Ți-am pregătit un nou studiu de caz în care îți vom prezenta cum am ajuns de la 0 la 63,295.30 lei încasări (ROAS de 9.10), cu ajutorul campaniilor de Facebook Ads, în doar 2 luni.
Perioada pe care o luăm în calcul: 27.07.2021 – 30.09.2021.
Tipul de campanii: Traffic, Post Engagement, Purchase și Catalog Sale.
Context
Important de menționat este faptul că înainte de 27.07.2021 pe contul de Facebook Ads al clientului nu au mai rulat campanii de Vânzare (Purchase și Catalog Sale). Au rulat doar campanii de: Traffic (Landing Page View și Link Clicks), Post Engagement, Messages și Reach.
Model de business: eCommerce
Nișa: Fashion
Specialistul PPC care a rulat campanii de Facebook Ads pentru acest client este colegul noastru Călin Flaviu Tofan.
Obiective principale:
- Creșterea vânzărilor
- Creșterea traficului pe site
- Creșterea Interacțiunii cu brandul
În perioada 27.07.2021 – 30.09.2021 am investit în campaniile de Facebook Ads 6,956.42 lei, ajungând la încasări totale de 63,295.30 lei, cu un ROAS total de 9.10.
Cum am ajuns la un ROAS de 9.10?
Studiu de caz: Facebook Ads / Fashion / eCommerce
Primul pas pe care l-am făcut a fost să ne asigurăm că atât contul de reclamă, cât și site-ul ne ajută să ne atingem obiectivele. Astfel:
- Site-ul este pregătit pentru conversii
- Se încarcă rapid
- Procesul de achiziție este ușor și user friendly
- Nu există erori care să pună piedici în procesul de achiziție
- Optimizarea SEO pentru conversii (categorii, nume și descrieri produse, atribute produse etc.)
- Contul de reclamă este configurat corect pentru conversii. În contul de reclame ne-am asigurat că avem pixelul setat corect, evenimentele sunt prioritizate pentru IOS, domeniul este verificat, feed-ul de produse este încărcat în platforma și nu are erori.
Al doilea pas a fost să constuim o strategie de atingere a obiectivelor, prin campanii de Facebook Ads.
Cum ne-am atins obiectivele?
Obiectiv: Atragerea de trafic calificat pe site
Ne-am axat pe:
- campanii de Traffic și Post Engagement.
- targetări nișate pe interese
- teste pe diferite tipuri de audiente reci și calde
- antrenarea pixelului pentru identificarea clienților cu cel mai mare potențial de cumpărare
Obiectiv: Creșterea interacțiunii cu brandul
S-a creat o strategie menită să crească interacțiunea pe pagina și să mărească baza de audienta calda, prin:
- Publicare de conținut organic: am urmat un calendar editorial de postări pe pagina de Facebook a brandului. Ne-am asigurat că avem conținut constant și care urmează tonul vocii brandului.
- Reclame de post engagement: am promovat în mod special postările publicate pe pagina cu bugete mai mici, dar alocate constant
Obiectiv: Creșterea volumului de vânzări
Având în vedere că înainte de a prelua noi contul exista un istoric de trafic pe site și de audiențe calde, am optat să mergem direct pe campanii de Purchase. Astfel, am învățat încă de la început pixelul care este tipul de conversie prioritară pentru acest client.
Ne-am concentrat pe:
- Campanii de purchase
În cele două luni de promovare am testat atât promovarea pe categorii specifice de produse, cât și promovarea întregului site, prin campanii de catalog sales. Cele mai multe vânzări ne-au venit din campaniile segmentate pe categorii de produse.
- Targetare
Ca și geo-targetare am făcut promovare la nivel național și am folosit mai multe tipuri de audiențe: broad, bazate pe interese, bazate pe meserii, audiențe personalizate, conturate în jurul avatarului de client, audiențe personalizate bazate pe vizitatorii site-ului și pe acțiunile pe care le-au făcut în site: Landing Page Views, Add to Cart, Inițiate Checkout, precum si audiențe asemănătoare.
- Testarea creativelor
În ceea ce privește creativele (imagini și copy-uri reclame), s-au testat diferite tipuri de Ad Set-uri și reclame precum: single image-dinamic, reclame dinamice pe catalog și caruseluri pe catalog, împreună cu mai multe variante de copy-uri.
Rezultate obținute
În perioada de promovare, 27 iulie – 30 septembrie 2021, am investit un buget de 6,956.42 lei și am generat vânzări totale în valoare de 63,295.30 lei, deci un ROAS de 9.10.
- Reclamele de coversie au adus rezultate încă din luna iulie, din prima săptămână de la lansare. Astfel, în perioada 27-31 iulie 2021, cu un buget de 482.42 lei și am generat încasări de 6,109.40 lei, deci un ROAS de 12.66.
- În luna august, o lună care este considerată slabă din punct de vedere al vânzărilor, am plusat cu câteva campanii suplimentare de Purchase, atât pe categorii de produse, cât și pe Catalog Sale. În această lună am investit un buget de 3,328.54 lei și am generat încasări de 30,711.90 lei, deci un ROAS de 9.23.
- În luna septembrie am investit un buget de 3,145.46 lei și am generat încasări de 26,474.00 lei deci un ROAS de 8,42. Motivul scăderii ușoare a ROAS-ului în această lună a fost faptul că una din campaniile de purchase de tip ”tractor” a scăzut brusc la finalul verii. Ca răspuns am făcut o promoție de lichidare de stoc și am promovat o nouă categorie de produse, potrivită pentru noul sezon toamnă-iarnă.
În ceea ce privește CPC-ul și CPP-ul am pornit de la un cost mediu per click de 0.19 lei și un cost mediu de purchase de 12.04 lei și am ajuns la cost mediu per click de 0.18 lei și un cost mediu de purchase de 13.98 lei pentru toată perioada analizată. Creșterea ușoară a costului per purchase a fost influențată de scădererea vânzărilor din campania ”tractor” menționată mai sus.
În cazul de față, pe campaniile de purchase au mers mai bine campaniile cu obiectiv de conversie, decât campaniile de catalog.
Concluzii
Având experiența campaniilor din Social Media (campanii de Post Engagement) și campaniilor de Trafic pe Site (Landing Page Views și Link Clicks), am pornit cu o audienta demografică bine pusă la punct.
Contul de Facebook Ads avea deja câteva audiențe și date strânse, însă acestea nu erau suficiente pentru a ne ajuta la creșterea vânzărilor. Așa că am creat audiențe noi. Am creat atât audiețe reci, pe baza de Lookalike, cât și audiențe calde, pe baza acțiunilor clienților pe site. Astfel, la finalul celor 2 luni de campanii, media ROAS-ului pe campaniile de Purchse a ajuns de la 0 la 9.10.
Elementele cheie care au contribuit la aceste rezultate:
✅ am avut o strategie clară încă de la început;
✅ site-ul a fost pus la punct d.p.d.v tehnic și a fost bine indexat;
✅ am făcut A/B testing constant: am testat atât promovarea pe toate produsele, prin Catelog Sales, cât și campanii pe categorii de produse.
✅ am măsurat rezultatele și am acționat prompt atunci când campaniile nu performau, știind care sunt metricii ”nenegociabili”;
✅ am comunicat îndeaproape cu clientul în privința stocurilor disponibile, a produselor vedeta sau a celor mai puțin vândute produse;
Despre Agenția DAR Media Marketing
Suntem singura agenție de marketing din România ai cărei membri fondatori au călătorit 2 ani și jumătate prin țară făcând marketing digital la ”firul ierbii”.
Din 2017 ne specializăm pe campanii de PPC, Content Marketing și Funnel-uri de Vânzare care aduc vizibilitate, leaduri și vânzări.
Vrei să colaborăm și să aducem astfel de rezultate și în cazul tău?
Solicită un audit gratuit din partea echipei DAR Media și hai să găsim variantele potrivite de promovare a business-ului tău.