TikTok: al treilea canal de vânzare în strategia ta de marketing online

TikTok: al treilea canal de vânzare în strategia ta de marketing online

Într-o eră digitală în continuă expansiune, TikTok-ul a devenit un nume de referință atunci când vine vorba de platforme sociale și vânzări on-line. 

Cu peste 1 miliard de utilizatori activi lunar, TikTok a captat atenția unei audiențe globale într-un timp relativ scurt, transformând modul în care oamenii descoperă produse și servicii. Datorită popularității sale în continuă creștere și a nivelului înalt de angajament al utilizatorilor, TikTok s-a transformat într-un mediu de vânzări remarcabil.

Mulți antreprenori au realizat potențialul enorm al TikTok-ului și au adoptat această platformă ca parte esențială a strategiei lor de marketing.

De aceea, în acest articol, ne propunem să explorăm importanța TikTok-ului în industria eCommerce.

Înainte de asta, vom face o scurtă ”trecere în revistă” a istoriei TikTok-ului și vom analiza cum s-a transformat într-un instrument benefic pentru promovarea și vânzarea produselor online.

De asemenea, venim cu câteva idei practice despre cum să-ți construiești o strategie de marketing pentru a obține mai multe vânzări. Iar pe finalul articolului, îți vom oferi 6 sfaturi esențiale pentru a te ajuta să obții rezultatele dorite, atunci când te lansezi pe TikTok.

Hai să începem:

Istoria TikTok: Un început din 2 aplicații 

image 11

Sursă foto: https://www.pexels.com/

TikTok în sus, TikTok în jos. Dar oare știi cum a apărut această aplicație? Hai să-ți povestesc puțin.

În anul 2014, în Shanghai, a fost lansată o aplicație pe numea Musical.ly dar care avea o bază mare de utilizatori din SUA. În 2016, o aplicație similară de partajare video, Douyin, creată de gigantul tehnologic chinez Bytedance luase avânt în China și Thailanda devenind foarte populară după doar un an de la apariție. Astfel că, Bytedance a cumpărat Musical.ly și a ”unit-o” cu Douyin creând ceea ce acum noi găsim sub numele de TikTok.

În prezent, TikTok-ul a devenit o aplicație extrem de populară, în special în rândul tinerilor. Generația Z reprezintă aproximativ 60% dintre utilizatorii TikTok, iar rata de implicare a micro-influencerilor pe TikTok este mai mare decât pe platformele precum Instagram (3,86%) și YouTube (1,63%).

Cu toate acestea, TikTok nu se oprește doar la divertisment, ci explorează și integrarea elementelor de eCommerce în aplicație. Aceasta a permis utilizatorilor să descopere și să achiziționeze produse direct din videoclipurile sau conținutul creatorilor. Prin opțiuni precum link-uri către magazine online sau opțiuni de “cumpărare acum”. TikTok facilitează procesul de cumpărare și oferă o experiență interactivă pentru utilizatori.

Ce este TikTok pentru eCommerce și de ce este important?

TikTok pentru eCommerce reprezintă unul dintre cele mai cunoscute trenduri digitale pentru marketing (Ps: vezi aici top 5 trenduri de digital marketing din 2022, dar care sunt valabile și azi) pentru a-ți vinde produsele sau serviciile.  

Dacă ești posesor de magazin on-line trebuie să știi că TikTok-ul îți oferă o serie de instrumente care permit utilizatorilor să vizualizeze și să achiziționeze produsele disponibile în shop-ul tău în doar câteva secunde.

Astfel, TikTok-ul devine o oportunitate excelentă de a ajunge la o audiență extinsă și de a crește vizibilitatea afacerii tale datorită numărului mare de utilizatori activi lunar, care depășește miliardul. Prin urmare, este un mediu cu un potențial enorm pentru vânzări. Studiile arată că 37% dintre utilizatorii TikTok-ului au descoperit ceva care le-a plăcut și au dorit imediat să-l achiziționeze, 35% dintre utilizatorii TikTok au achiziționat ceva de pe platformă, iar 44% dintre utilizatori au descoperit produse prin reclame și conținut postat de diferite branduri.

TikTok ecommerce video

Sursă foto: waredock.com

Iată 3 motive pentru care afacerea ta ar trebui să facă furori pe TikTok:

Creșterea vânzărilor: TikTok este un loc unde utilizatorii descoperă și cumpără produse noi în mod activ, ceea ce poate genera mai multe vânzări pentru afacerea ta.

Stimularea SEO-ului: Prin optimizarea videoclipurilor pe TikTok, poți obține expunere și pe motoarele de căutare, astfel încât potențialii clienți să găsească produsele tale mai ușor.

Acces la un public nou: TikTok are un public divers și numeros, în special din generația Z și tinerii adulți, oferindu-ți o oportunitate excelentă de a ajunge la acești utilizatori și de a-ți promova afacerea.

Prin prezența pe această platformă în continuă dezvoltare, afacerea ta poate obține mai multă vizibilitate, consolidarea relațiilor cu clienții sau potențialii clienți, dar nu în ultimul rând, creșterea vânzărilor.

Cum să construiești o strategie de marketing eCommerce pentru a-ți crește vânzările

Ei bine, dacă ai luat decizia de a te aventura pe această platformă plină de potențial, îți înțeleg sentimentul de a fi, uneori, copleșit.

Chiar dacă poate părea intimidant la început, amintește-ți că marile realizări nu se întâmplă peste noapte. Succesul pe termen lung necesită timp, răbdare și dedicare constantă.

Sfatul meu? Începe treptat, experimentează și construiește pe baza a ceea ce a dat rezultate. Pentru aceasta, este important să ai un plan strategic. Poți începe prin răspunsul la următoarele întrebări:

  • Este potrivit TikTok pentru magazinul tău on-line? 

Notează câteva propoziții care să răspundă sincer la întrebarea de mai sus. De exemplu: da, deoarece pot atrage un public mai diversificat. 

  • Cine este clientul tău ideal pe TikTok? 

Imaginează-ți care este avatarul tău de client pentru TikTok și asociază-l cu baza ta de clienți actuală. De exemplu: un bărbat de 30 de ani, care locuiesc în Cluj și este interesat de casă și grădină.

Iar dacă ai un magazin on-line de Home & Garden, trebuie să citești articolul nostru despre crearea unui Buyer Journey. Află cum să-ți promovezi afacerea și să obții rezultate mai bune, inclusiv prin utilizarea Social Media Organic, inclusiv TikTok.

TikTok ecommerce

Sursă foto: snaptikvideo.com

După ce ai completat avatarul, continuă cu răspunsul la întrebarea:

  • Ce tip de conținut dorești să creezi? 

Un cont social media fără conținut este ca o curte fără plante, că tot am vorbit despre grădină. Gândește-te la idei de conținut care să pună produsele magazinului tău în evidență, care să-ți reprezinte valorile și misiunea. Ține cont că aceste idei trebuie să se potrivească cu primele două întrebări.

  • Ce tipuri de resurse ai nevoie?

Care sunt dispozitivele de care ai nevoie pentru a crea conținutul pe TikTok? Ai nevoie de ajutor unei agenții de marketing care să te ajute în aceste demersuri? 

  • Ce rezultate aștepți? 

Crezi că TikTok te va ajuta să vinzi produse? Dacă răspunsul este da, stabilește-ți un obiectiv de vânzări sau un număr de produse pe care dorești să le vinzi. 

Dar ține cont că rezultatele nu vor veni peste noapte. Acordă-ți suficient timp pentru a obține cu adevărat rezultate pe TikTok și nu te grăbi să tragi concluzii prea devreme. Așteaptă să vezi cum evoluează rezultatele tale pe termen mai lung înainte de a decide dacă continui sau nu.

Iar dacă încă ești în dubii și nu ești convins de oportunitatea de a te implica în lumea TikTok-ului, îți recomandăm să descarci gratuit materialul nostru, Buyer Journey Template. Acesta îți va oferi o viziune mai clară asupra locului unde se poate integra TikTok în traseul clienților tăi. Poți accesa și descărca materialul de pe următorul link: Buyer Journey Template. Astfel vei ști când este cel mai potrivit să investești timp și bani în TikTok.

6 sfaturi de care trebuie să ții cont atunci când decizi să te lansezi pe TikTok 

Ți-ai configurat profilul de afaceri TikTok și ești pregătit să începi să creezi conținut. Te întrebi de unde să începi? Iată 6 sfaturi de care ar fi bine să ții cont:

1. Fii autentic

Pe TikTok, pot spune că autenticitatea este cheia succesului!

Dacă ești lipsit de inspirație, nu ezita să urmărești alți creatori de conținut pentru a-ți dezvolta propria strategie pentru magazinul tău on-line. Dacă ai o poveste, nu ezita să o împărtășești! Oamenii adoră poveștile, iar aceasta este o caracteristică care va face brandul tău unic și memorabil. Spune-le tuturor cum produsele tale pot face o diferență în viețile lor și vei reuși să creezi o conexiune autentică cu potențialii clienți.

TikTok ecommerce authentic

Sursă foto: Quora

2. Prezintă oameni reali și situații cu care audiența se poate identifica

Un sfat important pentru conținutul de pe TikTok este să prezinți persoane obișnuite, chiar membrii echipei tale, în activități și experiențe comune. Poți crea conținut care arată situații de zi cu zi, emoții reale sau provocări cu care mulți se confruntă din prisma brandului tău. Amestecă conținutul educativ despre produsele tale cu momente amuzante sau meme, pentru a crea postări distractive și captivante. În plus, interacționează cu urmăritorii tăi, răspunzând la comentarii și luând în considerare sugestiile și feedback-ul lor. Astfel, vei construi o relație autentică și de încredere cu audiența ta pe TikTok.

3. Nu-ți fie teamă să-ți faci vizibile produsele

Nu ezita să-ți expui produsele și să le aduci în prim-plan prin conținutul pe care îl creezi. Găsește modalități creative de a le prezenta în lumina cea mai favorabilă și pune-le în valoare! Ai în vedere că pe TikTok, utilizatorii tind să scrolleze rapid, așa că ai o perioadă limitată de timp pentru a le capta atenția. Explorează tehnici de editare, colaborează cu agenții de marketing și creează conținut interactiv care să atragă interesul față de produsele tale.

TikTok ecommerce

Sursă foto: TikTok Kalapod

4. Folosiți melodii în tendințe și hashtag-uri

Folosirea clipurilor sau a melodiilor  populare și a hashtagurilor este o modalitate grozavă de a-ți promova produsele. Captează-le atenția urmăritorilor cu provocări care să-i ”invite” la acțiune și folosește hashtag-uri care să evidențieze produsele magazinului tău online. Dacă reușești să le dai conținut relevant și să adaugi un strop de amuzament, vei reuși să cucerești inimile urmăritorilor tăi! 

5. Adaugă conținut diversificat

Diversitatea este esențială pe TikTok! Prin crearea unui feed variat, vei păstra interesul și atenția urmăritorilor tăi. Explorează diferite tipuri de conținut și descoperă ce funcționează cel mai bine pentru magazinul tău online. Adaugă conținut actual, oferă sfaturi și trucuri valoroase, prezintă momente amuzante sau inspiraționale – în funcție de specificul magazinului. Fii creativ, autentic și îndrăzneț, iar rezultatele vor fi remarcabile! Lasă-ți imaginația să zboare și adu o doză de originalitate în fiecare postare de pe TikTok! 

6. Transformă clienții în ambasadori ai brandului

Social media este, în primul rând, despre interacțiunea socială. Provoacă-ți clienții să devină ambasadorii brandului tău. Conținutul generat de clienții tăi, îți oferă posibilitatea de a ajunge la un public larg și de a crea un entuziasm în jurul produselor tale. Încurajează-ți clienții să împărtășească experiențele avute cu produsele din magazinul tău și să le împărtășească pe rețelele sociale. Astfel, vei beneficia de un marketing autentic și eficient, transformând clienții tăi în mesageri ai brandului.

Concluzii

În concluzie, TikTok-ul este un instrument indispensabil pentru afacerile din industria eCommerce. Prin implementarea unei strategii eficiente vei putea experimenta o creștere semnificativă a vizibilității și vânzărilor tale. 

Pentru a te ajuta să dezvolți și mai mult în această strategie, îți recomandăm să descarci gratuit Buyer Journey Template-ul nostru. Acest template conține 35 de exemple practice pentru fiecare etapă din călătoria clientului, oferindu-ți un ghid valoros în atragerea și fidelizarea clienților. Primește acum acest DAR și descoperă cele mai eficiente strategii de marketing pe care le poți implementa pentru a-ți consolida afacerea.

TikTok ecommerce

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *