Cum să vinzi mai mult ca Moș Crăciun! – Cei 3 Piloni Esențiali ai unei campanii de Email Marketing de Crăciun

Cum să vinzi mai mult ca Moș Crăciun! – Cei 3 Piloni Esențiali ai unei campanii de Email Marketing de Crăciun

Dacă încă îți mai revii după perioada de Black Friday, te anunț pe această cale că – Acesta este doar începutul! 🙂

Doar nu ai uitat de campania de Crăciun, nu-i așa?

Nu-ți face griji! 

Astăzi îți voi arăta cum să ai succes cu campaniile de Email marketing în perioada Crăciunului.

Crede-mă, după ce vei parcurge și vei implementa noțiunile din acest articol, până și Moș Crăciun te va suna personal să te întrebe cum ai reușit să vinzi mai mult ca el. 

Hai să începem cu –

Cei 3 Piloni Esențiali ai unei campanii de Email Marketing de Crăciun

Pentru a avea o imagine de ansamblu a ceea ce urmează să citești, am ales să structurăm articolul astfel

  1. Pre-Christmas Email Campaign – înainte cu câteva săptămâni înainte de Crăciun
  2. Christmas Email Campaign – În ziua de Crăciun și câteva zile după
  3. Post Christmas Email Campaign – la câteva săptămâni după Crăciun

Datele exacte le alegi tu, în funcție de nișa și mărimea business-ului. 

1.Campania de Email Marketing inainte de Crăciun (teasing)

Campania de pre-deschidere este o metodă foarte bună de a pregăti și încălzi publicul pentru startul oficial al campaniei.  

Este foarte important ca brandul tău să fie prima alegere în mintea clienților în perioada sărbătorilor. 

Dacă ești în pană de idei în legătură cu mesajele pe care le poți trimite prin Email în perioada dinaintea Crăciunului, uite mai jos o listă cu câteva acțiuni pe care le poți face:

#1 Recomandă Idei de cadouri 

O bună metodă de interacționare cu abonații tăi înainte de sărbători este să recomanzi idei de cadouri (cu produsele tale) pentru familie, prieteni sau persoane dragi. 

În funcție de nișa ta, poți include recomandări sub formă de imagini sau chiar video-uri interactive ale pachetelor sau a coșurilor cu produse de Crăciun. 

Nu uita să adaugi posibilitatea clienților de a adăuga produsele de interes la Wishlist, astfel vor putea urmări mai ușor produsele preferate.

#2 Anunță din timp Ofertele/Discounturile pe care le vei avea

Nu mai este deloc o surpriză – Clienții se așteaptă să primească un discount generos de Crăciun sau chiar transport gratuit. 

Nu-ți lăsa publicul să ”fiarbă”. Anunță din timp măcar o parte din ceea ce urmează să faci. 

email marketing de craciun

#3 Organizează un Giveaway / Concurs 

O bună metodă de a genera lead-uri este de a organiza un giveaway sau concurs tematic. 

O idee este să direcționezi publicul către site, să se aboneze la Newsletter, iar ulterior prin tragere la sorți, câștigătorul să primească un cadou sau discount suplimentar. 

#4 Transmite sentimentul Crăciunului 

Mulți dintre noi, începem împodobirea bradului mai devreme. Îți recomandăm să faci același lucru și cu template-urile tale.

Dacă până acum aveai deja stabilit un anumit template de email pe care îl trimiteai constant, acum poți încerca o variantă nouă. 

Poți începe deja să adaugi primele “globuri” (culori tematice) și prima “beteală” (logo-ul în culorile roșu și alb) sau chiar primele “ghirlande” (Moș Crăciun și renii lui)

email marketing de craciun

2. Campania de Email marketing de Crăciun

Momentul mult așteptat a venit! Crăciunul este aici! 

Oamenii s-au pus la linia de start și sunt pregătiți de cumpărături. Dacă ai aplicat deja strategia de mai sus (Pre-Christmas Campaign), acum ar trebui să vezi deja primele vânzări. 

Crăciunul este despre familie, cadouri și ciocolată caldă (plăcerea noastră nevinovată)

Transmite cât mai multă emoție prin campaniile tale. Oamenii au nevoie de asta. 

Pentru a avea o imagine mai clară a strategiei aplicată în această perioadă, uite o listă cu câteva idei de care să ții cont pentru ca mesajele tale să ajungă la sufletul abonaților. 

#1 Focus pe TITLUL campaniei de Email Marketing de Crăciun

Titlul este cel care deschide inimi și email-uri 🙂

Titlul ar trebuie să transmită o emoție, de la intrigă până la transmiterea unui beneficiu real. 

În această perioadă, majoritatea dintre noi avem Inbox-ul plin cu mesaje de Crăciun de la prieteni, familie și alte companii. 

Așadar, email-ul tău trebuie să iasă în față și să ducă cititorul spre acțiune. 

Poți include emoji-uri, întrebări sau mesaje care să ducă cu gândul la familie, cadouri, Crăciun. 

email marketing de craciun
image 4

#2 Mergi la sigur – folosește-te de Segmentare

Segmentarea listei de abonați este o metodă foarte bună de a personaliza și de a transmite mesajul tău acolo unde trebuie. 

Principul  – “Cu cât mai mulți cu atât mai bine”, nu va funcționa în acest caz. 

Un bun punct de plecare, este să-ți segmentezi lista după următoarele criterii (exemplu- timeline – ultimele 12 Luni)

  • Cei care au cumpărat cel mai mult
  • Cei care au cumpărat recent
  • Cei care cumpără constant
  • Cei care au adăugat produse la wishlist 

Odată făcute aceste segmente, poți începe să personalizezi și să adaptezi mesajele. 

#3 Testează, Testează, Testează (A/B testing)

Nu există o rețetă sigură a succesului.

Încearcă să testezi cât mai mult, de la diferite template-uri până la diferite mesaje (copywriting) sau chiar titluri. 

Folosește-te de UTM-uri și vezi unde și ce îi impulsionează pe abonații tăi să dea click. 

Nu te ghida după raționamentul – “Lasă că eu știu mai bine…”. 

De cele mai multe ori, “Socoteala de-acasă nu se potrivește cu cea din târg”. 

Citește și: 9 KPIs de email marketing și 27 de metode prin care să îi îmbunătățești

email marketing de craciun

3. Campania de Email Marketing după Crăciun

Crăciunul poate că s-a terminat, dar nu și campania ta! 

Începutul anului reprezintă un prilej foarte bun de a veni către publicul tău cu mesaje inspiraționale, încurajatoare pentru noul an. 

Se spune că, ceea ce faci în Ianuarie poate stabili ritmul pentru restul anului.

La începutul anului, majoritatea dintre noi ne facem planuri și ne stabilim obiectivele pentru anul ce tocmai urmează să înceapă. 

Pentru a putea rezona cât mai bine cu publicul tău, pe lângă discounturile clasice și transportul gratuit, uite mai jos câteva idei pe care le poți pune în aplicare pentru campania ta. 

#1 Anul Nou = Schimbare

Exact cum spuneam mai sus, Anul Nou este despre schimbare și setarea unor noi obiective. Transmite asta în mesajele tale.

Spre exemplu, dacă ai un magazin online de fashion, poți face o campanie prin care le oferi oamenilor motive și idei de schimbare a garderobei pentru începutul de an. 

#2 Trimite o campanie de mulțumire

Mulțumește, nu te costă nimic! 

Poți trimite o campanie de final de an, în care mulțumești abonaților că au fost alături de tine pe tot parcursul anului și în care le transmiți planurile tale pentru noul an. 

Nu uita să incluzi și un mic cadou la final ( ex: discount 20.21% sau 20.22%)

#3 Trimite o campanie cu TOP produse pe parcursul anului 

O altă idee pe care o poți implementa, este să trimiți o campanie cu Top produsele vândute sau apreciate pe parcursul anului în funcție de sezon. 

Astfel, abonații tăi își pot face deja planurile pentru noile achiziții de primăvară sau vară. 

Câteva gânduri de final 

Eeee, iată că am ajuns și la final. 

Sperăm ca informațiile din acest articol să te ajute să dai drumul la “robinetul” de idei. 

Ca să poți urmări mai ușor procesul, este important să îți amintești acești 3 pași cheie:

  1. Începe să construiești și să pregătești interesul publicului de devreme.
  2. Give value!  – Oferă abonaților oferte de nerefuzat
  3. Mulțumește și recompensează. 

O mare parte din noțiunile prezentate, au fost deja implementate și testate pentru clienții noștri. 

Dacă simți că ai nevoie de suport pentru campaniile tale de Email Marketing de Crăciun, dar nu numai, echipa DARMedia te poate ajuta cu acest lucru. 

Poți solicita o consultație gratuită cu echipa DAR MEDIA – pe acest link – https://darmedia.ro/consultanta-gratuita/

Untitled 1 1

Până data viitoare, îți urăm de pe acum Un An Nou plin de Conversii! Cu prietenie,
Mihai Postolache
Specialist E-mail marketing

No photo description available.

 

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *