fbpx

9 funcționalități Gomag pentru a crește vânzările în magazinul tău online

La ce te uiți prima dată când îți deschizi un magazin online sau vrei să migrezi la o nouă platformă de eCommerce? La prețul platformei, la ușurința cu care o folosești, la interfață sau la funcționalitățile care să îți ușureze munca?

În fond, magazinul tău online trebuie creat în așa fel încât să ușureze călătoria potențialului tău client și să fie o parte esențială din sistemul tău de business care aduce vânzări.

Însă, pentru ca magazinul tău online să genereze încasări profitabile ai nevoie de câteva lucruri:

  • o pâlnie de vânzări eficientă
  • o platformă eCommerce care te sprijină să ai rezultate, direct prin funcționalități și indirect, prin training, comunitate și o echipă de suport receptivă la nevoile afacerii tale.

Tocmai de aceea ne place platforma Gomag și ne-am alăturat rețelei de parteneri care susțin implementarea strategiei de marketing alături de aceasta!  O recomandăm atât antreprenorilor care vor să migreze către o soluție mai eficientă, celor care vor să accelereze procesul de creștere și bineînțeles și afacerilor care abia se lansează online.

Așadar în articolul de astăzi vrem să îți arătăm cum contribuie Gomag la creșterea vânzărilor în afacerea ta. Vom analiza mai pe-ndelete:

9 funcționalități Gomag pentru a crește vânzările în magazinul tău online

Hai să le vedem pe fiecare:

1. Gobot

Știm că antreprenorii au tendința de a deveni oamenii orchestră, de a le face pe toate și uneori și-ar dori să se și cloneze să realizeze cât mai multe lucruri. Însă, de cele mai mute ori sistemul orchestră nu funcționează așa cum ne-am fi dorit și atunci începem să delegăm sau să căutăm tool-uri care să ne ajute.

Dacă și tu te confrunți cu asta, cei de la Gomag, au pus pe platforma lor o specie de roboțel pentru tine – GOBOT

Cine e Gobot? După cum îi spune și numele, ne dăm seama că e din specia roboțeilor cu super puteri.

Gobot, te ajută cu o sumedenie de automatizări pentru magazinul tău online. E ca și cum ai avea un angajat care se va ocupa de:

  • managementul produselor din magazinul tău, inclusiv categorii, marcaje promoționale, preț etc.
  • va trimite automat SMS-uri către client în funcție de comenzi
  • trimite email-uri și alerte către clienți
  • monitorizează clienții și reacționează automat pentru a te ajuta să întreții o relație profitabilă cu aceștia 

Fain nu? E ca și cum ai avea un angajat full time pe relații clienți, care va ști mereu cum să reacționeze și ce să facă.

Motivele pentru care să folosești un GoBot sunt evidente:

  • Economisești mai mulți bani, deoarece nu trebuie să angajezi o persoană nouă care să facă aceste sarcini repetitive. GoBot nu are salariu, concediu medical, concediu de odihnă sau liber de sărbători legale. Își va face treaba indiferent de situație.
  • Economisești TIMP. Timpul cea mai prețioasă resursă a ta! Dacă tu făceai toate astea până acum, e timpul să i le atribui micului roboțel. Astfel îți va rămâne ție mai mult timp să gândești următoarea strategie pentru creșterea afaceri.
  • Realizează task-urile mai repede decât tine și evită greșelile umane cauzate de neatenție, oboseală etc. Așadar, va răspunde prompt și corect clienților tăi. 
  • Poate lucra non stop sau dacă vrei să îi dai concediu, se poate programa pe o anumită perioadă. E ca și cum ar fi mâna ta dreaptă în business.

Atenție însă, e posibil să creezi o relație dependentă față de acest Gobot și să îl considerați asociat în afacere.

Iar ca să îți dăm o situație concretă, cum poate un Gobot să îți aducă vânzări, să ne imaginăm că:

Vrei să rulezi o campanie promoțională care să fie în fiecare zi de luni, cu produse doar dintr-o singură categorie și culoare – să zicem că lunea se poartă doar verde! Așa că trebuie să selectezi doar produse verzi care vor apărea lunea în campania de promovare.

Cum faci asta? Poate în mod normal le-ai adăuga tu manual și ai merge pe fiecare filtru, însă roboțelul poate face singur asta, doar cu câteva setări.

Setează condiția produselor de culoare – verde iar prietenul tău – roboțel, le va adăuga în fiecare zi de luni în categoria / landing page-ul promoției – Lunea se poartă verde!

Așa te asiguri că promoția merge constant, chiar daca ești ocupat cu alte treburi și nu trebuie să îți mai pui remindere peste remindere să faci asta. Plus că dacă ai oameni care intră special pentru promoția asta, pe site, nu îi vei pierde atunci când ai uitat să o actualizezi.

Bun, acum că ne-am îndrăgostit de roboțel, să trecem mai departe.

Gobot functionalitati gomag pentru crestere vanzari

2. Recuperare coș

Abandonarea coșului de cumpărături este o parte importantă a procesului de cumpărare online cu care se confruntă majoritatea afacerilor de eCommerce. Câte coșuri abandonate ai avut în ultimele 30 de zile? 

Știai că, potrivit staticilor, rata medie de abandon a coșului de cumpărături este mai mare de 60% pe întregul magazin online?

Motivele pentru care un potențial cumpărător abandonează coșul de cumpărături sunt nenumărate. Oamenilor le place să-și umple coșul de cumpărături, să facă comparații între site-uri, produse, să caute cupoane de reduceri și într-un final, dacă găsesc o altă ofertă sau nu sunt convinși de produs, abandonează coșul.

Dar cum faci să recuperezi coșurile abandonate?

În platforma Gomag la abonamentul Pro poți beneficia de o funcție de recuperare a coșului de cumpărături.

Cum funcționează? Poți recupera coșurile de cumpărături prin administrarea și trimiterea unui email special conceput, pe baza unui cod de discount sau voucher, astfel încât utilizatorul să fie motivat să cumpere.

Practic de fiecare dată când cineva abandonează un coș de cumpărături, potențialul client, va primi un email prin care va fi anunțat de faptul că produsele lui încă mai sunt în coș, pe site și că le poate comanda folosind un cod de reducere. Toate astea automat! Fără ca tu să trebuiască să urmărești fiecare acțiune ce se petrece în magazinul tău online.

Astfel vei obține o rată medie de recuperare de 15%, iar rezultatele obținute vor contribui la creșterea ratei de conversie. 

recuperare cos functionalitate gomag pentru crestere vanzari
Sursa imagine – Gomag

3.Cupoane de reducere

Dacă la punctul doi am discutat despre recuperarea coșului de cumpărături și motivul pentru care potențiali clienți abandonează coșul, acum e momentul să vedem cum îi atragem să cumpere de la noi.

O modalitate ar fi cupoanele de reducere. Le știm cu toții și le folosim. Fie că sunt cupoane de reducere cu 20%, 30% sau cu transport gratuit, ele sunt o modalitate eficientă de a crește numărul vânzărilor în magazinul online.

În platforma Gomag funcția de a crea un cupon sau cod de reducere este gratuită. 

Cupoane reducere - functionalitate gomag pentru crestere vanzari

De ce să generezi și să folosești un cod de reducere în campaniile tale?

Codurile de reducere:

  • Grăbesc procesul de luare a deciziei de cumpărare. Potențialii tăi  clienți vor lua decizia de cumpărare mai rapid având acces la un cod de reducere sau un cod de transport gratuit.
  • Folosit în cadrul unei campanii de abonare la newsleter, cupoanele de reducere pot aduce un număr mare de contacte noi în baza de date. Folosește codul de reducere la recompensă la abonarea newsletterului.
  • Pot fi folosite și ca metodă de răsplată pentru cei ce oferă recenzii produselor tale.
  • Le folosești în emailurile de recuperare a coșurilor de cumpărături.

Așadar, codurile sau cupoanele de reducere sunt indispensabile magazinului tău online. Conform Valassis, 90% dintre consumatori folosesc cupoane de reducere. 

4. Fidelizare clienți

Tu cum îți fidelizezi clienții? Într-o mare de afaceri și locuri din care potențialii clienți pot alege să achiziționeze produsele dorite, tu cum îi fidelizezi?

Potențialilor clienți le este foarte ușor să își schimbe furnizorul de la care achiziționează produsele. În zilele noastre un program de fidelizare este indispensabil pentru afacerile online și nu numai.

Cu cât mai multe programe de fidelizare cu atât mai bine, pentru că, un client satisfăcut nu este neapărat un client fidel!

Cea mai simplă și cea mai utilizată metodă de a măsura loialitatea clienților tăi, este de a analiza  numărul de achiziții pe care un client din baza de date le face într-o perioadă de timp îndelungată. Clienții care revin pentru noi achiziții, sunt cei mai valoroși. Potrivit wordstream.com, o creștere de doar 5% a ratei de retenție a clienților poate genera o creștere a profiturilor de minim 25%.

Însă, cea mai simplă metodă nu este cea mai eficientă sau rapidă. Crearea și aplicarea unui program de fidelizare este o metodă mai bună pentru clienții tăi.

Daca ai abonamentul PRO sau Enterprise, pe platforma Gomag, vei avea acces la aplicația Puncte de Fidelitate și îți vei putea recompensa clienții în funcție de activitatea lor.

Cum funcționează asta?

Hai să vedem un exemplu concret.

Fidelizarea clientilor functionalitate gomag pentru crestere vanzari

Așadar, punctele de fidelizare le poți acorda atunci când clientul achiziționează produse de o anumită valoare sau când acesta creează un cont.

Cu cât mai mulți oameni își deschid cont în magazinul tău, cu atât îți va fi mai simplu să le faci oferte personalizate sau să le trimiți mesaje ca reacție la acțiunile lor (de exemplu, abandonul coșului). – Mai multe detalii găsești aici.

5. Modul B2B

Până acum am vorbit despre afaceri de tip B2C, dar știai că ai facilități și pentru clienții B2B?
Modulul B2B asigură comercianților transparență în informații, accesul la produse și stocuri în timp real și aduce un plus de viteză la întreg fluxul de comenzi.

Acest modul beneficiază și de o multiple integrări complexe cu terțe părți și sisteme care includ gestionarea informațiilor despre clienți și lead-uri, produse, prețuri și stocuri. Integrările se fac cu următoarele aplicații:

  • CRM (Customer Relationship Management) – platforme ce gestionează informațiile clienților, sisteme de ofertă, indicații pentru reprezentanții de vânzări și, de cele mai multe ori, prețuri
  • ERP (Enterprise Resource Platforms) – pentru informațiile cumpărătorilor, prețuri, produse, stocuri, gestionarea comenzilor etc.
  • Aplicații de facturare și taxe
  • Servicii de transport și procesatori de plăți
  • Aplicații de marketing automation și emailing

6. One time offer (OTO)

Cel mai probabil ai văzut cel puțin o dată o oferta de tipul One time offer.

Ofertele de acest tip propun clienților care se pregătesc să achiziționeze un produs, un alt produs la un preț special în pagina de Finalizare Comandă. Această ofertă pe care o primesc aceștia este oferită o singură dată. Frica de a pierde oferta este destul de mare, de aceea mulți clienți o vor accepta. 

Însă, nu uita că, pentru ca oamenii să accepte oferta ta, trebuie să aibă încredere în tine și iar oferta să fie credibilă și în avantajul lor.

De exemplu, ofertele cu timp limitat și stoc limitat, generează un interes uriaș. Dar trebuie să fii sincer în privința ofertei tale.

Dacă vizitatorii revin o săptămână mai târziu pentru a afla că mai sunt „Doar 4 produse în stoc!” afacerea și oferta ta își vor pierde credibilitatea. Cumpărătorii ar putea aștepta și mai mult pentru a acționa, bănuind că vor mai rămâne „4 în stoc” și săptămâna viitoare.

În plus, acest lucru degradează credibilitatea tuturor ofertelor viitoare. Același lucru este valabil și pentru momentul ofertei. Dacă spunei că oferta ta se încheie la miezul nopții, ar trebui să se încheie la miezul nopții.

Așa că nu mai sta pe gânduri și testează one time offer pentru afacerea ta. În platforma Gomag, am găsit și noi funcția în secțiunea Marketing.

one time offer functionalitate gomag pentru crestere vanzari

7. Hellobar

Hellobar  sau „bara de bannere”, este o bară mică, care se află în partea de sus sau de jos a ecranului browserului utilizatorului.

Un Hellobar este o alternativă excelentă la o campanie pop-up, deoarece poate fi mai puțin intruzivă și poate rămâne pe ecranul utilizatorului în timp ce acesta  răsfoiește magazinul online.

Astfel, poți obține mai multă interacțiune cu Hellobar, menținând în același timp UX ridicat pe site.

Poți folosi Hellobar pentru a îndeplini oricare dintre obiectivele tale de marketing. Ele pot fi folosite pentru a:

  • Crește lista de e-mailuri
  • Crește numărul de înregistrări pentru webinarii
  • Oferă reduceri și stimulente pentru a cumpăra – cum ar fi transportul gratuit
  • Redirecționezi către paginile de produse pentru a crește vânzările

De cele mai multe ori Hellobar conțin informații despre livrare și promoții sau o propunere unică de vânzare a brandului (USP)

Dacă vrei să vezi cum poți să setezi și tu un Hellobar în magazinul tău online, am găsit pentru tine un video  – Cum creez un HelloBar in platforma Gomag

8. Review-uri Automate

Așa e că și tu citești review-urile produselor înainte să le achiziționezi? Deseori avem îndoiala că produsele vândute în online nu arată așa ca și în fotografie, în realitate. Sau specificațiile trecute în descriere sunt prea bune să fie adevărate.

Aceleași îndoieli le au și clienții tăi. Mulți antreprenori de eCommerce s-au prins de importanța recenziilor la produse și au adăugat automat această funcție.

Recenziile la produse funcționează ca și dovezi pentru clienții potențiali. Aceste texte sunt extrem de importante pentru vizitatorii site-ului și constituie primul element pe care îl verifică vizitatorii tăi. Aceștia au nevoie de dovezi palpabile pentru a-și lăsa datele personale într-un formular și a cumpăra un anumit produs sau serviciu. 

Dar cum faci rost de aceste recenzii?

În platforma Gomag am găsit o funcție super utilă – Review-uri automate.

Poți activa această funcție pentru a le trimite clienților un email în care să le ceri părerea despre produsele comandate în orice stadiu al procesului de cumpărare s-ar afla. 

Fain, nu? Tu deții controlul asupra conținutului și condițiilor în care se trimite emailul (în ce stadiu, în ce zi, în ce perioada etc).

Așa, clientul tău nu va uita să își spună părerea și va avea timp să-și testeze produsul, să ofere o recenzie cât mai realistă.

9. Pop-ups

Știi ferestrele alea care apar deodată pe site? Pop-ups! Ele sunt!

Știu că pentru mulți sunt enervante, însă sunt foarte eficiente dacă le folosești bine. Plus că sunt de mai multe feluri. Nu trebuie să le alegi neapărat pe cele ce apar deodată pe site. Alege pop-ul care se potrivește afaceri tale.

Pop-ups de tip:

  • Abonare la Newsletter – Folosește-te de acest PopUp pentru a-ți crește numărul de abonați la lista de newsletter.
  • Recuperare Coș – Crește rata de conversie: oferă un cod de reducere clienților care vor să părăsească magazinul fără să finalizeze comanda.
  • Call To Action – Un PopUp generalist care te ajută să afișezi clienților tăi mesaje de marketing, de informare, etc.
  • Ghid pentru Variante – Folosește-l pentru a oferi informații adiționale despre caracteristicile variantelor de produs (Ex: Ghid de Mărimi)
  • Adauga la Cos – Sugerează produse compatibile cu cel care tocmai a fost adăugat în cos.
  • Speciale – PopUp afișat în funcție de anumite evenimente care au loc în magazinul tău, cum ar fi abonarea cu succes la newsletter sau finalizarea unei comenzi

Așadar, dacă vrei să ai un pop-up eficient care să vândă și să capteze atenția vizitatorilor tăi, pop-upul tău ar trebui să:

  • Aibă  un design bine optimizat,
  • Afișeze pe baza regulilor corecte de afișare și direcționare,
  • Aibă un îndemn clar la acțiune
  • Includă un buton de închidere clar
  • Se încarce rapid pe site 
  • Fie ușor de creat și adăugat pe site 

Fie vorba între noi, e cât se poate de ușor să creezi un pop-up. 

Cum? Intri în meniu la Conținut și apeși cu entuziasm pe Pop-up. De aici poți alege cel care ți se potrivește, iar la fiecare tip ai și câteva exemple de oferte și design. 

Uite-le în poza de mai jos!

Pop ups - functionalitate gomag entru crestere vanzari

Concluzii – 9  funcționalități Gomag care te ajută să vinzi

După cum ai văzut deja Gomag are multe moduri prin care te ajută să-ți crești vânzările în mod constant. Plus că periodic platforma se îmbunătățește și introduce noi funcționalități orientate spre rezultate concrete. E nevoie însă de consecvență, o strategie clară și o echipă pregătită care să ajute să maximizezi funcționalitățile platformei.

A 10-a funcționalitate din platforma Gomag pentru a crește vânzările în magazinul tău online, te las să o descoperi tu sau dacă ai descoperit-o aș fi mai mult decât bucuroasă să ne-o împărtășești în comentarii. Poate le va fi de folos și altor antreprenori.

Știm că GoBot va fi prietenul tău cel mai bun și cu ajutorul lui vei avea mai mult timp să gândești strategii noi pentru, hmm scalabilitate.

Însă să nu uităm și de celelalte funcții care te vor ajuta să livrezi exact ceea ce le promiți clienților tăi.

Alege funcțiile care crezi că ți se potrivesc, funcțiile pe care vrei să le automatizezi și poate pe care nu le iubești atât de mult.

Iar fie că alegi planul Start, Plus, Pro sau Enterprise, parteneri noștri din echipa Gomag vor fi alături de tine în implementarea acestor funcții.

 Găsești planurile, funcțiile și tarifele aici – https://www.gomag.ro/preturi

Acum este momentul să spui stop antreprenoriatului de tip orchestră și să lași aceste funcționalități să te ajute în dezvoltarea afaceri tale. 

Pentru asta îți stăm la dispoziție. Pentru început îți oferim un audit gratuit al strategiei tale actuale de marketing, iar apoi împreună să punem bazele unei strategii de marketing care să livreze rezultatele pe care le dorești.  

Poți solicita auditul gratuit aici!

audit gratuit pentru crestere vanzari

Nu mai fi omul orchestră și oferă-i puțin TLC (tender, love, care) magazinului tău online, apelând la specialiști în domeniu.

Cu prietenie,

Adelina Elena Ababei

Co-fondator DAR Media Marketing & Marketing Manager

May be a closeup of 1 person

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

UPS! A apărut o eroare!
Te-ai abonat cu succes!

 Trimite-mi ghidul!