fbpx

10 tactici de sms marketing pe care le poți implementa pentru magazinul tău online

De ce ar fi sms marketing o oportunitate în eCommerce și nu numai?

Ei bine uite un fapt interesant:

Știai că media zilnică a unei persoane care își verifică telefonul mobil este de minim 344 de ori? 

Recunoaștem, noi oamenii de marketing, folosim telefonul mobil mult mai mult de atât 🙂

În schimb, dacă ești antreprenor și ai un magazin online,  te-ai întrebat vreodată cât timp stau clienții tăi zilnic pe telefon și dacă poți folosi acest lucru pentru a păstra legătura cu ei?

Dacă încă nu ai găsit un răspuns până acum, scopul articolului de astăzi, este să te ajute să înțelegi ce este și care sunt beneficiile SMS Marketingului în eCommerce +

10 tactici pe care pe le poți implementa rapid pentru magazinul tău online. 

Hai să începem!

Ce este sms marketing și ce beneficii are?

Pe scurt, SMS marketing este un canal de marketing care constă în trimiterea de mesaje scrise informative sau promoționale către clienți sau potențiali clienți.

Este foarte important de reținut că, din punct de vedere GDPR, aceste mesaje trebuie trimise doar persoanelor care au optat explicit să se afle pe lista ta de marketing.

Ca și principale avantaje ale SMS Marketingului în eCommerce, putem menționa 3 dintre cele mai importante:

SMS-urile sunt simple și ușor de trimis

Având în vedere că pentru un SMS te poți încadra în maxim 160 de caractere, acestea sunt ușor de scris și de trimis. Așadar, ca totul să fie ca la carte, mesajul tău trebuie să fie simplu și eficient. 

SMS-urile au un Open Rate ridicat

Conform studiilor, SMS-urile au un Open Rate ridicat în primele 5 minute de la trimitere – aprox 40%.

Dacă ar fi să facem o comparație scurtă între media de Open Rate la campaniile de Email Marketing (20-25%) și SMS Marketing (până la 98%), putem vedea că cifrele vorbesc de la sine. 

Acest lucru se datorează faptului că, din punct de vedere psihologic, oamenii sunt tentați să deschidă și chiar să răspundă mai rapid la un SMS, față de un email. 

Știm că email-urile nu sunt atât de “urgente” ca SMS-urile, așa că multe dintre ele sunt deschise după zile bune de la primire – asta dacă sunt deschise vreodată…

SMS-urile au un Engagement/rată de răspuns mult mai mare

Mesajele SMS au o rată de răspuns de 45%, în timp ce e-mailurile au o rată medie de doar 8 -10 %.

Interacțiunea este, de asemenea, mult mai mare în cazul mesajelor SMS cu link-uri, cu o rată de click de 36% pentru SMS și doar 3,4% pentru email.

sms marketing - SMS-urile au un Engagement/rată de răspuns mult mai mare

10 Tactici de sms marketing pe care le poți implementa pentru magazinul tău și de care să ții cont. 

Bun, acum că am povestit puțin despre beneficiile SMS Marketingului, acum este timpul să trecem și la lucruri practice. 

Mai exact, mai jos îți prezentăm 10 tactici de SMS Marketing pentru magazinul tău online.  

Sunt tactici simple, dar eficiente și ușor de implementat. 

1. Stabilește-ți de la bun  început obiectivul de sms marketing

Când vorbim de așteptările unei campanii de SMS , acestea trebuie setate de la bun început. 

Dacă vorbim de un SMS Promoțional: anunți o campanie/noutăți/ofertă/discount/giveaway sau vrei să generezi interes pentru produsele tale. În cazul unui SMS tranzacțional comunici informații tranzacționale precum status comandă, informații livrare/retur, factură, reînoire abonament, etc. Indiferent de situație trebuie să ai un răspuns clar la întrebarea – Ce vreau să obțin cu adevărat de la această campanie?

Vrei să obții un Open Rate mai mare? Vrei ca oamenii să dea click pe link-ul tău și să facă o achiziție? Vrei să-i informezi despre statusul comenzii lor?

sms marketing - obiectiv

Acestea sunt câteva din obiectivele clare pe care trebuie să ți le setezi înainte de a trimite fiecare campanie de SMS Marketing.

2. Alege-ți platforma de sms marketing specifică nevoilor tale

Pe piață, sunt foarte multe platforme pe care le poți folosi pentru a trimite campaniile de SMS. 

De la platforme internaționale precum Active Campaign, Manychat, Drip, Omnisend și până la platforme românești precum SMSO. Important este să alegi și să utilizezi platforma specifică nevoilor tale. 

Când vorbim de nevoi, ne referim la baza ta totală de contacte, cât de user friendly este platforma și bineînțeles, care sunt costurile pentru fiecare SMS trimis. 

Totodată, folosind o platformă automată de SMS, poți vedea cu ușurință statistici importante precum:

 – nr. total de SMS-uri trimis, 

– procentul de Open Rate și Click Rate etc. 

Doar așa, poți urmări îndeaproape cum performează campaniile tale și unde poți îmbunătăți lucrurile. 

Noi, cel mai des folosim SMSO, pentru că este o:

  •  Platformă SaaS modernă și intuitivă
  • Are o integrare ușoară prin API
  •  Primești 100 SMS gratuite

3. Ai grijă la CE spui și CUM o spui 

Toate platformele de SMS Marketing pe care le găsești în acest moment pe piață au ceva în comun și anume: 

Limita de 160 de caractere a unui singur mesaj. 

De reținut – dacă mesajul tău este mai mare de atât, atunci se vor trimite 2 sau chiar 3 mesaje, în funcție de cât de mare este textul, costul fiind bineînțeles, mai mare. 

Așadar, fiind un mesaj scris, contează foarte mult și partea de copywriting. 

  1. Ai grijă ca mesajul să fie unul simplu, ideal fără diacritice
  2. Folosește-te de un CTA clar și puternic
  3. Este important să personalizezi cât de mult posibil mesaj – exemplu – ” Salut (Nume Client)….”
  4. Redirecționează clientul către o pagină specifică: Landing Page dedicat al produsul/serviciului, landing page care îi oferă un cadou gratuit în schimbul adresei de email, landing page promoțional cu mai multe produse/categorii (folosit adesea în campanii de Black Friday, Crăciun , Paște etc).

Uite un exemplu de campanie realizată de cei de la SEPHORA.

cum creezi o campanie de sms marketing

   4. Folosește-te de segmentarea listei de contacte 

Segmentarea este procesul de împărțire al unei audiențe mari, mai generală, în audiențe mai mici, pe anumite criterii specifice. Mai concret spus: în bucăți mai ușor de gestionat. E greu să gestionezi audiențe de sute de milioane de oameni. Mai ușor e să îi împarți în grupuri/segmente și să comunici personalizat cu fiecare. E ca și cum ai mânca o ciocolată. Nu o mănânci deodată pe toată, ci o rupi pătrățel cu pătrățel. 🙂

La fel ca și în cazul altor canale de marketing (PPC, Email etc.), segmentarea joacă un rol important în succesul campaniilor tale de SMS Marketing pe termen lung. 

Cum faci segmentarea?

Ei bine, poți începe prin a stabili categorii pentru contactele tale în funcție de:

  • Vârstă, sex
  • Locație
  • Interese
  • Cei care au cumpărat în trecut (aici poți alege și seta o perioadă clară de timp – exemplu – 30 de zile, 90 de zile, 12 luni etc.)
  • Cei care au abandonat coșul de cumpărături 
  • Cei care au cumpărat dintr-o anumită categorie de produse
  • Cei care au răspuns la un anumit chestionar/topic

Și lista de criterii poate continua în funcție de afacerea ta.

Odată ce ai segmentat contactele, îți va fi mult ușor să mergi cu mesaje personalizate în funcție de interesele/acțiunile clienților tăi. 

5. Folosește-te de MMS pentru o interacțiune unică 

MMS-ul vine de la (Multimedia Messaging Service), ceea ce înseamnă că poți trimite clienților tăi imagini sau clipuri video. 

Scopul acestora este de a crește rata de click și engagementul mesajului tău. 

Uite ce faină e campania celor de la Nike! Arată curat și interactiv, nu? Vezi direct produsul pe care ți-l promovează, direct în MMS, iar dacă ești interesat ușor poți accesa linkul.

sms marketing sau mms marketing

6. Folosește sms marketing pentru a redirecționa publicul către alte canale 

Așa cum am menționat la început, în general SMS-urile sunt de 2 tipuri – SMS tranzacționale și SMS-uri promoționale. 

Totuși, te poți folosi de SMS pentru a redirecționa publicul și către alte canale ale businessului tău, precum Facebook, Instagram sau Youtube. 

Astfel, te asiguri că clientul tău are o imagine completă a ceea ce tu faci. 

Important: Adaugă UTM-uri pe fiecare link inclus în sms-uri (atât cele trimise manual cât și cele automate).

Asta te va ajuta să măsori în Google Analytics rezultatele campaniilor de SMS în materie de traffic pe site, timp petrecut pe site, rata de conversie, AOV etc.

7. Trimite SMS-uri ca și Follow-Up al unui Newsletter

Ca în orice strategie, există o conexiune între fiecare canal de marketing. 

Una dintre cele mai bune conexiuni este între SMS și Email. 

Majoritatea antreprenorilor care au o strategie de Email Marketing bine pusă la punct, se folosesc și de SMS-uri pentru partea de Follow-Up. 

De ce fac acest lucru?

Ei bine, așa cum spuneam la punctul 3, există o limită de text pe care un mesaj trebuie să o aibă – 160 caractere. 

Pentru că trimit un mesaj mai lung cu o anumită ofertă sau campanie, aceștia se folosesc de SMS-uri pentru a reaminti clienților să verifice căsuța de Inbox sau Spam.De obicei, aceste memento-uri cresc ratele de deschidere a e-mailurilor cu 20-30%.

sms marketing si email marketing

8. Trimite SMS-urile la momentul potrivit

Aici nu există o regulă care să funcționeze pentru toată lumea. 

Important este să testezi diferite campanii la diferite ore din zi și urmărești tot ceea ce-ți spun statisticile. 

Ca și regulă de aur și totodată din practica noastră, nu trimise SMS-uri mai devreme de 9:30 – 10:00 și nu mai târziu de 20:00 – 20:30. 

9. Ține cont de părerea clienților tăi 

Poate vei crede că dacă clienții tăi și-au dat permisiunea prima dată de a primi informații de marketing de la tine, vor rămâne mereu abonați, indiferent de ce le vei trimite. Ei bine, nu-i chiar așa. Aceștia pot solicita ștergerea numărului lor de telefon din baza ta de date.

Însă, pentru a nu ajunge acolo, ar trebui să te asiguri că le trimiți mesaje relevante și nu devii agasant. Nimeni nu vrea să primească mesaje non stop cu promoții. Așa că, întreabă-i când ar dori să primească mesajele și ce fel de informații doresc. Poate unii vor să primească non stop doar oferte, ori poate unii vor să primească mesaj doar atunci când lansezi o colecție nouă.

După ce ai aflat toate aceste informații, adaptează-ți campaniile de SMS în funcție de dorințele lor. E un prilej perfect pentru a-ți segmenta lista de contacte. 🙂

10. Ai grijă la regulile GDPR când faci sms marketing

Am ales să punem la final acest lucru, deoarece regulile din punct de vedere GDPR sunt foarte stricte și importante pentru orice business. 

Când vine vorba de baza ta de contacte cu numere de telefon, este foarte important să ai acordul persoanelor care își doresc să primească comunicări din partea magazinului tău. 

Recomandarea noastră este să discuți cu un specialist GDPR care să te ajute cu toate informațiile de care ai nevoie. 

sms marketing  si gdpr

Aproape am terminat…Mai avem o tactică bonus pentru tine! 🙂

11. Automatizează sms-urile esențiale

Cum faci asta?

Întâi analizează călătoria de cumpărare a clienților tăi. Vezi care sunt punctele de contact (touchpoints) esențiale pentru magazinul tău.

Acestea pot fi: coș abandonat confirmarea comenzii, notificare de expediere comandă, solicitare de recenzie, sau upsell/cross-sell la un anumit interval de timp după prima comanda (dar si pentru comenzi ulterioare).

Apoi, crează mesajele potrivite pentru fiecare sms esențial. Un copywriter bun te va ajuta nu doar să ”marchezi momentul” ci să creeze și un mesaj de impact.

Ultimul pas este să setezi efectiv automatizările din platforma de SMS (sau platforma de email marketing care include și opțiuni de SMS marketing).

Automatizările îți vor salva timp, vei economisi bani și mai ales vei putea măsura clar ce funcționează și ce nu, iar pe baza cifrelor să faci îmbunătățirile necesare.

sms marketing DAR Media Agency

Gânduri de final

SMS marketingul nu rezolvă toate provocările unui magazin online, dar te poate ajuta enorm atât în procesul de achiziție de clienți noi cât și loializare al clienților existenți. Este un canal de promovare care te ajută în toate stadiile pâlniei de vânzare/călătoriei clientului și care se integrează perfect într-o strategie de omnichannel marketing.

Dacă vrei să activezi SMS Marketing ca și canal de promovare pentru magazinul tău sau l-ai activat deja dar vrei rezultate mai bune, atunci echipa noastră este mai mult decât bucuroasă să te ajute. 

Îți oferim un audit cadou, prin vei reuși să:

✅stabilești, dacă baza actuală de contacte este suficientă pentru a-ți atinge obiectivele de sms marketing.

✅identifici clar erorile și problemele care te țin departe de rezultatele dorite pentru acest canal.

✅evaluezi eficiența campaniilor actuale de sms și să primești feedback/răspunsuri la întrebările care te frământă

✅găsești noi metode de a-ți extinde baza de contacte și a îmbunătăți rezultatele actuale.

Solicită acum un Audit gratuit!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!