Te tentează să îți creezi propriul tău buyer journey, dar nu ai timp să te ocupi tu de toate task-urile? Atunci acest articol este pentru tine!
Luând în calcul cât de mult a evoluat AI-ul într-un timp atât de scurt, au apărut mii de tool-uri foarte ușor de folosit, cărora le poți delega task-uri de marketing (majoritatea tool-urilor sunt chiar gratuite, sau au o versiune gratuită).
Iar în articolul de astăzi îți vom arăta concret cum te ajută
48 de tool-uri AI să îți construiești propriul tău buyer journey!
(Spoiler alert: la final am pregătit și o listă întreagă cu aceste tool-uri AI, ca să îți fie mai ușor să le accesezi și să știi pentru ce anume se folosește fiecare)
Ce este Buyer Journey?
Dacă este prima dată când auzi despre călătoria clientului…
Aceasta reprezintă traseul pe care cineva îl parcurge o persoană de la vizitator la client, iar ulterior ajunge în stadiul de client loial, care te recomandă activ.
Strategia include toate punctele de contact cu brandul tău și te ajută să înțelegi de fapt cum cineva devine din necunoscut – un client fidel.
Despre Buyer Journey și etapele pe care le cuprinde am discutat în detaliu în mai multe articole separate. Dacă vrei să afli mai multe despre această strategie, citește și: Pâlnia de vânzări și călătoria clientului. Sunt același lucru? De ce contează?
Pe scurt, iată principalele 5 avantaje pe care ți le oferă această strategie:
✅ Îți aduce constant clienți noi, în timp ce îi fidelizezi pe cei deja existenți.
✅ Ai claritate în strategia de promovare și îți înțelegi mai bine avatarul de client și ce așteptări are de la brandul tău.
✅ Te ajută să îți întâlnești potențialii clienți fix în acel punct în care se află. Astfel, poți să le oferi ce au nevoie, ca să fie mai aproape de a deveni clienți
✅ Rămâi constant în mintea audienței tale, arătându-le de ce tu ești soluția potrivită pentru ei.
✅ Este o structură testată, care aduce rezultate – de aceea, și noi o folosim în agenție cu clienții noștri
Iar acum, mulțumită vitezei cu care a evoluat AI-ul, tu poți să profiți de această strategie în afacerea ta…fără să te ocupi tu efectiv de fiecare task.
În următoarele paragrafe, îți vom detalia cele 7 etape din strategie și ce tool-uri AI poți folosi ca să-ți simplifici munca 🙂
Cum creezi un Buyer Journey cu ajutorul tool-urilor AI?
1. Conștientizare
Ce scop are etapa?
Persoanele din această etapă din Buyer Journey nu au auzit niciodată de tine sau de brandul tău. Nici nu știu exact cu ce anume te ocupi.
De aceea, ca atunci când încerci să cunoști o persoană pentru prima dată, scopul tău este să te prezinți, să povestești despre brandul tău și cum poți să-ți ajuți avatarul la care te adresezi.
Ce tip de conținut creezi?
Conținutul potrivit pentru etapa de conștientizare este cel educativ și informativ.
De ce spunem asta? Pentru că, de cele mai multe ori, oamenii din această etapă încă nu sunt conștienți de problemele sau nevoile lor. Iar tu ca brand trebuie să-i ajuți să le identifice, prin conținut educațional.
Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de conștientizare și ce mesaje transmiți către audiență?
- Social media organic și reclame plătite:
- Introdu afacerea ta, ce soluții oferă și către ce avatar. De exemplu: ajutăm oamenii să aibă o experiență de neuitat în vacanța lor, alegând sejurul potrivit pentru ei.
- Vorbește despre valorile brandului tău. Cum ar fi: susținem viitorul copiilor din România, susținem educația, ne pasă de natură și folosim doar soluții eco-friendly etc.
- Prezintă echipa din spatele brandului: CEO, angajații, colaboratorii și lasă-i pe ei să spună mai multe despre afacere.
- SEO
- Dezbate o problemă întâlnită la publicul tău și arată soluțiile potrivite. De exemplu, dacă vinzi produse home & garden, o problemă cu care se confruntă audiența ta este căldura excesivă din casă. Poți face un articol de blog despre: „cum să menții răcoarea în casă pe timp de vară”
- Planifică o serie de articole de blog, în funcție de cuvintele cheie cele mai frecvent întâlnite în nișa ta
- Google Ads
- Scrie titluri și descrieri directe, axate pe beneficii și pe prezentarea succintă și clară a afacerii tale
- Folosește în titluri keywords specifice, pe care le utilizează și audiența ta
- Oferă conținut informativ și valoros pe landing pages, care livrează ce promiți în titlu.
Tool-uri AI la care poți delega principalele task-uri din această etapă:
- Dacă încă nu ai un avatar de client pentru afacerea ta…
Folosește Marketology: https://www.marketology.ai
- Generează reclame care convertesc în doar câteva secunde:
Ad creative: www.adcreative.ai/
ChatGPT: https://chat.openai.com
- Obține vizualuri atractive, fără să le creezi tu de la zero:
Microsoft Designer: https://designer.microsoft.com
Claid: https://claid.ai
Blend: https://www.blendnow.com
- Promovează-ți afacerea prin video și podcast:
Descript: https://www.descript.com
- Creează-ți propriile povești de brand:
Story AI: https://storyai.cc
- Optimizează-ți website-ul pentru a ajunge pe prima pagină din Google:
Semrush: https://www.semrush.com
Frase: https://www.frase.io
Contentatscale: https://contentatscale.ai
Ryrob: https://www.ryrob.com/blog-title-generator/ (scrie titluri SEO, persuasive, pentru articolele tale de blog)
Trafic
Ce scop are etapa?
Acum că audiența a aflat cine ești și ce oferi, scopul tău este să-i convingi să te urmărească activ și să intre pe site-ul tău. Iar pe website pot afla exact ce soluții le oferi.
Ce tip de conținut creezi?
Scopul conținutulul tău este să fie engaging, să atragă atenția și să convingă oamenii să dea click să intre pe site.
Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de trafic și ce mesaje transmiți către audiență?
- Reclame plătite pe social media și postări organice cu potențial de a ajunge virale
- Creează cataloage de produse și carusele, prin care oamenii dau scroll și văd ce produse ai.
- Folosește video în care prezinți anumite produse sau servicii, care au cerere mare pe piață (statistic vorbind, materialele video au engagement mai mare decât postările clasice cu poză și text)
- Profită de short-form video content sub formă de reels, tiktoks, shorts.
- SEO:
- Optimizează paginile de produs sau de servicii cu keywords specifice.
- Creează articole de blog în funcție de cuvintele cheie cu cele mai multe căutări.
- Viteza de încărcare a site-ului este crucială în această etapă. 50% din trafic părăsește un site dacă durează mai mult de 4-6 secunde să se încarce pagina și șansele să se reîntoarcă sunt extrem de mici.
- Google Ads:
- Folosește Google Shopping ads pentru a-ți afișa produsele. Asigură-te ca paginile de produs și vizualurile sunt relevante și atrag atenția.
- Creează reclame personalizate, în funcție de paginile pe care le-a vizitat potențialul client în prima etapă din buyer journey.
- Testează mai multe headlines și descrieri și analizează ce aduce rezultate mai bune. Asigură-te că folosești cuvinte-cheie relevante și beneficii puternice.
Tool-uri AI la care poți delega principalele task-uri din această etapă:
În etapa de trafic poți folosi în continuare tool-urile de la conștientizare, la care poți adăuga și:
- Fii în continuă căutare de idei virale și planifică din timp când le vei folosi:
Notion AI: https://www.notion.so/product/ai
Taskade: https://www.taskade.com
ChatGPT: https://chat.openai.com (în etapa asta îl poți folosi cu scop de research, ca să-ți sugereze idei de trenduri în nișa ta)
- Creează campanii eficiente de Google Ads:
Tune the Ads: https://tunetheads.com
PPC Ad Editor: https://www.ppcadeditor.com
- Obține video-uri engaging cu potențial în doar câteva secunde cu:
SuperCreator AI: https://www.supercreator.ai
Munch: https://www.getmunch.com (îți recomand să îl testezi, mai ales dacă ai un video care crezi că nu a obținut engagementul pe care îl merită: acest tool extrage partea cea mai engaging din video-ul tău și o poți folosi ca video de sine stătător)
Vidyo: https://vidyo.ai (separă instant un video lung în video-uri scurte)
Opus: https://www.opus.pro (similar cu Vidyo)
BigRoom: https://www.bigroom.tv (transformă un video landscape în tiktoks, reels, short)
Abonare
Ce scop are etapa?
De cele mai multe ori, oamenii nu cumpără prima dată când vizitează un website.
De aceea, datoria noastră este să ne asigurăm că păstrăm în continuare comunicarea cu audiența noastră, astfel încât să fim acolo atunci când sunt pregătiți să cumpere.
Cum facem asta? Adunând adrese de emails și încurajând oamenii să ne dea follow pe canalele de social media.
Sursă foto: freepik.com
Ce tip de conținut creezi?
În această etapă, creează conținut care să ofere valoare audienței tale. Iată 3 exemple:
- Un minicurs, ebook sau broșură cu sfaturi și recomandări din nișa ta
- Webinarii gratuite despre problemele întâlnite în nișa ta + soluții eficiente
- Promoții dedicate doar celor abonați la newsletter
Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de abonare și ce mesaje transmiți către audiență?
- Postări organice pe Facebook, TikTok, Instagram, YouTube + reclame plătite (cu CTA spre Follow, Abonează-te)
- Oferă un material valoros gratuit (ca în exemplele de mai sus)
- Creează o serie de materiale video pe YouTube, pe car eo promovezi pe celelalte canale și încurajezi oamenii să dea follow canalului.
- Vino cu un cod de reducere limitat pentru cei ce se înscriu la newsletter
- Email Marketing: welcome sequence dedicată pentru noii abonați
De îndată ce s-au abonat la newsletter, lead-urile noi primesc materialul promis și ulterior păstrezi comunicarea cu aceștia, trecându-i printr-o secvență de welcome.
Sursă foto: freepik.es
În acea secvență de emailuri, îți prezinți brandul și oferi sugestii de produse sau servicii de interes pentru nișa ta. Scopul acesteia este să te asiguri că acel lead capătă încredere și decide să cumpere de la tine.
Tool-uri AI la care poți delega principalele task-uri din această etapă:
Pe lângă tool-urile enumerate la celelalte etape, poți folosi și:
- Creează un material gratuit (lead magnet) cu ajutorul AI-ului:
Cookup: https://cookup.ai/a/lead-magnet-generator-ozuioflx/
Attract: https://attract.io
Fliki: https://fliki.ai (transformă textul tău într-un video – dacă alegi să faci o serie de video-uri ca lead magnet)
De asemenea, folosește și tool-urile de brainstorming menționate mai devreme pentru idei de lead magnet, pe care ulterior îl poți construi cu tool-urile de aici.
- Generează emailuri mai bune, de 10 ori mai rapid:
Hoppy Copy: https://www.hoppycopy.co
Smart Writer: https://www.smartwriter.ai
Instantly: https://instantly.ai
Copy AI: https://www.copy.ai/email-marketers
Subject Line Generator: https://subjectlinegenerator.com/ (scrie titluri care conving oamenii să deschidă emailul)
Activare
Ce scop are etapa?
Oamenii care ajung în etapa de activare deja știu cine ești. Ți-au vizitat site-ul, au consumat content creat de tine. Însă…este ceva ce îi oprește să cumpere. Iar scopul tău este să-i ajuți să treacă peste această piedică.
Ce tip de conținut creezi?
Dacă oamenii au ajuns până aici, înseamnă că ei sunt interesați de ceea ce oferi. De aceea, ca să-i convingi că produsele tale sunt ceea ce au nevoie, creează conținut bazat pe reviews, social proof – care oferă încredere audienței.
Sursă foto: Quora
Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de activare și ce mesaje transmiți către audiență?
- Reclame plătite pe social media + postări organice
Folosește atât în comunicarea organică, dar și cea plătită, elemente de social proof, precum:
- Testimoniale de la clienți
- Reviews
- Materiale (poze/video/stories) create de clienții tăi
- Interviuri cu clienții
- Optimizări pe pagina de produs sau de prezentare a serviciilor
Asigură-te ca pagina de produs conține următoarele elemente:
- Reviews + testimoniale
- Garanție și timpul de livrare în cazul produselor
- Descriere persuasivă, care distruge obiecțiile oamenilor
- Studii de caz
- Email Marketing
Profită de faptul că ai adresa de email a persoanelor interesate de produsele tale. Oferă în continuare recomandări în funcție de produsele vizualizate anterior, dar pe care nu le-am cumpărat. Pe lângă acestea, axează-te pe conținut de autoritate și social proof, ca și pe social media.
Tool-uri AI la care poți delega principalele task-uri din această etapă:
- Optimizează-ți site-ul astfel încât să convertească:
10 Web: https://10web.io (în cazul în care vrei să îți refaci site-ul)
Durable: https://durable.co
Permar: https://www.permar.xyz
Simplified: https://simplified.com/ai-writer/persuasive-bullets-points-generator (scrie bullet points care atrag atenția și conving oamenii să cumpere)
De asemenea, folosește și ChatGPT pentru sugestii cu ce ai putea îmbunătăți la pagina de produs sau la site, pentru a crește conversia.
- Scrie studii de caz despre clienți:
Case Study Writer: https://casestudywriter.ai
Shownotes: https://www.shownotes.io (transformă un interviu în text, pe care ulterior îl poți folosi în reclame și emails)
Conversie
Ce scop are etapa?
După ce ai oferit informații valoroase audienței tale și ai dovedit prin social proof și testimoniale, acum vine etapa de conversie.
Ce tip de conținut creezi?
Oamenii deja sunt convinși de soluțiile tale și nu mai au obiecții sau dubii. Cei pregătiți să cumpere sunt gata să devină clienți.
De aceea, focusul va fi către vânzare directă a produselor tale, sau cerere de ofertă, dacă ai servicii/produse personalizate.
Sursă foto: iStock
Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de conversie și ce mesaje transmiți către audiență?
- Reclame plătite pe social media + postări organice cu același mesaj
- CTA: cere o ofertă personalizată pentru afacerea ta
- Reamintește oamenilor beneficiile pe care le primesc
- Menționează dacă ai o ofertă exclusivă pentru noii clienți
- Email Marketing
Aici vei folosi mesaje similare cu cele din reclame, însă asigură-te că trimiți oferte în funcție de segmentele audienței tale (dacă te adresezi mai multor avatare).
Astfel, te asiguri că oamenii află de ofertele de care îi interesează și de care vor să profite, în loc să trimiți emailuri irelevante.
- SMS Marketing
Dacă ai făcut rost de numărul de telefon de la audiența ta, poți folosi și acest canal de comunicare. Asigură-te că mesajul tău este direct, clar și include un CTA de cumpărare.
Tool-uri AI la care poți delega principalele task-uri din această etapă:
Pe lângă tool-urile enunțate la celelalte etape pentru reclame, creative și texte, poți adăuga și:
- Creează un brief cu task-uri pentru fiecare platformă de marketing în care faci campanii de vânzare:
Try Briefly: https://www.trybriefly.com
Virtual CMO: https://founderpal.ai/virtual-cmo (dacă întâmpini o problemă și nu găsești o soluție atunci când planifici campania de promovare)
- Oferă customer support mai eficient cu AI, ca să te asiguri că audiența ta primește ajutorul necesar:
Intercom: https://www.intercom.com
Bothatch: https://bothatch.com
Amplificare
Ce scop are etapă?
De îndată ce ai obținut prima achiziție și oamenii s-au convins de calitatea produselor tale, devine mai ușor să câștigăm și a doua achiziție. Practic amplificăm ceea ce am obținut deja și încercăm să aducem următoarele vânzări, la un cost mai mic sau aproape zero.
Ce tip de conținut creezi?
Te vei axa pe mesaje de vânzare și sugestii de produse similare cu cele pe care le-a cumpărat deja clientul de la tine.
Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de amplificare și ce mesaje transmiți către audiență?
- Retargeting cu reclame plătite pe social media
Poți crea campanii dedicate clienților existenți, cu oferte specifice pentru aceștia. Este o bună practică să recompensezi clienții cu reduceri și oferte mai bune.
- Postări organice pe social media
Deși pe social media organic nu poți segmenta audiența la care ajunge postarea ta, este recomandat să postezi și aici ofertele exclusive pentru clienți.
Clienții tăi sunt în continuare pe social media și astfel te asiguri că îți vor vedea ofertele dedicate lor. Totuși această strategie are și alt avantaj.
Atunci când oamenii din etapa de activare observă ce avantaje au clienții tăi existenți, îi vei convinge mai ușor să facă prima achiziție.
- Email Marketing – focus principal
Avantajul la email marketing este că îți poți segmenta clienții în funcție de achizițiile anterioare. Și le poți trimite oferte cu produse complementare la ce au cumpărat deja. În acest fel, vii cu sugestii relevante pentru ei.
Tool-uri AI la care poți delega principalele task-uri din această etapă:
- Înțelege mai bine comportamentul clienților tăi folosind datele culese de:
Insight7: https://insight7.io
Kaizan: https://kaizan.ai
- Simplifică cross-selling și upselling cu AI:
Rosetta: https://rosetta.ai
ShopMate AI: https://shopmateai.com (shop assistant, care oferă automat sugestii de produse relevante pentru clienți)
Recomandări
Ce scop are etapa?
Recomandările îți pot aduce clienți într-un mod gratuit, fiind o metodă eficientă să aduci trafic de calitate pe site-ul tău.
Ce tip de conținut creezi?
În cazul recomandărilor, trebuie să te gândești la cum poți câștiga noi clienți, datorită faptului că clienții tăi actuali sunt mulțumiți de produsele tale.
Iată 5 tipuri de content pe care le poți crea:
- Folosește-te de testimonialele scrise sau video de la clienții existenți
- Încurajează oamenii să-ți dea share la materialele distribuite online
- Profită de user-generated content: folosește conținutul deja creat de audiența ta – redistribuie stories, postări sau alte materiale realizate de clienții tăi
- Oferă recompense pentru clienții existenți, care aduc clienți noi. De exemplu, dacă ai un magazin online cu produse cosmetice, iar un client ți-a recomandat afacerea și a adus un client nou, oferă-i un discount la următoarea achiziție sau un cadou.
Care sunt principalele canale pe care le folosești în etapa de recomandare și ce mesaje transmiți către audiență?
- Postări organice pe Social Media
- Distribuie content creat de audiență (stories, reels, poze etc.)
- Folosește content de la influenceri care au cumpărat de la tine sau au beneficiat de serviciile tale
- Email Marketing – focus principal
- După fiecare achiziție, cere feedback de la clienții tăi ca să afli cât de mulțumiți sunt de brandul tău. Poți face asta printr-un chestionar, trimis automat după un anumit timp de la comandă.
- Creează emailuri prin care promovezi o recompensă pentru fiecare recomandare (o reducere, un produs cadou etc.)
Tool-uri AI la care poți delega principalele task-uri din această etapă:
Pe lângă tool-urile pe care le-am enumerat mai sus, poți folosi și:
- Analizează review-urile și feedback-ul de la clienți, ca să vezi ce îmbunătățiri poți aduce produselor:
Gapscout: https://gapscout.com
- Află cât de mulțumiți sunt clienții tăi de produsele tale:
Hubble: https://www.hubble.team
- Pune-ți task-urile repetitive pe pilot automat:
Bardeen: https://www.bardeen.ai
Make: https://www.make.com/en
Cu ce idei ar trebui să pleci din acest articol?
Dacă până astăzi era complicat să te ocupi singur să creezi un Buyer Journey, acum ai la dispoziție mai multe tool-uri AI, la care poți delega. Astfel, nu doar că obții materialele necesare într-un timp mai scurt, dar economisești și energia necesară să faci tu totul de la zero.
Sfatul nostru este să iei pas cu pas fiecare etapă din călătoria clientului. Încearcă tool-urile AI și vezi care dintre acestea ți se potrivesc. Și pune în aplicare strategia, astfel încât să aduci constant clienți noi în afacerea ta, în timp ce îi fidelizezi pe cei deja existenți.
Ca să-ți fie mai ușor să îți creezi un buyer journey personalizat afacerii tale, am creat pentru tine și un template gratuit, pe care îl folosim și noi atunci când lucrăm cu clienții pe această strategie.
Dă click aici și descarcă template-ul de Buyer Journey!
P.S. Lista cu toate tool-urile recomandate în articol:
Tool-ul pe care îl poți folosi oriunde în etapele din buyer journey:
ChatGPT: https://chat.openai.com
Marketology: https://www.marketology.ai
Productivitate, brainstorming și organizare:
Notion AI: https://www.notion.so/product/ai
Taskade: https://www.taskade.com
Customer support:
Intercom: https://www.intercom.com
Bothatch: https://bothatch.com
Analizează comportamentul clienților tăi:
Insight7: https://insight7.io
Kaizan: https://kaizan.ai
Creează un brief de promovare:
Try Briefly: https://www.trybriefly.com
Virtual CMO: https://founderpal.ai/virtual-cmo
Social media, reclame, vizualuri:
Ad creative: www.adcreative.ai/
Microsoft Designer: https://designer.microsoft.com
Claid: https://claid.ai
Blend: https://www.blendnow.com
Descript: https://www.descript.com
Story AI: https://storyai.cc
Google Ads:
Tune the Ads: https://tunetheads.com
PPC Ad Editor: https://www.ppcadeditor.com
Video content:
SuperCreator AI: https://www.supercreator.ai
Munch: https://www.getmunch.com
Vidyo: https://vidyo.ai (separă instant un video lung în video-uri scurte)
Opus: https://www.opus.pro (similar cu Vidyo)
BigRoom: https://www.bigroom.tv (transformă un video landscape în tiktoks, reels, short)
Optimizare și content SEO:
Semrush: https://www.semrush.com
Frase: https://www.frase.io
Contentatscale: https://contentatscale.ai
Ryrob: https://www.ryrob.com/blog-title-generator/
Website design, optimizare și creare:
10 Web: https://10web.io
Durable: https://durable.co
Permar: https://www.permar.xyz
Simplified: https://simplified.com/ai-writer/persuasive-bullets-points-generator
Email marketing:
Hoppy Copy: https://www.hoppycopy.co
Smart Writer: https://www.smartwriter.ai
Instantly: https://instantly.ai
Copy AI: https://www.copy.ai/email-marketers
Subjectline Generator: https://subjectlinegenerator.com/
Creează un material gratuit pentru lead generation:
Cookup: https://cookup.ai/a/lead-magnet-generator-ozuioflx/
Attract: https://attract.io
Fliki: https://fliki.ai (transformă textul tău într-un video – dacă alegi să faci o serie de video-uri ca lead magnet)
Automatizează task-uri repetitive:
Bardeen: https://www.bardeen.ai
Make: https://www.make.com/en
Cross-selling și upselling pentru ecommerce:
Rosetta: https://rosetta.ai
ShopMate AI: https://shopmateai.com
Analizează și organizează reviews și testimoniale:
Gapscout: https://gapscout.com
Hubble: https://www.hubble.team
Studii de caz:
Case Study Writer: https://casestudywriter.ai
Shownotes: https://www.shownotes.io
De asemenea, dacă ai nevoie de un tool AI pe care nu l-am menționat în articol, găsești peste 5,000 de tools pe acest site: https://theresanaiforthat.com
[email protected]
Interesant. As vrea sa discutam. Multumesc