este complicat, astfel încât clienții nu se confruntă cu niciun obstacol
În concluzie, asigură-te că magazinul tău online este pus la punct tehnic și are informațiile generale necesare, apoi încearcă să stabilești un plan de marketing 2022. Alege canalele prezentate mai sus și monitorizează rezultatele aduse.
Apoi, vei putea gestiona bugetul de marketing în funcție de canalul care îți aduce cele mai multe conversii. Fără să neglijezi importanța celorlalte canale.
Ce poți face pentru magazinul tău online?
Acum că știi ce canale și ce aspecte ai de inclus în strategia ta de marketing, poți să-ți creezi un plan de marketing 2022 și să îl pui în aplicare.
Luând în calcul că rezultatele nu vor apărea peste noapte, asigură-te că setezi intervale de timp realiste, în care să îți realizezi obiectivele afacerii eCommerce.
Și monitorizează constant rezultatele, astfel încât să știi dacă trebuie să intervii și să modifici abordarea sau planul merge bine și continui pe aceeași direcție.
Ca să te asiguri că nu îți scapă nimic când îți realizezi planul de marketing, am pregătit pentru tine un checklist gratuit cu 70 de strategii care te ajută să-ți multiplici vânzările magazinului tău online.